דיאטה דיאטה כאסח שעובדת תביאו רעיונות!

זה זה:?
אני לא מכירה את הדיאטה הזו, שמעתי עליה רק עכשיו כאן.
עשיתי חיפוש בגוגל, ונראה שכנראה מדובר בזה:
https://healthbetter.co.il/הרב-ישראל-בקרמן

עם זאת, לפני שמעמיקים בנושא, כדאי לעיין בתגובה הזו - היא מציעה נקודת מבט מעניינת ועשויה לסייע להבנה טובה יותר:
https://kedemcenter.co.il/groups/healthy-lifestyle/forum/topic/שיטת-בקרמן-לאיזון-סכרת-והשמנה

1751201407168.png
 
אני לא מכירה את הדיאטה הזו, שמעתי עליה רק עכשיו כאן.
עשיתי חיפוש בגוגל, ונראה שכנראה מדובר בזה:
https://healthbetter.co.il/הרב-ישראל-בקרמן

עם זאת, לפני שמעמיקים בנושא, כדאי לעיין בתגובה הזו - היא מציעה נקודת מבט מעניינת ועשויה לסייע להבנה טובה יותר:
https://kedemcenter.co.il/groups/healthy-lifestyle/forum/topic/שיטת-בקרמן-לאיזון-סכרת-והשמנה

צפה בקובץ המצורף 2000023
אם ככה אז השיטה שלו זה להיות צמחוני פחות או יותר לא?
זה שיטה מאוד מסוימת שצריך לדעת אותה מראש לא לכל אחד זה מתאים מהרבה סיבות.
 
לפי דעתי
כדאי להתייעץ עם מי שמבינה בזה
מה בדיוק המצב הבריאותי שלך
שלא תעשי משהו קיצוני שיגרום לנזק.


קודם כל הייתי מתחילה לשים לב לכמות המים - לפעמים שותים מעט מידי והרגשת הצימאון מתחלפת ל'צורך במתוק'
לסגור את הפה משעה 21 בלילה - מאוד משמעותי בהרזיה.
ללעוס היטב את האוכל. ולאכול הרבה ירקות חיים בכל ארוחה.
להוריד את הפחמימות הריקות - קמח לבן ומוצריו. להחליף לכוסמין 80%, בטטה, תפוא. ולא הרבה.
מנת חלבון - מהצומח, ביצה, דג, עוף, בשר - לפי סדר הרשימה כך העדיפות. חלבון מהצומח הכי עדיף.
צריך לדעת להשרות / להנביט חלבונים מהצומח.

אבל באופן כללי, לירידה משמעותית אפשר גם ללכת לדיאטנית בקופת חולים!
ב"הצלחה - וכמובן לא לשכוח להתפלל
ולהשתדל להנות מהתהליך
 
שבור את החבית ושמור את יינה...

אי אפשר גם לאכול תזונה מערבית עתירת רעלים, הורמונים, זריקות - ולרצות להשאר בריאים בלי שום השפעות על הגוף.
הרפואה המערבית היא רפואה מאד נקודתית: כואב לך ברגל - נבדוק את הרגל. כואבת הבטן - סימן שגורם הכאב נמצא במעיים, כנראה. היא לא לוקחת בחשבון את המכלול האנושי, ושדברים משפיעים על דברים אחרים.
בנוסף, צורת הסקת המסקנות שלה לגבי התזונה מעלה לא מעט שאלות: אם אוכלים שומנים - משמינים? (תשובה: לא. לא תמיד זה קשור.)
בנוסף, ההבנה המדעית מסתיימת אי שם באמצע; למשל: למה כשאוכלים חלבון מהחי - מרגישים אח"כ כבדות או תחושה לא נעימה בפה? יש תשובות, אבל - די. עד פה.

עניין נוסף: מוצרי החלב - אפשר להסתדר בלעדיהם באופן מוחלט. כל הפרסומות על ה'בריאות' שיש בהם - הם פייק אחד גדול, כי הגוף לא סופג את החלבון ואת הסידן מהחלב, אלא ממקורות אחרים. תבדקו - ויש מספיק איפה - שסידן ממקור של מוצרי חלב נספג הרבה פחות או אפילו בכלל לא.
מוצרי חלב זה טעים, אין מה לומר. אבל בריא? נו, באמת.


ואת כל זה - אני יודעת עוד לפני שנחשפתי לשיטה של בקרמן. עברתי אי-אלו דיאטות ושיטות אכילה שונות בחיי. השקר הגדול נמצא דווקא בפרסומות של תנובה, למשל. היום - חוקית - אסור לפרסם מוצרי חלב בבתי ספר, ידעתם? בקרמן מעמיקים מאד את הידע וזה בהחלט מוביל לצעדים מסויימים.
אבל מה, מותר מדי פעם להתפרגן עם מוצר חלבי מפנק, או מוצר עוף/בקר עסיסי. לא קורה כלום. כשזה קורה פעם ב-, הגוף בהחלט יכול להתמודד.
עוד תוצאה היא - שגם צריכת החיטה ומוצריה יורדת דרסטית. (החיטה היום מהונדסת ורחוקה מאד מהגרסה הטבעית הבסיסית שלה.)

אין מנוס. אם רוצים לנקות את הגוף - בהחלט צריך להשקיע. אי אפשר להכניס אליו רעלים חיצוניים ולצפות שהוא לא יגיב לזה בצורה כזאת או אחרת.
 
מותר מדי פעם להתפרגן עם מוצר חלבי מפנק, או מוצר עוף/בקר עסיסי. לא קורה כלום. כשזה קורה פעם ב

מסתקרנת,

אם חלבון מן החי ומוצרי חלב הם לא משהו,
ואני מניחה שפחמימות פשוטות למינהן גם לא (כולל פסטה, אורז לבן, קמחים לבנים וכו'),

על מה כן ממליצה השיטה הזו? בעיקר פירות וירקות?
 
מסתקרנת,

אם חלבון מן החי ומוצרי חלב הם לא משהו,
ואני מניחה שפחמימות פשוטות למינהן גם לא (כולל פסטה, אורז לבן, קמחים לבנים וכו'),

על מה כן ממליצה השיטה הזו? בעיקר פירות וירקות?
בטח בעיקר חלבון מן הצומח..
 
@רצוף אהבה, קודם כל - יש אופציה של חלבי מעזים. זה הרבה פחות גרוע מחלב בקר. (לא נכנסת לעומק. אם את חייבת - יש לך תחליפים.)
ואם אצלך זה או-או של יוגורט או עוגה - אז את לא באמת במודעות של אוכל בריא, כי כשיש מודעות - אפשר לשבוע גם מפירות, ויודעים איך ומה לאכול.
אגב, טעם זה דבר נרכש. (טעם, לא מרקם של אוכל. יש הבדל ביניהם.) אפשר להתרגל לטעמים חדשים בתקופת זמן קצובה, אני לא זוכרת כמה זמן בדיוק. ואחרי שמתרגלים לטעמים פחות מתוקים - פתאום ה'מתוקים' כולם כבר לא חסרים בכלל, ובכל אופן - לא ברמה שהם משכו לפניכן.

התזונה אצל בקרמן חותרת מאד לתזונה על בסיס צמחי - פירות, ירקות וקטניות. למעשה, יש כל כך הרבה מרחב והצע של פירות, ירקות, קטניות, זרעים וכל עולם הצומח - כך שהוא מכסה את כל התזונה הטבעית עם מבחר עשיר מאד של טעמים.

בקטניות יש גם פחמימות, הן לא לגמרי רק חלבונים. מצד שני, זה בסדר לצרוך פסטה או אטריות מכוסמין (לא על בסיס קבוע, כמובן.)
זה בסדר גם לצרוך עוגה חלבית שווה, כשזה בא ממקום מודע ובשליטה.
וזה גם בסדר ליפול, אנחנו בני אנוש בשורה תחתונה.

אבל לומר מראש על שיטה שהיא שיטה שלילית בגלל שלא למדתם לעומק? זה כנראה נובע מפחד משינויים או מפחדים אחרים.
 
רוצה להוסיף ממבטי
אני התוודעתי לתוכנית בקרמן לפני חודשיים
הגעתי למטרות ירידה במשקל, לא סכרת וכאלו, ששם קריטי השינוי תזונה, בשביל לשפר ערכים באמת...
האוכל שלי עד אז הורכב מחלבי כל היום! גבינה צהובה, גבינת שמנת וכו וכו ,וזה מה שהיה לי טעים
וכמובן בשילוב כל הקמח והפסטות והמוקרמים וכו
ואז
התוודעתי לעולם מדהים של תחליפים
טעימים לא פחות ואפילו יותר שאפשר להכין בקלי קלות בבית,
התחלתי להשתמש בהם, לא בבת אחת, לאט לאט, פשוט כי היה לי טעים וכיף
ואז התחלתי להרגיש מדהים, פחות כבדות, מי שלא ניסה לא יבין,
כושר אחר לחלוטין
אני שבעה כל היום
לא מחפשת את המתוק הזה שהייתי מכורה אליו
עוגות, שוקולדים עוגיות וכל מה שאת מציינת שתאכלי במקום יוגורט
זה פשוט כבר לא מדבר אלי
ואפילו גבינה צהובה, שכבה אצלינו במקרר חודש!! כשהייתי גומרת תוך שבוע חבילה גדולה!!
עברה למקפיא ושם נגמרה אחרי עוד חודש עם הילדים

והכי יפה
שאני יודעת שביום שיתחשק לי גבינה צהובה, או חלבי לכל סוגיו
אני אוכל
בלב רגוע ושמח
ובלייי נקיפות מצפון
כי מותר וצריך לחרוג - בתנאי שבלי מצפון!

השיטה הזו
היא להרבות בטוב!
עם המוןהמון המון מתכונים שווים וטעימים
וממילא הגוף פחות דורש את כל האחר, ואם הוא עדיין דורש, אז תנו לו, הכל בסדר...

מצרפת תמונות שמראות קצת מכל המגוון הזה, באיזה מפגש בוגרים שהיה לאחרונה, זה מסביר מעט מהטוב...
מניחה שעכשיו מובן לך יותר הגישה, לא קוטלים שום דבר, פשוט מרבים בחיובי, עם המון פרקטיקה וכו
ושכחתי לציין שירדתי 6 קילו בחודשיים האלו
 

קבצים מצורפים

  • IMG_9124.jpg
    IMG_9124.jpg
    KB 926.3 · צפיות: 131
  • IMG_9142.jpg
    IMG_9142.jpg
    KB 698.1 · צפיות: 128
נערך לאחרונה ב:
תחליפי סוכר, הם בדרך כלל פחמימה לגמרי, אז זה לא יעזור.
צריך לשמור על שפיות ולהיות קשוב לעצמך, אבל תחליפי סוכר הם בעצם סוכר מהבחינה הזאת
הורדתי 35 קילו ב5 חודשים.
מאז לא עליתי לאותו המשקל כבר 15 שנה. עליתי אבל לBMI סביר

קטוגני.
ללא פחמימות וסוכר בכלל,
גם ללא חלב.

זה קשוח אבל אחר כך אפשר להחזיר חלב קטניות לאט לאט ולהשאר סביר.

בכל מקרה התהליך צריך להיות מתאים לאורח חיים, ומצב בריאותי של כל אחד ואחד
שאלה לי אליך מה עשית בשבת?
אכלת רגיל או שלא?
 
מישהי ניסתה את קלין 9 של פוראוור ויודעת להמליץ לי אם זה קשה מדי או סביר
אני מבקשת שמי שמוכרת מוצרים אלו לא תגיב על שאלתי אלא רק מי שניסתה.
 
מישהי ניסתה את קלין 9 של פוראוור ויודעת להמליץ לי אם זה קשה מדי או סביר
אני מבקשת שמי שמוכרת מוצרים אלו לא תגיב על שאלתי אלא רק מי שניסתה.
קשה- כן זה די קשה בפרט הימים הראשונים
ממליצה- כן ממש ממולץ זה ממש גורם לירידה במשקל ומאזן את הגוף ממש עושה לגוף ריסטארט...
צריך לבוא לתוכנית הזאת עם הרבה נחישות וכוח רצון ובעז"ה מצליחים והכי חשוב להמשיך לשמור אחרי התוכנית אז יורדים עוד מנסיון ...כמובן
 
רוצה להוסיף ממבטי
אני התוודעתי לתוכנית בקרמן לפני חודשיים
הגעתי למטרות ירידה במשקל, לא סכרת וכאלו, ששם קריטי השינוי תזונה, בשביל לשפר ערכים באמת...
האוכל שלי עד אז הורכב מחלבי כל היום! גבינה צהובה, גבינת שמנת וכו וכו ,וזה מה שהיה לי טעים
וכמובן בשילוב כל הקמח והפסטות והמוקרמים וכו
ואז
התוודעתי לעולם מדהים של תחליפים
טעימים לא פחות ואפילו יותר שאפשר להכין בקלי קלות בבית,
התחלתי להשתמש בהם, לא בבת אחת, לאט לאט, פשוט כי היה לי טעים וכיף
ואז התחלתי להרגיש מדהים, פחות כבדות, מי שלא ניסה לא יבין,
כושר אחר לחלוטין
אני שבעה כל היום
לא מחפשת את המתוק הזה שהייתי מכורה אליו
עוגות, שוקולדים עוגיות וכל מה שאת מציינת שתאכלי במקום יוגורט
זה פשוט כבר לא מדבר אלי
ואפילו גבינה צהובה, שכבה אצלינו במקרר חודש!! כשהייתי גומרת תוך שבוע חבילה גדולה!!
עברה למקפיא ושם נגמרה אחרי עוד חודש עם הילדים

והכי יפה
שאני יודעת שביום שיתחשק לי גבינה צהובה, או חלבי לכל סוגיו
אני אוכל
בלב רגוע ושמח
ובלייי נקיפות מצפון
כי מותר וצריך לחרוג - בתנאי שבלי מצפון!

השיטה הזו
היא להרבות בטוב!
עם המוןהמון המון מתכונים שווים וטעימים
וממילא הגוף פחות דורש את כל האחר, ואם הוא עדיין דורש, אז תנו לו, הכל בסדר...

מצרפת תמונות שמראות קצת מכל המגוון הזה, באיזה מפגש בוגרים שהיה לאחרונה, זה מסביר מעט מהטוב...
מניחה שעכשיו מובן לך יותר הגישה, לא קוטלים שום דבר, פשוט מרבים בחיובי, עם המון פרקטיקה וכו
ושכחתי לציין שירדתי 6 קילו בחודשיים האלו
אני לא רואה אוכל שאפשר לשבוע ממנו על השולחן הערוך הזה,
הרבה סלטים וכמה פשטידות לא מזוהות בצבע לא מזמין
אה וגם כדורי שוקולד... בטח מחרובים,
לא נראה לי שאפשר לבסס לאורך זמן תזונה על מגוון כזה,
זו יכולה להיות דיאטה לטווח קצר, לא שינוי אורח חיים.
 
מניסיון אישי – אם רוצים לרדת במשקל (ולשמור על זה לאורך זמן), אין קיצורי דרך:
צריך להתחיל לאכול בריא יותר. זה לא חייב להיות בבת אחת – אפשר להתחיל בהדרגה, אבל שינוי תזונתי הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על שתייה – לפחות 2–3 ליטר מים ביום, בלי שתייה מתוקה!
( לשתות לפני כל ארוחה 2 כוסות, בבוקר, בין הארוחות..)

ומי שיכול – לדלג על ארוחת ערב, או להסתפק בפרי/ירק קל בלבד.

הצמדות לשני הדברים האלה:
– שתייה יומית מספקת של מים
– דילוג קבוע על ארוחת ערב
הביאה לתוצאות מהירות מאוד!

בהצלחה לכל מי שבדרך!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לכל מאן דבעי!​


להלן רשימת רעיונות ליצירת האתגר הבא.​

אתם מוזמנים לבחור את הרעיון המנצח ולהתקדם איתו.​

(לצורך יצירת הרשימה נעזרתי בבינה מלאכותית).


1. הצצה לעולם מקביל


בחר סיטואציה פשוטה מהיום־יום — חדר כיתה, תחנת רכבת, מקלחת בבית — ודמיין את אותו המקום בעולם שבו חוק אחד בסיסי משתנה: כוח הכבידה הפוך, בעלי חיים הם הדוברים, הזמן נע אחורה. איך זה נראה? כיצד האנשים מגיבים? ציור כזה מאפשר לפרוץ את גבולות ההיגיון ולחגוג דמיון חופשי דרך מציאות שנראית מוכרת – אך במהותה זרה.








2. שני עולמות באותה תמונה


צייר קומפוזיציה המחולקת לשניים: צד אחד מייצג את מה שרואים כלפי חוץ — מציאות, חיוך, סדר. הצד השני משקף עולם פנימי, רגש, חלום, טראומה או פנטזיה. שני החלקים מצוירים זהים בקווים הכלליים, אך שונים ברוחם ובפירושם. החיבור ביניהם יוצר עומק רגשי וחשיפה של השכבה שמאחורי המסכה.








3. הציור מתחיל – ואתה מסיים


התחל מצורת פתיחה לא גמורה – כתם צבע, קו אקראי או חצי דמות – והמשך ממנו ביצירה שלמה. אתגר זה מאלץ את המוח לדלות דימויים מתוך כאוס, לפתח אינטואיציה חזותית ולשלב קונספט עם צורה. זו דרך לפתח יצירתיות אמיתית: להתחיל ממשהו שאינו שלך – ולהפוך אותו לשלך.








4. הכול בקו אחד


צייר את כל היצירה מקו רציף אחד – מבלי להרים את היד כלל. אתגר טכני מובהק, אך גם תודעתי: כיצד יוצרים תנועה, משקל, הבעה ודימוי – מבלי "לחתוך" את הזרימה? עבודות כאלה מלמדות על קשר בין שליטה לקלילות, ועל יכולת לחשוב ציורית דרך קו.








5. ריאליזם פוגש סוריאליזם


בחר אובייקט אחד בלבד – ריאליסטי לגמרי (כף יד, תפוח, דמות) – והצב אותו בתוך סצנה הזויה, חסרת היגיון או חלומית. הקונטרסט בין השפה האמינה לבין התפאורה הלא רציונלית יוצר אפקט דרמטי, טעון ולעיתים קרובות עמוק יותר מכל ריאליזם "רגיל".








6. סיפור של רגע אחד


צייר רגע בודד – ללא הקדמה וללא סוף – שממנו אפשר לחוש את כל הסיפור שמאחוריו. נקודת שיא דרמטית, מבט טעון, פרט שנפל – זה יכול להיות כל דבר. המטרה: לגרום לצופה להבין שיש פה "לפני ואחרי", ולהשלים בעצמו את הנרטיב שלא סופר.








7. אובדן ושלמות


בנה קומפוזיציה עם ניגוד צורני ברור: צד אחד שלם, נקי, מסודר – והצד השני חסר, שבור או לא גמור. אל תמסגר את זה כסבל או הרס, אלא כהבעה של קיום דו־משמעי. האם החוסר הוא אובדן, או פשוט חלק מהצורה? כל יוצר יענה אחרת – וזה כל היופי.








8. עיני הילד


צייר סצנה מוכרת מנקודת מבטו של ילד קטן – גובה נמוך, קנה מידה מעוות, סדרי עדיפויות שונים: חפצים רגילים עשויים להיראות ענקיים או מאיימים, ואילו דברים "חשובים" למבוגרים כלל אינם נוכחים. אתגר מרתק בתפיסה מרחבית ורגשית.








9. האובייקט רואה אותך


בחר חפץ יומיומי – ונסה לדמיין את נקודת המבט שלו. מה רואה ספל הקפה שלך? מה מרגיש החלון בלילה? אתגר אמנותי־פילוסופי שמחייב כניסה לנעליים של "הדומם", תוך ניסיון להעביר רגש דרך תודעה שאינה אנושית.








10. רגע לפני הפגיעה


צייר את השבר שנייה לפני שהוא מתרחש. כדור רגע לפני שהוא שובר חלון, כוס נופלת באוויר, מבט של אדם רגע לפני שהאמת מתגלה. ציור כזה יוצר מתח מיידי, תחושת זמן מתוח, ודרמה חזקה – בלי להזדקק לאקשן ממשי.








11. השתקפות בלבד


בנה ציור שבו כל המידע החזותי מופיע אך ורק דרך השתקפות: מראה, שלולית, מסך. המציאות עצמה חסרה – אנחנו רואים רק את ההשתקפות שלה. אתגר צורני־קומפוזיציוני מרתק, ומרחב לפרשנות על מה אמיתי ומה עיוות.








12. פרספקטיבה בלתי אפשרית


צייר סצנה שמבוססת על חוקי פרספקטיבה שנראים נכונים – אבל אינם אפשריים. מדרגות שמתכנסות למקום לא קיים, חלל שבתוכו מתקיים פרדוקס. אתגר מורכב טכנית, אך עם פוטנציאל אמנותי מסעיר ביותר.








13. מנקודת מבטו של חיידק


צייר מהגובה הנמוך ביותר האפשרי – פנים מגוף, רצפה, שולחן – כפי שהיה נראה בעיני יצור זעיר. עיוותי קנה מידה, טקסטורות מוגזמות ותחושת התפעמות או אימה מפרטים קטנים – אלה הכלים שלך.








14. המבט מתוך הכלי


בחר אובייקט חלול – בקבוק, סיר, פה – וצייר את הסצנה מבחוץ כפי שהיא נראית מבפנים. זווית מבט יוצאת דופן שמאלצת אותך להפוך כל קונספט על הראש – ולגלות סידור חדש לחלוטין של המציאות.








15. צייר כאילו אתה עף


בנה קומפוזיציה "מלמעלה" – דרך עיני ציפור, רחפן או מלאך. הכל נראה מרוחק, קטן, מתוכנן – או דווקא כאוטי. מבט עילי משנה את היררכיית הדברים בציור, ומביא איתו תחושת ריחוף, בדידות או שליטה.








16. המראה מבפנים


צייר סצנה שמביטה החוצה מתוך מקום סגור – מתוך גוף, מתוך חדר פנימי, מתוך מנגנון מכני. זו לא רק זווית צילום – זו עמדה נפשית: איך העולם נראה מבפנים, כשאתה לא חלק ממנו, אלא מתבונן עליו דרך דופן.








17. החפץ שהוא השאיר


צייר חפץ יחיד, שאינו מסופר או מוסבר, אך ברור כי יש לו מטען רגשי: כובע ישן, מברג, שעון, פתק. הוא מונח שם לבד – אך כל הסיפור טמון בו. דרך היעדר האדם – מתהווה הנוכחות.








18. שיחה ללא קול


צייר קומפוזיציה שיש בה ניסיון לתקשר – אבל בלי קול: שפת גוף של שניים שאינם מביטים זה בזה, יד שמושטת אך לא מתקבלת, טלפון כבוי. ציור שמאיר את הריק דווקא בניסיון למלא אותו.








19. עוקב מרחוק


הצג דמות אחת בפעולה (ילד משחק, אדם אוכל) – ובקצה התמונה, מופיעה צללית של דמות אחרת, שמביטה מהצללים, מעבר לגדר, מתוך רכב. אין מגע. יש רק נוכחות אילמת שמסרבת להיעלם.








20. משהו שחסר בשרטוט


צייר סצנה מושקעת, הרמונית ומפורטת – אך בה חסרה חתיכה ברורה, כמו אובייקט שנחתך, דמות שנמחקה, או פרט חסר שצורח מתוך השקט. לא להשלים אותו – להפוך אותו לגורם המרכזי.








21. מכתב שלא נשלח


צייר מכתב חצי כתוב – אולי משורבט, אולי קרוע, אולי ריק. מכתב שיש בו פתיחה אך לא סיום, מילים עם קו מחיקה, ניסיונות התחלה. כל הטעון הרגשי נמצא במה שלא נכתב.








22. רק משטחים – בלי קווים


צייר ללא שימוש בקווים כלל – רק כתמי צבע, צל, אור וטקסטורה. אתגר אמנותי שמחייב אותך לבטא צורה בלי מתאר, לבנות נפח דרך תדרים צבעוניים בלבד.








23. מונו-מודע


בחר צבע אחד בלבד – וגווניו בלבד – וצייר בו סצנה שלמה. בלי קונטרסט צבעוני, בלי הפניות לבריחה. רק עומק, קצב, טקסטורה ואור בתוך מגבלה צבעונית אחת.








24. שקט והפרעה


בנה ציור שלם, עדין, הרמוני ושלו – ושתול בתוכו פרט צורם, צורח, לא במקום. משהו שמזעזע קלות את הסצנה מבלי להרוס אותה. זו ההפרעה שמחדדת את השקט.








25. המרחק כעיקרון


המרחק בין פרטים, בין כתמים, בין צבעים – הוא המרכז הקומפוזיציוני. צייר סצנה שבה דווקא הרווחים הם אלה שמובילים את העין, יוצרים משמעות, בונים קצב.








26. הפינה כאמצע


מקם את הדימוי המרכזי שלך באחת מפינות הקנבס – לא באמצע, לא במרכז. תן לקומפוזיציה להסתובב סביב שולי הפריים – ובדוק כיצד זה משפיע על המתח והאיזון של העבודה.








27. כל מה שאסור


בחר כלל אמנותי "קדוש" – איזון, ריכוז, צבעים משלימים, מיקום במרכז – ושבור אותו לגמרי. תבדוק אם מתוך ההפרה נולדת משמעות חדשה. זהו תרגול של חופש תחת מסורת.
0 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה