דרוש מידע מכירים מקרוב ילד שעבר טיפול רגשי?

  • הוסף לסימניות
  • #41
כל המגיבים למעלה, לכאו' סותרים את ההנחה שלכם.
כתבתי את דעתי. מתוך הכירות עם כמה שהטיפול גרם לבעיות והופסק מבלי לתקן. אני חושבת שמאוד תלוי על איזה סיבה הולכי, האם זה משהו שהילד במילא חושב עליו או לא
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אני חושבת שמאוד תלוי על איזה סיבה הולכי, האם זה משהו שהילד במילא חושב עליו או לא
זה ודאי נכון. עובדה שאין אף אחד מכל המגיבים למעלה, שזהיתי אצלם את אותם בעיות שעבורה אני מתעניין על 'טיפול רגשי'. יש המון בעיות שיכולות להיות. ולכל דבר צריכים למצוא טיפול מתאים.
אבל גם אתם מודים שאין זה כלל, ותלוי באיזה מקרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אני מכירה מקרוב שתי אנשים שהלכו לטיפול רגשי.
לא עזר כלום.
כל אחד הלך למטפל אחר.

באחד מהמקרים מדובר בילדה, שעצם הדיבור על הבעיה שלה רק החמירה את הבעיה עצמה, ומעבר לאיש מקצוע שני לא שינה כלום.

במקרה השני מדובר במבוגר שכל הרעיון של: "תעצום את העיניים ותדמיין..." "בחר לך תמונה..." "שתף..." וכו' רק גרמו לו להרגשת מבוכה ולא התחבר לכך בכלל.

זה הניסיון שלי בכל אופן, ואכן אין לי הרבה, ב"ה,

לי נראה שאם היה מדובר בנשים, זה כבר משהו אחר. נשים מוכנות להוציא הרבה כסף בשביל 'לחפור 'עם מישהי על רגשות, ושמישהו יקשיב להן, ואני מאמינה שעצם ההקשבה והדיבור משמחת אותן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
  • הוסף לסימניות
  • #45
אני מכירה מקרוב שתי אנשים שהלכו לטיפול רגשי.
לא עזר כלום.
כל אחד הלך למטפל אחר.

באחד מהמקרים מדובר בילדה, שעצם הדיבור על הבעיה שלה רק החמירה את הבעיה עצמה, ומעבר לאיש מקצוע שני לא שינה כלום.

במקרה השני מדובר במבוגר שכל הרעיון של: "תעצום את העיניים ותדמיין..." "בחר לך תמונה..." "שתף..." וכו' רק גרמו לו להרגשת מבוכה ולא התחבר לכך בכלל.

זה הניסיון שלי בכל אופן, ואכן אין לי הרבה, ב"ה,

לי נראה שאם היה מדובר בנשים, זה כבר משהו אחר. נשים מוכנות להוציא הרבה כסף בשביל 'לחפור 'עם מישהי על רגשות, ושמישהו יקשיב להן, ואני מאמינה שעצם ההקשבה והדיבור משמחת אותן.
לגבי ילדים, אני חושבת שלדבר עם ילד באופן ישיר על בעיה זה כרוך באמת גם בכמה וכמה חסרונות.
(וזו גם יכולה להיות סיבה להעדיף הדרכת הורים על טיפול ישיר),
לגבי המבוגר שהזכרת - לא חייבים ללכת למטפל בסגנון הזה.
בכל מקרה אני מאמינה שהתאמה בין המטופל למטפל היא קריטית, ואם הסגנון שלו יותר 'גברי' הוא צריך גם מטפל מתאים.
ויש.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #46
בכל מקרה אני מאמינה שהתאמה בין המטופל למטפל היא קריטית
בוודאי. אם המטופל לא ''מקבל'' את המטפל איך המסרים שלו ייכנסו ללב המטופל?, נכון שאפשר לומר, מה זה משנה הרי זו האמת ץ, מה זה משנה אם הוא מתחבר אליו? אבל מה לעשות, הרבה יותר קשה לקבל ממישהו שלא מתחברים אליו, כמו שמישהו שמעשן יגיד לך, אל תתחיל לעשן זה לא בריא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אני ראיתי תוצאות מצוינות בטיפול במוח אחד ושלשת המימדים.
בסדרת מפגשים קצרה ביותר.
מה שלא צויין כאן זו השאלה הבסיסית במה ניגשים לטפל.
טיפול פסיכולוגי הוא יותר ארוך טווח ומתאים במצבים בהם יש התמודדות מתמשכת, ילד שסובל מקשר לקוי עם אחד ההורים, או עם בעיות מתמשכות בשלו' בית וכו'

במקרים אחרים- כשהרקע לכאורה חלק ויש קושי נקודתי אפשר וגם כדאי לטפל בו בשיטות תודעתיות כמו מוח אחד וש. המימדים, התוצאות מהירות וניכרות והן יעילות בכל גיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
באחד מהמקרים מדובר בילדה, שעצם הדיבור על הבעיה שלה רק החמירה את הבעיה עצמה, ומעבר לאיש מקצוע שני לא שינה כלום.
לפעמים , ואני כותבת את זה בזהירות , חלק מההליך של הטיפול כולל גם החמרה.
לפני שמדברים על בעיות צריך לפתוח אותן , וכשפותחים זה מציף.
אם עושים את זה בצורה נכונה - ועל ילדים זה בדרך כלל יותר עקיף - זה אמור להיות שינוי מידתי, ולא קיצוני, אבל שינוי קטן לרעה לא אומר שהטיפול לא עוזר בכלל.

במקרה השני מדובר במבוגר שכל הרעיון של: "תעצום את העיניים ותדמיין..." "בחר לך תמונה..." "שתף..." וכו' רק גרמו לו להרגשת מבוכה ולא התחבר לכך בכלל.
מאד הגיוני שהוא לא התחבר.
לא לכל האנשים מלכתחילה קל לשתף, לתת אמון או לזרום עם דיבור על רגשות.
לפעמים זה ענין של קליק עם המטפל והשיטה שלו , ולפעמים זה פשוט ההרגשה שהטיפול מאד מאד חשוב ולכן לא מוותרים עליו, גם אם זה פחות נעים וזורם בתחילה.

אני מכירה גם אנשים שהתחילו הליך טיפולי והפסיקו , מכל מיני סיבות.
מחוסר אמון/ קושי לשתף / וגם מחסור בכסף.

מצד שני, מכירה גם אחרים שלא ויתרו, ועשו הכל כדי שהטיפול יצליח.
וזה לא קל בכלל, גם לבוא, גם לשלם , גם להתמודד מול רגשות, גם ליצור קשר עם מטפל או לחפש אחר כי הקשר לא עובד. והטיפול שלהם הצליח ברוך השם , אחרי תקופה לא קטנה.

טיפול זה לא דבר קל , והוא לא זבנג וגמרנו.
מי שצריך אותו ויודע שזה קריטי לו, רק לו יש סיכוי להעזר. בעזרת השם .
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
'מחקרים' מוכיחים שאנשים נוטים להאמין 'ולראות' תוצאות של כל מיני דברים, טיפולים שונים ומשונים, תכשירים, טיפות וכו' וכו' וכו', לאו דוקא ע"פ המציאות בשטח, רק מחמת אילוצים שונים (רגשיים...) שמחייבים אותם להאמין כך (ורמזתי את זה בתגובה השניה שלי).
מחקרים גם בדקו את הפסיכולוגיה, והיא הוכחה כיעילה.
מתוך השיטות המוזכרות כאן , CBT ופסיכולוגיה נבדקו.
שתיהן התגלו כיעילות מאד. CBT עובדת יותר מהר, ופסיכולוגיה לטווח ארוך יותר.

[אפשר ומומלץ גם לשמוע עדויות אישיות, אבל להבין שהן יכולות להיות מוטות]
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
  • הוסף לסימניות
  • #51
וואוו!! זה נראה לי מאד מאד מוגזם, ללכת שבע שנים לטיפול! כמה כסף שפכתם לתוך הכיס המטפלים. גם האדם הכי פסימי היה חייב להשתכנע שהטיפול עזר, כדי לא ליכנס לדיכאון...
ובכלל, איך הגעתם למסקנה כבר בגיל 3 ללכת לטיפול רגשי עם ילד? ואיך לא התייאשתם והרמתם ידים עד לגיל 10?
כאדם בוגר שתוחב את אפו לאשכול:
כיף וכבוד ללמוד דברים חדשים בכל גיל, לשמוע ולהחכים מכל אדם. רב, יועץ, מחנך, טיפול רגשי, דודה נחמה, באבא תנחום, מגיש שיעור של הבן, החנווני, נהג המונית, לכל אחד ואחד יש מה לומר ולהגיש.
תרצה תיקח לא תרצה תזרוק.

ילד שנשלח לטיפול רגשי / חונך / @האגריד לא אמור לקבל סטיגמה כלשהי, אלא אם כן הוריו חושבים שזו בושה. כי אם כן, בינינו, הוא אומלל, אבל לא בגלל ההליכה למטפל/ת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
  • הוסף לסימניות
  • #53
אתם מבלבלים בין טיפול רגשי שזה תרפיות למיניהן וספורט טיפולי ודרמה וכו' לבין:
טיפול התנהגותי כמו CBT
הטיפול ההתנהגותי הוא יעיל מאוד וכדאי הרבה פעמים לנסות אותו ולא להתלהב כל כך מהטיפולים הרגשיים. כי לפעמים לילד אין שום בעיה רגשית אלא בעיה התנהגותית
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אתם מבלבלים בין טיפול רגשי שזה תרפיות למיניהן וספורט טיפולי ודרמה וכו' לבין:
טיפול התנהגותי כמו CBT
הטיפול ההתנהגותי הוא יעיל מאוד וכדאי הרבה פעמים לנסות אותו ולא להתלהב כל כך מהטיפולים הרגשיים. כי לפעמים לילד אין שום בעיה רגשית אלא בעיה התנהגותית
בהצלחה
ההורים צריכים להיות חצי מקצועיים לפני השליחה לטיפול לדעת בעצמו להחליט איזה טיפול טוב לבנם? הרי המאבחן הרגשי, לא יגיד להם שהוא צריך טיפול התנהגותי.
@סבתא של נעה שניה לפני שהאשכול ננעל ..
מדוע אמור האשכול להינעל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
  • הוסף לסימניות
  • #56
דוקא אני היתי עם ילדי בטיפול ריגשי עם הדרכת הורים- טיפול דיאדי,
וראיתי הצלחה.
אך אני הלכתי על רקע של נכות.

מה שבטוח!!!!!!!
שאם ההורים לא מאמינים בטיפול אלא הולכים כי אין ברירה,
זה לא יצליח!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
מה שבטוח!!!!!!!
שאם ההורים לא מאמינים בטיפול אלא הולכים כי אין ברירה,
זה לא יצליח!!!!!!!
נכון שאם ההורים באים לאורך זמן רק מתוך הכרח אין טעם,
אבל יכול להיות מצב שהתחילו ספקטיים, ותוך כדי תנועה מתחברים לסגנון ולתהליך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
דוקא אני היתי עם ילדי בטיפול ריגשי עם הדרכת הורים- טיפול דיאדי,
וראיתי הצלחה.
אך אני הלכתי על רקע של נכות.

מה שבטוח!!!!!!!
שאם ההורים לא מאמינים בטיפול אלא הולכים כי אין ברירה,
זה לא יצליח!!!!!!!

מה שאומר שלפעמים הבעיה היא בכלל לא בילד אלא בהורים שלו..
ושמסדרים להם במח שהוא מטופל הם מצליחים לראות שהכל בסדר..
או כמו שאמרה פעם פסיכולוגית ידועה:
שליש מהבעיה זה הילד ושני שליש זה ההורים שלו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
או כמו שאמרה פעם פסיכולוגית ידועה:
שליש מהבעיה זה הילד ושני שליש זה ההורים שלו..

אפשר להבין למה היא התכוונה, ובכל זאת לטעמי זה משפט מגעיל שבמגעילים, רווי שיפוטיות וניכור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
או כמו שאמרה פעם פסיכולוגית ידועה:
שליש מהבעיה זה הילד ושני שליש זה ההורים שלו..
בחיים לא הייתי מטפלת אצלה.
איזו התנשאות מכוערת!

מעדיפה מטפל/ת שמבין שכולנו אנושיים וכולנו באותה סירה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה