- הוסף לסימניות
- #41
אי אפשר לתבוע על מישהו שרוצה ממך כסף.שיתבע את המתווך לדין תורה על כך שרוצה להוציא ממנו כסף,
אם המתווך לא יסכים להגיע, יש כבר לדיינים דרכים לאלץ אותו להגיע.
ותעדכן מה יצא ואם באמת הכל הסתדר.
@אזרח ותיק
אל תשלם לו ותשחרר את בתי הדין
ולצערנו, לדיינים אין כ"כ דרכים לאלץ אותו להגיע.
החוק מחייב תשלום רק במקרה שחתמתם על הסכם תיווך מול מתווך עם רשיון בתוקף.בלת"ק חלקי
קרה לנו אותו סיפור, מתווך הראה לנו דירה -חתמנו לו על הדירה הזאת ולא קנינו כי היתה יקרה
עכשיו אנחנו רואים אותה ללא תיווך
שאלנו רב האם אפשר לגשת ללא תיווך והרב אמר שלא, כי התיווך הוא זה ש"הודיעה לנו על קיומה של הדירה"
האם באמת יש חוק כלשהו בעניין תיווך??
התורה קובעת אחרת.
סיפור שהיה איתי ראיתי דירה וחיפשתי עוד דירות באותו איזור בשביל להתמקח ואחד המתווכים הציע לי דירה ואפילו לא הסתכלתי לא עליו ולא עליה
אחרי תקופה שוב חיפשתי דירה באותו איזור ומתווך אחר הראה לי דירה את אותה דירה של המתווך
כמובן אותו אחד התלונן אמר לי רב להציע דירה זה כלום
הרב @bmsz צודק לגמרי. ומומלץ ללמוד את הנושא לפני שמגיבים על דין התורה.להציע דירה זה בהחלט דבר מחייב הלכתית.
השאלה היא בכמה אבל סיכום בע”פ לכאו’ מחייב כחוק הנהוג.
לא יודע מי בדיוק הרבנים המצוינים אבל לפלא הוא בעיניי שכתבו נגד גמ’ מפורשת ב”מ ס”ג בדין סרסור.
וכן ברמ”א בחו”מ רס”ד וכן הגר”א בחו”מ סי’ פ”ז ס”ק קיז.
ופשוט שזו נקיטת בתי הדין.
אגב הוא הדין לשדכנות. נסו לומר לשדכן שעל עצם הצעת בשידוך לא מגיע לו תשלום... הדין לשלם לשניהם גם לשדכן וגם למתווך מגיע מאותו הדין
הגמרא לא ידעה את הסברא שלך?יש הבדל גדול בין שידוך לדירה שידוך העיקר הוא בלהציע אותו
דירה היא העיקר בלראות אותה
הרי כל מתווך מציע את הדירות שלו לעשרות עד שמגיע קונה אחד רציני
לגופו של עניין, צריך לשאול רב מה הדין במקרה שעבר זמן ומחיר הדירה ירד בינתיחם.
אם חייבים לשלם, רוצו לשלם.
אם לא, לכאורה אין מה לפחד מתביעה. בית משפט לכאורה ידחה את טענותיו.
וגם אם לא, מקסימום תשלמו.
המילה תביעה לא מפחידה.
כסאות בית המשפט לא גורמים כאבי גב.
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //