יש למישהו רעיון לארוחת צהרים מקורית עם בשר טחון?

  • הוסף לסימניות
  • #21
אז אני אתן את המתכון יותר מסודר שתוכלנה להדפיס:
(קודם הקלדתי לכן די בחטף, עכשיו הגרסא המסודרת ששמורה לי במחשב)

מתכון לחלות
כמות: 2 חלות גדולות ו-4 קטנות.

בקערה קטנה שמים כף שמרים, 5 כפות סוכר ו-200 מ"ל מים חמימים.
מערבבים ומניחים בצד לתסיסה לרבע שעה.
מוסיפים כף משפר אפייה, מערבבים ומניחים בצד ל-5 דק' נוספות.

בקערת המיקסר שמים:
1 קילו קמח מנופה
2 כפות דבש
300 מ"ל מים חמימים
רבע כוס שמן

מוסיפים את תערובת השמרים לקערת המיקסר ומתחילים בלישה איטית ומוסיפים תוך כדי לישה כפית מלח. לשים כ-10 דק'.

מניחים להתפחה מכוסה - כרבע שעה.
מורידים נפח עם היד ומניחים להתפחה נוספת של חצי שעה.
(מומלץ לקמח את הקערה ומעט את הבצק)

מחלקים את הבצק ל-2 כדורים גדולים ו-4 קטנים.
כל כדור מרדדים למלבן ומגלגלים לגליל. "פותחים" את הגליל עם הידיים לגליל ארוך יותר וצר יותר - ויוצרים ממנו את צורת החלה. (אני עשיתי צורת שמינייה כפולה).
חשוב מאוד - מניחים בצד להתפחה של שעה - מכוסה!!!

מורחים את החלות פעמיים בביצה (את כל החלות פעם אחת ואחר כך את כל החלות פעם שנייה) - מפזרים שומשום ואופים את 2 התבניות כ-25 דק' על 180 מעלות צלסיוס בתוכנית טורבו.

מוציאים מהתנור כשתחתית החלות שחומה.
מצננים מכוסה במגבת נקייה.

בהצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
עדן,אפשר מתכון לספגטי בולונז שהצעת פה כמה הודעות לפני?

תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אוכל בוכרי (בכש)

לטגן בצל גדול
להוסיף את הבשר ולהמשיך לטגן
לשים 2 כוסברה + 1 שמיר קצוצים
להוסיף אורז (אני שמה 2 כוסות)
מים (2-3 כוסות)
כף מלח
מערבבת
לאחר הרתיחה לבשל על אש נמוכה 20 דקות ו-בתאבון!

2 דקות הכנה וסיר אחד בלי הרבה בלגן... ומאוד טעים!

(אגב, אני עושה את זה גם עם בורגול, מטגנת בצל אח"כ מוסיפה אפונה ואת הטחון נותנת 2 דקות טיגון ומוסיפה בורגול, מים (רגיל, כל כוס בורגול 2 כוסות מים) תיבול- מלח, פלפל שחור, גריל דג, מערבבת, לאחר הרתיחה 20-30 דק' ומוכן...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י תכשיט;1486900:
עדן,אפשר מתכון לספגטי בולונז שהצעת פה כמה הודעות לפני?

תודה!


יש לי שיטה מקורית וייחודית להכין ספגטי בולונז :)

אני מכינה סיר גדול של קציצות בשר ברוטב אדום סמיך - חצי סיר אוכלים יום אחד עם תוספות (אורז למשל).
לתוך חצי הסיר הנותר אני מרסקת עם מזלג את הקציצות לתוך הרוטב ומרתיחה.
מבשלת ספגטי בסיר נפרד, מסננת ומערבבת בתוך הסיר עם הרוטב והבשר המפורר.
ו... טאדדם - יש ספגטי בולונז מושלם!!!

אם את רוצה מתכון לסיר קציצות ברוטב אדום - בכיף :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י eden7115;1487001:
יש לי שיטה מקורית וייחודית להכין ספגטי בולונז :)

אני מכינה סיר גדול של קציצות בשר ברוטב אדום סמיך - חצי סיר אוכלים יום אחד עם תוספות (אורז למשל).
לתוך חצי הסיר הנותר אני מרסקת עם מזלג את הקציצות לתוך הרוטב ומרתיחה.
מבשלת ספגטי בסיר נפרד, מסננת ומערבבת בתוך הסיר עם הרוטב והבשר המפורר.
ו... טאדדם - יש ספגטי בולונז מושלם!!!

אם את רוצה מתכון לסיר קציצות ברוטב אדום - בכיף :)

אני אשמח...
משום מה הרוטב האדום אף פעם לא יוצא לי סמיך...:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
זה באמת מאוד פשוט:
קוצצים 2 בצלים ומטגנים בסיר על אש נמוכה.
מוסיפים 4 עגבניות חתוכות לקוביות עד שהן מתרככות.
ממלאים רק חצי מהסיר במים.
מוסיפים 4 כפות רסק עגבניות (אפשר יותר - תלוי עד כמה העגבניות היו אדומות), מלח, פלפל שחור, טיפה סוכר, תבלין קציצות ואבקת מרק עוף.
מערבבים ומרתיחים.

בינתיים קוצצים 2 בצלים גדולים במעבד מזון ומערבבים עם הבשר הטחון (בערך 750 גר').
מתבלים את הבשר במלח, פלפל שחור, תבלין קציצות ואבקת מרק עוף. מוסיפים קצת קמח מצה וביצה ולשים לעיסה אחידה.
כשהמים בסיר רתחו מתחילים להכין קציצות ולזרוק אחת אחת לתוך הסיר.
מנמיכים ומבשלים כשעה ללא מכסה.


טיפ להכנת הבולונז:
אם הרוטב לא מספיק לכמות הספגטי שהכנתם - ניתן להוסיף מים רותחים, רסק עגבניות ותבלינים לסיר (אחרי שערבבתם את הרוטב עם הספגטי) ולערבב לע האש לשתי דק' - כך תקבלו ספגטי יותר עסיסי עם יותר רוטב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
תודה!
המים אמורים לכסות את הקציצות?
כי זה פחות או יותר מה שאני עושה, אבל ברגע שאני מוסיפה מים עד שיכסו את הקציצות הרוטב נהיה מאוד דליל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
בדיוק לכסות את הקציצות.
הסמיכות נוצרת מכמות הרסק ביחס למים ומהבישול עם מכסה פתוח.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה