הטרדות טלפוניות בפלאפונים כשרים

  • פותח הנושא GRN
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
קיבלתי במייל:



שלום וברכה,
לאחרונה התחילה תופעה הזויה של קווי נייעס שמתקשרים ממספרים שונים ומטרידים מאד.

פניתי לשר התקשורת ומתסבר שהדבר אסור חוקית, והקנס על עבירה כזו הינה עד 1000 ש"ח עבור כל שיחה!!!!! וזאת ללא כל הוכחת נזק.

הפרוצדורה נעשית מול המשטרה.

אני רוצה להגיש תלונה בשם כל מי שמקבלת טלפונים כאלו.

מהיום - מי שמקבלת שיחה במקום להתעצבן, אפשר פשוט לרשום את מספר הטלפון, תאריך ושעה של השיחה ולשלוח אלי למייל

<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>


כשיצטברו מספר תלונות (אני אישית מקבלת טלפון כזה כמעט כל יום), אגיש באופן מרוכז, ואם אכן יתקבל סכום, כמובן שהוא יועבר למי ששייך אליו.



שרית​
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
תבדקי אם זה מותר הלכתית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י האיה;1504872:
תבדקי אם זה מותר הלכתית.

גזל שינה גם אסור הלכתית
ואם הם מתקשרים ב3:25 (!!!!!!!!!!) בלילה, שישלמו על זה מכיסם הפרטי
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י chayasl;1504881:
גזל שינה גם אסור הלכתית
ואם הם מתקשרים ב3:25 (!!!!!!!!!!) בלילה, שישלמו על זה מכיסם הפרטי

זה כמו שילד אומר שמותר לו לנקום במי שהרביץ לו, כי גם להרביץ אסור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י מקופלת;1504886:
זה כמו שילד אומר שמותר לו לנקום במי שהרביץ לו, כי גם להרביץ אסור.

זה ממש לא ככה.
אין מקום שלא מתלוננים על זה, מתריעים על תביעות, בוכים על נדנודים, וזה לא מעניין אף אחד שם.
אז כן, צריך לתבוע אותם כדי שיסתמו את הפה אחת ולתמיד.
ונראה אם תביאי איסור מרב, שיגיד לא אחרי שהתריעו כ"כ הרבה.

ו-כן, אני עצבנית כי אם אני לא נרדמת חצי לילה בגללם, ואח"כ עוברת יום קשה בגלל זה, אז אני אשמח שמישהו יציל את האזרח הקטן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י chayasl;1504891:
זה ממש לא ככה.
אין מקום שלא מתלוננים על זה, מתריעים על תביעות, בוכים על נדנודים, וזה לא מעניין אף אחד שם.
אז כן, צריך לתבוע אותם כדי שיסתמו את הפה אחת ולתמיד.
ונראה אם תביאי איסור מרב, שיגיד לא אחרי שהתריעו כ"כ הרבה.

ו-כן, אני עצבנית כי אם אני לא נרדמת חצי לילה בגללם, ואח"כ עוברת יום קשה בגלל זה, אז אני אשמח שמישהו יציל את האזרח הקטן.

לא הבאתי שום איסור, רק שצריך להתייחס לעניין ההלכתי ולברר,
ואם מישהוא יביא רב שמקובל עלי ומתיר, אני גם מצטרפת :)
ואני בשום אופן לא מצדיקה את הטלפונים המטרידים!!!!:mad:
זו עזות (ואפילו רשעות) שאין כמוה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
  • הוסף לסימניות
  • #8
זכותי להגן אילי!!!
מתקשרים מהבוקר עד הערב ולא עוזר הסרה מרשימת התפוצה.. אולי השפה הזה הם יבינו

(תגידו יש משהו שאכפת לו החוק החדש של הקוי נייעס חוץ מבעלי נייעס עצמם?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מספר נקודות:
בבקשה...
שאלות בנושא "ספאם" (דואר זבל) והטרדות


"חוק הספאם" - לקראת כניסת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 40), התשס"ח – 2008 ("התיקון ") לתוקף

ראשית דבר:
תחילה יובהר כי משרד התקשורת אינו נותן ייעוץ משפטי פרטני בעניין חוקים שבתחום פעילותו; אשר על כן, אין לראות בהערות הכלליות כמפורט להלן, משום ייעוץ משפטי פרטני. כמו כן, אין באמור להלן כדי לחייב את משרד התקשורת או ליצור זכויות או חובות שאינן מעוגנות בדין. ההוראות המחייבות לעניין הנושאים המוזכרים להלן, הן ההוראות הכלולות בחקיקה כנוסחה מעת לעת. בכל מקום שבו קיימת סתירה בין האמור להלן לבין הדין, יחולו הוראות הדין.

מהו האיסור הקבוע בתיקון ?
לפי התיקון, אשר מוסיף את סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, כנוסחו לאחר כניסתו לתוקף של התיקון ("החוק"), לא ישלח מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש בכתב מהנמען.
לפי הוראות סעיף 30א האמור, יראו גם הסכמה שניתנה באמצעות שיחה מוקלטת או הודעה אלקטרונית, כהסכמה בכתב.
מתוך החוק:
(ב) לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת; פנייה חד–פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן זה, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו, לא תיחשב הפרה של הוראות סעיף זה.
(ג) על אף הוראות סעיף קטן (ב), רשאי מפרסם לשגר דבר פרסומת כאמור באותו סעיף קטן אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען, בהתקיים כל אלה:

מהי התכלית של התיקון?
התיקון בא לתת פתרון לתופעת ההפצה ההמונית של הודעות פרסומת בלתי רצויות באמצעות רשתות תקשורת (לרבות באמצעות דואר אלקטרוני, הודעות SMS ופקסימיליה) המכונה "SPAM", אשר הפכה בשנים האחרונות למטרד ציבורי כלל-עולמי והיקפה מצוי במגמת עליה חדה.
תופעת ה- SPAM "" מעוררת בעיות במישורים שונים, ובהן – בעיות של אבטחת מידע, חדירה למחשבים בלא היתר והפצת וירוסים, פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו, פגיעה בהתפתחותו של המסחר האלקטרוני ופגיעה בעסקים בשל אבדן זמן והשקעת משאבים. תופעה זו מעמיסה עלויות מיותרות על הציבור, ובכלל כך על מפעילי תקשורת (בעלי התשתיות, ספקי אינטרנט וכו') עסקים, משתמשי אינטרנט פרטיים ורשויות העוסקות באכיפה.

מיהו מפרסם?
"מפרסם" מוגדר, בסעיף 30א(א) לחוק, כמי ששמו או מענו מופיעים בדבר הפרסומת כמען להתקשרות לשם רכישתו של נושא דבר הפרסומת, מי שתוכנו של דבר הפרסומת עשוי לפרסם את עסקיו או לקדם את מטרותיו, או מי שמשווק את נושא דבר הפרסומת בעבור אחר. מי שביצע, בעבור אחר, פעולת שיגור של דבר פרסומת כשירות בזק לפי רישיון כללי, רישיון מיוחד או מכוח היתר כללי, שניתנו לפי חוק זה, אינו מפרסם לפי התיקון.

מהו דבר פרסומת?
"דבר פרסומת" מוגדר בסעיף 30א(א) לחוק, כמסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת.
מהם הסייגים הקבועים בתיקון?
לאיסור הקבוע בסעיף 30א(ב) לחוק, נקבעו שני סייגים:

הסייג הראשון הוא פנייה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק, באחת הדרכים האמורות בסעיף 30א(ב) לחוק, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו;

הסייג השני, קבוע בסעיף 30א(ג) לחוק ונוצר בהתקיים כל התנאים הבאים במצטבר:
הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו, באחת הדרכים האמורות;
המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, דרך כלל או מסוג מסוים, והנמען לא עשה כן;
דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה למוצר או לשירות האמורים לעיל.

מהם הסנקציות הקבועות בתיקון בגין הפרה של הוראות סעיף 30א לחוק?
עבירה פלילית – הפרת האיסור שבסעיף 30א(ב) או (ג) לחוק מהווה עבירה פלילית שדינה קנס של עד 202,000 ₪. הפרת הוראות סעיף 30א(ה) לחוק מהווה עבירה פלילית שדינה קנס של עד 67,300 ₪.

עוולה אזרחית ותובענה ייצוגית – מסלול תביעה אזרחי, אשר צפוי כי יהיה הכלי המרכזי והיעיל להתמודדות עם התופעה, וזאת הן בדרך של הגדרת האיסור כעוולה אזרחית, שלגביה יחולו הוראות פקודת הנזיקין והן בדרך של מתן אפשרות להגשת תובענה ייצוגית בשל הפרתו.

פיצויים לדוגמה - אם נשלח דבר פרסומת ביודעין, בניגוד להוראות התיקון, רשאי בית המשפט לפסוק בשל ההפרה האמורה פיצויים שאינם תלויים בנזק, בסכום שלא יעלה על 1,000 ₪ בגין כל הודעה ששלח המפרסם לנמען .
האם הוראות התיקון חלות על נמענים ברשימת תפוצה שנוצרה לפני כניסת התיקון לתוקף?
ככל שברשותו של אדם רשימת תפוצה העומדת בתנאים הרלוונטיים הקבועים בסעיף 30א לחוק, גם אם מדובר ברשימת תפוצה שנוצרה תוך קיום התנאים האמורים טרם כניסתו לתוקף של התיקון, משרד התקשורת סבור כי אין צורך בפנייה נוספת לנמענים הכלולים ברשימה האמורה לשם קבלת הסכמתם המפורשת לקבלת דברי פרסומת בדרכים הקבועות בסעיף 30א(ב) לחוק.
מהם הפרטים שיש לציין בהודעה שנשלחת לפי הוראות התיקון?
סעיף 30א(ה) לחוק קובע כי מפרסם המשגר דבר פרסומת בהתאם להוראות החוק יציין בו את הפרטים הבאים באופן בולט וברור, שאין בו כדי להטעות:

א. היותו דבר פרסומת; על המילה "פרסומת" להופיע בתחילת דבר הפרסומת, ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעה אלקטרונית – בכותרת ההודעה;
ב. שמו של המפרסם, כתובתו ודרכי יצירת הקשר עמו;
ג. זכותו של הנמען לשלוח בכל עת הודעת סירוב לקבלת דברי פרסומת, ודרך אפשרית למשלוח הודעה סירוב שהיא פשוטה וסבירה בנסיבות העניין, ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעה אלקטרונית – כתובת תקפה של המפרסם ברשת האינטרנט לצורך מתן הודעת סירוב.

מפרסם המשגר דבר פרסומת באמצעות הודעת מסר קצר מחוייב לציין בדבר הפרסומת רק את שמו ואת דרכי יצירת הקשר עמו לצורך מתן הודעת סירוב.

מה ניתן לעשות עם הודעות טלפוניות/דוא"ל/פקס מטעם חברות המעוניינות לפרסם מוצרים?
בתאריך 1/12/2008 נכנס לתוקף תיקון מס' 40 לסעיף 30 א לחוק התקשורת (בזק ושידורים)
התשמ"ב-1982 ולפיו חל איסור על משלוח הודעות פרסומת באמצעות מסרון, דואר אלקטרוני,
פקסימיליה ומערכת חיוג אוטומטית ללא קבלת הסכמה מראש של הנמען. במידה ומפרסם שלח
דבר פרסומת ביודעין, בניגוד לחוק, רשאי בית המשפט לפסוק בשל הפרה זו פיצויים, ללא הוכחת
נזק, בסכום של עד 1000 ₪ בגין כל הודעה ששלח המפרסם לנמען.
באפשרותך לתבוע את החברה שהפרה את ההוראה האמורה.

כעת....
יש לבדוק את הפרטים הבאים:
הסייג הראשון הוא פנייה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק, באחת הדרכים האמורות בסעיף 30א(ב) לחוק, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו

א. כשמחליפים מספר, האם זה מוגדר פנייה חד פעמית חדשה.
ב. אם נותנים אופציה להסרה מרשימת התפוצה, האם אי הוראת הסרה מהווה אישור לקבלת צינטוקים. - בהקשר לכך:
המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, דרך כלל או מסוג מסוים, והנמען לא עשה כן

וכן יש לבדוק גם, אם זה מוגדר כדבר פרסומת. ואין בידי כעת העת להרחיב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
^^^
כפילות
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
^^^^
כפילות
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י GRN;1504857:
קיבלתי במייל:



שלום וברכה,
לאחרונה התחילה תופעה הזויה של קווי נייעס שמתקשרים ממספרים שונים ומטרידים מאד.

פניתי לשר התקשורת ומתסבר שהדבר אסור חוקית, והקנס על עבירה כזו הינה עד 1000 ש"ח עבור כל שיחה!!!!! וזאת ללא כל הוכחת נזק.

הפרוצדורה נעשית מול המשטרה.

אני רוצה להגיש תלונה בשם כל מי שמקבלת טלפונים כאלו.

מהיום - מי שמקבלת שיחה במקום להתעצבן, אפשר פשוט לרשום את מספר הטלפון, תאריך ושעה של השיחה ולשלוח אלי למייל

<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>


כשיצטברו מספר תלונות (אני אישית מקבלת טלפון כזה כמעט כל יום), אגיש באופן מרוכז, ואם אכן יתקבל סכום, כמובן שהוא יועבר למי ששייך אליו.



שרית​
איזה קו נייס בעיקר מפריע ??

יש לי אפשרות בעזרת ה' שאוכל לעזור לכם בלי צורך של קנסות וכו' (על חלק מהקווים) שיפסק אחת ולתמיד! רק אני צריך לדעת על איזה מהם בעיקר מפריע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
0522457957
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אם למישהו יש עוד קוו שמפריע לו מוזמן לכתוב אותו פה ובעזרת ה' יתברך מקווה להצליח להפסיק אותם אחת ולתמיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
1.גל הדיווחים
כדלעיל
2.חדשות הציבור
05570וכו'


אין לי כרגע מספרים כי אני מוחק באותו רגע
אבל בטח עוד מעט יהיה אפשר לסמוך עליהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י מלבב;1505281:
אם למישהו יש עוד קוו שמפריע לו מוזמן לכתוב אותו פה ובעזרת ה' יתברך מקווה להצליח להפסיק אותם אחת ולתמיד.
מה אתה מתכוון לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י מלבב;1505281:
אם למישהו יש עוד קוו שמפריע לו מוזמן לכתוב אותו פה ובעזרת ה' יתברך מקווה להצליח להפסיק אותם אחת ולתמיד.

זה בעיה איתם, מיום ליום הם מחליפים מס', וכשמנסים לחזור אליהם בפעם אחרת "המס' אינו מורשה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ואני רק שאלה,
אנשים שזה הורס להם את הלילות ובעקבות כך גם את הימים- למה לא יסגרו את הטלפון בלילה, או לכל הפחות יעבירו לרטט?
בלי להצדיק כמובן את התופעה..... אבל אפשר להתרגל להתנתק ממנו קצת כשזה מפריע, אפילו באמצע היום. כאילו מה יקרה אם חלילה יחפשוני ולא אהיה זמינה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י עפולה;1505306:
מה אתה מתכוון לעשות?
להתקשר למספרו האישי של מנהל קוו הנייעס (לחלק מהם) ולבקש ממנו בבקשה אנא כבה את המערכת האוטמטית, או צמצם מאוד את פעילותה - זה מטריד!
ולשאר הקווים בדרך אחרת.

כמובן שיש לדעת שלרוב הקווים ניתנת האפשרות להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה, או מיד כאשר מספר חדש מגיע אליכם. או לאחר האזנה לתפריט התוכן - ואז להקיש כפי ההוראות.

בנוסף, עוד כמה ימים, יתכן וכל הקווי נייעס למיניהם יתבטלו. בגלל שחברות התקשורת (החדשות בעיקר) יתלוננו על כך למשרד התקשורות, על שהם נאלצות לשלם לקווי הנייעס הרבה כסף.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה