התחלתן פסח?

אני, ברצפת 'בלטות' רגילה (מפעם)::confused:
עוברת לפני פסח עם ידית שפכטל בין הבלטות, והחיבור שביניהן לפנל.
אם יש 'עודף' שנדבק מהחומר הברקה מורידה עם השפכטל הזה, (זה קורה בעיקר בפינות).
הרצפה מלבינה!! בלי חומר חריף!, והשכנות שואלות איך יתכן שאצלך נשאר לבן תמיד...
כזה 'סוד' פשוט!, זאת 'החוויה' שלנו לפסח. בשום אופן אין חמץ!! אבל הרגשה נהדרת!
:) :eek: ;) ;) :(
 
אם היתה לי הרגשה שאני מנקה לפסח יסודי את הבית....

אחרי האשכול הזה...
אני כבר לא כל כך בטוחה...
:) :)
 
אני כבר לא יודעת מי פה רציני ומי לא, מי שפוי ומי לא :eek:
 
נכתב ע"י sarigold5;2059997:
אני כבר לא יודעת מי פה רציני ומי לא, מי שפוי ומי לא :eek:

כל אלה שמנקות את המרחבים בין הפנלים לרצפה ועומדות מחוץ לבנין לנקות תסורגים מבחוץ כבר מזמן נמלטו לנקיונות, פסח מתקרב!
פה נשארו אלה שמתעודדות אחת מהשניה שלא צריך את כל זה... ;)
 
נכתב ע"י rachelY;2059674:
שופכים מים רותחים על הפנאלים והם מתנקים? בלי לשפשף?
מענין. לא נשמע לי הכי הגיוני

על איזה סוג רצפה אתן מדברות?

תנסי ותווכחי.
גם אני הייתי בהלם, בעיקר לראות את זה קורה.

בעבר היה לי רצפה רגילה, עכשיו אני עם קרמיקה מבריקה, נראה איך זה יעבוד הפעם.
 
אני מבינה שזה עוזר ברצפות של פעם , לא בקרמיקה/גרניט נכון?
 
משחק קוביות מסול אפשר לכבס במכונה?
מישהי ניסתה?
 
חיסכון?!

אגב, לכל החרוצות שמכבסות את כל הבית במכונת כביסה. אמר פעם טכנאי מכונות כביסה עסוק בערב פסח: "נשים מכבסות במכונה ספל שעולה 6 ש"ח וצריכות אח"כ תיקון שעולה אלף" (לא שהוא התלונן , זו העונה שלו לדבריו...) כך שלפני שאתן מכבסות את כל מה שזז תרחמו קצת על המכונה ועל הארנק שלכן.
בהצלחה!
 
נכתב ע"י מרשמלו;2059455:
בענין הספלים:
אני מנקה באופן קבוע, פעם בשבוע, עם אנטי קאלק - נראה חדש!
כאילו קניתי אתמול!!! :)
ניסיתי עכשיו עם אנטי קאלק כמו שייעצת,
עבד יותר טוב ממכונת כביסה!
תודה לך על הטיפ הנהדר!
חדוי
 
אקונומיקה הורסת רצפות, לא?
מבחינה הלכתית, אגב, מספיק לטאטא.
לא שהשטיפה מיותרת, כמובן...
 
נכתב ע"י נחל;2060336:
אקונומיקה הורסת רצפות, לא?
מבחינה הלכתית, אגב, מספיק לטאטא.
לא שהשטיפה מיותרת, כמובן...

לכבד את החדרים (בהלכה) נקרא טאטוא?
 
נכתב ע"י נחל;2060336:
אקונומיקה הורסת רצפות, לא?
מבחינה הלכתית, אגב, מספיק לטאטא.
לא שהשטיפה מיותרת, כמובן...

נראה לי שהטאטוא של פעם נאמר על רצפה שעשויה מחול, לא מרוצפת כמו שיש היום.
 
ראיתן את הכתבה הזו?
לקט של כל התגובות...
תקשיבי לי טוב, חביבתי. כך האשה המאורגנת שבתוכי. אין לחץ. תצאי מהקופסא. תתחילי קודם כל מהמטבח. תגמרי אותו שיהיה פסחי לגמרי כולל הכל. תעברו לאכול בסלון.

בלי לחץ!
אם לחץ היה מים, הייתי טובעת. פשוט כך. גם הידע והניסיון הרב שלי בשחיה אולימפית לא היו מצילים אותי מהזרימה. זרימה? שיטפון. שיטפון? צונאמי. יש עוד מילים מתאימות? כנראה שכן אבל מי ימצא אותן בסחף הזה.
מה הלחץ? אני שומעת אותך שואלת. אז אפילו שאין לי דקה לנשום אני אענה.
מה הלחץ? זה הלחץ: בקושי משתלטת עם היומיום וה(אי) סדר שלו. ינוקתא זעירה שלא מסתפקת בשמיעה וראיה אלא רוצה להרגיש בחוש המישוש את אימה יולדתה. הלילות? אם לא היתה עלטה מוחשית בחוץ ושקט לא אופייני לבני-ברק בערב חג, ולולא העייפות היתה מטשטשת אה דעתי הייתי משתכנעת מיוצאי חלציי שעכשיו צהריים.
והלוואי שאפשר היה לנקות בלי לנקות. ככה. הוקוס פוקוס כזה. פסח עוד מעט, את יודעת? זה כל הלחץ. זה הכל.
טוב, בסדר. גם אני יודעת לדקלם את הטיפ העיקרי והקלישאתי ביותר – אל תנקי לפסח. רק תוציאי חמץ! מי חשב בכלל על יותר מזה? את יודעת מה זה "להוציא חמץ" אצלי?
להוציא חמץ זה להרים מיטות עם ג'ק כי בטוח איזה זאטוט מורעב אכל שם ביסלי בהיחבא . (אמרת שלא נסתובב לך בין הרגליים…)
להוציא חמץ זה לטפס על סולם כדי לוודא מעל ארונות המטבח ששום וופלה לא הוחבא שם לשנת בצורת. (החבאתי. שאף אחד לא יקח לי, טוב אמא?…)
להוציא חמץ זה להיתלות על הפלורוסנט כי המריבה האחרונה של התשב"רניקים שלי היתה על שקדי מרק. (הוא קבל 187 ואני רק 163. ספרתי!)
עכשיו את מבינה מה הלחץ?
תקשיבי לי טוב, חביבתי. כך האשה המאורגנת שבתוכי. אין לחץ. תצאי מהקופסא. תתחילי קודם כל מהמטבח. תגמרי אותו שיהיה פסחי לגמרי כולל הכל. תעברו לאכול בסלון.
את רצינית? איך עושים את זה? אני מתיישבת מול עצמי ומקשיבה.
יש לך דלת למטבח, נכון? אז מהיום רק לאמא יש כניסה למטבח.
ומה עם הנקיון של שאר הבית? שאלתי נדהמת.
כשהמטבח נקי – הראש רגוע ואפשר להכניס פסח.
אני אומרת לך, עם יד על הלב, אין כמו ההרגשה שהמטבח כבר פסחי והעיקר כבר מאחורייך.
ומה אוכלים כל הזמן הזה? בסוף הם יאכלו אותי, בני הבית…
מה אוכלים? הכל. חוץ מחמץ מבושל, כמובן. ארוחות מבושלות על גבי שולחן נורמלי (בסלון, כן?). זה עדיף מלאכול פיצה במדרגות או פיתה פלאפל בחצר. (יום אחד אנחנו נזמין פיצה בשביל החוויה, כי הילדים טוענים שכ-ו-ל-ם אוכלים פיצה בערב פסח. נו. נו. שיהיה.). אז את אומרת שהמטבח סגור ו…?
ואת מבשלת בו אוכל יומיום ולחג. זה רוגע אמיתי לדעת שלא חייבים להספיק הכל, מה שלא – נסגור ונמכור לגוי. וחוץ מזה שיש ברקע ריחות טעימים ומקפיא שמתמלא…
מהרגע שגמרת את המטבח את עוברת לחדרים, ברוגע ובשלווה, כל מדף שהספקת, רווח נקי, לא הספקת? שימי פתק גדול "מכור לגוי" ושלום על ישראל. תעשי מה שתספיקי, ותספיקי הרבה!
ועוד ענין חשוב, כך אני לעצמי, אם לומדים הלכות חמץ, חוסכים המון זמן!
אין שום סיבה להשרות סירים במים, בזמן שאין צורך לנקות את הסירים. את מכניסה אותם לארון כשחתיכות לחם מודבקות עליהם? שומן שרוף הוא לא חמץ גם אם השוויגער תזדעזע כשתשמע אותך אומרת את זה. וכמובן אין שום טעם להוציא את הידיות. קירות? הם לא חמץ! ולכן אין צורך לעבוד ולשפשף אותם במשך כמה ימים, או לחילופין לצבוע את כל הבית כי אולי מישהו הדביק ביסקויטים על הקירות. אנחנו לא מנקים ארונות עליונים, וגם לא מנקים משקופים, קירות ונברשות. בנקיון לפסח מוציאים את החמץ 'עד מקום שהיד מגעת', ובשביל זה באמת מספיק כמה ימים. נקיון אביב הוא נפלא, אבל לא מתאים לכל מצב.
ואז אני אומרת בקול גבוה: יום אחד לפני בדיקת חמץ אנחנו נצא לטיול עם כל החמץ האחרון לחיסול סופי בחוץ.
והילדים שלי בטוח יכריזו שערב פסח הוא הזמן הכי-הכי כיף בשנה!
קראתי לא מזמן משהו יפה מאישה חכמה:
כולם מאחלים פסח כשר ושמח.
רק מה? פסח כשר- יהיה בעז"ה בכל בתי ישראל ההולכים בדרך ה'.
פסח שמח? זה האיחול שצריך באמת לאחל . כי פסח שמח לא לכולם יש… וגם בשביל לשמוח צריך כוח!!!
אז שיהיה פסח כשר ושמח – בלב שמח!

:eek::eek::eek: ואח"כ עוד ידברו פה על זכיות יוצרים o:eek::eek:
 
נכתב ע"י rachelY;2060165:
אני מבינה שזה עוזר ברצפות של פעם , לא בקרמיקה/גרניט נכון?

למה שיהיה הבדל??
המים הרותחים ממוססים את הלכלוך והוא פשוט מתפורר מהפינה.
 
נכתב ע"י בת הכפר;2060602:
והילדים שלי בטוח יכריזו שערב פסח הוא הזמן הכי-הכי כיף בשנה!
[/SIZE]

:eek::eek::eek:ואח"כ עוד ידברו פה על זכיות יוצרים:eek::eek::eek:

ישכוייח! טוב לקרוא וחשוב ליישם
 
נכתב ע"י נחל;2060336:
אקונומיקה הורסת רצפות, לא?
מבחינה הלכתית, אגב, מספיק לטאטא.
לא שהשטיפה מיותרת, כמובן...

דרך אגב, לא כולם יודעים
אבל אקונומיקה - הורסת רצפות לגמרי !:(
(ידעתי זאת תמיד, אך לפליאתי יש הרבה שמשתמשות עם אקונומיקה לרצפות )
יש לי שכנה, שהיתה בערב פסח עושה את הפינות וכל החיבורים בין המרצפות עם אקונומיקה
ואחרי כמה שנים - ראו שזה פשוט אכל את הכל, וכל הזמן נהיה שחור.... ונורא...:eek:
 
נכתב ע"י בת הכפר;2060602:
ראיתן את הכתבה הזו?
לקט של כל התגובות...
תקשיבי לי טוב, חביבתי. כך האשה המאורגנת שבתוכי. אין לחץ. תצאי מהקופסא. תתחילי קודם כל מהמטבח. תגמרי אותו שיהיה פסחי לגמרי כולל הכל. תעברו לאכול בסלון.

בלי לחץ!


:eek::eek::eek:ואח"כ עוד ידברו פה על זכיות יוצרים:eek::eek::eek:



חחחחחח
.

מאיפה הכתבה??
 
נכתב ע"י אביגיל אינש;2060627:
דרך אגב, לא כולם יודעים
אבל אקונומיקה - הורסת רצפות לגמרי !:(
(ידעתי זאת תמיד, אך לפליאתי יש הרבה שמשתמשות עם אקונומיקה לרצפות )
יש לי שכנה, שהיתה בערב פסח עושה את הפינות וכל החיבורים בין המרצפות עם אקונומיקה
ואחרי כמה שנים - ראו שזה פשוט אכל את הכל, וכל הזמן נהיה שחור.... ונורא...:eek:

איזה רצפות?
אמא שלי מנקה את רצפת המטבח כל שבוע עם אקונומיקה. 40 שנה לא החליפה ריצוף. והוא שלם, יפה וטוב.
זה רק מוריד את הברק, צריך אח"כ לעבור עם מטלית טבולה בחומר עם וקס.

חני
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה