דרוש מידע לגבי העוצר הלילי המתוק שמכינים לנו לחנוכה...

מדוע לדעתך יש עוצר לילי


  • סה"כ מצביעים
    132
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
על הנייר הכי הגיוני בעולם. בהדלקות יש התאספויות משפחתיות, יכול לגרום להידבקויות, לכן סוגרים.
אלא שכולנו, כולל שלומק'ה הציניקן השמאלן מסוף הרחוב, הילדה החרדית בת העשר שחטפה דוח על אי עטיית מסכה ולא חשוב שרק רצתה לשתות ברד, והמוני חרדים מדו"חדחים כבר יודעים: החרדים אשמים בכל, ולכן חובה לדפוק אותם חזק. על מנת למגר את הקורונה או אותם, אולי סתם בשביל הכיף. או פשוט כי אפשר.

ומכאן, שאלה פשוטה.
האם יש דרך להסביר בהגיון קר וללא אמוציות את העוצר הזה, כך שהוא לא דווקא נגד חרדים ושומרי מצוות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אלא שכולנו, כולל שלומק'ה הציניקן השמאלן מסוף הרחוב, הילדה החרדית בת העשר שחטפה דוח על אי עטיית מסכה ולא חשוב שרק רצתה לשתות ברד, והמוני חרדים מדו"חדחים כבר יודעים: החרדים אשמים בכל,
מאיפה הבאתם את זה??
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מישהו יכול להסביר איך זה שלפני החגים תמיד יש עליה בתחלואה ??
בסדר חגים זה זמן של התקהלויות אז רוצים למנוע, אין בעיה.
אבל התחלואה עולה תמיד אבל תמיד לפני שמתחילים ההתקהלויות !
איך זה ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מישהו יכול להסביר איך זה שלפני החגים תמיד יש עליה בתחלואה ??
בסדר חגים זה זמן של התקהלויות אז רוצים למנוע, אין בעיה.
אבל התחלואה עולה תמיד אבל לפני שמתחילים ההתקהלויות !
איך זה ?
העליה בתחלואה היתה צפויה. זה קורה בכל העולם בלי קשר לחגי ישראל.
בחגי תשרי עשו סגר, כי סגר בחגים מכביד פחות על הכלכלה. כתוצאה מהסגר היתה ירידה דרסטית בתחלואה. והיה צפוי שתוך זמן קצר היא תתחיל לעלות, וזה מה שקורה בשבועות האחרונים.
הגיוני מאוד שהתכנסויות והתקהלויות במהלך שמונה ימים של חנוכה עלולים חלילה לגרום לקפיצה משמעותית של התחלואה שתצא משליטה. אם לא היה עכשיו חג כלשהו כנראה שלא היו מדברים כרגע על הגבלות ונותנים למצב לזחול עוד כמה שבועות, אבל כשכל רבע שנה יש חג והוא עלול להקפיץ את התחלואה זה הגיוני לעשות הגבלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הגיוני מאד שחוששים מהתקהלויות, ורוצים להגביל כדי לשמור על מקדם נמוך,
דווקא בגלל שאצלנו מקדם ההדבקה הכי נמוך הייתי רוצה שנשקיע שיישאר כך.

אבל...
לאחר הציטוט הבא:
משרד הבריאות ביקש לפתע להגביל את התפילות בבתי הכנסת בחנוכה.

בנוסח התקנות המקורי שעלה לממשלה נכתב: "לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות של 11 אנשים או יותר בשטח פתוח או של שני אנשים או יותר במבנה, למעט אנשים הגרים באותו מקום, כולל בטקס דתי או בתפילה, במרחב הציבורי, במרחב הפרטי או במקום ציבורי או עסקי".

דהיינו, במשרד הבריאות הציעו למנוע קיום תפילות בכלל, גם בשטח הפתוח וגם בשטח הסגור החל מהשעה 17:30, למרות שהיום מותר להתקהל בשטח הפתוח עד 20 איש ובשטח סגור בתוך מבנה בית הכנסת עד עשרה אנשים.
אני כבר לא מאמין שזה משיקולים ענייניים נטו, הם איבדו את זה לגמרי!

מה הקשר בין ערבית בבית כנסת במניין של 10 אנשים, לערבי לביבות עמוסים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אם החיסונים כבר כאן?
למה בעצם מחכים?
שוב עליה, שוב סגר, שוב עליה במונשמים, וח"ו בנפטרים,
ושוב אנחנו "נענשים" בסגר נושם\לילי\חונק

אז יאללה תחסנו ותנו לנו לחזור לחיים היפים של פעם

אני עוד הייתי (ועדיין) במחמירים בהלכות קורונה
לא סותר את התחושה הזו של השעיר לעזאזל כי בפוליטיקה משהו רקוב, וכדי לרפא, חונקים את הציבור
לא חושבת שזה נגד חרדים או משהו, כי הציבור החילוני חוגג לא פחות מאיתנו, אולי אפילו יותר, יותר משתתפים, יותר חגיגיות, יותר התקהלויות, יותר אנשים שלא מקפידים על ההנחיות.

ואני בטוחה שהממשלה לא נגועה באהדת חרדים.

שורה תחתונה בלי כל הבלה בלה בלה
לממשלה קשה לראות שאנחנו חוגגים ואצלם הולכים מכות
קנאה, אלא מה? :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הגיוני מאד שחוששים מהתקהלויות, ורוצים להגביל כדי לשמור על מקדם נמוך,
דווקא בגלל שאצלנו מקדם ההדבקה הכי נמוך הייתי רוצה שנשקיע שיישאר כך.

אבל...
לאחר הציטוט הבא:

אני כבר לא מאמין שזה משיקולים ענייניים נטו, הם איבדו את זה לגמרי!

מה הקשר בין ערבית בבית כנסת במניין של 10 אנשים, לערבי לביבות עמוסים?
מסכים עם הדברים.
הענין עם בתי הכנסת הוא שבחנוכה היו עושים הרבה אירועים בבתי כנסת דוקא בציבורים שלא תמיד מגיעים לבית כנסת, והרעיון של משרד הבריאות הוא לשמור על הקיים דהיינו שלא יהיו התקהלויות נוספות בנוסף למה שקיים.
ועדיין חסר הגיון לטעמי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תכל'ס
במקביל לזה שאסור להתכנס אצל החמות או אצל סבתא
נפתחו הקניונים והוגדלה מכסת הנוסעים באוטובוסים.

אז זה בסדר גמור להצטופף במלבן מתכת ממונע וחנוק עם עוד 50 איש
ולעמוד בתור ישראלי של אחרי מלחמה בזארה ושות',
אבל לשבת סביב השולחן של סבא דוד או הגיסה המארחת בערב משפחתי מגבש- זה לא בסדר בכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מאוד מענין מה שקורה בסקר.
באמת כמעט 50% חושבים שמדובר בשנאת חרדים טהורה?
בא נניח שהם לא מבינים את הצרכים של הציבור החרדי. אבל כל זה נובע משנאת חרדים טהורה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מאוד מענין מה שקורה בסקר.
באמת כמעט 50% חושבים שמדובר בשנאת חרדים טהורה?
בא נניח שהם לא מבינים את הצרכים של הציבור החרדי. אבל כל זה נובע משנאת חרדים טהורה?
כי האפשרויות בסקר לא ממצות באמת
יש 100% הגיון ? נו, לא בטוח
אז מעדיפים לבחור את האופציה השניה גם אם היא לא הכי נכונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מאוד מענין מה שקורה בסקר.
באמת כמעט 50% חושבים שמדובר בשנאת חרדים טהורה?
בא נניח שהם לא מבינים את הצרכים של הציבור החרדי. אבל כל זה נובע משנאת חרדים טהורה?
כל עוד הקניונים נשארים פתוחים ורק מגבילים התכנסויות, אז מבחינתי כן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תכל'ס
במקביל לזה שאסור להתכנס אצל החמות או אצל סבתא
נפתחו הקניונים והוגדלה מכסת הנוסעים באוטובוסים.

אז זה בסדר גמור להצטופף במלבן מתכת ממונע וחנוק עם עוד 50 איש
ולעמוד בתור ישראלי של אחרי מלחמה בזארה ושות',
אבל לשבת סביב השולחן של סבא דוד או הגיסה המארחת בערב משפחתי מגבש- זה לא בסדר בכלל.
התסכול מובן. אבל יש צורך לאזן בין חיים תקינים ככל האפשר ובין הקורונה.
אנשים צריכים ללכת לעבודה לרופא לקניות ולסתם יציאה מדי פעם, אז יש תח"צ.
אבל יכול להיות שעל מסיבות חנוכה בתוך חללים סגורים של אורחים לא מעטים שמתכנסים מכמה מקומות, וגם ימלאו עוד יותר את האוטובוסים אפשר לוותר. כך לכל הפחות לדעתם של כמה אנשים. זה משולל הגיון לגמרי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ומכאן, שאלה פשוטה.
האם יש דרך להסביר בהגיון קר וללא אמוציות את העוצר הזה, כך שהוא לא דווקא נגד חרדים ושומרי מצוות?
זה שיש שנאת חרדים שהתקשורת מלבה, לא חושבת שיש חולק.
אבל למה כל כך ברור לכולם שהגבלות בחגים זה קשור לדת, למה, חילונים לא חוגגים?
ובודאי בחנוכה שבשנה רגילה יש את כל הפסטיגלים למיניהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני לא יודעת איפה אתם חיים.
באותה נשימה שבה הודיעו שתאסר התקהלות של למעלה מ-2 אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית.
הודיעו שהמסחר יהיה סגור בשעות הנ"ל.
חוץ מזה, כשהחליטו לפתוח את הקניונים חשבו על בעלי העסקים יותר מאשר על ה'בליינים'...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה