- הוסף לסימניות
- #101
האם אחרי שהתחסנתי אני עדיין עלול להידבק ולהדביק אחרים?
לשאלה הזאת אין לעת עתה תשובה כיוון שבמחקרים הקליניים בדקו רק אם החיסון מונע התפתחות של מחלת קורונה סימפטומטית. לא נבדק אם החיסון מונע גם הידבקות במחלת קורונה א־סימפטומטית.
עם זאת, ממחקר שנעשה על קופים (בשלבי הפיתוח המוקדמים של התרופה) עולה שהחיסון של פייזר לא רק מגן מפני מחלת קורונה סימפטומטית, אלא מונע ביעילות רבה גם הידבקות במחלת קורונה א־סימפטומטית.
מאחר שהסוגיה הזאת לא נבחנה בבני אדם, הרי באופן תיאורטי ייתכן שאדם שחוסן יידבק בנגיף בשל חשיפה לחולה קורונה (אך בשום אופן לא בגלל החיסון שכן החיסון אינו מסוגל להדביק), יחלה במחלה א־סימפטומטית ועלול להדביק את הסביבה.
(מתוך אתר כללית)
לשאלה הזאת אין לעת עתה תשובה כיוון שבמחקרים הקליניים בדקו רק אם החיסון מונע התפתחות של מחלת קורונה סימפטומטית. לא נבדק אם החיסון מונע גם הידבקות במחלת קורונה א־סימפטומטית.
עם זאת, ממחקר שנעשה על קופים (בשלבי הפיתוח המוקדמים של התרופה) עולה שהחיסון של פייזר לא רק מגן מפני מחלת קורונה סימפטומטית, אלא מונע ביעילות רבה גם הידבקות במחלת קורונה א־סימפטומטית.
מאחר שהסוגיה הזאת לא נבחנה בבני אדם, הרי באופן תיאורטי ייתכן שאדם שחוסן יידבק בנגיף בשל חשיפה לחולה קורונה (אך בשום אופן לא בגלל החיסון שכן החיסון אינו מסוגל להדביק), יחלה במחלה א־סימפטומטית ועלול להדביק את הסביבה.
(מתוך אתר כללית)
הנושאים החמים