התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

וכן להוריד עומס ממסילת החוף של תושבי חיפה שלא נוסעים לתל אביב...
זה גם התשובה לבית שמש, למה עושים להם תחבורה, כדי למנוע עומס בכביש ירושלים תל אביב.

אדם ובהמה תושיע ה'.

למה בונים מגדלי מגורים בכל שכונה בעיר? כדי להביא לשם אוכלוסייה כללית אוכלוסייה מועילה מכניסה, ולא פרזיטית
ולהם. קל מאוד לתקצב תחבורה, ואנחנו נהנים מהתוצאות. אם היה שם רק חרדים פרזיטים לא היו מקצבים להם שום אוטובוס, הכל בדרך אגב

אדם ובהמה תושיע ה', תשובתו של מלך הודו לאלכסנדר מוקדון , הסיבה האמיתית למה יורד גשם במדינתך, כדי להאכיל את הבהמות, דשא.
 
בטח כוונתך שיהיה יותר מהר להגיע מירושלים לחריש.
הרי חריש במיקום המושלם והקרוב לכולם, ירושלים סתם בקצה.
אתה יוכל לצחוק.
אבל מרמה ה' בבית שמש לירושלים בבוקר
אתה יוכל כבר היום לנסוע שעה ועשר דקות...ובעתיד...
התחנה מחריש עד יצחק נבון זה אמור לקחת 50-55 דקות...

ושוב,
זה לא הנקודה היחידה..
העניין כאן זה שילוב של מעלות ובראשם המיקום והמחיר...
 
זה גם התשובה לבית שמש, למה עושים להם תחבורה, כדי למנוע עומס בכביש ירושלים תל אביב.

אדם ובהמה תושיע ה'.

למה בונים מגדלי מגורים בכל שכונה בעיר? כדי להביא לשם אוכלוסייה כללית אוכלוסייה מועילה מכניסה, ולא פרזיטית
ולהם. קל מאוד לתקצב תחבורה, ואנחנו נהנים מהתוצאות. אם היה שם רק חרדים פרזיטים לא היו מקצבים להם שום אוטובוס, הכל בדרך אגב

אדם ובהמה תושיע ה', תשובתו של מלך הודו לאלכסנדר מוקדון , הסיבה האמיתית למה יורד גשם במדינתך, כדי להאכיל את הבהמות, דשא.
כאן זה גם להוריד עומס
וגם לחבר תושבי הצפון לירושלים השפלה והדרום

אל תשווה את הכמות של בית שמש
לכמות של כל הגליל ולחצי מתושבי אזור חיפה והקריות...
 
זה יהיה עוד אולי 40 שנה..
מי הולך כל כך מהר לדאוג לעיר בודדת ועוד חרדית...

התחנה של חריש היא בכלל לא בשביל חריש!
היא בסך הכל עוד שלוחה קטנה מהמסילה המזרחית האסטרטגית שהיא כבר לקראת סיום
שמגיעה עד באר שבע!

והתחנה בחריש היא אסטרטגית ביותר
בכדי למנוע מכל תושבי הגליל לעשות סיבוב ענק ברכבת דרך חיפה
כדי להגיע לירושלים, חלק מגוש דן והשפלה וגם הדרום...
וכן להוריד עומס ממסילת החוף של תושבי חיפה שלא נוסעים לתל אביב...
והתחנה של חריש תהיה עוד 80 שנה...
זה הנקודה שבבית שמש אף אחד לא צריך "לדאוג" פשוט מכניסים את זה כתנאי מחייב לתב"ע ואז רוכשי עשרות אלפי הדירות החדשות בבית שמש רמה ו' ז' ח' ט' מממנים את המסילה/הכביש החדשים (כמו שהיה עם כביש 38 שתושבי רמה ג' וד' מימנו אותו).
מי זה "כל תושבי הגליל"? כמה עשרות אלפי ערבים?
המסילה של כביש 39 מבית שמש לירושלים הרבה יותר אסטרטגית, היא מחברת את באר שבע אשקלון אשדוד קריית גת וכל הדרום לירושלים, וגם מחברת את שתי הערים הכי גדולות בישראל ביחד (בית שמש וירושלים) (הצפי הוא שבית שמש תהיה העיר הכי גדולה בישראל חוץ מירושלים עם מעל חצי מיליון תושבים בבית שמש). חריש זה כפר, אף אחד לא הולך לדאוג להם לכלום שיגידו תודה שיש בכלל את המסילה המזרחית בחדרה.
 
והתחנה של חריש תהיה עוד 80 שנה...
זה הנקודה שבבית שמש אף אחד לא צריך "לדאוג" פשוט מכניסים את זה כתנאי מחייב לתב"ע ואז רוכשי עשרות אלפי הדירות החדשות בבית שמש רמה ו' ז' ח' ט' מממנים את המסילה/הכביש החדשים (כמו שהיה עם כביש 38 שתושבי רמה ג' וד' מימנו אותו).
מי זה "כל תושבי הגליל"? כמה עשרות אלפי ערבים?
המסילה של כביש 39 מבית שמש לירושלים הרבה יותר אסטרטגית, היא מחברת את באר שבע אשקלון אשדוד קריית גת וכל הדרום לירושלים, וגם מחברת את שתי הערים הכי גדולות בישראל ביחד (בית שמש וירושלים) (הצפי הוא שבית שמש תהיה העיר הכי גדולה בישראל חוץ מירושלים עם מעל חצי מיליון תושבים בבית שמש). חריש זה כפר, אף אחד לא הולך לדאוג להם לכלום שיגידו תודה שיש בכלל את המסילה המזרחית בחדרה.
אתה טועה ובענק!
ברגע שמחברים את המסילה של לוד באר שבע למסילה המזרחית
אז כל הדרום מחובר לירושלים!
אף אחד לא צריך את בית שמש...

פה זה לא רק חיבור הצפון לירושלים...
זה גם לירושלים, וגם מזרח גוש דן, וגם הדרום וחלק מהשפלה....
 
חריש זה כפר, אף אחד לא הולך לדאוג להם לכלום שיגידו תודה שיש בכלל את המסילה המזרחית בחדרה.
סיכמת מאוד יפה חוץ מהציטוט הזה
חריש כמה שהיא 'קטנה' היא חלק ממטרופולין חיפה
 
). חריש זה כפר, אף אחד לא הולך לדאוג להם לכלום שיגידו תודה שיש בכלל את המסילה המזרחית בחדרה.
עוד לא הבנת???

זה לא לחריש...
כל הגליל חיפה והקריות!
זה גם לא משנה עם זה ערבים או יהודים,
גם התחנות של המסילה שהולכת להפתח בעוד שנה זה בטייבה וקלנסוואה..

אגב בחיפה הולכים לבנות 100 אלף דירות...

אם אתה משווה את זה ברצינות לבית שמש
אז אני מרים ידיים ומפסיק את הדיון...
 
ברגע שמחברים את המסילה של לוד באר שבע למסילה המזרחית
אז כל הדרום מחובר לירושלים!
אף אחד לא צריך את בית שמש...
זה עיקוף ענק שכל הדרום צריכים להגיע ללוד כדי להגיע לירושלים
אם חותכים דרך בית שמש לירושלים זה מקצר את הדרך מהדרום לירושלים משמעותית.
זה גם לא משנה עם זה ערבים או יהודים,
הערבים של הכפרים בגליל לא יוצאים מהכפרים שלהם.. וגם אם כן הם לא צריכים להגיע לתל אביב..
 
זה עיקוף ענק שכל הדרום צריכים להגיע ללוד כדי להגיע לירושלים
אם חותכים דרך בית שמש לירושלים זה מקצר את הדרך מהדרום לירושלים משמעותית.
לא מקצר...
זה יוצא אותו דבר...

בתכלס'
אין מסילה, ואין אפילו תכנון לכזה מסילה שפונה מזרחה מהדרום לכיוון בית שמש.
 
לא מקצר...
זה יוצא אותו דבר...

בתכלס'
אין מסילה, ואין אפילו תכנון לכזה מסילה שפונה מזרחה מהדרום לכיוון בית שמש.
לא נכון, יש תכנון וזה קיצור משמעותי של יותר מ20 קילומטרים.
 
מצחיק.
חילול שבת???
יש 3 עסקים שפתוחים בשבת...
60 אחוז מחריש הם דתיים/חרדים!
פי כמה יותר מעפולה, חיפה, כרמיאל, אשדוד ואיפה שרק תרצה...

אתה יודע כמה חילולי שבת יש בחיפה? אשדוד? בטבריה?
אתה יודע שפתחו בדווקא ביג ענק שפתוח בשבת ליד החרדים באשדוד ...
אתה זוכר את הבחור עצניק שצעק "שבת היום"?
אתה יודע שהיה ליד הקריה החרדית בבית שמש שנים חנות שמכרה דבר אחר...
ואת המאבקים האדירים שהיו שם בכלל???
אתה יודע שבעפולה עילית ובגבעת המורה יש קו אוטובוס פנימי שנוסע בשבת?
וכן בחיפה???
בעצם לא הבנת את כוונתי,
אבל אם כבר אתה משווה את חריש לרשימת ערים חילוניות.
 
שמעתי דבר יפה!
מה שיכול לגרום לערים מעורבות לקבל צביון חרדי ורוב חרדי זה רק ע"י מסירות נפש לשמור על צביון העיר זה מה שמרחיק את החילונים - אני חושב שבית שמש נהפכה לחרדית זה בזכות הקנאים, וההפגנות, זה נשמע קצת מוזר אבל זה המציאות.
אם יהיה נראות חרדית בחריש כל החילונים יעזבו, זה הכל תולי בעויילם.
דוגמא: צופרי שבת, קופות צדקה, עירוב, שלטי צניעות, שלטי שמירת שבת, מחסומים, מודעות רחוב, עצרות תפילה, מחאות, פעילות שיעורי תורה. וכו' וכו' -:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
בעצם לא הבנת את כוונתי,
אבל אם כבר אתה משווה את חריש לרשימת ערים חילוניות.
אולי תסביר את מטרת הפורום
מה הכוונה העיר החרדית הבאה?
אם הכוונה לכיבוש העיר כמו בית שמש?
אז יש לחריש סיכוי​
אם הכוונה פתרון מצוקת הדיור החרדית כמו בית שמש?
אז יש לחריש סיכוי​
או אם הכוונה שהיא תהיה גדולה כמו תל אביב או בית שמש?
כנראה שלא​
אם הכוונה שחריש תהיה חרדית לגמרי?
הלוואי​
 
תכנון של מי? מקור?
תגובה שהגיבו לי צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים:
לגבי החיבור המסילתי בין בית שמש לירושלים : תקודם 2 זרועות בבית שמש – זרוע לאזור הצפוני (תחנת הרכבת), וזרוע שישרת את השכונות הדרומיות, והקו ימשיך מדרום בית שמש דרך כביש 375/ 39 העתידי לכיוון ירושלים.
 
כל הנדון לא רלוונטי כמו שכתבתי למעלה אני הייתי בחריש כמה שעות עם המתווכים הגדולים של העיר והם לקחו אותי לדירות לבתי כנסת לרחובות ותיארתי למעלה איך זה היה נראה, כל עוד לא יהיו שם מספיק ליטאים מישיבות טובות ומכוללים טובים וכל עוד לא יבואו אנשים מהמינסטרים אז לא המרחק ולא המחיר משנים
 
לא נכון, יש תכנון וזה קיצור משמעותי של יותר מ20 קילומטרים.
לא נכון.
בחיבור של המסילה של באר שבע למסילה החדשה של 431
זה בס"ה ארוך של 6 קילומטר...
וזה כאמור ארוך רק לירושלים
ולא לחלקים מאד נרחבים בנוסף לירושלים...

לא כ"כ מהר יחפרו מנהרה מתחת הרי ירושלים,
הם ינסו לחבר את זה בכל מקרה למסילה הקיימת
אחרת זה יהיה רכבת טיולים כמו המסילה למלחה...
 
נערך לאחרונה ב:
כתוב כאן שהצפי של המטרו של בית שמש זה ב2050,
רק אחרי שיסיימו את הרכבות הקלות בירושלים...
הווי אומר במדינת ישראל 2060-2070...

  • קווי רכבת אזוריים וקווי מטרו שאמורים לחבר בין מודיעין לירושלים (מלבד קו רכבת ישראל) ובין בית שמש דרך צור הדסה לירושלים. באגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה אף בוחנים החל מ-2021 אופציה של קווי רכבת מטרו בירושלים שחלקיה הפרבריים מעל פני הקרקע אך בתוך העיר תחלוף במנהרות תת-קרקעיות, הראשון ממזרח (מעלה אדומים) למערב (בית שמש) והשני מצפון לדרום. גם מנכ"ל מנהל התכנון במועצה הארצית לתכנון ובנייה תיאר בינואר 2023 כי יוזמת פרויקט המטרו בירושלים וסביבתה נבחנת כפתרון תחבורה משלים לרשת הרכבות הקלות הירושלמית ושאר אמצעי התחבורה הציבורית להסעת המונים בעיר והמיזם נבחן בשיתוף שרת התחבורה מירי רגב ואגף התכנון במשרד התחבורה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ונועד לחבר אף את בית שמש, מבשרת ציון ומעלה אדומים לעיר (בלי לפרט בכמה קווי מטרו מדובר) וכן קישור תחבורתי נוסף בין פסגת זאב לעיר (מלבד קו הרכבת הקלה). עם זאת המטרו אף אם יוקם, קידומו מתוכנן רק בעתיד הרחוק כשבשנים הקרובות עד 2030 יתמקדו ברשת הרכבות הקלות בירושלים (ודיונים בהארכתה ליישובים הסמוכים מעבר לקו הירוק) וכן בהארכת קו הרכבת הכבדה במסלול תת-קרקעי לתחנות נוספות בעיר. ב-2024 פורסם מכרז ראשוני לבחינת היתכנות להקמת קווי מטרו בירושלים כשלפי שעה נבחנים הקמת 2–3 קווים שצפויים להצטלב במיקום מרכזי כמו הכניסה לעיר או קריית הלאום כשקו אחד נועד להתחיל בהר חומה ולעבור דרך תלפיות ומרכז העיר לכיוון צפון מזרח העיר לגבעה הצרפתית ופסגת זאב ומשם אולי יוארך מזרחה למעלה אדומים וקו שני נועד להגיע לאזור שער שכם בעיר העתיקה ומשם דרך מרכז העיר (נקודת ההצטלבות תשפיע על הכללת גבעת שאול בתוואי רק אם תהיה בכניסה לעיר ולא בקריית הלאום) לדרום מערב לגבעת משואה קריית יובל וקריית מנחם ולפי שעה מדובר על מיצוי רשת הרכבות הקלות והתחלת הקמת המטרו רק ב-2040 והקמתו תסתיים רק ב-2050, כשירושלים צפויה להכיל עד אז אוכלוסייה של כמיליון ושמונה מאות אלף תושבים. הליך התכנון הראשוני צפוי להימשך כשנתיים. עלות המטרו משוערת באומדן ראשוני בין 34 ל-50 מיליארד שקלים.
 
נערך לאחרונה ב:

הצפי: עוד חמש שנים​

ומהו לוח הזמנים הצפוי עד שהנוסע הראשון בקו חריש-תל אביב יעלה לקרון הרכבת? קשת מעריך שיחלפו לכל הפחות חמש שנים, משך זמן קצר יחסית בתהליכים מסוג זה, בזכות העובדה שהמסילה המזרחית כבר מצוייה בהליכי בנייה. "אני מקווה שזה יקרה מהר מאוד. בניגוד ללוחות זמנים רגילים של רכבת. זאת הציפייה, בעצם זאת התקווה".



לא יודע אם זה ייקח באמת 5 שנים.
אבל בכל מקרה פה יש צפי של 5 שנים,
למטרו של בית שמש הצפי הוא כ"כ קרוב...
רק 26 שנה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה