- הוסף לסימניות
- #41
נכתב ע"י נוי;1491705:בתי ילידת כסלו, עלתה ולא נשארה בהמלצת הגננת. טענה שאם אין בעיה אין סיבה להשאיר, ובגלל שמדובר בגברת בעלת ביטחון עצמי מופלג היא עלולה לפתח בעיות התנהגותיות וחוצפות. חשבתי שעדיף לי שתקרטע קצת לימודית אם בכלל, מאשר תגדל לקויה במידותיה ובטוחה שהיא הכי בעולם.
חוץ מילידת חשוון אחת לא הייתה לה בכיתה אף ילדה בגילה, וחששתי מאוד.
עכשיו היא בג', הביאה רשימת פרטי בנות הכיתה. ספרתי 5 בנות הגדולות ממנה בשנה וחצי! (ילידות תמוז) אין לי מושג מה הביא את האימהות שלהן להשאיר אותן, ולא הכול אני מבינה ממראה עיניים. הן נראות חכמות ומוכשרות וענקיות.
אני מרגישה כלפי הבת שלי ש"זה לא פיר" שהיא מתמודדת עם ילדות גדולות ממנה כל כך.
(לימודית וחברתית)
למותר לציין שאותן גדולות הן המובילות, ויש כמה מהן שמשחקות כקבוצה נפרדת מכל הכיתה. נו, זה מצב בריא?
דווקא שמחתי על ההוראה החדשה של משרד החינוך, יכניס קצת שפיות ואת המחזור המקורי למקומו הנכון.
לגבי עומס לימודי מטורף? נו, נו... טרם ראיתי בעיניים. אולי עומס תוכניות חברתיות מטורף![]()
יש לי סיפור די דומה על ביתי שבכיתה ד' - נולדה - תחזיקו חזק - בכ"ז כסלו!
אמהות ששמעו שאני מעלה אותה חשבו שנפלתי על הראש. כמעט כל ילידות תמוז ואילך השאירו שנה!
למה העליתי? כי לא ראיתי שום סיבה להשאיר. ילדה חכמה, נבונה, מבינה עניין גם לימודית וגם חברתית - והגננת בעלת הניסיון הרב נתנה לי את "החותמת" לכך שאסור לי להשאיר אותה בשום אופן. האמת שאם הייתי משאירה אותה הי נגרם לה עוול של ממש כי מגן גיל 3 היא ספרה את הימים לעלות לא' (הגננת סיפרה להן שהן בגן הראשון ואחר כך יעלו לגן גיל 4 ואח"כ לגן חובה ואז לכיתה א' - וזה הספיק לבת שלי לצפות לזה כמעט בכל יום ויום!).
היום ביתי כבר בכיתה ד', ב"ה, בין הבנות החרוצות והחזקות בכיתה והמורות גומרות עליה את ההלל.
זמן קצר לאחר תחילת השנה בכיתה א' המורה העבירה אותה לספסל השלישי.
מכיוון שידעתי שלומדות בכיתה הרבה בנות שהושארו שנה והן גדולות מביתי והיא נמוכה יחסית אליהן (לא יחסית לגילה) גם בגלל שעדיין חששתי מכיוון שהיא הכי קטנה בכיתה, פניתי למורה וביקשתי אם אפשר להושיב אותה בספסלים הקרובים יותר.
המורה אמרה לי שאין שום סיבה שהיא תהיה מקדימה, כי יש בכיתה בנות עם קשיים לימודיים שחייבות להיות מקדימה - והתברר לי שאלו דווקא הבנות שהושארו שנה!!!
ז"א - ממש לא מחייב שהשארת שנה "מסדרת" את הקשיים.
מכירה מישהי שהשאירה כי חשבה שהבת שלה "תפתח" יותר כשתהיה בין הגדולות - אבל בפועל האופי של הבת שלה פשוט שקט יותר והיא כזו עד היום (עולה לתיכון...).
דרך אגב, היום כבר בכיתה ד' מתחילים להראות שינויים גופניים אצל הבנות שהושארו שנה ואני רק יכולה לתאר לי מהי תחושת השוני שלהן אל מול שאר הכיתה...
בקיצור - נראה לי שהחוק הזה מעולה ואולי השנתונים יחזרו להיות מה שהיו פעם.
לא זכור לי שהחלשות בכיתתי היו דווקא ילידות השנתון...
בהצלחה!
הנושאים החמים