דרוש מידע כשרות קהילות

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
אולי ללכת על פי אקסיומות זה לא ראוי.
אבל אני מכיר את ראשי מערכת הכשרות של העדה"ח יש להם נהלים מחמירים ביותר ולרוב יותר מחמירים משאר הכשרויות. (אפילו בפרטים קטנים שהם מודעים אליהם הרבה יותר)
שארית ולנדא לידיעתך כיום מנוהלות על פי הוראותם של אותם האנשים לאפוקי שבלנדא מקפידים על ליין שיהיה חלק גם ע"פ הבית יוסף.
ולא, האשכנזים לא בהכרח מחמירים כהב"י והראיה שללנדא יש חלק לספרדים ויש לאשכנזים.
והמשעשע ביותר בכל הטוב הזה ובזה אני מסכים איתך לחלוטין שהחסידים בחלקם לא אוכלים שארית וכן אוכלים לנדא. וזה באמת לא מובן.
וכאשכנזי אני לא אוכל בית יוסף כי אפילו המזרחניקים לא סומכים עליו.
ומחפוד זה פולמוס שלם על כמות השחיטות ומספר האנשי צוות אבל ודאי שלא ניתן להכתב באותה השורה עם בית יוסף.

רוב הציבור שאני חי בסביבתו (כולל חזונישניקים וכו') אוכל כשרויות מסוימות אחרי שהוא שאל רב שמבין וסומך עליו
לדוג' קהילות ולדוג' בית חלקיה.
וזה מתבסס בוודאי על מי עומד בראש המערכת ומה היכולת שלהם בניהול.

הציבור לא עד כדי כך טיפש להציג כאילו הולכים אחרי מוסכמות קבועות מראש כי העדה"ח זה שיווק וכו
לגבי כשרות בעופות מכירה מישהו ששוחט בכמה הכשרים ויש הכשרים שהוא לא אוכל
טוען שפחות בודקים את הסכינים, פחות השגחה, שוחטים יותר עופות לדקה וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
רק בשחיטה.
השגחה כוללת מיליון ואחד נושאים נוספים.
מי שחתום כיום על הכשרות הוא הרש"צ רוזנבלט וזה שבשארית הוא עסק בעיקר בשחיטה לא מוציא את העניין שהרבה מהדברים התנהלו על פי הוראותיו והמסתעף לבית דינו של הגר"נ קרליץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
לגבי כשרות בעופות מכירה מישהו ששוחט בכמה הכשרים ויש הכשרים שהוא לא אוכל
טוען שפחות בודקים את הסכינים, פחות השגחה, שוחטים יותר עופות לדקה וכו'
ברור.
אבל זה גוף העניין
אני אישית אעדיף שחיטת קהילות על פני העדה"ח בגלל חומרות מסוימות.
וכל ידיעתי בעניין מגיעה מרבותיי
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
בשחיטה של העה"ח יש הרבה בעיות ולכן הרבה אנשים לא אוכלים משחיטה זו מה שאין כן בשאר המוצרים שהם שולטים בשוק ואף אחד לא יכול להגיד שהוא לא אוכל את ההכשר כי יש המון מוצרים שא"א להשיג משום הכשר אחר..........
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
בשחיטה של העה"ח יש הרבה בעיות ולכן הרבה אנשים לא אוכלים משחיטה זו מה שאין כן בשאר המוצרים שהם שולטים בשוק ואף אחד לא יכול להגיד שהוא לא אוכל את ההכשר כי יש המון מוצרים שא"א להשיג משום הכשר אחר..........
בעיות מסוימות שסומכים על קולות ספציפיות.
אבל לא בעייתיות בהתנהלות.
בסופו של יום יש להם סטנדרט מאוד מחמיר ברוב מוחלט של הדברים.
לדוג' הפרשת חלה מכל עיסה ועיסה ולא רק בסוף יום וכדו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אולי ללכת על פי אקסיומות זה לא ראוי.
אבל אני מכיר את ראשי מערכת הכשרות של העדה"ח יש להם נהלים מחמירים ביותר ולרוב יותר מחמירים משאר הכשרויות. (אפילו בפרטים קטנים שהם מודעים אליהם הרבה יותר)
שארית ולנדא לידיעתך כיום מנוהלות על פי הוראותם של אותם האנשים לאפוקי שבלנדא מקפידים על ליין שיהיה חלק גם ע"פ הבית יוסף.
ולא, האשכנזים לא בהכרח מחמירים כהב"י והראיה שללנדא יש חלק לספרדים ויש לאשכנזים.
והמשעשע ביותר בכל הטוב הזה ובזה אני מסכים איתך לחלוטין שהחסידים בחלקם לא אוכלים שארית וכן אוכלים לנדא. וזה באמת לא מובן.
וכאשכנזי אני לא אוכל בית יוסף כי אפילו המזרחניקים לא סומכים עליו.
ומחפוד זה פולמוס שלם על כמות השחיטות ומספר האנשי צוות אבל ודאי שלא ניתן להכתב באותה השורה עם בית יוסף.

רוב הציבור שאני חי בסביבתו (כולל חזונישניקים וכו') אוכל כשרויות מסוימות אחרי שהוא שאל רב שמבין וסומך עליו
לדוג' קהילות ולדוג' בית חלקיה.
וזה מתבסס בוודאי על מי עומד בראש המערכת ומה היכולת שלהם בניהול.

הציבור לא עד כדי כך טיפש להציג כאילו הולכים אחרי מוסכמות קבועות מראש כי העדה"ח זה שיווק וכו
הנהלים המחמירים שקיימים בכשרות העדה החרדית הם קודם כל על הנייר, מעבר לזה הסטנדרט שלהם לא יותר מחמיר מחלק משאר הכשרויות, וזאת מבלי להזכיר את פולמוס "צומת הגידין", הזריקות והקולות שלהם בעניין.
ישנם גם כמה דברים בהם מקילים יותר מאחרים.
וישנם גם מקרים קשים עוד יותר וכמו שציינתי.
כתבת שאפילו מזרוחניקים לא סומכים על כשרות בית יוסף
אז ממה נפשך אם מדובר בדתילונים אז אין סיכוי שלא יאכלו בית יוסף
אם בחרדלי"ם אז לא מתאים לכתוב "אפילו"
מה תאמר שכוונתך לשכבת הרוב הממוצעת? זאת כמובן הכללה שאין לה כל אחיזה במציאות.
בנוגע לשעשוע בעובדה שיש חסידים שאוכלים הרב לנדאו ולא שארית, השעשוע כמובן קיים לפחות באותה מידה גם בליטאי שלא אוכל הרב לנדאו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
הנהלים המחמירים שקיימים בכשרות העדה החרדית הם קודם כל על הנייר, מעבר לזה הסטנדרט שלהם לא יותר מחמיר מחלק משאר הכשרויות, וזאת מבלי להזכיר את פולמוס "צומת הגידין", הזריקות והקולות שלהם בעניין.
ישנם גם כמה דברים בהם מקילים יותר מאחרים.
וישנם גם מקרים קשים עוד יותר וכמו שציינתי.
כתבת שאפילו מזרוחניקים לא סומכים על כשרות בית יוסף
אז ממה נפשך אם מדובר בדתילונים אז אין סיכוי שלא יאכלו בית יוסף
אם בחרדלי"ם אז לא מתאים לכתוב "אפילו"
מה תאמר שכוונתך לשכבת הרוב הממוצעת? זאת כמובן הכללה שאין לה כל אחיזה במציאות.
בנוגע לשעשוע בעובדה שיש חסידים שאוכלים הרב לנדאו ולא שארית, השעשוע כמובן קיים לפחות באותה מידה גם בליטאי שלא אוכל הרב לנדאו.
ההלים בעדה"ח לא רק מחמירים על הנייר מהיכרותי האישית עם רבים מהגורמים במערכת.
זו ממש השמצה ולא ברור לי מה יש לכם נגדם.
צומת הגידים הם בודקים כמנהג מדורי דורות היו אחרים ששינו. אמנם כפי שכתבתי הם אכן סומכים על קולות אבל הקולות על השולחן.
המזרחניקים התכוונתי לכושרות במקרה זה.
ובנוסף רוב הליטאים הקלאסיים אוכלים לנדא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
כמדומני שבהרבה ישיבות טובות מבאים בשרי קהילות
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
כאן יש קצת מידע.
באופן כללי בפורום כשרות שם, יש את המידע הכי מתקדם ורציני בנושאי כשרות.
ברשימת המומלצים של כושרות הם לא נמצאים. וזה אומר המון.
כי כושרות ממליצים על כל מי שעומד בפועל בתקן הרשמי של הרבנות, גם אם זה רמה ממש נמוכה.
ובעיקר מה שיש ללמוד מכושרות זה על מי אסור לסמוך, ובאלו מוצרים מכשרויות טובות יש בעיות.
"שארית" גם לא נמצא שם למרות שזה הכשר ברמה כמעט הכי גבוהה.

וקהילות כן נמצא במומלצים בבשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
זה כנראה היה מזמן כיום הרב פישביין ב100% אין לו קשר אישי לכשרות אלא אך ורק לבשר .
אז מי הרב שעומד היום מאחורי כשרות זו בתחום שאינו בשר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
"קולות מדורי דורות" זה משפט שכתב מישהו בהודעה לפני ודווקא בעד כשרות העדה החרדית
אני רק ציטטתי. הרבנות עצרה אותם מדברים אחרים לגמרי, בין השאר בעניינים הקשורים לפסח.
לא כתבתי שהם לא אחזו מהכשרות באופן כללי, רק שבנוגע לכשרות העופות הם התנגדו בתוקף.
מעבר לכך אין לי יכולת להתייחס לתגובה שהיא בעיקר נגד "התנסחויות מטעות" "ורוח דברים".
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
מי שחתום כיום על הכשרות הוא הרש"צ רוזנבלט וזה שבשארית הוא עסק בעיקר בשחיטה לא מוציא את העניין שהרבה מהדברים התנהלו על פי הוראותיו והמסתעף לבית דינו של הגר"נ קרליץ
אני על משמרתי אעמודה, הדמיון בין הכשרות המכונה הרב לנדא, לבין שארית ישראל הוא רק בשחיטה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה