עזרה בכמה העלו לכם את השכירות כשנגמר החוזה?

בעיני לא הגון ולא מוסרי-
ששכנה שלי מרוויחה כפול ממני ולא נותנת לי להנות מהשפע שלה!
הדירה היא רכושו הפרטי של אדם ולא מפעל צדקה וחסד.
גם אם אין לו שקל משכנתא ואפס חובות-
זכותו להנות מכספו!
אישית השכרתי דירה באיזור שהיה בתחילתו-
הסחיטה המטורפת של השוכרים וההתחיבות שדרשו אף לזמן ארוך.
לא הותירו בי הרבה חמלה לשוכרים-
המחיר נגזר מביקוש והיצע ולא משנה מאיזה צד אתה!
נכון, אבל צריך לחשוב: על מי עושים פה קופה? על גננת ואברך?
הגישה הזו צודקת, אבל לא יהודית.
אפשר גם לא לתת צדקה, ולא לעזור לאף אחד אף פעם, אבל זה הופך אותך לאדם מסוים,
ואני מאמינה שאם מגיע למישהו כסף הוא יקבל את זה בכל דרך, חבל לקחת בצורה כזו.
 
נכון, אבל צריך לחשוב: על מי עושים פה קופה? על גננת ואברך?
אם למישהו יש אפשרות לפרנס את המשפחה שלו בצורה קצת יותר סבירה, לתת תנאים יותר נורמלים לאשה ולילדים,
אז יתכבדו הגננת והאברך ויגורו במקום שהם מסוגלים לשלם, ואת היחידה ישכרו אנשים שיש להם יותר כסף- ומשפחת המשכיר תתפרנס בצורה יותר סבירה.
עניי עירך קודמים ואשת המשכיר לא צריכה לקרוע את עצמה בעבודה 8 שעות ביום כדי שאנשים מעוטי יכולת יגורו דווקא בביתר,
אני לא שוכרת ולא משכירה- אבל הדעה הזו נשמעת לי יותר הגיונית, כולנו נאבקים על הכסף, לא נראה לי שאיזה שהוא משכיר הולך לקנות יאכטה בדמי שכירות הגבוהים,
אז למה המגורים של הגננת והאברך דווקא בביתר קודמים לצורכי ילדיו ואשתו?
 
ואני מאמינה שאם מגיע למישהו כסף הוא יקבל את זה בכל דרך, חבל לקחת בצורה כזו.
אפשר לראות את זה גם לכיוון השני

אם מגיע לי לגור בביתר/ בית שמש וכו' אני אקבל את הכסף הזה בדרך אחרת

אבל באמת מורכב לכל הכיוונים
אין פה עשירים ועניים
המשכירים לא עשירים, ועוזר להם לשלם משכנתא/ לסגור את החודש/ לחתן ילדים
והשוכרים משלמים את זה בקושי רב, לפעמים על חשבון האוכל...

כשאנחנו התחתנו גרנו תקופה קצרה ליד ההורים (היה יקר)
ואח"כ עברנו יחסית לפריפריה, לא היה שם כמעט כלום
אבל ידענו שאין לנו תקציב לגור בעיר של ההורים...
 
אני לא באה לתת מוסר לאף אחד או אחת, אבל אני חושבת שכדאי שגם הטון הבא יאמר כאן,
ישנן הרבה סיטואציות בחיים בהן ההתחשבות באחר תהיה הרבה מעבר למידה טובה,
כמו למשל, שוכרים שהתחילו את חייהם בגיל צעיר במקום מסוים, נניח בביתר, והשכירות הייתה בזול, וביום בהיר השכירות הכפילה עצמה וכעת זה לא ריאלי בשבילם לעבור לקצה השני של המדינה.
יש להם ילדים במוסדות, יש לילדים חברים, האשה מורה ויהיה לה קשה למצוא עבודה חדשה. או סיבות אישיות אחרות שהשוכרים לא מעוניינים לחשוף בפני המשכיר.
אי אפשר ביום בהיר אחד לנתק אותם בשרירות מכל זה,
התחשבות בשוכר במקרה כזה תהיה מעשה אנושי וסימן להשתייכות לצאצאיו של אברהם אבינו.
אני חושבת שאמירות בסגנון של 'זה הבית שלי ואני אקח כמה שבא לי' או 'אני נותנת מספיק צדקה'
הנן מעציבות ולא ראויות.
חושבת שהדברים האלו נכונים לעוד המון תחומים, כמו לא לנצל את העובד אפילו שאני יכולה וזה חוקי.
מצטערת שאני כותבת דברים שאולי פחות נעימים, אבל בלא לפגוע באף אחד או אחת, אני באופן אישי חונכתי על פי הערכים האלו וכך מנסה לחנך את ילדי.
 
כמובן שהדברים נכונים גם 'למשפחת' השוכרים, התחשבות בצרכיו של המשכיר, הכרה בעובדה שזהו רכושו ונתינת כבוד ראוי,
איך שלא יהיה, אני חושבת שראוי לשני הצדדים לנהוג בהגינות וכמובן לא לעשות שימוש במניפולציות פסולות.
 
אולי גם בעל המכולת יתחשב בנו ולא ירוויח עלינו מדי הרבה?
המדינה שלנו מתנהלת בשיטה קפיטליסטית במדיניות רווחה שקצת מזכיר להבדיל את ההשקפה היהודית,
וכן המחיר נקבע לפי היצע וביקוש, פעם ביתר הייתה עיר לא כ"כ מבוקשת ולכן המחיר היה בהתאם,
לא מבין בכלל את ה'התחשבות' שמצפים מאדם שעושה ביזנס...
והגיוני מאוד שהוא תורם הרבה לצדקה...
 
כמו למשל, שוכרים שהתחילו את חייהם בגיל צעיר במקום מסוים, נניח בביתר, והשכירות הייתה בזול, וביום בהיר השכירות הכפילה עצמה וכעת זה לא ריאלי בשבילם לעבור לקצה השני של המדינה.
יש להם ילדים במוסדות, יש לילדים חברים, האשה מורה ויהיה לה קשה למצוא עבודה חדשה. או סיבות אישיות אחרות שהשוכרים לא מעוניינים לחשוף בפני המשכיר.
מסכימה שהתחשבות תהיה יפה,
אבל מצד השוכרים זה הזמן לבדוק איך אנחנו מסתדרים עם מציאות החיים החדשה,
לאיפה אולי כן נוכל לעבור או איך נוכל להצטמצם או להגדיל הכנסות,
גם משכיר מתחשב ונדיב לב לא ישאיר לנצח את מחיר השכירות בחצי משוויו.
מרובים צרכי עמך ואתם לא היחידים בסביבה שמתפרנסים בקושי.
ודחיה של מעבר דירה לפעמים רק תלך ותהיה קשה יותר.
 
אולי גם בעל המכולת יתחשב בנו ולא ירוויח עלינו מדי הרבה?
המדינה שלנו מתנהלת בשיטה קפיטליסטית במדיניות רווחה שקצת מזכיר להבדיל את ההשקפה היהודית,
וכן המחיר נקבע לפי היצע וביקוש, פעם ביתר הייתה עיר לא כ"כ מבוקשת ולכן המחיר היה בהתאם,
לא מבין בכלל את ה'התחשבות' שמצפים מאדם שעושה ביזנס...
והגיוני מאוד שהוא תורם הרבה לצדקה...
בעניי ישנו הבדל משמעותי בין השיטה הקפיטליסטית הנהוגה, כלומר היצע וביקוש, לבין הצפייה להתחשבות במצבים בהם צד אחד הוא מוחלש ביותר, כמו עובד ושוכר שכמעט ואין להם חלופות אחרות ונמצאים בעמדת נחיתות קשה, ובשונה מהחלופה הקיימת בדוגמה של המכולת שהבאתם.
מדיניות הרווחה הנוהגת אכן מזכירה את ההשקפה היהודית ויתכן שהיא אכן מושתת עליה, אבל אני חושבת שעניינה אינו בנושא שלפנינו, התחשבות ונתינה שתיהן מידות טובות אבל הינן ערכים שונים ונפרדים.
 
אם המשכיר מעלה כי כולם מעלים זה לא מוסרי...
 
התחשבות ונתינה שתיהן מידות טובות אבל הינן ערכים שונים ונפרדים.
התחשבות והנתינה מחוץ לביזנס!!!
וזה אחד הסיבות שלא עושים ביזנס עם משפחה...
למעט התחשבות בפריסת תשלומים וכו'
 
אם המשכיר מעלה כי כולם מעלים זה לא מוסרי...
זה מסוג ההודעות שמקפיצות,
הוא מעלה כי שווי השכירות עלה.
זה מוסרי מאוד.
אפשר לשבח את מי שלא עשה זאת.
אבל מי שבחר כך זכותו!
 
למה?
מי שלמד פרק הזהב בב"מ יודע שכך בדיוק זה עבד גם בזמן הגמרא...
דווקא מה שאני יודעת זה שחכמים העמידו ממונים שיפקחו על הגינות המסחר ואפילו היה תנא שביטל חובת הבאת קרבנות בגלל הפקעת מחירים, ויש את המעשה הידוע שהייתה הוראה לא לקנות דגים מספר שבתות כי הדייגים הפקיעו מחירים.
גם אם אני טועה במה שהזכרתי, אבל זה נשמע הגיוני שחכמים לא אפשרו הפקעת מחירים.
 
מי שלמד פרק הזהב בב"מ יודע שכך בדיוק זה עבד גם בזמן הגמרא...
לא למדתי פרק הזהב, כן למדתי את זה:
''אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך ''וכו (ומכלל הן אתה שומע לאו)
''במידה שאדם מודד...''
וכשמישהו אכן מנהל ''ביזנס'' ולוקח יותר שווי הדירה כי הוא פשוט מנצל את המצוקה, בדיוק ככה מייחסים אליו משמיים,
לוקחים בדיוק במידת הדין את מה שמגיע ולא מגיע לו, ואת זה , לא נראה לי שמישהו רוצה.
 
לא למדתי פרק הזהב, כן למדתי את זה:
''אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך ''וכו (ומכלל הן אתה שומע לאו)
''במידה שאדם מודד...''
וכשמישהו אכן מנהל ''ביזנס'' ולוקח יותר שווי הדירה כי הוא פשוט מנצל את המצוקה, בדיוק ככה מייחסים אליו משמיים,
לוקחים בדיוק במידת הדין את מה שמגיע ולא מגיע לו, ואת זה , לא נראה לי שמישהו רוצה.
ולכן הם יצטרכו גם להעלות בשנה הבאה, לא כי עלתה להם המשכנתא, כי פשוט אין שום ברכה בכסף כזה.
 
לא למדתי פרק הזהב, כן למדתי את זה:
''אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך ''וכו (ומכלל הן אתה שומע לאו)
''במידה שאדם מודד...''
וכשמישהו אכן מנהל ''ביזנס'' ולוקח יותר שווי הדירה כי הוא פשוט מנצל את המצוקה, בדיוק ככה מייחסים אליו משמיים,
לוקחים בדיוק במידת הדין את מה שמגיע ולא מגיע לו, ואת זה , לא נראה לי שמישהו רוצה.
הוא משמח את של ה' בדרך שהוא רוצה ולא דרך הביזנס.
 
הוא משמח את של ה' בדרך שהוא רוצה ולא דרך הביזנס.
רק אדייק את הפסוק : אם אתה משמח את שלי.
זמנית, אין לי גישה למערך הברכות השמימי (זה חסום בנטפרי).
רק את מה שאני יודעת, כשאדם מודד בדין, מודדים אותו בדין,
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה