- הוסף לסימניות
- #41
לגבי כשרות בעופות מכירה מישהו ששוחט בכמה הכשרים ויש הכשרים שהוא לא אוכלאולי ללכת על פי אקסיומות זה לא ראוי.
אבל אני מכיר את ראשי מערכת הכשרות של העדה"ח יש להם נהלים מחמירים ביותר ולרוב יותר מחמירים משאר הכשרויות. (אפילו בפרטים קטנים שהם מודעים אליהם הרבה יותר)
שארית ולנדא לידיעתך כיום מנוהלות על פי הוראותם של אותם האנשים לאפוקי שבלנדא מקפידים על ליין שיהיה חלק גם ע"פ הבית יוסף.
ולא, האשכנזים לא בהכרח מחמירים כהב"י והראיה שללנדא יש חלק לספרדים ויש לאשכנזים.
והמשעשע ביותר בכל הטוב הזה ובזה אני מסכים איתך לחלוטין שהחסידים בחלקם לא אוכלים שארית וכן אוכלים לנדא. וזה באמת לא מובן.
וכאשכנזי אני לא אוכל בית יוסף כי אפילו המזרחניקים לא סומכים עליו.
ומחפוד זה פולמוס שלם על כמות השחיטות ומספר האנשי צוות אבל ודאי שלא ניתן להכתב באותה השורה עם בית יוסף.
רוב הציבור שאני חי בסביבתו (כולל חזונישניקים וכו') אוכל כשרויות מסוימות אחרי שהוא שאל רב שמבין וסומך עליו
לדוג' קהילות ולדוג' בית חלקיה.
וזה מתבסס בוודאי על מי עומד בראש המערכת ומה היכולת שלהם בניהול.
הציבור לא עד כדי כך טיפש להציג כאילו הולכים אחרי מוסכמות קבועות מראש כי העדה"ח זה שיווק וכו
טוען שפחות בודקים את הסכינים, פחות השגחה, שוחטים יותר עופות לדקה וכו'
הנושאים החמים