עזרה בכמה העלו לכם את השכירות כשנגמר החוזה?

רק אדייק את הפסוק : אם אתה משמח את שלי
מי זה 'את שלי' הזה?
הוא תורם לועד הרבנים, או למויסדעס, זה לא טוב?
לא הבנתי את הקטע, סורי.
וסתם שאלה מי שלא מעלה שכירות יכול לחשב את זה כחלק ממעשרות?
מי שלצערו ראוי שיקבל כסף הקדש מצדקה, הגיוני שיצפה להתחשבות גם מהמשכיר...
 
אפשר להתפלפל על הנושא, אפשר לספר לעצמנו סיפורים, ואפשר גם שלא להסכים.
אפשר להביא המון ציטוטים לכאן ולכאן.
אז רק אגיד: אנחנו אמורים להשכיר דירה למישהו בעתיד, ואני מפחדת, מאוד, להשתמש בכסף שבא על חשבון יזע ודמעות של יהודי אחר.
ואיש הישר בעיניו - יעשה.
 
אפשר להתפלפל על הנושא, אפשר לספר לעצמנו סיפורים, ואפשר גם שלא להסכים.
אפשר להביא המון ציטוטים לכאן ולכאן.
אז רק אגיד: אנחנו אמורים להשכיר דירה למישהו בעתיד, ואני מפחדת, מאוד, להשתמש בכסף שבא על חשבון יזע ודמעות של יהודי אחר.
ואיש הישר בעיניו - יעשה.
את מפחדת גם למכור לאנשים אוכל ובגדים???
 
אפשר להתפלפל על הנושא, אפשר לספר לעצמנו סיפורים, ואפשר גם שלא להסכים.
אפשר להביא המון ציטוטים לכאן ולכאן.
אז רק אגיד: אנחנו אמורים להשכיר דירה למישהו בעתיד, ואני מפחדת, מאוד, להשתמש בכסף שבא על חשבון יזע ודמעות של יהודי אחר.
ואיש הישר בעיניו - יעשה.
הכסף על הדירה לא בא ע"י יזע ודמעות? נראה שאת יהודייה כשרה גם...
 
שמעתי סיפור טרי שהמשכיר רצה לעלות לשוכר ב1200 שח והשוכר היה גר בדירה 4 שנים ולא יכל להוסיף סכום כזה
בפעם אחת המשכיר הכניס שוכרים חדשים .ו3 חודשים לא שילמו יש בלאגן ובית משפט אסר על המשכיר להוציא אותם והמשכיר בקש סליחה מהשוכר אמר טעות עשיתי .. אז אם לפעמים יש שוכר טוב תחשבו פעמים...
 
מה מחיר המקובל להשכרת יח"ד בB1 בביתר? (ברח' פנים מאירים)
 
יש לי שאלה לרבני ורבניות הפורום:
יש לי יח"ד שאני משכיר, ולפי מחיר השוק אני יכול להעלות את המחיר ב 500 ש"ח לחודש.
השאלה היא האם לוותר לשוכר על ההעלאה,
או להעלות ולתת את הכסף לקופת העיר?
וד"ל.
 
יש לי שאלה לרבני ורבניות הפורום:
יש לי יח"ד שאני משכיר, ולפי מחיר השוק אני יכול להעלות את המחיר ב 500 ש"ח לחודש.
השאלה היא האם לוותר לשוכר על ההעלאה,
או להעלות ולתת את הכסף לקופת העיר?
וד"ל
זו שאלה לרב. ואלא אם פרוג פתחו קורס הסמכת הוראה מבוקש - כנראה שזה לא לפורום.
 
שמעו נא רבותיי.
הדעות כאם אומנם חלוקות וזה טבעי ומובן. לא באה להפריך או לטעון נגד אחת מהן, וכפי שציינה כאן מישהי - איש הישר בעיניו יעשה.
אבל עדיין יש משהו שאני בטוחה בו במאת האחוזים, ואם מדד האחוז היה נמדד באלף וגם יותר עדיין הייתי בטוחה שאם אני משכירה דירה למשפחה - שידוע לי שהם לא ממש בעלי אמצעים והסיבה שארצה להעלות את המחיר יהיה נטו בגלל הביקוש הכללי ואני מדגישה: בגלל שזכותי להעלות ולא כי באמת לא אשרוד את החודש בלי תוספת ה500+ שקל האלה -
התשובה תהיה ברורה מאליה.
יכול להיות שאפשר לתרום את הכסף הזה לצדקה. יש הגיון בצד הזה.
אבל לוותר על הכסף הזה בשביל זוג שאני מכירה באופן אישי ואני יודעת שהוא נאבק לסגור את החודש,
בעיני - זו הנתינה הכי אמיתית ונכונה.
 
נערך לאחרונה ב:
שמעו נא רבותיי.
הדעות כאם אומנם חלוקות וזה טבעי ומובן. לא באה להפריך או לטעון נגד אחת מהן, וכפי שציינה כאן מישהי - איש הישר בעיניו יעשה.
אבל עדיין יש משהו שאני בטוחה בו במאת האחוזים, ואם מדד האחוז היה נמדד באלף וגם יותר עדיין הייתי בטוחה שאם אני משכירה דירה למשפחה - שידוע לי שהם לא ממש בעלי אמצעים והסיבה שארצה להעלות את המחיר יהיה נטו בגלל הביקוש הכללי ואני מדגישה: בגלל שזכותי להעלות ולא כי באמת לא אשרוד את החודש בלי תוספת ה500+ שקל האלה -
התשובה תהיה ברורה מאליה.
יכול להיות שאפשר לתרום את הכסף הזה לצדקה. יש הגיון בצד הזה.
אבל לוותר על הכסף הזה בשביל זוג שאני מכירה באופן אישי ואני יודעת שהוא נאבק לסגור את החודש,
בעיני - זו הנתינה הכי אמיתית ונכונה.
את צדיקה...
אבל מי שלא עושה את זה זה לא אומר שהוא לא מוסרי!
 
הוויכוחים פה מוכיחים כמה מתוחים על הקצה
לקראת בין הזמנים אב , כנראה זה ימתח עוד
בין הזמנים זו תקופה שעוברים דירה ומחדשים חוזה שכירות
(זוכרים מה קרה למחירי השכירות ברמה ד בקיץ הקודם? )
ומה יקרה עם הנדל"ן בקיץ ?

המצב לא טוב
הכל התייקר בלי פרופורציות ,
-שכירות /קניית דירה ,
אפילו החלום בזכיה למחיר למשתכן כבר נגוז/ מתקרב לחלום בזכיה בלוטו
-משכנתא בעשרות אחוזים
-מזון ב30 אחוז
-ביגוד בעשרות ומאות אחוזים
-חשמל ארנונה עלו
והכל מתדלק את האינפלציה כמובן כמו שראינו במדד האחרון

יש הרבה אנשים ממורמרים ובצדק , ולפעמים מפילים את זה על המשכיר
גם מי שהוא שוכר טוב, הוא לא מקבל הנחה מידי גדולה , כמה מאות שקלים פחות מהמחירון
דירה / יח"ד זה עסק לכל דבר , רק בעסק רגיל אתה בוחר אם להכנס אליו או לא
ופה אתה כבול כי יש לך נוחות -כולל- עבודה - גנים , וזה מעצבן!! ,ובדיוק בגלל זה קונים דירה .

מעניין לקראת מה אנחנו הולכים



-
 
נערך לאחרונה ב:
יש לי שאלה לרבני ורבניות הפורום:
יש לי יח"ד שאני משכיר, ולפי מחיר השוק אני יכול להעלות את המחיר ב 500 ש"ח לחודש.
השאלה היא האם לוותר לשוכר על ההעלאה,
או להעלות ולתת את הכסף לקופת העיר?
וד"ל.
שאלה מעניינת. בכלל לא בטוח שעדיף להעלות את המחיר ולתת לקופת העיר. יכול להיות שעדיף להשאיר את השוכרים. ואולי אפילו לקזז את זה מכספי מעשר אם הם זכאים (מה עדיף שתעלה לשוכרים שלך את המחיר ואז הם יקבלו את ההפרש מקופת העיר, עדיף לחסוך את הסיבוב והבושה של השוכרים)
ואני בעיקרון תומך בזכות המשכיר להעלות את המחיר.
 
שאלה מעניינת. בכלל לא בטוח שעדיף להעלות את המחיר ולתת לקופת העיר. יכול להיות שעדיף להשאיר את השוכרים. ואולי אפילו לקזז את זה מכספי מעשר אם הם זכאים (מה עדיף שתעלה לשוכרים שלך את המחיר ואז הם יקבלו את ההפרש מקופת העיר, עדיף לחסוך את הסיבוב והבושה של השוכרים)
ואני בעיקרון תומך בזכות המשכיר להעלות את המחיר.
רוב בני האדם לא נתמכים מקופת העיר.
אם ידוע לך שהשוכרים שלך ראויים לקבל צדקה, הרי שזה ממש מתן בסתר לא להעלות להם את השכירות.
במידה ולא, ראוי להעלות את המחיר למחיר שוק הוגן,
ואת הצדקה לתת למי שראוי לה.
 
רוב בני האדם לא נתמכים מקופת העיר.
אם ידוע לך שהשוכרים שלך ראויים לקבל צדקה, הרי שזה ממש מתן בסתר לא להעלות להם את השכירות.
במידה ולא, ראוי להעלות את המחיר למחיר שוק הוגן,
ואת הצדקה לתת למי שראוי לה.
מסכים איתך שזכותך המלאה להעלות את המחיר.
אבל אני חושב שלפי הסיפורים של השוכרים כאן, הם זכאים לקבל צדקה.
לא סותר את זה שהם יכולים לעבור לפריפריה.
 
מסכים איתך שזכותך המלאה להעלות את המחיר.
אבל אני חושב שלפי הסיפורים של השוכרים כאן, הם זכאים לקבל צדקה.
לא סותר את זה שהם יכולים לעבור לפריפריה.
רוב הפעמים גם כשאנשים אומרים שאין להם מאיפה לשלם משהו, בסוף הם מסתדרים.
נראה לך שאם יוולד להם עוד ילד ויהיו עוד הוצאות של מעון וכדו' הם פתאום יעברו לפריפריה, או שהם יסתדרו?
יכול להיות שע"פ הלכה הם יכולים לקבל צדקה,
אני את הצדקה שלי נותן למקומות יותר טובים.
 
אפשר להתפלפל על הנושא, אפשר לספר לעצמנו סיפורים, ואפשר גם שלא להסכים.
אפשר להביא המון ציטוטים לכאן ולכאן.
אז רק אגיד: אנחנו אמורים להשכיר דירה למישהו בעתיד, ואני מפחדת, מאוד, להשתמש בכסף שבא על חשבון יזע ודמעות של יהודי אחר.
ואיש הישר בעיניו - יעשה.
מאחלת לשוכר העתידי שלכם שיקנה דירה ולא יצטרך לשכור, או שיגור במקום זול אחר
אם הוא בחר לשכור במקום יקר(כן, גם להחליט להשאיר את הילדים במוסדות עם החברים ולא להעביר אותם לעיר אחרת בכיתות נמוכות (יסודי) כשזה עוד הגיוני, זו בחירה!) שישלם את בחירתו!
ואני שוכרת, באיזור המרכז, במחיר לא נמוך בכלל, מבחירה
 
יתכן ואני טועה אבל יש לי תחושה שהדיאלוג בין מעשה התחשבות לבין מעשה צדקה, אינו נכון.
ובייתר בנושא שבפרק - הצבת אולטימטום למשפחה שכבר נמצאת בדירה: או שלמו מחיר מופקע [כי אני יכולה וזה הבית שלי] או שאתן לכם מחיר שוק הוגן [ואני נותנת לכם צדקה ואני מורידה את זה מהמעשרות שלי כי אתם ראויים לכך כי אתם עניים מסכנים] אינו נכון.
 
יש לי שאלה לרבני ורבניות הפורום:
יש לי יח"ד שאני משכיר, ולפי מחיר השוק אני יכול להעלות את המחיר ב 500 ש"ח לחודש.
השאלה היא האם לוותר לשוכר על ההעלאה,
או להעלות ולתת את הכסף לקופת העיר?
וד"ל.
תעלה ואז תתרום לקופת העיר למצוא שוכרים פראיירים...............
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה