דרוש מידע סקר - מה הוא הנתון המרכזי בבחירת ספר קריאה?

מצב
הנושא נעול.
מסתכלת על הכריכה האחורית, הטקסט.
מדפדפת בספר ומנסה ללכוד קטעים מעניינים,
רואה את סגנון הכתיבה של הסופר/ת אם אני מתחברת..
ואת רמת הכתיבה, ושלא יהיו שגיאות לשון, וגם לא שפה מדי גבוהה אלא משלב לשוני תקני (זה חשוב)
פחות תופס המלצות מחברות אא"כ אני יודעת שהן בטעם שלי...
אם קראתי בעבר ספרים של אותו סופר/ת ואהבתי- אני רצה על החדשים...
לדוגמא סדרות, אבל לא כאלה שחייב לקרוא את כל הסדרה אלא שכל חלק הוא בפני עצמו,
ככה אני כבר מחוברת לדמות.
עיצוב כריכה גם מוסיף, אני חייבת לציין שאם אני הולכת לחנות ויש כמה שמגרים אותי באותה מידה אני אבחר לפי הכריכה, למרות שברור שזה לא מדד לספר איכותי!
ספר עבה- בשבילי זה ממש מתנה, אבל יודעת מחברות שלא קונות ספרים עבים כי אז הן נמרחות עם הספר (אא"כ הוא
ממש מרתק שא"א להפסיק) אני פשוט תולעת ספרים מושבעת.
גופן ועימוד יפה מאוד מוסיפים, כי כתב נעים ורווחים בין קטעים וכו' עושים אור בעיניים.
גם שם מעניין לספר לדוג' עם כפל משמעויות או משהו חריף וקולע.. מסקרן ולא נדוש
סליחה שהארכתי, מקווה שעזרתי...
בהצלחה!!!!
 
נערך לאחרונה ב:
אפ אפשר להעיר, לדעתי היה צריך לבצע את הסקר אחרת: מה יגרום לכם לקנות ספר על אף שאתם לא מכירים את הכותב/ת, או שקיבלתם המלצה קונקרטית. מאמינה שאצל הרבה אנשים הפרטים החיצוניים משמעותיים בעיקר כשהם מנסים להתרשם מספר במפגש ראשוני.
 
מסתכלת על הכריכה האחורית, הטקסט.
מדפדפת בספר ומנסה ללכוד קטעים מעניינים,
רואה את סגנון הכתיבה של הסופר/ת אם אני מתחברת..
ואת רמת הכתיבה, ושלא יהיו שגיאות לשון, וגם לא שפה מדי גבוהה אלא משלב לשוני תקני (זה חשוב)
פחות תופס המלצות מחברות אא"כ אני יודעת שהן בטעם שלי...
אם קראתי בעבר ספרים של אותו סופר/ת ואהבתי- אני רצה על החדשים...
לדוגמא סדרות, אבל לא כאלה שחייב לקרוא את כל הסדרה אלא שכל חלק הוא בפני עצמו,
ככה אני כבר מחוברת לדמות.
עיצוב כריכה גם מוסיף, אני חייבת לציין שאם אני הולכת לחנות ויש כמה שמגרים אותי באותה מידה אני אבחר לפי הכריכה, למרות שברור שזה לא מדד לספר איכותי!
ספר עבה- בשבילי זה ממש מתנה, אבל יודעת מחברות שלא קונות ספרים עבים כי אז הן נמרחות עם הספר (אא"כ הוא
ממש מרתק שא"א להפסיק) אני פשוט תולעת ספרים מושבעת.
גופן ועימוד יפה מאוד מוסיפים, כי כתב נעים ורווחים בין קטעים וכו' עושים אור בעיניים.
גם שם מעניין לספר לדוג' עם כפל משמעויות או משהו חריף וקולע.. מסקרן ולא נדוש
סליחה שהארכתי, מקווה שעזרתי...
בהצלחה!!!!
מאד עזרת!
 
4 (אני קורא מאוד מהר....)
5
1
2
3
בריפרוף אני בודק: א.איכות כתיבה (מבחינת לשון, פיסוק וכדו') ב.עד כמה זה מרתק (לא חייב מותח, אבל מרתק)
והכי חשוב זה צריך להיות משהו שאני מתחבר אליו.

תוכלי לקחת לעצב רקע
 
האמת, סקרים תמיד היו הקטע שלי.
עדין.
עברתי על האשכול ויצרתי גרף...
לפני שראיתי שסיכמת בעצמך.

אגב, אני התעצלתי, סיכמתי רק תגובות עם מספרים.
32 תגובות, עד עכשיו. (הודעה 128)
לא היה לי כוח לחשב תגובות בטקסט.



דוקא אצלי הדגש היה על כל המיקומים.
לדוג': שם הסופר/ת.
צפה בקובץ המצורף 1962570
---
לפי מה חישבת?
מה היו הנתונים הגולמיים?
הייתי שמח ליצור פירוט מלא.
וכמובן גרפים מעוצבים...
זאת תוכנה שהבינה כתבה עבורי. היא חישבה לא רק את מספרי ההצבעות עבור כל סעיף אלא גם את המיקום לפי אחוזי חשיבות. אני יכולה לשלוח לך את הקוד.
 
אנא עזרו לי (ואני מאמינה גם לעוד סופרים וסופרות רבים) להבין עד כמה חשוב עיצוב הספר, הטקסט האחורי, מספר העמודים ועוד נתונים חשובים.
ענו בבקשה לפי אלו קריטריונים בחרתם ספר קריאה שקניתם לאחרונה?
(בחירה מרשימת אפשרויות ומיינו לפי סדר החשיבות בעיניכם)

  1. שם הסופר/הסופרת.
  2. לפי המלצה של חברים/משפחה.
  3. שם הספר + תיאור מאחורה.
  4. מקריאת קטעים ומדיפדוף.
  5. עיצוב הכריכה.
  6. מספר העמודים. (העובי של הספר)
  7. אחר.
יכולה להעיד על עצמי:
1, 3, 4, 2.
1
2
3
6
 
אנא עזרו לי (ואני מאמינה גם לעוד סופרים וסופרות רבים) להבין עד כמה חשוב עיצוב הספר, הטקסט האחורי, מספר העמודים ועוד נתונים חשובים.
ענו בבקשה לפי אלו קריטריונים בחרתם ספר קריאה שקניתם לאחרונה?
(בחירה מרשימת אפשרויות ומיינו לפי סדר החשיבות בעיניכם)

  1. שם הסופר/הסופרת.
  2. לפי המלצה של חברים/משפחה.
  3. שם הספר + תיאור מאחורה.
  4. מקריאת קטעים ומדיפדוף.
  5. עיצוב הכריכה.
  6. מספר העמודים. (העובי של הספר)
  7. אחר.
יכולה להעיד על עצמי:
1, 3, 4, 2.
בס"ד

סתם ככה כמות העמודים פחות משנה

אבל כשמדובר בספרים שלך, עדיף כמה שיותר, קשה ככה לעזוב את הספר שלך מהר...
 
7-
הנתון שלי מאוד חשוב- שהספר יהיה מבוסס על סיפור אמיתי!
לא אוהבת דמיון:rolleyes:
בס"ד

אני דווקא בדיוק ההפך...

כי סיפורים אמיתיים, או סיפורים על הזמן הזה, לא יודע בדיוק איך להסביר, אבל זה כאילו משהו שאני מכיר, שאני מכיר את הסגנון שלו כל הזמן, אז אני יותר אוהב סיפורים על העבר או על העתיד (אבל גם לא סיפורים אמיתיים על העבר, אני יותר רוצה לקרוא את דמיונו של הסופר...)

אם אתם מבינים למה אני מתכוון......
 
כגבר תולע ספרים -
  • שם הסופר/ת חשוב מאוד! כשהכוונה כמובן לזהות הסופר/ת, ולא לכינוי מרשים יותר או פחות שהוא בחר...
  • הכתיבה - הכי חשובה בעולם, שתהיה יפה ואמנותית, העימוד הפנימי - מכובד, עמוק ומעורר טעם אמנותי.
  • כך גם עיצוב הכריכה.. רק שמאז ש'אור החיים' התחילו לשווק ספרים מידי טריים וצעירים עם כריכות דרמטיות - זה פחות מדבר אליי..

הכי פחות מעניין: המלצות של אחרים, הטעם שלי הוא שלי..
 
למרות שלפי נתוני הסקר שלנו יצא כי עובי הספר הוא אחד מהקריטריונים האחרונים שלפיו הקוראים בוחרים להם ספר, ספרי החדש העומד לצאת לאור לקראת חגי תשרי - "לכוד בקוד" - מלחמות הבינה, הוא כן ספר עבה :)
כאן כתבתי עליו בפירוט.צפה בקובץ המצורף 2044962

ודרך אגב אני מעדכנת את הנתונים החדשים בינתיים תוצאות נותרות כמעט זהות והנה הן:
מסקנות מעודכנות:

  • שם הסופר/הסופרת נשאר בלב הבחירה, כגורם המשפיע ביותר.
  • שם הספר והתיאור מאחוריו התחזק ונותר שני בחשיבות.
  • המלצות וקריאת קטעים ממשיכות להיות באמצע — לא עיקר, אך גם לא זניחות.
  • עיצוב הכריכה ומספר העמודים נחשבים לפחות משמעותיים בהחלטה, אך גם להם יש השפעה.
בס"ד

תוכלי בבקשה להעלות פרק דוגמא???
 
וואו אחים שלי כל הזמן עם קודיאל מול העיניים ( אפילו אחד האחים שלי מכונה קודיאל לפעמים...) לאיזה גיל נועד הספר החדש?
- לדעתי מה שחשוב בספר זה העלעול הראשוני, אם נדלקת - נדלקת וכמובן גם שם הסופר\ת שגורם לך להציץ בספר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה