מידע שימושי עבודה במקומות עבודה חילוניים - שאלה

  • הוסף לסימניות
  • #22
אני עובדת במשרד חילוני עם עוד כמות קטנה של חרדיות,
כשהודעתי שלא אוכל להגיע לפעילות חברה, עדכנו אותי שלא לדאוג הכל 'כשר'....
הסברתי להם בכבוד שאני לא יכולה להשתתף מכמה סיבות שונות אך הסיבה העיקרית היא האירוע המעורב (השארתי לעצמי פתח במקרה שיפתרו בעיה זו אוכל לשלוף בעיה אחרת, אמתית כמובן)
הם לגמרי הבינו וכיבדו, אבל צריך לקחת בחשבון שאולי יהיה אחרת.
זה קשה, מצדיעה!
הרבה הצלחה---
איזה תשובה הם יכולים לענות לך על בעיה של מעורב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
זה בהחלט הבעיה הקשה ביותר אבל לא בטוח שאין עוד בעיות אחרות.
הבן אדם הוא יצור מושפע, והעבודה במקום חילוני זה בדיעבד גדול ויש ענין לצמצם את זה למינימום ההכרחי
לא הייתי קוראת ליציאה למסעדה תהיה סולידית ככל שתהיה- מינימום הכרחי.
יש עניין להימנע ככל הניתן, במקרה שלא ניתן אולי כדאי להתייעץ עם מישהו מוסמך שמכיר את הגדרים ההלכתיים, כדי לדעת על מה צריך לעיתים להתפשר ועל מה ממש אסור.


רצו לפצות אותי ושאלו אם אני מעונינת באירוע נוסף לנשים בלבד
פששש איזה מסירות נפש לעשות אירוע רק לנשים ? ומה אמרת להם ?
איך החברה שם לא פרשו את זה כהפליה , נראלי שאם היו עושים כזה דבר הגברים שם היו מתעצבנים לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
ואחרי הפעם הזו הם מבינים שלאירועים מסוג כזה את לא מגיעה או ששואלים ובודקים שוב?
למה הם חייבים לעשות אירועי חברה??
למה הם עושים אירועי חברה? פשוט, בגלל שרוצים לגרום לעובדים תחושת שייכות למקום העבודה ומוכח שזה משפיע לטובה על שימור העובדים ותפוקתם.
מאותה סיבה מחלקים מתנות חגים וכו'.

אבל אתם תעמדו של שלכם, אולי יעקמו את האף אבל בסוף אמורים לכבד את זה. אולי ינסו גם להזמין עוד באירוע הבא כדי לבדוק רצינות אבל בסוף יעזבו אתכם לנפשכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
ואחרי הפעם הזו הם מבינים שלאירועים מסוג כזה את לא מגיעה או ששואלים ובודקים שוב?

הם שואלים ומנסים באמת מתוך רצון להתחשב ולתת לך תחושה נוחה.
יכול להיות שיקראו לך לשיחה וישאלו אותך לאן כן אפשר ללכת שתוכלי להשתתף.
הם מתייחסים לזה כסוג של נכות שצריך להתחשב בה..:)

לכן צריך להגיד בבהירות ובנעימות, ואפשר גם בחיוך.
שאת דוסית- אבל ממש מהקיצוניים ולא מתאים לך להשתתף בשום צורה..
פעם פעמיים שלוש, בסוף ירפו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
הם שואלים ומנסים באמת מתוך רצון להתחשב ולתת לך תחושה נוחה.
יכול להיות שיקראו לך לשיחה וישאלו אותך לאן כן אפשר ללכת שתוכלי להשתתף.
הם מתייחסים לזה כסוג של נכות שצריך להתחשב בה..:)

לכן צריך להגיד בבהירות ובנעימות, ואפשר גם בחיוך.
שאת דוסית- אבל ממש מהקיצוניים ולא מתאים לך להשתתף בשום צורה..
פעם פעמיים שלוש, בסוף ירפו..
נכון רק שזה קצת לא נעים במיוחד כשאת אוהבת חלק מהאנשים באמת:)
ומצד שני גם אם הייתי רוצה ללכת (למרות שאני לא רוצה) אז אני לא ארגיש בנוח - אז אין צורך ללכת..
גם אצלי הם כאלה , הם באמת עושים מרצון טובב
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מנסיון אם מבהירים מההתחלה בצורה חד משמעית שלא משתתפים בשום ארוע בלי להסביר ובלי להתנצל, אז זה מתקבל גם בלי שאלות מצידם.
פשוט לא מתאים לאורח חיים שלי! בצורה הכי נעימה ותקיפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
למה מתעצבנים?

בחברה שאני עובדת, כשיש אירוע כללי - עושין במקביל גם אירוע לנשים חרדיות.

וכל הצדדים מרוצים.
בשביל 4/5 חרדיות מתוך 60/70 עובדים לא יעשו משהו מיוחד..
פתאום באירועים ובסטאטוסים כאלה אני מבינה את הקושי של לעבוד במקום לא דתי ואז אני אומרת איפה כל החרדיות ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
לא עברתי כאן על הכל, בעיקרון - מה שאני עושה:
כששואלים אותי למה לחרדיות האחרות מותר (סמארטפון, לצאת לטיולים אם הצוות וכו) - אני עונה ברוגע ובלי להיבהל שחרדים זה לא גוש אחד אחיד, וכמו שלא כל החילונים אותו דבר ככה גם לא כל החרדים אותו דבר...
הם מבינים את זה מאד.
בקשר להשתתפות באירועים - בהתחלה הייתי מתחמקת כל פעם בתירוץ אחר, ומאד מאד פחדתי מהיום שאני אצטרך לשים דברים על השולחן ולדבר ברור,
אבל בסופו של דבר, כצפוי - היום הזה הגיע. אמרתי בעדינות ובכבוד שאני מעדיפה שלא להשתתף באירועים חברתיים, ומה שצריך מבחינה מקצועית אני אגיע ואשתתף בכל דבר, אבל אירועים חברתיים - לא נוח לי.
ברוך השם התקבל מאד מאד מאד בהבנה ובכבוד, ומאז שקט ושלווה.
זה לא נעים, וצריך לחשוב טוב מה ואיך לומר (ולהתפלל לסייעתא דשמיא), אבל אחרי שעושים את זה יורדת אבן מהלב ממש....
לא בכל מקום מקבלים את זה בהבנה כמו שקיבלו אצלי, אבל בסוף הם ירגעו, וגם אם ימשיכו לרמוז או לעקוץ מדי פעם - זה בוודאי עדיף מהתחמקות כל פעם מחדש...
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לא עברתי כאן על הכל, בעיקרון - מה שאני עושה:
כששואלים אותי למה לחרדיות האחרות מותר (סמארטפון, לצאת לטיולים אם הצוות וכו) - אני עונה ברוגע ובלי להיבהל שחרדים זה לא גוש אחד אחיד, וכמו שלא כל החילונים אותו דבר ככה גם לא כל החרדים אותו דבר...
הם מבינים את זה מאד.
בקשר להשתתפות באירועים - בהתחלה הייתי מתחמקת כל פעם בתירוץ אחר, ומאד מאד פחדתי מהיום שאני אצטרך לשים דברים על השולחן ולדבר ברור,
אבל בסופו של דבר, כצפוי - היום הזה הגיע. אמרתי בעדינות ובכבוד שאני מעדיפה שלא להשתתף באירועים חברתיים, ומה שצריך מבחינה מקצועית אני אגיע ואשתתף בכל דבר, אבל אירועים חברתיים - לא נוח לי.
ברוך השם התקבל מאד מאד מאד בהבנה ובכבוד, ומאז שקט ושלווה.
זה לא נעים, וצריך לחשוב טוב מה ואיך לומר (ולהתפלל לסייעתא דשמיא), אבל אחרי שעושים את זה יורדת אבן מהלב ממש....
לא בכל מקום מקבלים את זה בהבנה כמו שקיבלו אצלי, אבל בסוף הם ירגעו, וגם אם ימשיכו לרמוז או לעקוץ מדי פעם - זה בוודאי עדיף מהתחמקות כל פעם מחדש...
בהצלחה!

וכשאמרת ניסו לשכנע אותך ?
בעיקרון אני די צופה שהמנהלת שלי תבין אותי בקטע הזה היא כבר אמרה לי פעם את והחרדית השניה (שתלך לאירוע הזה) לא אותו דבר עכשיו אני מבינה שיש כל מיני סוגי חרדים..
איך אני אגיד לה את זה?
חושבת שעדיף בשיחה או במייל ?
אנחנו עובדות מהבית ולא מתראות כל יום..
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אין מה לחפש תירוצים
שבי עם עצמך, עם ההורים שלך, תלבנו תעניין, תגיעי למצב שאת מבינה כמה העניין חמור (וזה קשה, אפשר למצוא כל מיני תירוצים) לאחר שאת ממש ממש שלמה עם העניין פשוט תחשבי על תגובה הולמת בטוחה שתגיעי לכך בכוחות עצמך
הנה דוגמא: באתי לעבוד במקום עבודה, אירועים לא מתאימים לדרך חיים שקבעתי לעצמי,
או תגובה אחרת

ואם הם שואלים אותך שאלות מתריסות או נגיד אומרים אל תדאגי הכל כשר או 'מה הבעיה'
התגובה הכי טובה ששמעתי מנשים רבות ומרב זה להגיד: אם אתם רוצים ללבן עוד את העניין בעלי / אבא שלי ישמח לפרט לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
התגובה הכי טובה ששמעתי מנשים רבות ומרב זה להגיד: אם אתם רוצים ללבן עוד את העניין בעלי / אבא שלי ישמח לפרט לכם
רק זה לא.
הם ירגישו שהם מצילים אותך מכוחות השחור והאופל בכך שהם מחייבים אותך לבוא ומשחררים אותך מהכליאה בידיהם של הגברים השולטים על הנשים החרדיות הכנועות.
נכון שצריך לבוא עם ביטחון עצמי בצדקת הדרך, כי השדר עובר, אבל להציג את זה כאילו זה אינטרס שלך - ושלך בלבד.
הבוס מעסיק אותך, לא את בעלך.
הוא רוצה שאת תהיי מרוצה, לא הרב.
זה האינטרס שלו - עובד מרוצה ומלא מוטיבציה, ואם הוא יבין שכך את מרגישה נוח יותר - הוא יהיה מעוניין להתחשב בך.
חושבת שעדיף בשיחה או במייל ?
שיחת וידאו.
מייל זה רשמי, עלול לצאת קשוח מדי - אני לא באה וקפצו לי,
ובשיחה - לא רואם הבעות, קשה למשש את הדופק...
בשיחת וידאו אפשר לנהל דיאלוג, להביע שדרים עם שפת גוף ופנים, ולמשש בזמן אמת איך המילים מתקבלות, ולדבר בהתאם...
נסי לשדר:
א - ביטחון, או יותר מדויק - רוגע, בלי לחץ
ב - זה סיבות ענייניות ולא אישיות
ג - כך אני אהיה מרוצה יותר מהעבודה
ד - זה לא יפגע בכלל בפן המקצועי
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
רק זה לא.
הם ירגישו שהם מצילים אותך מכוחות השחור והאופל בכך שהם מחייבים אותך לבוא ומשחררים אותך מהכליאה בידיהם של הגברים השולטים על הנשים החרדיות הכנועות.
נכון שצריך לבוא עם ביטחון עצמי בצדקת הדרך, כי השדר עובר, אבל להציג את זה כאילו זה אינטרס שלך - ושלך בלבד.
הבוס מעסיק אותך, לא את בעלך.
הוא רוצה שאת תהיי מרוצה, לא הרב.
זה האינטרס שלו - עובד מרוצה ומלא מוטיבציה, ואם הוא יבין שכך את מרגישה נוח יותר - הוא יהיה מעוניין להתחשב בך.
???????
את חולקת על הרבה שאמרו כך וירדו להם מהוריד
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
???????
את חולקת על הרבה שאמרו כך וירדו להם מהוריד
אוקיי
זה 2 גישות, וכנראה שזה תלוי במקום העבודה (גרפיקאית? מנהלת חשבונות? או מתכנתת?...) ובאנשים הספציפיים,
אבל באופן כללי - כדאי לשים לב שהרבה פעמים זו נקודת המבט של האנשים שמחוץ לציבור החרדי,
וגם אם הם עזבו אותה לנפשה - יכול להיות שעדיין הם רואים את זה בעין עקומה.
שוב - כל מקרה לגופו, אבל בדרך כלל לא כדאי לנמק את החלטותייך ב - בעלי/אבא שלי/הרב שלי, זה לא מתקבל טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אישתי עובדת במקום חילוני ובכל שנה יש כמה אירועי חברה, ובהתחלה שהיו מעט חרדיות היא הסבירה להם שלא מתאים לה אירוע מעורב ולא שאלו אותה יותר. אחרי כמה שנים שמספר החרדיות עלה אז עושים להם פינוק נפרד.
אני גם עובד בחברה חילונית ויש הבנה טובה שמסבירים להם יפה. אין מה להתבייש או להרגיש לא בנח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
יש כאן נשים / בנות שעובדות במקומות עבודה חילוניים ? בחברות גדולות או במשרדים קטנים?
מה אתן עושות כשיש פעילות חברה / כשלוקחים אותכם למסעדה ?
כשלוקחים אותכם לפארק ? אתם הולכות ? אם אתן לא הולכות מה אתן מסבירות למנהלים שלכם ?
הם מבינים את זה ?
בקשר לאוכל-הכי טוב להגיד שאת פשוט בדיאטה, את זה כולם מבינים ולא מנסים להתווכח.
אני כרגע עובדת במשרד קטן עם עובדות חילוניות אבל יצא לי גם לעבוד כחרדית יחידה במקומות גדולים
פעם הם רצו לטוס לכמה ימים בשבת, ולא הבינו למה אני לא יכולה להצטרף...
לא כל דבר הם יכולים להבין, אבל ברגע שאת אומרת "לי זה לא מתאים" בתקיפות (אפילו אם לעובדות חרדיות אחרות כן) אחרי פעם, פעמיים כבר מתרגלים ולא מנסים לשכנע.
ואם יש לך קשר טוב וכנה עם המנהלת הכי טוב זה להסביר את זה לה ושירגישו בנח עם זה שאת לא מגיעה (לפעמים זה לא נעים להם שאת לא יכולה להשתתף, צריך להבהיר שלך זה הכי נח ככה) וכך היא תוכל לסדר את העניינים מול כולם מראש שאת לא מגיעה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
בקשר לאוכל-הכי טוב להגיד שאת פשוט בדיאטה, את זה כולם מבינים ולא מנסים להתווכח.
אני כרגע עובדת במשרד קטן עם עובדות חילוניות אבל יצא לי גם לעבוד כחרדית יחידה במקומות גדולים
פעם הם רצו לטוס לכמה ימים בשבת, ולא הבינו למה אני לא יכולה להצטרף...
לא כל דבר הם יכולים להבין, אבל ברגע שאת אומרת "לי זה לא מתאים" בתקיפות (אפילו אם לעובדות חרדיות אחרות כן) אחרי פעם, פעמיים כבר מתרגלים ולא מנסים לשכנע.
ואם יש לך קשר טוב וכנה עם המנהלת הכי טוב זה להסביר את זה לה ושירגישו בנח עם זה שאת לא מגיעה (לפעמים זה לא נעים להם שאת לא יכולה להשתתף, צריך להבהיר שלך זה הכי נח ככה) וכך היא תוכל לסדר את העניינים מול כולם מראש שאת לא מגיעה...
להגיד דיאטה קצת פחות מתאים לדעתי דבר ראשון את כל יום איתם במשרד ורואים מה את אוכלת , במיוחד עם מדובר בשוקולדים:) חוץ מזה בד"כ תמיד יש ירקות וזה מתאים גם למי שבדיאטה..
אבל כן אני מבינה שהכי כדאי להסביר למנהלת את זה ושרוב האנשים כן מבינים את זה..
אני יקווה שגם המנהלת שלי בעזרת השם תבין את זה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
קראתי את השאלה ופחות את התגובות.

אמנם אני גבר, אבל עובד במקום חילוני בכפר סבא.
ההבנה שלהם היא מושלמת עד שלא תאמיני כמה, תאמרי להם שאינך יכולה להשתתף כי אינך מבלה עם גברים וזהו.
אצלי זה עבד ועובד.
בהצלחה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה