דרוש מידע מס הכנסה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני שכירה אשר לפני כמה חודשים קבלתי מכתב מוזר ממס הכנסה , כי עליי לשלם סכום כסף בגין שנת 2016.
סרתי לסניף הקרוב למקום מגורי, ודברתי עם הפקידה שתסביר לי מה הבעיה ?
היא שאלה אם עברתי עבודות בשנה זו ? וכל מיני שאלות.
לסיכום: ציינה לי שאזין דרך אתר של מס הכנסה את הסכומי מס הכנסה שנוכה מכל שכר שהיה לי באותה שנה, את הפלט אדפיס ואגש אליהם להחתמה, ואצרף בקשה שלא יגבו ממני קנסות.
מסתבר שבאותה שנה ילדתי וגם עברתי עבודה, כך שהיו לי 2 מסמכי 106 + דמי לידה + פיצויים ממקום עבודה + תרומות.
לאחר כל ההגשה הזו, הם החליטו שאני צריכה לשלם עוד, וגם קנסות.
ומיום ליום שולחים איומי אתראות שיעקלו, ומנפחים בכל תקופה את הסכום, למרות שכבר ניגשתי שוב לאותה פקידה והגשתי הכל, היא ציינה שלא יודעת אם חסר משהו, אלא שאכתוב מכתב שלא יגבו את העמלות.
המצחיק הוא שהתיק שלי מטופל במחלקה שלה.

איך זה הולך???
מישהו נתקל בבעיה כזו? מה עושים עם זה? מתי מערבים עו"ד? האם זה יעזור ?
והאם קרה משהו שפתאום "נפלו" עליי ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני שכירה אשר לפני כמה חודשים קבלתי מכתב מוזר ממס הכנסה , כי עליי לשלם סכום כסף בגין שנת 2016.
סרתי לסניף הקרוב למקום מגורי, ודברתי עם הפקידה שתסביר לי מה הבעיה ?
היא שאלה אם עברתי עבודות בשנה זו ? וכל מיני שאלות.
לסיכום: ציינה לי שאזין דרך אתר של מס הכנסה את הסכומי מס הכנסה שנוכה מכל שכר שהיה לי באותה שנה, את הפלט אדפיס ואגש אליהם להחתמה, ואצרף בקשה שלא יגבו ממני קנסות.
מסתבר שבאותה שנה ילדתי וגם עברתי עבודה, כך שהיו לי 2 מסמכי 106 + דמי לידה + פיצויים ממקום עבודה + תרומות.
לאחר כל ההגשה הזו, הם החליטו שאני צריכה לשלם עוד, וגם קנסות.
ומיום ליום שולחים איומי אתראות שיעקלו, ומנפחים בכל תקופה את הסכום, למרות שכבר ניגשתי שוב לאותה פקידה והגשתי הכל, היא ציינה שלא יודעת אם חסר משהו, אלא שאכתוב מכתב שלא יגבו את העמלות.
המצחיק הוא שהתיק שלי מטופל במחלקה שלה.

איך זה הולך???
מישהו נתקל בבעיה כזו? מה עושים עם זה? מתי מערבים עו"ד? האם זה יעזור ?
והאם קרה משהו שפתאום "נפלו" עליי ?
@יהודה מילר
האם יש לך ניסיון בנושא ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
קודם כל צריך לבדוק את כל מכלול הנתונים שלך לשנה זו, כלומר משהוא שיעשה דוח שנתי
וכמובן לחשב את התרומות הפיצויים הלידה הכל
אם יצא שאת לא צריכה לשלם מס מעבר למה ששילמת צריך להגיש למס הכנסה
אם ייצא שאמנם את חייבת צריך לשלם את הבסיס ולפנות לביטול קנסות

לא כ"כ מתמצאת בטכני אבל אין שום קשר לעורך דין, זה לא נושא משפטי (אולי אם לא יבטלו קנסות אבל בדר"כ מבטלים) הנושא הוא רק מה החישוב האמיתי לשנה זו ,
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אולי עברתם תקרה מסויימת ולא עשיתם תיאום מס, מה שיצר חוב.

אכן כדאי שמישהו מקצועי יעבור על כל הנתונים ויראה מה קורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
קודם כל צריך לבדוק את כל מכלול הנתונים שלך לשנה זו, כלומר משהוא שיעשה דוח שנתי
וכמובן לחשב את התרומות הפיצויים הלידה הכל
אם יצא שאת לא צריכה לשלם מס מעבר למה ששילמת צריך להגיש למס הכנסה
אם ייצא שאמנם את חייבת צריך לשלם את הבסיס ולפנות לביטול קנסות

לא כ"כ מתמצאת בטכני אבל אין שום קשר לעורך דין, זה לא נושא משפטי (אולי אם לא יבטלו קנסות אבל בדר"כ מבטלים) הנושא הוא רק מה החישוב האמיתי לשנה זו ,
הם טענו שלא קבלו מעבודה 2 טופסי 106,
כאשר נברתי במסמכים שלי, יש לי אישור מהם על קבלת מסמכים אלו, וכן אישור על ניכוי במקור של המס,
הגשתי להם הכל ,
ונכנסה הקורונה, ובינתיים הם שלחו שאם לא אשלם קנת אועמד לדין,
אבל למה קנסות?שלחתי להם מיילים לאגף גביה, הייתי שם...
אני צריכה שוב לגשת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אולי עברתם תקרה מסויימת ולא עשיתם תיאום מס, מה שיצר חוב.

אכן כדאי שמישהו מקצועי יעבור על כל הנתונים ויראה מה קורה.
לא עברנו תקרה,
שאלנו אותה, האם זה שמכרנו וקנינו דירה קשור, אמרה : לא.
רק השכר של השכירה.
הראיתי לה הכל, אני לא מהאלו של העלמות מס, לא אוהבת להתעסק איתם, שינכו כל חודש מה שהם צריכים וזהו,
אבל לבוא על לפני 4 שנים? איזה איש מקצוע נצרך לטובת כך ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא עברנו תקרה,
שאלנו אותה, האם זה שמכרנו וקנינו דירה קשור, אמרה : לא.
רק השכר של השכירה.
הראיתי לה הכל, אני לא מהאלו של העלמות מס, לא אוהבת להתעסק איתם, שינכו כל חודש מה שהם צריכים וזהו,
אבל לבוא על לפני 4 שנים? איזה איש מקצוע נצרך לטובת כך ?
את צריכה יועץ מס או רואה חשבון שמקושר לשעם,
שיבדוק מה רשום שם, ומה הבעיה בעצם,
ויחשב האם את אמורה לשלם מס בכלל או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #10
תקשיבי טוב
תכנסי לקישור הבא
תרשמי
תכניסי את כל הנתונים
ואח"כ תשמרי
תעשי בדיקה
ותעשי חישוב
תבדקי אם את צריכה בכלל לשלם מס
אם את לא צריכה, פשוט תשדרי את הדוח, תדפיסי, תחתמי, תצטרפי אסמכתאות (106, קבלות וכו') ותגישי למס הכנסה.
לדוח תצרפי מכתב שאינך חייבת בהגשת דוח

אופציה נוספת תנסי לפנות לשי"ל באזור מגורייך, בד"כ יש שם רו"ח / יועץ מס שיכול לענות לך.
אם את בבני ברק תנסי לפנות אלי באישי אולי אוכל לעזור לך
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תקשיבי טוב
תכנסי לקישור הבא
תרשמי
תכניסי את כל הנתונים
ואח"כ תשמרי
תעשי בדיקה
ותעשי חישוב
תבדקי אם את צריכה בכלל לשלם מס
אם את לא צריכה, פשוט תשדרי את הדוח, תדפיסי, תחתמי, תצטרפי אסמכתאות (106, קבלות וכו') ותגישי למס הכנסה.
לדוח תצרפי מכתב שאינך חייבת בהגשת דוח

אופציה נוספת תנסי לפנות לשי"ל באזור מגורייך, בד"כ יש שם רו"ח / יועץ מס שיכול לענות לך.
אם את בבני ברק תנסי לפנות אלי באישי אולי אוכל לעזור לך
כל מה שציינת לעיל עשיתי :) כולל בקשה לביטול הקנס.
רק שגיליתי שאת הפיצויים והניכוי עבורם שכחתי להוסיף וזה ננעל.
היה פער קטן, כמה מאות בודדות משהו כמו 250 ש'.
אבל הקנסות ???!! אלפים !! ואני מבני ברק, ולא יודעת איך לפנות באישי :)
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה