התחלתן פסח?

  • הוסף לסימניות
  • #1
בבקשה תגידו שלא!!
מה עושים שלא מצליחים אפילו להשתלט על הסדר ביום יום?
שיש תינוקת קטנה שכל היום רוצה על הידיים?
שעייפים כלהיום כי קמים בלילה לפחות פעמיים??

תנו טיפים לנקות בלי לנקות:).
או לנקות כמה שיותר בהכי פחות זמן.

(כמו למשל טיפ שקיבלתי אתמול מחברה- במקום לשפשף סירים, להשרות לילה בגיגית עם אבקת כביסה, ובבוקר הכל נקי, לא ניסיתי כי לא הגעתי לזה:eek:).
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הטיפ העיקרי והקלישאתי ביותר - תוציאי חמץ, אל תנקי לפסח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
גמני לא התחלתי פסח.
זה מנחם??:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
א. כמובן שלא התחלנו
(כי הרבה יותר קשה להתחיל מוקדם ואחר כך לנהל משטר קפדני עם הילדים, מאשר להתחיל ברגע האחרון ולחתוך ענינים. כמובן שזה גם ענין של אופי והרגלים, אבל באופן כללי זה נכון)

ב. עבודה עם ילדים לוקחת פי 3, לא 'פירית' מבחינתם (הם צריכים אמא, לא אמא עוזרת בית) ולפעמים גם מסוכנת (חומרים חריפים וכו')
מומלץ לעבוד כשהם אינם בשטח (למי שבחופש- בבקרים, למי שעובדת, כמוני- בערבים)

ג. הטיפ לנקוי התנור- במקרה שמישהי לא נחשפה אליו עדיין:
להשפריץ סנט מוריץ בכמויות, לסגור את התנור ללילה
את התבניות להכניס באשפתונים (שהחומר ישרה ויבעבע)
בבוקר לנגב בשופי- כל הלכלוך בורח מאליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כלי זכוכית\תרסוני זכוכית של חלונות - להשרות במים חמים עם אבקת כביסה -אפילו שעה ולשטוף במים-הכל יורד ויוצא נוצץ.

חצובות של גז ותבניות תנור-לרסס היטב בסנט מוריץ ולקשור חזק בתוך שקית פח-שיווצר וואקום בלי אויר. להשאיר במקום בטוח מילדים ללילה ולמחרת הכל יורד בקלות.

מדפי בגדים נקיים לרסס בסנו חלונות או בפנטסטיק מהול בהרבה מים בבקבוק עם מתיזן ולנגב מיד. לא צריך 3 שלבים של:סבון, סמרטוט רטוב ולנגב. גם דלתות ארונות יוצאות יפה בסנו חלונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ואחרי זה אפשר לאפות בתנור רגיל?
זה לא מכניס רעלים?
עד היום לא השתמשתי בחומרים חריפים בתנור.
מלחיץ אותי לאכול סנט מוריץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
למכור- כל מה שאפשר!
אני מוכרת את כל הארונות במטבח חוץ משניים רחבים במקום נוח לניקוי (לא קרוסלה פינתית...)
אם יש חדר כביסה, מעמיסים עליו את כל הילקוטים, עגלות, עגלות בובה, בימבות וכל מה שלא צריך ומוכרים. (ממילא לא מכבסים בחוה"מ)
משחקים- אני מכבסת רק את הקליקס וכמה בובות, קונה 2-3 משחקי קופסא והשאר- מוכרת. כאילו בשבוע רגיל אנחנו משתמשים בכל המשחקים וממילא יוצאים לגינות וכו' עם הקטנים. אנחנו גם קונים איזה משחק חדש מרתק וזהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ובעיקר:
אצלנו יש תכנית עבודה מסודרת
שרושמים אותה מהסוף להתחלה
אתמול ערכנו אותה
זה הולך כך:
רושמים את הימים שלפנינו, ומתחילים מהסוף
כלומר דבר ראשון רושמים: יום חמישי ערב בדיקת חמץ
ומחליטים מה להשאיר רק ליום זה
(למשל: רק ספונג'ה גדולה, וגיהוץ לחג, נניח)
ואז עוברים ליום הקודם, יום רביעי: ובו למשל רושמים: הגעלת שישים, העלאת כלי פסח, עיטוף מדפים בנירות וסידור מוצרים
וכעת עוברים ליום שלישי ומצינים מה עושים בו

ככה הולכים אחורה אחורה
משאירים באמצע כמה ימי רזרבה, כי אנחנו הרי לא רובוטים, ויש גם מקרי חרום (ילד לא מרגיש טוב, פנצ' ר כלשהו אחר)
משאירים באמצע גם כמה ימים לקניות, כמובן
וכך רואים מתי צריך להתחיל

כמובן לא צריכים להיות צמודים לרשימה, אבל באופן כללי היא עושה סדר בראש וגם בזמן

לצד הרשימה הזו, שמוצמדת למקרר, מצמידים רשימת 'לא לשכוח' (למשל: לכבס תיקים, לנקות עגלה- דברים של הרגע האחרון) ורושמים כל מה שעולה בראש בכל רגע נתון

אצלנו 5 פסחים כבר- השיטה הזו הופכת לנו את ערב הפסח לחויה קלה ומאורגנת. כן, גם לילדים...


עוד משו:
משחקים ועוד כמה פינות קלות- כמובן כן מנקים עם הילדים. מגיע להם קצת חויות רטובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
עזרה ראשונה:
את התינוקת - להרגיל מעכשיו להתעסק עם צעצועים (אלא אם כן זו סיבה אמיתית - כאבי שיני'ים וכו', אבל אם זה רק פינוק אז לא צריך להתיחס ולהתרגש מכל ציוץ קטן מצידה...)
להתחיל - אם יש לך באמצע הבית איזה עמודון ספרים או משהו - תתחילי איתו! כשתראי אותו נקי זה יתן לך מרץ להמשיך
להרגיל את הילדים שאוכלים רק ליד השולחן! לא קמים עם אוכל. אפילו ביסקויטים או עוגה (בעצם בעיקר, הם לרוב הכי מלכלכים..)
כדאי לך מאד להתחיל כשהם לא בבית, כשכולם בלימודים - תתחילי! את רק תשמחי מזה!
וכשהם באים - אפשר לתת להם 2 גיגיות, באחת יש קצת מים וסבון (כמובן לא סבון ידי'ים וכדומה.. משהו שמנקה אבל בלי חומצה ח"ו, ורק לגדולים ולבוגרים, את הקטנים תהי'י אחראית את להרחיק!) ולתת להם להכניס צעצוע אחרי צעצוע, לשפשף היטב בכל הפינות ורק אחרי שהוא נקי - להעביר לגיגית השני'ה, הכשרה לפסח.
לך זה יעזור מאד - פחות עבודות על הראש, ולהם זה יתן תחושה של שותפים.
בהצלחה, והעיקר - לזכור שאחרי הילדים שמלכלכים ועושים בלגן.. יש נשמות, והן הכי חשובות! תעשי בשמחה והיא תדביק גם אותם לשמוח, בע"ה.
פסח כשר ושמח :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
לפני ארבע שנים גיס שלי התחתן בחו"ל בכ"ז אדר.
חזרתי לארץ עשרה ימים לפני פסח ומאחר והילדים שלי נשארו בבית לא התחלתי לפני כי לא רציתי שהשמרטפית תצטרך להשגיח עליהם שלא יכניסו חמץ.
חזרתי מיד לעבודה וגם הייתי בתחילת הריון.
והצלחתי להכניס פסח, אבל ויתרתי על המון המון דברים.
כל מקום שלא נקרא מקום שמכניסים בו חמץ אין צורך לבדוק.
את התנור מספיק לרסס חומר ולהפוך את כל החמץ ללא כשר למאכל כלב, לא חייבים שיהיה נקי.
כנ"ל גם לגבי הרבה דברים אחרים.
במדפים למעלה שיש שם דברים שודאי אין בהם חמץ, אין צורך לבדוק.
לוקחים ארגזים ומכניסים בפנים את כל מה שלא מצליחים לנקות ומוכרים את הכל לגוי.
הכלל הוא: רק להוציא חמץ, אין צורך לקרצף ולשפשף תחתיות של סירים, זה ממילא לא כשר למאכל כלב.
פשוט להכניס לנו לראש לותר על המון דברים שנורא קורץ לנו לעשות.
ועוד משהו- לנסות לבקש עזרה, לשלם קצת למישהי שתיקח את התינוק לשעתיים כדי שיהיה לך קצת שקט וכדו'.
לקנות קצת אוכל מוכן וכדו'.
בהצלחה רבה והעיקר שיהיה חג שמח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
העיקר שאת לא תיהי לחוצה... כי בלחץ מספיקים פחות- הראש לא עובד.
אני אנחם אותך קצת... אני בחודש שישי עם צירים כבר חודשיים. שבוע שעבר עברתי דירה (באותו בניין) אבל בגלל המצב שלי- לא ארזתי כלום ובעלי הוריד את כל הבלאגן בתוך שקיות זבל(בגדים עם כביסות מלוכלכות וכלים וממתקים של פורים וחמץ בערבוביה אחת ענקית!!) יש לי ילדון בן עוד מעט 3 (שצריך להגמל עד פסח כי חלאקה עם טיטול זה פדיחה!!!) ואין לי אחיות בכלל ככה שאין לי שום עזרה והכל חגיגה אחת גדולה.
מה עושים????
דבר ראשון: שולחים את הילד מהבית לקייטנת פסח.
דבר שני: מסכמים איפה יש חמץ- שזה אומר : מטבח,מקרר, תנור, סלון ופינת אוכל, ספריה והחדר ילדים. בשאר המקומות עוברים ורואים מה המצב. בלאגן ואבק זה ממש לא חמץ.
ואז אני עושה הכל לאט לאט ובישיבה עד כמה שאפשר (גם ככה אני חוטפת אחר כך על הראש מבעלי)
תחלקי את העבודה בראש לפי נושאים, תתני תפקידים לבעלך (פחות מיון וסדר ויותר ניקיון)למשל מקרר- תסבירי לו מה לעשות. ותתחילי לעבוד בלילה אחרי שהילדים הולכים לישון. המון הצלחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הטיפ העיקרי שלי בערב פסח:
כשאת שומעת שמדברים על פסח, תתרחקי משם ומהר.
:mad:


לכל אחת יש את התנאים שלה, את הקצב שלה, את היכולות שלה ואת המגבלות שלה. הלחץ הסביבתי רק תורם להגברת תחושת ה״עידוד״
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני עשיתי לי רשימה
מהקל אל הכבד
את הקל אני עושה מהר וכיף
ויש לי הרגשה שהתקדמתי המוןןןןןןןןן, וזה לא מייאש...

את הדברים הקשים אני עושה בסוף-בין הזמנים כבר, ויש לי עזרה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
עם תינוקות קטנים על הידיים - הטיפ שלי הוא למכור את כל מה שלא חייבים, לנקות רק חמץ ואם אפשר- לקחת עוזרת. אפילו ליום-יומיים בשביל המקרר, תנור וכו'.
אם את לא מוצאת- בייביסיטר.

בשביל כל הנ"ל לא צריך להתחיל לנקות לפסח לפני ר"ח ניסן (ואפשר להתחיל בשבוע שחל בו, אם כי בלחץ).

נקיונות אביב, אבק, מיונים ורענונים תשמרי לזמן מאוחר יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כל מי שאמרה שהיא עובדת בערבים כשהילדים ישנים, איך נשאר לכם כח עד הערב?
אם חוזרים הביתה מהעבודה בארבע (וגם בעבודה לא יושבים רגל על רגל), ואח"כ צריך לדאוג להעסיק את הילדים ולתת ארוחת ערב ולהשכיב אותם לישון.
ואז אני כבר נרדמת בעצמי... :eek:
ואם תגידו שאני אנקה עם הילדים, זה סיוט יותר גדול.
יום אחד ניקיתי איתם את החדר ילדים, כל הרצפה היתה מוצפת מים והילדים ספוגים מים, חוגגים. מה אכפת להם :rolleyes:
אז יום אחד נתתי להם, שירגישו קצת פסח, אבל זהו, לא מסוגלת עוד, בפרט שהם לא ממש הורידו ממני עבודה כי הייתי צריכה לעבור אחריהם שוב...
בקיצור, החלטתי לוותר על נקיון מעבר למה שצריך, למרות שאני אוהבת, אם אני כבר מנקה אז לעשות עד הסוף, אבל ראיתי שזה לא מציאותי.

מה שכן, לשנה הבאה אמא שלי נתנה לי רעיון.
היא, את הארונות למעלה עשתה כבר בכסלו, כשהחליפה קולקציה של קיץ בחורף.
ככה עכשיו אין לה בכלל עול של לסדר ארונות (זה מה שהכי מעיק עלי עכשיו).
לשנה הבאה אדע להערך מראש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י סולפג' solfege;2051291:
העיקר שאת לא תיהי לחוצה... כי בלחץ מספיקים פחות- הראש לא עובד.
אני אנחם אותך קצת... אני בחודש שישי עם צירים כבר חודשיים. שבוע שעבר עברתי דירה (באותו בניין) אבל בגלל המצב שלי- לא ארזתי כלום ובעלי הוריד את כל הבלאגן בתוך שקיות זבל(בגדים עם כביסות מלוכלכות וכלים וממתקים של פורים וחמץ בערבוביה אחת ענקית!!) יש לי ילדון בן עוד מעט 3 (שצריך להגמל עד פסח כי חלאקה עם טיטול זה פדיחה!!!) ואין לי אחיות בכלל ככה שאין לי שום עזרה והכל חגיגה אחת גדולה.
מה עושים????
דבר ראשון: שולחים את הילד מהבית לקייטנת פסח.
דבר שני: מסכמים איפה יש חמץ- שזה אומר : מטבח,מקרר, תנור, סלון ופינת אוכל, ספריה והחדר ילדים. בשאר המקומות עוברים ורואים מה המצב. בלאגן ואבק זה ממש לא חמץ.
ואז אני עושה הכל לאט לאט ובישיבה עד כמה שאפשר (גם ככה אני חוטפת אחר כך על הראש מבעלי)
תחלקי את העבודה בראש לפי נושאים, תתני תפקידים לבעלך (פחות מיון וסדר ויותר ניקיון)למשל מקרר- תסבירי לו מה לעשות. ותתחילי לעבוד בלילה אחרי שהילדים הולכים לישון. המון הצלחות.

אני חייבת להגיב:
1. בחודש שישי עם צירים אסור לך לעשות כלום. ממש כלום. גם לא בישיבה ולאט. זה עדין מאמץ פיזי.

2. כדאי לבדוק שקייטנת הפסח של בן השלוש אינה בגדר פיקוח נפש.

3. לא נשמע שזה הזמן לגמול את הבן שלך...

הרבה בריאות והצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י זוהר טל;2051309:
כל מי שאמרה שהיא עובדת בערבים כשהילדים ישנים, איך נשאר לכם כח עד הערב?
אם חוזרים הביתה מהעבודה בארבע (וגם בעבודה לא יושבים רגל על רגל), ואח"כ צריך לדאוג להעסיק את הילדים ולתת ארוחת ערב ולהשכיב אותם לישון.
ואז אני כבר נרדמת בעצמי... :eek:
ואם תגידו שאני אנקה עם הילדים, זה סיוט יותר גדול.
יום אחד ניקיתי איתם את החדר ילדים, כל הרצפה היתה מוצפת מים והילדים ספוגים מים, חוגגים. מה אכפת להם :rolleyes:
אז יום אחד נתתי להם, שירגישו קצת פסח, אבל זהו, לא מסוגלת עוד, בפרט שהם לא ממש הורידו ממני עבודה כי הייתי צריכה לעבור אחריהם שוב...
בקיצור, החלטתי לוותר על נקיון מעבר למה שצריך, למרות שאני אוהבת, אם אני כבר מנקה אז לעשות עד הסוף, אבל ראיתי שזה לא מציאותי.

מה שכן, לשנה הבאה אמא שלי נתנה לי רעיון.
היא, את הארונות למעלה עשתה כבר בכסלו, כשהחליפה קולקציה של קיץ בחורף.
ככה עכשיו אין לה בכלל עול של לסדר ארונות (זה מה שהכי מעיק עלי עכשיו).
לשנה הבאה אדע להערך מראש.

לי עוזר לנוח חצי שעה אחרי שהילדים נרדמים.
ובאמת התחלתי בסידורים ומיונים ממש מזמן, וכל פעם עושים מעט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
גם אני עוד לא התחלתי פסח, (אני גם בקושי יהיה בבית, כך שזה משמעותי)
אני ממש לא מנקה את כל הבית, כמו שכבר כתבו, אני צריכה במטבח נניח 2 ארונות לפסח, רק אותם אני מנקה, את ארונות האוכל אני מרוקנת מחמץ וזהו, מדביקה עליהם מדבקה שזה שכור לגוי וגמרתי, כך אני עושה גם בארונות בגדים, משאירה כמה מדפים בכל ארון שאני צריכה, מנקה כיסים וכו' בבגדים שאני ילביש בפסח, את כל השאר מעלה למדפים אחרית וסוגרת, ארון ספרים גם כן, משאירה מדף עם הספרים שיפתחו בפסח, את השאר סוגרת,
פשוט חיים קלים,
אתמול סתם היה לי זמן עם הילדים וניקתי חלונות, הבן שלי בן 4 אומר לי אמא נכון את מנקה לפסח? בכאלה עיניים נוצצות, אחרי כמה דקות הוא שוב מוודא שבאמת אני מנקה לכבוד פסח,
פתאום חשבתי שהוא ממש מסכן, בטח בגן מכניסים אותם לאווירה של כל הנקיונות לפסח, ובבית הוא לא רואה כלום... חשבתי כל יום לעשות משהו רק בשבילו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י מוטיבציה;2051269:
ואחרי זה אפשר לאפות בתנור רגיל?
זה לא מכניס רעלים?
עד היום לא השתמשתי בחומרים חריפים בתנור.
מלחיץ אותי לאכול סנט מוריץ.

בודאי...מנסיון של הרבה שנים...אין שום טעם וזכר לסנט מוריץ
שוטפים כמובן בהרבה מים. על החצובות עצמם תמיד מניחים סיר ובתוכו אוכל כך שגם אם ניקינו אותן בסנט מוריץ אין סיכוי שהטעם יחדור לאוכל.
כנ"ל התבניות-שמים בתוכן תבניות אלומינום או נייר אפיה כל השנה ואין שום בעיה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה