מידע שימושי חרדים וחרדים וחרדים...

מצב
הנושא נעול.
אני ב"ה לא יודע אנגלית, טס הרבה ומסתדר מצויין.

רק אדייק, אני יודע לקרא ABC ולכתוב נראה לי עם פחות טעויות מפקידי משרד הפנים... (איותי שמות ומקומות) מה ש"למדתי" כמובן כשהיה צורך בלי להשקיע בזה אלא "מעצמי", יש לי גם אברך שמסייע לי כיום בדברים מסויימים, שצריך לדעת לכתוב ABC... והוא אמר לי שהוא לא יודע בכלל, אמרתי לו שבזה אני יעבור אחריו ורק יחקה את הצורות, לא לקח יותר מ3 שבועות עד שהוא שלט מצויין! בקרא וכתוב, בלי להשקיע גם לא 5 דקות!
לגבי שיחה, אני לא יודע ולא מבין אנגלית, כמובן חוץ מתרגום של מילים שאני כל הזמן רואה מול העייניים, וגם הם לא יודע איך אומרים אלא איך כותבים.. ואני מסתדר מצויין!!! ומעולם לא שילמתי ש"ח אחד יותר בגלל זה (אדרבא, הרבה פעמים להיפך ואכמ"ל).
לעומת רוסית ו/או אוקראינית מעורבים אחת בשניה שאני יודע יותר מכמה מילים בהם... כי אני נצרך הרבה פעמים לשפות האלה, שוב בלי להשקיע כלום ללמוד אותם, רק כל פעם שהצטרכתי ו"הסתדרתי" גדל האוצר מילים... ונעזרתי כבר בשפות אלה גם מחוץ לאוקראינה הרבה.
אבל הרבה מאד אנשים שאני מדריך אותם ועוזר להם שלא יודעים קרא וכתוב ודבר באנגלית ורוסית וכו' ואין להם אייפונים, מסתדרים מצויין גם במערכות התחבורה ציבורית והרכבות באירופה, וודאי שבדברים אחרים.
ותמיד כשכן קרה שהיה סיבוך והיו צריכים מישהו היה בדיוק מישהו בשטח שידע, למרות שבדר"כ לא קורה.
(לי קרא פעם בהונגריה שם כמעט ולא יודעים אנגלית... והייתי חייב תרגום וב"ה מצאתי מישהו שהיה שם שהוריו גרו בבודפשט ודיבר הונגרית שוטפת)


למסקנא, אין שום צורך לבזבז זמן ללמוד את השפה.
 
מכירה ראש כולל גדול
בקושי יודע אנגלית הכי בסיסית

תנחשו באיזו שפה מדבר עם התורמים החלבים הנדיבים הי"ו?
ערבית (שמע בילדותו בבית) וכמובן עברית
אני מכיר את ראש המוסדות שלנו של העיר שיש לו ב"ה הכל מהכל
ויודע רק עברית ומצליח להביא תרומות גדולים למוסדות שלו.

וכמדומני שיש הרבה ראשי כוללים שיוצאים לחו"ל לתרום ובלי שמץ של שפות זרות ומצלחים
 
1748616033446.png

ואני חשבתי שהבחור בכה כי הוא לא הבין רשב"א...
 
ראיתי אברך במשרד הפנים שהיה צריך לעשות פעולה כלשהי במערכת
ביקש בטלפון את הקוד כנראה או משהו אחר באנגלית
ומנסה להבין על איזה אות מדובר,
"איך? זה שנראה כמו סולם?, נו? מה? תגידי לי איפה זה נמצא במקלדת באותיות בעברית...."
הכנתי פעם קובץ לאברך יקר שלא ידע לקרוא אנגלית, וגם היום הוא לא יודע. אבל זה עזר לו מאוד להתמצא.
 

קבצים מצורפים

  • אֵיי a A.pdf
    KB 96.4 · צפיות: 33
יש לי שמיעה אבסולוטית ואני לא סובל מי שמזייף. פשוט זוועה ... הוא לא יודע לשיר???
(אם לא הבנת אז תזרום אין צורך להגיב)
מי שלא יודע לשיר כהשוואה למי שכותב עם שגיאות כתיב בסיסיות (אם/ עם וכו', לענ"ד שגיאות במילים פחות בסיסיות פחות צורמות)?
אם הזייפן ישיר סולו בציבור זה אכן יהיה מוזר וצורם ברמה דומה למי שכותב עם שגיאות כתיב בפורומים וכו'
 
טיעון קצת מוזר.
ברוב הסמינרים שאני מכירה במרכז הארץ, החל מכתה י או יא יש לימודי מגמות מקצועיים מאד בתכנות, מנהל, חשבונאות
ובחלק גם מולטימדיה.
בנוסף -אנגלית -בסמינרים רבים בירושלים ובקרוב גם בני ברק עוברים לחוץ מתוגבר שהוא ברמת 4 ו 5 יחידות.
אצלינו לא היה (סיימתי לפני כמה שנים) מגמות שיש ברב התיכונים בארץ
היה לנו הנה"ח, גרפיקה ותפירה
אני מדברת על מגוון מקצועות שיש בתיכונים הכלליים
(תעשו חשבון, בחורת תיכון איפה שלמדתי יש לה ככה-
בקיאות, עיון, כתובים, נביאים ראשונים, נביאים אחרונים, יהדות, השקפה ועוד כל מיני שאני לא זוכרת
ורובם יותר משיעור שבועי
תלמידי תיכון כללי לא לומדים פחות שעות, נכון? ברור שיש להם הרבה יותר מקצועות)
 
ולי יש אפשרות רביעית
אנגלית קצת נצרך [ואולי אין איסור חמור ללמוד לבד, אבל זה לא כ"כ נושא]
אבל יש איסור להכניס לחיידרים

ואגב גדו"י כבר הכריעו.. שלא
[אני אישית יודע על חיידר מודרני מאד שפנה להרב שטינמן (לא לפני הרבה שנים) שההורים בקשו ללמד אנגלית
והרב אמר שאם רוצים שילמדו שפה אחרת רק לא אנגלית....
למי שלא הבין יש ענין לא לדעת אנגלית ובטח לא ללמוד כדי להתבדל...]
אני מכיר אישית ילדי חיידר שלמדו אנגלית, ונחשו מה?! הם נשארו חרדים
 
אצלינו לא היה (סיימתי לפני כמה שנים) מגמות שיש ברב התיכונים בארץ
היה לנו הנה"ח, גרפיקה ותפירה
אני מדברת על מגוון מקצועות שיש בתיכונים הכלליים
(תעשו חשבון, בחורת תיכון איפה שלמדתי יש לה ככה-
בקיאות, עיון, כתובים, נביאים ראשונים, נביאים אחרונים, יהדות, השקפה ועוד כל מיני שאני לא זוכרת
ורובם יותר משיעור שבועי
תלמידי תיכון כללי לא לומדים פחות שעות, נכון? ברור שיש להם הרבה יותר מקצועות)
אכן, זה לגמרי לא כמו תיכון כללי.
בתיכון כללי לא ברמה נמוכה לא לומדים חשבונאות ומולטימדיה, לומדים מגמות עיוניות. בין אם ריאליות כמו פיסיקה, כימיה וביולוגיה, בין אם הומניות כמו היסטוריה, ספרות ולימודי א"י, ובין אם אמונותיות כמו אומנות חזותית ומוסיקה. המגמות המעשיות נלמדות או כמקצוע בחירה שני/שלישי, או במקומות חלשים. תלמיד לא חלש בבית ספר לא חלש לרוב לא לומד גרפיקה או הנהלת חשבונות בתור מקצוע בחירה יחיד.
 
אצלינו לא היה (סיימתי לפני כמה שנים) מגמות שיש ברב התיכונים בארץ
היה לנו הנה"ח, גרפיקה ותפירה
אני מדברת על מגוון מקצועות שיש בתיכונים הכלליים
(תעשו חשבון, בחורת תיכון איפה שלמדתי יש לה ככה-
בקיאות, עיון, כתובים, נביאים ראשונים, נביאים אחרונים, יהדות, השקפה ועוד כל מיני שאני לא זוכרת
ורובם יותר משיעור שבועי
תלמידי תיכון כללי לא לומדים פחות שעות, נכון? ברור שיש להם הרבה יותר מקצועות)
לא הבנתי את טענתך.
הסברת בעצמך את ההבדל - אצלנו משקיעים בלימודי קודש יותר מלימודי חול.
את בטח לא רוצה לומר שצריך ח"ו להוריד מהקודש בשביל החול, ונראה לי שהבנות היום מספיק עסוקות ולא מעוניינות להוסיף עוד שעות ללימודים.
 
אתם לא רציניים רוצים דוגמאות של שירים שלא הגו אותם נכון בגלל שהטכנאי\הזמר לא ידע לקרוא נו באמת...
ואני לא מדבר על מלעיל ומלרע אני מדבר על דברים בסיסיים... (לא מזלזול ח''ו או מהתנשאות פשוט כל אחד והעבודה שלו..)
אם אתה עצוב וחסר בך שמחה... אם אתה יאוש ולא רואה את התקווה :)

מאמינה שהתכוונת לזמרים שיודעים עברית. אבל זאת אחת הדוגמאות שעדיין צורמות לי שנים אחר כך...
 
וואוו.... יש הבדל בין שתי דקות ויותר בפרוג לבין השקעה במקצוע שלא מביא לך משהו שאתה מרגיש שהוא משמעותי....
שוב אין קשר למה דעתי על לימודי אנגלית, אבל אפשר ומותר לך לשמוע ממישהו שהוא מחשיב השקעה רק בלימוד תורה ומזלזל קצת במישהו שמשקיע את מרצו וכוחו בשפה חיצונית וכל זה מבלי לענות לו תגובה קורצת חסרת עומק...
 
במבחני פיזה האחרונים, הבנות החרדיות עקפו בפער גדול את הבנות מהמגזר הכללי במבחני קריאה.
(במתמטיקה ההישגים של בנות חרדיות זהים לשל המגזר הכללי).
אף אחד כאן לא דיבר על הבנות.
הבנות החרדיות יוצאות עם השכלה נרחבת ומקיפה כמו רעותיהן החילוניות.
אפשר לראות גם על פי אחוזי התעסוקה של הבנות החרדיות
אצל נשים חרדיות מדובר ב81% מכלל הנשים החרדיות
ואצל נשים חילוניות מדובר ב83% מכלל הנשים החילוניות
מקור כאן - המכון הישראלי לדמוקרטיה

שלוש הערות:
1. היהודים בכל הדורות נחשבו למשכילים על פני שכניהם ה'נבערים' שלא ידעו קרוא וכתוב.
2. ידיעת שפה נוספת, ודאי בינלאומית, היא מפתח לחשיפה לתכנים שונים - שלא יכולת להיחשף אליהם בעברית, ולכן יש בזה משהו שקשור ל'השכלה'.
3. למידת שפת האידיש, או אפילו אמהרית לצורך הדוגמה, היא אכן למידה פרקטית לצורך נוחות (כמו ללמוד את הגלובוס בערך, לצורך נסיעות)., אבל אנגלית שונה - בעיקר בגלל החולשה הישראלית לאמריקניזציה, והעובדה שכשאתה רוצה להיחשב חכם - אתה מצטט משפט באנגלית במבטא ובפרצוף חשוב.
1. מאז העולם התקדם.
הידע נפרץ ונחשב לנחלת הכלל (לפחות בעולם המערבי)
כל אחד יודע קרוא וכתוב. מה אתם באים להגיד בזה?
2. אנגלית היא אכן מפתח לחשיפה וידע עולם.
3. האמת שאנגלית נחשב לבסיס, אפילו לא בשביל להיראות חכם. רוצה להיראות חכם? דבר בצרפתית או גרמנית
(אפילו ספרדית לא נחשבת כמו צרפתית)
בלת''ק
מה עם הבנות?
בנות לומדות אנגלית מכיתה ד' ועדיין רוב הבנות לא יודעות את השפה!!
מכיוון שבבתי הספר מלמדים אנגלית לדקדוק בלבד
לא מלמדים אנגלית לדיבור, וזה כ''כ חבל
אם כבר לומדים לפחות שיהיה יעיל
כמורה לאנגלית לשעבר אני יכולה להגיד לך.
בנות לא יודעות אנגלית - כי הן לא משתמשות באנגלית.
לא יעזור שהן לומדות, כל עוד לא מכריחים אותן להשתמש
זה פשוט לא יועיל.
לו היתה אפשרות להכניס סרטים, משחקי וידאו מבוקרים,
ואפילו שיחות זום עם בנות בריטיות (אמריקאיות זה לא יילך - הפרשי השעות רבים מדי)
אז היתה התקדמות.
כי הן היו צריכות להשתמש באנגלית, ולהנות תוך כדי...
הפרסומת- אכן צורמת מאוד. ומגוחך שבאתר חרדי כך מתיחסים למי שצורך את האתר. ולא בפעם הראשונה...

לענין האנגלית
אני בוגרת סמינר מהשנים האחרונות ממש
ודוברת אנגלית שוטפת ברוך ה'- רק מלימודי אנגלית בביה''ס ובסמינר (כבר ביסודי ידעתי לתקשר בסיסי ממה שלמדנו בכיתה)
כל המשפחה המורחבת שלנו דתית לאומית וחילונית
ובתקשורת מול העובדת זרה של סבתא שלי- הרבה מבנות\בני דודים שלי לא יודעים לתקשר באנגלית...
מדובר בכאלה בוגרי תיכונים ואוניברסיטה..
הם תמיד מתפעלים שאני יודעת אנגלית ברמת שפת אם- רואה בזה קידוש ה' שלמרות שאני חרדית אני דוברת היטב .

אצין שלמדתי בהקבצה בינונית ולא גבוהה, ופשוט רכשנו כמות ענקית של אוצר מילים
אני תמיד חלמתי לדעת אנגלית אז השקעתי בלדבר ולדבר ולדבר.

זהו מה שרציתי לומר שמסמינר יוצאים ברמת אנגלית מעולה - לא רק לחכמות
וזה גם ביחס לציבור דתי לאומי וחילוני שסביבי שרבים מהם לא דוברים אנגלית למרות הבגרויות וכו'.
כל עוד את אוהבת, אין כאן כל שאלה מדוע ידעת.
כי המפתח לידיעת השפה, היא אהבת השפה.
לא משנה באיזו הקבצה למדת
אם אהבת, השקעת, קראת (הכי חשוב!) אז אין מה "להאשים" את מוסדות הלימוד
לטוב ולמוטב
הגעת לזה בזכות עצמך, וכל הקרדיט מגיע לך בלבד.
 
לא יעזור שהן לומדות, כל עוד לא מכריחים אותן להשתמש
זה פשוט לא יועיל.
לו היתה אפשרות להכניס סרטים, משחקי וידאו מבוקרים,
ואפילו שיחות זום עם בנות בריטיות (אמריקאיות זה לא יילך - הפרשי השעות רבים מדי
אולי תחליפו את שרה שנירר??...
 
אולי תחליפו את שרה שנירר??...
לא כל רעיון חדש הוא בהכרח מרד , לפעמים הוא פשוט עדות לזה שאנחנו רוצות שהבנות שלנו יצליחו באמת. גם באנגלית.
 
אם אתה עצוב וחסר בך שמחה... אם אתה יאוש ולא רואה את התקווה :)

מאמינה שהתכוונת לזמרים שיודעים עברית. אבל זאת אחת הדוגמאות שעדיין צורמות לי שנים אחר כך...
רק בשביל שלא ממש יצרום - זו לא ממש טעות
בלשון הקודש הרבה פעמים מכנים את האדם כשם דבר, כדי להראות את הפלגת הדבר אצלו
כמו "ואני תפילה" (במקום "מתפלל")
או "אשה יראת ה'" (י' בחיריק וכו', במקום בשווא וכו')

לא בטוח שהזמר התכוון לזה, אבל זה נשמע יפה, שאתה לא סתם "מיואש" אלא כמו היאוש בעצמו...

לגבי השמחה, יש כמה מילים בלשון הקודש שמכונות כזכר ונקבה כאחד
כמו רוח גדולה וחזק...
אז שמחה, אפשר אולי להוסיף מהפסוק בישעיהו טז: ונאסף שמחה וגיל... (תמורת "ונאספה שמחה וגיל", בירמיהו מח)
 
לא כל רעיון חדש הוא בהכרח מרד , לפעמים הוא פשוט עדות לזה שאנחנו רוצות שהבנות שלנו יצליחו באמת. גם באנגלית.
השאלה היא מה אנחנו מוכנים לעשות בשביל זה ומה לא, מבחינה ערכית. בעיני משחקי וידיאו ושיחות זום- מחוץ לתחום. מבלי להפחית מחשיבות האנגלית. וזה לא כי אני לא רוצה שהבנות שלי תצלחנה באנגלית, אני פשוט מעדיפה שהן תצלחנה בירא"ש.
 
השאלה היא מה אנחנו מוכנים לעשות בשביל זה ומה לא, מבחינה ערכית. בעיני משחקי וידיאו ושיחות זום- מחוץ לתחום. מבלי להפחית מחשיבות האנגלית. וזה לא כי אני לא רוצה שהבנות שלי תצלחנה באנגלית, אני פשוט מעדיפה שהן תצלחנה בירא"ש.
חבל
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה