משלוח מנות לרבע'ס...

  • הוסף לסימניות
  • #61
נכתב ע"י KR;1527797:
אצלינו רב השכונה אסר לחלוטין את עניין המעטפות לרבעס.
קנינו להם מתנה כל אחד לפי צרכו, משהו סמלי ומעלה מבחינת העלות,
צרפנו עוגה וקרטונית מיץ וברכה חמה חמה מכל הלב.

סליחה שאני שואל
בערב פסח שמוכרים את החמץ, ובסוכות ששואלים את הרב שאלות בעניין ד' מינים, נוהגים לתת לרב כסף, זה גם אסרו או שזה מותר ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
נכתב ע"י מוריסקא;1533148:
מזה מעניין אם את צודקת,
דווקא תשובת אריסטו על שאלתו הידועה, למה,
הנותן אוהב את המקבל יותר מאשר המקבל את הנותן,
אינו תואמת עם התיאוריה שלך
(אולי עוד לא היה במבה נוגט:rolleyes:)
אבל יכול באמת להיות שיש בה משו,
שווה חקירה.

אני לא מבין למה אתם לא מעבירים את הילדים שלכם לתלמוד תורה אחר, זה נשמע שם אצלכם כמו באינקוויזיציה ה"י.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נכתב ע"י kinly;1533186:
אני לא מבין למה אתם לא מעבירים את הילדים שלכם לתלמוד תורה אחר, זה נשמע שם אצלכם כמו באינקוויזיציה ה"י.

יכול להיות שלקחתם בטעות, ציטוט אחרת ממה שהתכוונתם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י מוריסקא;1533193:
יכול להיות שלקחתם בטעות, ציטוט אחרת ממה שהתכוונתם?

כן,
אני מתכוון על כל הגישה שלכם לתלמוד תורה של ילדכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
קודם כל, זה רעיון, ובאמת לא חשבתי על זה
שנית, מי אומר שהם עוד לומדים בתלמוד תורה הזה
שלישית, איפה ראית פה הילדים שלי

דיברנו על זה שבכל חדר (כמעט) יש רבה "אחת או יותר"
שלא מתאים לתפקידו,
והוא מקבל עשרים משלוחי מנות כל שנה
על המשלוח מנות הזה דיברנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
נכתב ע"י מוריסקא;1533205:
קודם כל, זה רעיון, ובאמת לא חשבתי על זה
שנית, מי אומר שהם עוד לומדים בתלמוד תורה הזה
שלישית, איפה ראית פה הילדים שלי

דיברנו על זה שבכל חדר (כמעט) יש רבה "אחת או יותר"
שלא מתאים לתפקידו,
והוא מקבל עשרים משלוחי מנות כל שנה
על המשלוח מנות הזה דיברנו

לא נכון
אם המנהל לא מתאים אז גם המלמדים לא מתאימים,

איפה שאני מכיר אין את הבעיה הזאת.
ואם זה עניין של מלמד אחד או שנים אז זה לא נכון לכתוב ככה על כולם, הרי יש גם הורים שמזניחים ל"ע את ילדיהם, אז כולם ככה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
[QUO

אם אתם אברכים- בטוחה שמלמד לא ישנה יחס לרעה.
אם אתם עובדים- עשו כמיטב יכולתכם.
ואם אתם מיליונרים- לא נראה לי שאתם מסתובבים בפרוג;) (אתם בדרך לבנק[/QUOTE]


רק רוצה לציין
שלפעמים אנשים עובדים מרויחים כמו או פחות מאברכי כולל למרות עבודתם הקשה...
או - לעיתים, אברך כולל מרויח מאד יפה כמו או יותר מאדם עובד...
לגבי מיליונרים- בנתיים אני לא מתמצאת...:rolleyes:

כך שהמעטפה, לא ממש קשורה לאברכים או לעובדים ולרמת ההכנסות.
בסופו של יום, הכל קשור לרמת ההערכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
תגידו - מה ההבדל בין מעטפה למתנה?
אם שוחד -אז עם מתנה גם אפשר לשחד...
נראה לי שאחוז גבוה פה (מהגברים) היה מעדיף מעטפה מאשר מתנה, לא?
אז אם מדברים פה על לתת את מה שאוהבים, תתנו מעטפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
נכתב ע"י tttsarattt;1533361:
תגידו - מה ההבדל בין מעטפה למתנה?
אם שוחד -אז עם מתנה גם אפשר לשחד...
נראה לי שאחוז גבוה פה (מהגברים) היה מעדיף מעטפה מאשר מתנה, לא?
אז אם מדברים פה על לתת את מה שאוהבים, תתנו מעטפה.

ההבדל הוא העלות
אפשר לתת מתנה בסכום שאי אפשר לתת אותו במעטפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
נכתב ע"י למען דעת;1533378:
ההבדל הוא העלות
אפשר לתת מתנה בסכום שאי אפשר לתת אותו במעטפה

אין לי שום דבר נגד מתנות, אבל למה ההתנגדות הזאת למעטפות?
מי שאסרו לו לתת מעטפה ורוצה ל"הפציץ" יתן משלוח מנות בשווי הכסף... ואז, מה ההבדל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
נכתב ע"י tttsarattt;1533361:
תגידו - מה ההבדל בין מעטפה למתנה?
אם שוחד -אז עם מתנה גם אפשר לשחד...
נראה לי שאחוז גבוה פה (מהגברים) היה מעדיף מעטפה מאשר מתנה, לא?
אז אם מדברים פה על לתת את מה שאוהבים, תתנו מעטפה.

נכון מאוד, אבל כמובן שתלוי מאוד איזה מתנה
אם תשלחו 20 ביסלי ששווה 100 שקל ברור שזה לא מעוור
1)משום שזה ביסלי 2)כי הוא יודע שקבלת את זה ממישו אחר

מצד שני כשאני למדתי בכתה ו' היה לי רבה פשוט מיוחד
ועם כל המעלות
היה לנו בכיתה כמה הורים באמת בעלי הכנסה גבוהות
ביום פורים עלינו כולם ביחד עם המשלוח מנות
חלק ממהצגה היה לראות מה אבא של ... נתן ומה אבא של ...נתן
היה ביניהם איזה מין תחרות מי מהם נותן יותר יפה
קיצור, בכיתה ו' אחד ממהורים האמידים נתן משלוח מנות
"זיכוי למלון, לזוג היקר 'הרבה והרבעצען' לשבוע במקום מאוד יקר
(אני לא יודע איפה כי זה היה סוד כמוס)
מה שאני כן יודע, 'שכמובן' שלא היה שום אפליה בכיתה
כי מדובר באחד מהמלמדים הכי טובים שאני מכיר
אלא "שבכל השנה מתי שהיה קצת לחץ בכיתה
והכל יצא משליטה, והרבה כמעט קרס, הוא אמר, בזה"ל
איך מיין אז ענק וועלן מוזן רעדן מיט די טאטע פון .... ער זאל שיקן נאך אמאל משלוח מנות.. (אני חושב שתצתרכו לדבר עם האבא של... שתשלח לי עוד פעם משלוח מנות)
והוא נתן כזה קריצה לילד
כמובן שזה 'מאוד חכם'
אבל התורה הקדושה אמר לנו כבר הכסף יעוור עיני חכמים

אוף עוד פעם שכחתי
לא אצלינו הנאורים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
יש לי לקוחה שרכשה אצלי למלמד של הבן שלה מתנה לפורים, נהנתי מהחשיבה שלה- זו מתנה לאשת המלמד
היא טוענת ובצדק שכל ההורים נותנים למלמד עצמו ואף אחד לא חושב על אשתו, אז היא קנתה לה סט מאד מוצלח ולא יקר של טפרוואר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נכתב ע"י קופיריטרית;1533271:
[QUO

אם אתם אברכים- בטוחה שמלמד לא ישנה יחס לרעה.
אם אתם עובדים- עשו כמיטב יכולתכם.
ואם אתם מיליונרים- לא נראה לי שאתם מסתובבים בפרוג;) (אתם בדרך לבנק


רק רוצה לציין
שלפעמים אנשים עובדים מרויחים כמו או פחות מאברכי כולל למרות עבודתם הקשה...
או - לעיתים, אברך כולל מרויח מאד יפה כמו או יותר מאדם עובד...
לגבי מיליונרים- בנתיים אני לא מתמצאת...:rolleyes:

כך שהמעטפה, לא ממש קשורה לאברכים או לעובדים ולרמת ההכנסות.
בסופו של יום, הכל קשור לרמת ההערכה.[/QUOTE]

הלוואי וזה היה כך היום.
כנראה את לא מכירה אברכים שלא קיבלו מילגה כבר חצי שנה.
אז אולי האברך אמור להרוויח יותר, אבל לא חל עליו חוק של הלנת שכר:(.

ומלבד זאת- גם ללא קשר לרווח. דרך התנהלות של אברך אמורה להיות פשוטה יותר ולא רהבתנית.
לכן המושגים לא מגיעים במעטפות, מקסימום בעטיפות צלופן מרשרשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אנו נוהגים לתת ספר מכובד ובקבוק יין.
מעטפה - עקרונית איננו נותנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
נכתב ע"י stsh;1533818:
אנו נוהגים לתת ספר מכובד ובקבוק יין.
מעטפה - עקרונית איננו נותנים.

אנחנו גם מביאים מתנה + בקבוק יין
אם כבר משקיעים את הכסף אז שיהיה בדבר מכובד
ולא עוד מעטפה שנכנסת לכיס...

(שנה שעברה קנינו מגש לחלות / סכין לחלות)
כמובן ששאלנו לפני (דרך הילד) את הרבה אם יש לו
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
נכתב ע"י OR_Design;1533856:
וזו תגובתי:

אצלינו לא שמעתי על מעטפות וקצת נדהמתי מהרעיון הזה
ומה עושה אמא שיש לה בלי עין הרע ארבעה בנים בתלמוד תורה ?
(ואני מכירה אחת כזאת)
לא נעים לשים במעטפה פחות מ 100 ₪, אז 400 ₪, בלי לדבר על המשלוח מסביב, ובלי לדבר על כל המשלוחי מנות למשפחה, לאברכי הכולל לרבנים לחברות וכו' וכו'
זה לא קצת.. הזוי??
המון כסף!!!

מה שיותר הפריע לי, זה שבאשכול דומה "מה מביאים משלוח למחנכת של הילדה"
אז פשוט אוספים כסף וקונים מתנה כללית.
המחנכת פחות משקיעה מר'בה???
ממש לא!!!! אז למה האפלייה הזאת???
אישית, בתלמוד תורה של הבן שלי בכיתות א יש מורה, והיא כ"כ מדהימה ועוזרת ומיוחדת שבאמת הייתי נותנת לה מעטפה אבל אני מרגישה שזה ממש לא לענין ולא יפה (לדעתי- זול להביא מעטפה)
יותר מכובד להביא משלוח יפה ומשהו שעבדת וחשבת וקנית מאשר מעטפה עם כסף.

איזה 4 בנים,
אני מדברת על משפחות שיש בהם 6 בנים ויותר... ותאמיני לי שנתנו את המעטפה בשמחה! (ולפעמים גם יותר מ-100...)
נכון זה סכום גדול, אבל את המשלוח (שתוכנו היה איכותי ויקר) נתנו בתוך שקית רשרש חזקה שחורה ואטומה... (חדשה, לא ממוחזרת:))

כל אחד והשיקולים שלו היכן להניח את הכסף, ובעיני מעטפה זה יותר טוב ממתנה, כי מתנה ניתנת להשוואה חיצונית במקרה ומגיעים כמה הורים יחד (ומגיעים הרי יחד...) מעטפה מבחוץ נראית זהה ורק כשפותחים אותה ההבדל מתגלה.

ותאמינו לי יש משפחות מעוטות יכולות שנותנות "רק" 20-50 ש"ח והיחס לילדים שלהם לא נפגע.

ועם כל הכבוד למחנכות המסורות (ויש כבוד) אל תשווי אותן לרעבע'ס,
הרעבע'ס מלמדים את הילדים שלנו תורה!!
חלק מהערכה זה לא רק על המסירות, השקעה וכו' וכו' אלא אות כבוד לתפקיד המיוחד של מלמד תשב"ר! (כידוע גדולי ישראל כיבדו מאד את המלמדים שלהם אפ' אלו ש"רק" לימדו אותם א' ב')
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
האפליה בין רבע'ס למורות נובעת מסיבה פשוטה: מצווה על האב ללמד בנו תורה, והרב הוא השליח שלו לכך. ויותר מזה - רבו מביאו לחיי עולם הבא, בעוד אביו מביאו רק לחיי עוה"ז.

בנות אינן מחויבות בלימוד תורה. בהכרת הטוב כמובן שהן והוריהן מחויבים, אבל היא מורשית להיות צנועה יותר. (רק תחשבי על נורמה חדשה שתשתרש, מעטפות גם למורות הבנות. איזה קול זעקה ההורים יקימו...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
נכתב ע"י ארבע;1533880:
האפליה בין רבע'ס למורות נובעת מסיבה פשוטה: מצווה על האב ללמד בנו תורה, והרב הוא השליח שלו לכך. ויותר מזה - רבו מביאו לחיי עולם הבא, בעוד אביו מביאו רק לחיי עוה"ז.

בנות אינן מחויבות בלימוד תורה. בהכרת הטוב כמובן שהן והוריהן מחויבים, אבל היא מורשית להיות צנועה יותר. (רק תחשבי על נורמה חדשה שתשתרש, מעטפות גם למורות הבנות. איזה קול זעקה ההורים יקימו...)

הוספת את הודעתך תוך כדי שערכתי את הודעתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
נכתב ע"י mig;1533876:
ותאמינו לי יש משפחות מעוטות יכולות שנותנות "רק" 20-50 ש"ח והיחס לילדים שלהם לא נפגע.

היחס לילדים לא נפגע, אבל זה בפירוש פוגע לתת למלמד 20 ש"ח
שמעתי כבר על מישהו שנתן זיכוי (לא שובר) של ברכל! והמלמד הלך עם זה לקופה השכונתית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
נכתב ע"י למען דעת;1533900:
היחס לילדים לא נפגע, אבל זה בפירוש פוגע לתת למלמד 20 ש"ח
שמעתי כבר על מישהו שנתן זיכוי (לא שובר) של ברכל! והמלמד הלך עם זה לקופה השכונתית...

לרוב, המלמדים מודעים למצב כלכלי קשה שיש לחלק מהילדים, (לא כ"כ קשה לזהות בד"כ...) והמעטפה היא חלק מהמשלוח (איפה שנהוג:)) הוא מבין מאד שרצו לתת, ונתנו כמה שיכלו. (ואם מגיע יחד עם זה מכתב הוקרה, אז בכלל הכל בסדר. כבר אמרתי שלדעתי אין המטרה "לקנות" את המלמד, אלא להוקיר את תפקידו)

אין ספק שיש בעיה לאלו שלא רוצים שידעו מהמצב שלהם, או שהוא זמני וכד', באמת לא פשוט להם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה