להשאר עוד שנה...

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #41
נכתב ע"י נוי;1491705:
בתי ילידת כסלו, עלתה ולא נשארה בהמלצת הגננת. טענה שאם אין בעיה אין סיבה להשאיר, ובגלל שמדובר בגברת בעלת ביטחון עצמי מופלג היא עלולה לפתח בעיות התנהגותיות וחוצפות. חשבתי שעדיף לי שתקרטע קצת לימודית אם בכלל, מאשר תגדל לקויה במידותיה ובטוחה שהיא הכי בעולם.
חוץ מילידת חשוון אחת לא הייתה לה בכיתה אף ילדה בגילה, וחששתי מאוד.
עכשיו היא בג', הביאה רשימת פרטי בנות הכיתה. ספרתי 5 בנות הגדולות ממנה בשנה וחצי! (ילידות תמוז) אין לי מושג מה הביא את האימהות שלהן להשאיר אותן, ולא הכול אני מבינה ממראה עיניים. הן נראות חכמות ומוכשרות וענקיות.
אני מרגישה כלפי הבת שלי ש"זה לא פיר" שהיא מתמודדת עם ילדות גדולות ממנה כל כך.
(לימודית וחברתית)
למותר לציין שאותן גדולות הן המובילות, ויש כמה מהן שמשחקות כקבוצה נפרדת מכל הכיתה. נו, זה מצב בריא?

דווקא שמחתי על ההוראה החדשה של משרד החינוך, יכניס קצת שפיות ואת המחזור המקורי למקומו הנכון.
לגבי עומס לימודי מטורף? נו, נו... טרם ראיתי בעיניים. אולי עומס תוכניות חברתיות מטורף:eek:


יש לי סיפור די דומה על ביתי שבכיתה ד' - נולדה - תחזיקו חזק - בכ"ז כסלו!
אמהות ששמעו שאני מעלה אותה חשבו שנפלתי על הראש. כמעט כל ילידות תמוז ואילך השאירו שנה!

למה העליתי? כי לא ראיתי שום סיבה להשאיר. ילדה חכמה, נבונה, מבינה עניין גם לימודית וגם חברתית - והגננת בעלת הניסיון הרב נתנה לי את "החותמת" לכך שאסור לי להשאיר אותה בשום אופן. האמת שאם הייתי משאירה אותה הי נגרם לה עוול של ממש כי מגן גיל 3 היא ספרה את הימים לעלות לא' (הגננת סיפרה להן שהן בגן הראשון ואחר כך יעלו לגן גיל 4 ואח"כ לגן חובה ואז לכיתה א' - וזה הספיק לבת שלי לצפות לזה כמעט בכל יום ויום!).

היום ביתי כבר בכיתה ד', ב"ה, בין הבנות החרוצות והחזקות בכיתה והמורות גומרות עליה את ההלל.
זמן קצר לאחר תחילת השנה בכיתה א' המורה העבירה אותה לספסל השלישי.
מכיוון שידעתי שלומדות בכיתה הרבה בנות שהושארו שנה והן גדולות מביתי והיא נמוכה יחסית אליהן (לא יחסית לגילה) גם בגלל שעדיין חששתי מכיוון שהיא הכי קטנה בכיתה, פניתי למורה וביקשתי אם אפשר להושיב אותה בספסלים הקרובים יותר.
המורה אמרה לי שאין שום סיבה שהיא תהיה מקדימה, כי יש בכיתה בנות עם קשיים לימודיים שחייבות להיות מקדימה - והתברר לי שאלו דווקא הבנות שהושארו שנה!!!

ז"א - ממש לא מחייב שהשארת שנה "מסדרת" את הקשיים.
מכירה מישהי שהשאירה כי חשבה שהבת שלה "תפתח" יותר כשתהיה בין הגדולות - אבל בפועל האופי של הבת שלה פשוט שקט יותר והיא כזו עד היום (עולה לתיכון...).

דרך אגב, היום כבר בכיתה ד' מתחילים להראות שינויים גופניים אצל הבנות שהושארו שנה ואני רק יכולה לתאר לי מהי תחושת השוני שלהן אל מול שאר הכיתה...

בקיצור - נראה לי שהחוק הזה מעולה ואולי השנתונים יחזרו להיות מה שהיו פעם.
לא זכור לי שהחלשות בכיתתי היו דווקא ילידות השנתון...

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י SPOT;1492157:
קשה לה עם האותיות הגרוניות- ג ח כ ק שבמקומם היא אומרת - ת'
לדעתי המחיר שמשלמים על כך קצת גבוה-:) כי פשוט אי אפשר להבין אותה
כמובן שאם מתאמצים אז מבינים אני כאמא מבינה מעולה אבל החברות מעדיפות לא להתאמץ...

פנית לקלינאית תקשורת?
אולי תצליחו לטפל בזה עד תחילת השנה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אני יכולה לומר מנסיון שבת אחת ילידת תשרי, חכמה ומוכשרת באופן מיוחד לא נשארה שנה נוספת כי ידענו את הנתונים שלה וזו היתה טעות! יש בעיקר את הבשלות הריגשית וזה -לא היה לה מספיק, היה מאד קשה איתה בשיעורי בית והיא ממש 'שנאה' את הבי"ס (עד היום, למרות שהיא הכי פופולרית בכיתה)

הענין של המראה הגבוה יכול להיווצר גם כשהילדה בגיל תואם לשאר

לרוב מלהשאיר עוד שנה לא מפסידים כלום רק מרוויחים לעומת זה להעלות לפני הזמן בגיל גבולי זה יכול לשנות הרבה מאד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
גם אני העלתי ילידת כסלו לגן עיריה השנה. התיעצתי עם הגננת וב"ה הילדה מאושרת. גם הבת שלי לא דיברה ברור ובתחילת שנה ראו היטב את הפערים , היא סיפרה פחות ממה שלמדו בגן והעבודות שלה לא היו מושלמות.
אני בקשר עם הגננת ועם יד על הדופק.

מה שנכון מאוד- אלו הבנות שנשארו משנה שעברה שגדולות ממנה בשנה ויותר. לא משנה הסיבות שבגללן הן הושארו בגן אבל זה יצר פער מאוד גדול בשנתון וברור שהוא לא לטובתה.
חבל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
כולכן מתיחסות לכסליו כאופציה הכי מאוחרת---
ביתי נולדה בי"א בטבת!!! שחל באותה שנה ב23/12, ולפי החוק החדש והנפלא היא שייכת למחזור הקודם שמסתיים ב1/1! דהיינו גם מי שנולדה שבוע אחרי כן, ביח בטבת עדיין אמורה לעלות..

כמובן שאיני מעונינת להכניס תינוקת בת 2 וחצי לגן עירוני..
השאלה היא אם יש מה לעשות ולמי אפשר לפנות? כתבו למעלה שא מביאים חוו"ד מפסיכולוגית שהיא צריכה להשאר יסכימו לי להשאיר אותה, על סמך מה פסיכולוגית קובעת דבר כזה? יש מישהי שעשתה את זה ויודעת להסביר לי מה התהליך ולמי פונים?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני בזמנו הוקפצתי לכיתה א'.
הייתי בסוף קדם חובה, וקראתי וכתבתי שוטף.
אז העלו אותי לכיתה א'.(ילידת שבט)
כל השנים הייתי הכי קטנה בכיתה, ולא שזו הנקודה הבעייתית,
אלא הבעיה היתה נעוצה בזה שכל שנות היסודי והתיכון לא למדתי.
ואני חושבת שזה הגיע מזה שהייתי הכי קטנה. הייתי קטנה רגשית.
תמיד לא היו לי מחברות, ולא הייתי כותבת, ולא הכנתי שיעורי בית,
יש מצב שזה אופי - אבל ממה שבחנתי את זה במשך השנים זה מאוד קשור לגיל....
בכל אופן, התחלתי ללמוד כשהתחלתי ללמוד מקצוע.
זו פעם ראשונה בחיים שלקחתי את הלימודים ברצינות, והיה לי קלסר מסודר!!!!
ולמרות שאני חושבת שלא הפסדתי הרבה מזה שלא למדתי כל היסודי והתיכון
עדיין, ילד צריך ללמוד.
בכל אופן, אני לא בעד להשאיר בכח שנה, אבל גם לא לדחוף בכח ללמעלה.
ולפעמים ילד חכם זה משהו מטעה. כי לא תמיד הוא מספיק בשל רגשית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
ומה תגידו על ביתי שנולדה בא' שבט
היא היום בגן גיל 4, אבל עוד שבוע היא בת 5
הכי גדולה בגן וחכמה באופן יוצא דופן גם לגילה.
המון דברים אני פשוט לא מלמדת אותה כי אני מפחדת שהיא תהיה חכמה מידי...
כבר יודעת אותיות וממש מנסה לקרוא. כותבת ממש יפה וכשרונית בשפה ובביטחון עצמי.
(ולא, לא בגלל שאני אמא שלה)

יש סיכוי להעלות אותה לכיתה א' כבר בשנה הבאה?
או שאני סתם מפנטזת שהבת שלי מוכשרת והגננת פשוט תצחק עלי אם אעלה את הנושא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
נכתב ע"י yosher2005;1492418:
ומה תגידו על ביתי שנולדה בא' שבט
היא היום בגן גיל 4, אבל עוד שבוע היא בת 5
הכי גדולה בגן וחכמה באופן יוצא דופן גם לגילה.
המון דברים אני פשוט לא מלמדת אותה כי אני מפחדת שהיא תהיה חכמה מידי...
כבר יודעת אותיות וממש מנסה לקרוא. כותבת ממש יפה וכשרונית בשפה ובביטחון עצמי.
(ולא, לא בגלל שאני אמא שלה)

יש סיכוי להעלות אותה לכיתה א' כבר בשנה הבאה?
או שאני סתם מפנטזת שהבת שלי מוכשרת והגננת פשוט תצחק עלי אם אעלה את הנושא?

לא יודעת אם הייתי מוותרת על גן חובה - ולא יודעת אם חוקית אפשר לוותר על גן חובה:confused: תשאלי את הגננת לא יקרה כלום.... מקסימום תגחך שאת מפנטזת שהבת שלך הכי הכי..:p
גם אני חושבת ששלי הכי הכי (משוחדת);)
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
תעשו לי סדר בבקשה...
מתי היום שבו קובעים את השנתון- א' טבת או 1/1? (או תאריך אחר?)
או שזה משתנה?
שואלת בשביל ילדון שנולד ב20/12. - י"ז טבת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
תלוי לאיפה את שולחת כי הבן שלי נולד באייר ועדיין הוא בין הקטנים למרות שזה חסר היגיון
(גן חיידר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נכתב ע"י שיר770;1492499:
תעשו לי סדר בבקשה...
מתי היום שבו קובעים את השנתון- א' טבת או 1/1? (או תאריך אחר?)
או שזה משתנה?
שואלת בשביל ילדון שנולד ב20/12. - י"ז טבת.

מתוך אתר משרד החינוך:

בהתאם לחוק לימוד חובה תיקון מס' 32 התשע"ג - 2013 שהתקבל בכנסת ביום א' באב תשע"ג 8.7.2013 :

כיתה א' – התאריכים: ה' בטבת התשס"ט - 1 בינואר 2009
יד' בטבת התש"ע - 31 בדצמבר 2009

גילאי 5 – התאריכים: טו' בטבת התש"ע - 1 בינואר 2010
כד' בטבת התשע"א - 31 בדצמבר 2010

גילאי 4 – התאריכים: כה' בטבת התשע"א - 1 בינואר 2011
ה' בטבת התשע"ב - 31 בדצמבר 2011

גילאי 3 – התאריכים: ו' בטבת התשע"ב - 1 בינואר 2012
יח' בטבת התשע"ג - 31 בדצמבר 2012
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
לפי זה, אם הגדול שלי נולד ב-27.11.2010 אמור כבר להיות בכיתה מכינה א'?
והשני שלי שנולד 04.12.2011 בכיתת חיידר גן, ולהכנס עם טיטול? עם קוקו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
נכתב ע"י eden7115;1492514:
מתוך אתר משרד החינוך:

בהתאם לחוק לימוד חובה תיקון מס' 32 התשע"ג - 2013 שהתקבל בכנסת ביום א' באב תשע"ג 8.7.2013 :

כיתה א' – התאריכים: ה' בטבת התשס"ט - 1 בינואר 2009
יד' בטבת התש"ע - 31 בדצמבר 2009

גילאי 5 – התאריכים: טו' בטבת התש"ע - 1 בינואר 2010
כד' בטבת התשע"א - 31 בדצמבר 2010

גילאי 4 – התאריכים: כה' בטבת התשע"א - 1 בינואר 2011
ה' בטבת התשע"ב - 31 בדצמבר 2011

גילאי 3 – התאריכים: ו' בטבת התשע"ב - 1 בינואר 2012
יח' בטבת התשע"ג - 31 בדצמבר 2012


רגע, אם הבת שלי נולדה בי"ד טבת, 31.12.2009,
היא חייבת לעלות שנה הבאה לכתה א'?
(היא אמורה לעלות לחובה, היא עכשיו בטרום)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
החיידרים לא מתיחסים לשנה האזרחית.
אצלם השנה מתחילה בא' אלול... וכך גם השנתון
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אני הייתי הכי גדולה בכיתה. ביסודי מורות טענו שאני חצופה ולא לומדת - במבחנים הוצאתי 100 מבלי להתאמץ הם אחרי זה הבינו שאני גדולה וחכמה ויש דברים שזה פשוט משעמם בסמינר הייתי יותר גדולה כמובן, כולן עניין אותן תוכניות, פעילויות של הסמינר, מקהלות, סרטים וכו׳ אותי זה פשוט לא עניין, זה כבר לא התאים לגילי. אותי עניין הקטע של שידוכים, חתונה וילדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
נכתב ע"י חני דובדבני;1492532:
אני הייתי הכי גדולה בכיתה. ביסודי מורות טענו שאני חצופה ולא לומדת - במבחנים הוצאתי 100 מבלי להתאמץ הם אחרי זה הבינו שאני גדולה וחכמה ויש דברים שזה פשוט משעמם בסמינר הייתי יותר גדולה כמובן, כולן עניין אותן תוכניות, פעילויות של הסמינר, מקהלות, סרטים וכו׳ אותי זה פשוט לא עניין, זה כבר לא התאים לגילי. אותי עניין הקטע של שידוכים, חתונה וילדים.

עושה רושם שזה ענין של אופי...
נראה לך שבת בכיתה ב' סמינר מתענינת בחתונה וילדים יותר מאשר בת בא' סמינר?
יכול להיות שיש לך סוג כזה של אופי שאוהב להרגיש מעל כולם, וזה שהיית גדולה מכולם גם נתן לך תירוץ לכך
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
נכתב ע"י אלפא ביתא;1492672:
עושה רושם שזה ענין של אופי...
נראה לך שבת בכיתה ב' סמינר מתענינת בחתונה וילדים יותר מאשר בת בא' סמינר?
יכול להיות שיש לך סוג כזה של אופי שאוהב להרגיש מעל כולם, וזה שהיית גדולה מכולם גם נתן לך תירוץ לכך
:)

ברור. יש הבדל ענק בגיל הזה על בגרות נפשית וחשיבה על העתיד.
בחורה בת 16 זה לא כמו בת 17 ואפילו 17 זה לא כמו 17 וחצי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נכתב ע"י חני דובדבני;1492696:
ברור. יש הבדל ענק בגיל הזה על בגרות נפשית וחשיבה על העתיד.
בחורה בת 16 זה לא כמו בת 17 ואפילו 17 זה לא כמו 17 וחצי.

סליחה אם זה נשמע כאילו נגדך כמובן שאין כל כוונה.
יכול להיות אכן שיש הבדל בין גיל 16 ל-17 אבל תכל'ס התוכניות בסמינר מעניינות בנות בכיתה י' למשל ובכיתה י"א לא?
עד כמה שזכור לי מימי הסמינר ושאני רואה היום אחיות, בנות דודות וכו' זה מעניין את כולן אותו דבר
אולי אם מדובר על שנות תיכון לעומת ה' ו' אז זה הגיוני יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
לא בדיוק מעניין את כולם וגם הרי מפרידים בד״כ א-ב וג-ד זה גם מראה משהו,לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
זאת אומרת שבא' ובג' כן היית אמורה ליהנות...
בקיצור, כנראה עניין של אופי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה