דיון עוד מה'סור מרע' - כתבה ביתד על נפילה כואבת.

תראה המשכתי לדבר איתו והוא הסיק שאם ההעליה בדירה ממוצע של 5.5 והשכירות ממוצע של 10 ! אחוז אז שוק ההון מפסיד וזה התשובה של גימיני על ההיסטוריה

1. עלייה שנתית במחירי הדירות (רכישה)​



הנתונים מתייחסים לעלייה הנומינלית (המספרית) הממוצעת בכל שנה לאורך 30 השנים האחרונות:

  • מרכז הארץ: עלייה ממוצעת של כ-6.2% בכל שנה.
  • ירושלים: עלייה ממוצעת של כ-5.4% בכל שנה.

2. עלייה שנתית במחירי השכירות​

מחירי השכירות עלו בקצב מתון יותר ממחירי הדירות עצמן:

  • מרכז הארץ: עלייה ממוצעת של כ-5.0% בכל שנה.
  • ירושלים: עלייה ממוצעת של כ-4.2% בכל שנה.

משמעות הנתונים (פרספקטיבה כלכלית)​



מדוע זה נחשב הרבה?

אולי 6% בשנה לא נשמע המון, אך כשזה מצטבר ל-30 שנה, זה יוצר את הפער העצום. לשם השוואה:

  • האינפלציה: מדד המחירים לצרכן עלה בממוצע שנתי של כ-2.5% באותה תקופה.
  • המסקנה: מחירי הדירות עלו בקצב כפול ויותר מקצב עליית יוקר המחיה הכללי (מזון, דלק, חשמל וכו'). זו הסיבה שדירה נחשבת היום למוצר שקשה הרבה יותר להשגה מאשר בעבר.
טבלת סיכום שנתית:

אזורסוג נכסעלייה שנתית ממוצעת
מרכזדירה לקנייה6.2%
ירושליםדירה לקנייה5.4%
מרכזשכירות5.0%
ירושליםשכירות4.2%
 
שלום וברכה
אני בעל המעשה מהכתבה.
ראיתי את התגובות והייתי רוצה להתייחס לחלק מהם.
עלו פה כמה טענות לגבי אופן ההשקעה בנכסים תנודתיים במיוחד, אצטט חלק: מה הבעיה לשים קצת כסף ואם באמת יעלה במיוחד נרויח המון... או "הוא השקיע והימר בטירוף רוב האנשים לא ככה", וכן מישהי שכתבה "אנחנו נשים כסף ולא ניגע בזה עשור"...וגם: "הכתבה לא דיברה למשקיעי הנורמלים"
אז מטרת הכתבה לא הייתה להפחיד אנשים מלהשקיע את כספם, ובוודאי לא אינטרס של הרב ליבוביץ שכל מי שמכיר אותו קצת יודע כמה שהוא משקיע את זמנו ומרצו בכדי להועיל ולעזור לאנשים, וכל הפוסל במומו פוסל וד"ל...
הרעיון היה לנסות להכניס לראש של המשקיע בתחום הזה ואולי אחדד את הנקודה יותר...

ביום בו השקעתי את הכסף זה היה יחד עם 2 כללי ברזל, 1. לא אוסיף עוד כסף להשקעה-מה שיהיה יהיה 2. לא ניגע בזה עד 2030, ב"ה מי שמכיר אותי יודע שאני אדם שיודע לקבל החלטות ולעמוד בהם... איני נידף כעלה ברוח.. ומה שקרה זה כשהרווחתי על הנייר סכום גדול, מאוד התלהבתי, וכל אחד שישקיע 100 אלף שקל ויראה את זה עומד על 200 כעבור זמן קצר לא יוכל לעמוד מנגד, ולא להתעניין ולהמשיך בקו שלא נוגע עשור... זה חזק מידי, ודוקא בגלל שזה תנודתי מאוד ברגע שרואים רווח, אפילו שהוא רק על הנייר זה מרגיש כאילו הכסף כבר בכיס, וישר מחשבנים מה נעשה עם עוד 100 אלף שקל, נשפץ? נקנה רכב? היחס לזה ממש כאילו הכסף שוכב בחשבון הבנק...
ולאחר מכן כהשוק יורד בטלטלה, התחושה היא של הפסד גמור, כבר לא מרגישים מבחוץ.... ואז מגיע החישוב שאם זה יעלה שוב נמשוך חצי לפחות, ורימיתי את עצמי שאם זה קורה השאר יישב בלי לגעת בזה כלל... אבל זה גדול ממני, וכל מי שישבתי איתו והיה כנה עם עצמו הודה שאכן כך הרגיש, רווח ואז הפסד וכמרגישים הפסד רוצים למכור כשהמטבע יעלה ולקנות כשזה נמוך, ובאמת כך עושים כשזה עולה מוכרים, אבל לקב"ה תוכניות אחרות וזה לא יורד אלא עולה עוד יותר, ואז אני מחליט לקנות כדי לא לפספס, וזה כן יורד-ומוכרים את זה בהפסד... ותאמינו לי שאני מתאר אחוז קטן מהתחושות והטרלול שאפשר להיכנס אליו, ומי שאומר אצלי זה לא שייך לא מכיר את עצמו במקום הזה...
קל להגיד הוא היה משוגע אבל אני משקיע נורמלי... אבל זה פשוט כמו אחד ששותה וודקה ואומר לעצמו: אני לא אשתכר, כשאני מרגיש שהאדים כבר עולים לי לראש אני עוצר, אבל כשזה קורה והאדים אכן עולים גם עולים, אין שיקול דעת שם בכלל!!! וזו הנקודה שמבחוץ יש כללים וגדרים, אבל כשנמצאים בפנים אין שליטה, זה לא כמו לקנות דירה בעפולה או להשקיע בקרן השתלמות, כי התנודתיות והריגוש בזה הם פי אלף!!! ואם שמים קצת אז מרגישים הפסד למה למען השם לא שמתי את כל ה 5,000 שהיה לנו... ואז המצב עלול להסתבך... אגב זה לא רק בקריפטו אלא גם בדברים רבים בשוק ההון שגורמים לאברך להיכנס לחדר מחשבים, או לאחר לפתוח שוב ושוב את הגרפים, שזה תסמין מובהק של חוסר שליטה ומעצורים... ואני לא מדבר גם רק על מינופים, גם בהשקעה רגילה שהתעסקתי עם עשרות ואולי מאות אנשים שתחילה לא הבינו בזה דבר וחצי דבר, ואזהגיעה השאלה מכוולם, אני לא זוכר יוצא מן הכלל:למה לא נמכור בגבוה ונקנה בנמוך?? ככה נרוויח יותר מטבעות... איפה ההבטחה שלא ניגע בזה וכמובן שלא נסחור?? נעלם.. נאדה... כי ככה זה עובד! ומה שקורה לאדם שמתחיל לסחור יום יומי זה שהוא עף מהשוק על טיל בלי שקל תוך זמן קצר... אני פשטתי את עורי לנסות ללמד אחרים מטעויות שלי... ומי שרוצה ללמוד על בשרו ולקחת את הריזיקה מוזמן...
פשוט שאדם צריך לדאוג על עתידו ולחשב היכן יכול לקבל תמורה טובה להשקעה זהירה ומניבה.. ומי שחושב שזה בא לשלול את זה לא בכיוון...
זה העניין ומי שחושב אחרת-זכותו, רק רציתי להעביר את המסר שיש כאן משהו שיכול להוביל אדם שפוי, נורמלי ושבדרך כלל מעשיו מחושבים, למדרון מדרדר ללא מעצורים.
יה"ר שה' יכוון את כולם בדרך הנכונה.
כל הכבוד על החשיפה האישית
בשביל להציל אחרים

בפרט שנראה מבין המילים
שיש כאלה שכן מכירים

הביקורת לא היתה ח״ו עליך
אלא על פרסום הכתבה בצורה הזו
שנשמע בטעות שלולי עניין ההתמכרות זה השקעה טובה
ומאמין שלא תמליץ לקנות מטבע לא מוכר גם בלי קשר להנ״ל
 
@איש מזל וחבריו,
התכנסנו כאן בפורום כדי לתקשר עם אנשים,
חכמים יותר ופחות, חביבים יותר ופחות, אנשי מזל יותר ופחות.
מי שרוצה לשוחח עם מכונות - יכול בקלות לעשות זאת בעצמו וכרצונו בכל עת,
לשאול לדעתן, לקבל את עצתן וללבן איתן סוגיות בוערות.
 
שלום וברכה
אני בעל המעשה מהכתבה.
ראיתי את התגובות והייתי רוצה להתייחס לחלק מהם.
עלו פה כמה טענות לגבי אופן ההשקעה בנכסים תנודתיים במיוחד, אצטט חלק: מה הבעיה לשים קצת כסף ואם באמת יעלה במיוחד נרויח המון... או "הוא השקיע והימר בטירוף רוב האנשים לא ככה", וכן מישהי שכתבה "אנחנו נשים כסף ולא ניגע בזה עשור"...וגם: "הכתבה לא דיברה למשקיעי הנורמלים"
אז מטרת הכתבה לא הייתה להפחיד אנשים מלהשקיע את כספם, ובוודאי לא אינטרס של הרב ליבוביץ שכל מי שמכיר אותו קצת יודע כמה שהוא משקיע את זמנו ומרצו בכדי להועיל ולעזור לאנשים, וכל הפוסל במומו פוסל וד"ל...
הרעיון היה לנסות להכניס לראש של המשקיע בתחום הזה ואולי אחדד את הנקודה יותר...

ביום בו השקעתי את הכסף זה היה יחד עם 2 כללי ברזל, 1. לא אוסיף עוד כסף להשקעה-מה שיהיה יהיה 2. לא ניגע בזה עד 2030, ב"ה מי שמכיר אותי יודע שאני אדם שיודע לקבל החלטות ולעמוד בהם... איני נידף כעלה ברוח.. ומה שקרה זה כשהרווחתי על הנייר סכום גדול, מאוד התלהבתי, וכל אחד שישקיע 100 אלף שקל ויראה את זה עומד על 200 כעבור זמן קצר לא יוכל לעמוד מנגד, ולא להתעניין ולהמשיך בקו שלא נוגע עשור... זה חזק מידי, ודוקא בגלל שזה תנודתי מאוד ברגע שרואים רווח, אפילו שהוא רק על הנייר זה מרגיש כאילו הכסף כבר בכיס, וישר מחשבנים מה נעשה עם עוד 100 אלף שקל, נשפץ? נקנה רכב? היחס לזה ממש כאילו הכסף שוכב בחשבון הבנק...
ולאחר מכן כהשוק יורד בטלטלה, התחושה היא של הפסד גמור, כבר לא מרגישים מבחוץ.... ואז מגיע החישוב שאם זה יעלה שוב נמשוך חצי לפחות, ורימיתי את עצמי שאם זה קורה השאר יישב בלי לגעת בזה כלל... אבל זה גדול ממני, וכל מי שישבתי איתו והיה כנה עם עצמו הודה שאכן כך הרגיש, רווח ואז הפסד וכמרגישים הפסד רוצים למכור כשהמטבע יעלה ולקנות כשזה נמוך, ובאמת כך עושים כשזה עולה מוכרים, אבל לקב"ה תוכניות אחרות וזה לא יורד אלא עולה עוד יותר, ואז אני מחליט לקנות כדי לא לפספס, וזה כן יורד-ומוכרים את זה בהפסד... ותאמינו לי שאני מתאר אחוז קטן מהתחושות והטרלול שאפשר להיכנס אליו, ומי שאומר אצלי זה לא שייך לא מכיר את עצמו במקום הזה...
קל להגיד הוא היה משוגע אבל אני משקיע נורמלי... אבל זה פשוט כמו אחד ששותה וודקה ואומר לעצמו: אני לא אשתכר, כשאני מרגיש שהאדים כבר עולים לי לראש אני עוצר, אבל כשזה קורה והאדים אכן עולים גם עולים, אין שיקול דעת שם בכלל!!! וזו הנקודה שמבחוץ יש כללים וגדרים, אבל כשנמצאים בפנים אין שליטה, זה לא כמו לקנות דירה בעפולה או להשקיע בקרן השתלמות, כי התנודתיות והריגוש בזה הם פי אלף!!! ואם שמים קצת אז מרגישים הפסד למה למען השם לא שמתי את כל ה 5,000 שהיה לנו... ואז המצב עלול להסתבך... אגב זה לא רק בקריפטו אלא גם בדברים רבים בשוק ההון שגורמים לאברך להיכנס לחדר מחשבים, או לאחר לפתוח שוב ושוב את הגרפים, שזה תסמין מובהק של חוסר שליטה ומעצורים... ואני לא מדבר גם רק על מינופים, גם בהשקעה רגילה שהתעסקתי עם עשרות ואולי מאות אנשים שתחילה לא הבינו בזה דבר וחצי דבר, ואזהגיעה השאלה מכוולם, אני לא זוכר יוצא מן הכלל:למה לא נמכור בגבוה ונקנה בנמוך?? ככה נרוויח יותר מטבעות... איפה ההבטחה שלא ניגע בזה וכמובן שלא נסחור?? נעלם.. נאדה... כי ככה זה עובד! ומה שקורה לאדם שמתחיל לסחור יום יומי זה שהוא עף מהשוק על טיל בלי שקל תוך זמן קצר... אני פשטתי את עורי לנסות ללמד אחרים מטעויות שלי... ומי שרוצה ללמוד על בשרו ולקחת את הריזיקה מוזמן...
פשוט שאדם צריך לדאוג על עתידו ולחשב היכן יכול לקבל תמורה טובה להשקעה זהירה ומניבה.. ומי שחושב שזה בא לשלול את זה לא בכיוון...
זה העניין ומי שחושב אחרת-זכותו, רק רציתי להעביר את המסר שיש כאן משהו שיכול להוביל אדם שפוי, נורמלי ושבדרך כלל מעשיו מחושבים, למדרון מדרדר ללא מעצורים.
יה"ר שה' יכוון את כולם בדרך הנכונה.
כל הכבוד סיפור נפלא עם הרבה מוסר השכל
אבל אם אפשר להעיר הערה קטנה
קצת התבלבלו לכם הדברים לפחות איך שאני קראתי
בשוק ההון יש שני סוגים של אנשים וזה מהותי ביותר
יש ״סוחרים״ ויש ״משקיעים״
סוחרים כמו בתיאור שלך חייהם אינם חיים כל היום בחדשות גרפים עדכונים פושים
משקיעים ואני מדבר על משקיעים לא על סוחרים שהם חושבים שהם משקיעים (אני בסנופי לטווח ארוך ואז אחרי שלוש חודשים הוא אומר לך אבל הדולר ירד אולי כדאי למשוך???) זה משהו אחר לגמרי
ובעיניי ובעיני רבים זה דבר מבורך להשקיע אם זה במדדים קלאסים ואנשים עם קצת יותר תעוזה במניות או אפילו בקריפטו ח״ו
בשביל זה לא צריך ללכת כל דקה למחשב ולראות כל פוש בעיתון ומי שעושה את זה או שהוא סוחר במסווה או שהשקעות זה לא בשבילו
חבל שהכתבה לא עשתה את ההפרדה בין הדברים כי ״שוק ההון״ הוא מקום נפלא ליצירת כסף השאלה היא איך משתמשים בו
ובקשר למינוף יש משפט שמיוחס לוורן באפט ״מינוף הוא השטן״ בסיפור שלך רואים עד כמה
בקיצור אל תהיו סוחרים ואל תמנפו אחרת אולי תפרסמו סיפור עוד כמה שנים ביתד וחבל גם על הכסף וגם על החיים שלכם
אבל להשאיר כסף בבנק בלי תשואה לחתונות?קרן כספית?לא חבל?ברור שצריך להשקיע או בנדלֿֿ״ן או בשוק ההון
הכסף חייב לעבוד
 
נערך לאחרונה ב:
כל הכבוד סיפור נפלא עם הרבה מוסר השכל
אבל אם אפשר להעיר הערה קטנה
קצת התבלבלו לכם הדברים לפחות איך שאני קראתי
בשוק ההון יש שני סוגים של אנשים וזה מהותי ביותר
יש ״סוחרים״ ויש ״משקיעים״
סוחרים כמו בתיאור שלך חייהם אינם חיים כל היום בחדשות גרפים עדכונים פושים
משקיעים ואני מדבר על משקיעים לא על סוחרים שהם חושבים שהם משקיעים (אני בסנופי לטווח ארוך ואז אחרי שלוש חודשים הוא אומר לך אבל הדולר ירד אולי כדאי למשוך???) זה משהו אחר לגמרי
ובעיניי ובעיני רבים זה דבר מבורך להשקיע אם זה במדדים קלאסים ואנשים עם קצת יותר תעוזה במניות או אפילו בקריפטו ח״ו
בשביל זה לא צריך ללכת כל דקה למחשב ולראות כל פוש בעיתון ומי שעושה את זה או שהוא סוחר במסווה או שהשקעות זה לא בשבילו
חבל שהכתבה לא עשתה את ההפרדה בין הדברים כי ״שוק ההון״ הוא מקום נפלא ליצירת כסף השאלה היא איך משתמשים בו
ובקשר למינוף יש משפט שמיוחס לוורן באפט ״מינוף הוא השטן״ בסיפור שלך רואים עד כמה
בקיצור אל תהיו סוחרים ואל תמנפו אחרת אולי תפרסמו סיפור עוד כמה שנים ביתד וחבל גם על הכסף וגם על החיים שלכם
אבל להשאיר כסף בבנק בלי תשואה לחתונות?קרן כספית?לא חבל?ברור שצריך להשקיע או בנדלֿֿ״ן או בשוק ההון
הכסף חייב לעבוד
להשקיע בשוק ההון ולגרום לכסף לעבוד זה זה בוודאי דבר מבורך.
הנקודה היא שאותה גם ניסיתי להעביר בתגובתי וטוב שאתה מעלה את זה, שגם כשאתה מתחיל כמשקיע וברור לך שאתה לא הולך לסחור בשום פנים ואופן, וכפי שאני התחלתי.. יש פה סיכון מאוד גבוה לעבור מאגף המשקיע לאגף הסוחר, וזה קורה בלי שימת לב עם היתר של רק קצת או רק לתקופה קצרה, מתוך שכנוע עצמי במקרה הטוב או רמאות עצמית במקרה הפחות,אפשר לפתוח ויקיפדיהולבדוק מה אחוז האנשים ששרדו במסחר יומי.[ספוילר: 80 אחוז הפסידו את הקרן עוד לפני שמדברים על צבירת חובות, כשה 20 הנותרים גם אם זה נכון לטווח ארוך, לא חישבנו את המחירים הכבדים ששילמו על זה, כמו השקעה של רוב היום בזה במקום בבית, משפחה, התקדמות אישית וכד'ו] ובפרט ברף ריגוש כזה ששואב עוד לפני ששמת לב... ואם אתה עדיין רוצה להיכנס לשוק ההון זו לא בושה ללמוד על החסרונות והסיכונים שבזה בכדי להבין ולדעת שאתה נכנס במודעות לתחום שמאוד יכול להיות שייראה אחרת לגמרי ממה שתכננת....
תודה על המשוב
 
להשקיע בשוק ההון ולגרום לכסף לעבוד זה זה בוודאי דבר מבורך.
הנקודה היא שאותה גם ניסיתי להעביר בתגובתי וטוב שאתה מעלה את זה, שגם כשאתה מתחיל כמשקיע וברור לך שאתה לא הולך לסחור בשום פנים ואופן, וכפי שאני התחלתי.. יש פה סיכון מאוד גבוה לעבור מאגף המשקיע לאגף הסוחר, וזה קורה בלי שימת לב עם היתר של רק קצת או רק לתקופה קצרה, מתוך שכנוע עצמי במקרה הטוב או רמאות עצמית במקרה הפחות,אפשר לפתוח ויקיפדיהולבדוק מה אחוז האנשים ששרדו במסחר יומי.[ספוילר: 80 אחוז הפסידו את הקרן עוד לפני שמדברים על צבירת חובות, כשה 20 הנותרים גם אם זה נכון לטווח ארוך, לא חישבנו את המחירים הכבדים ששילמו על זה, כמו השקעה של רוב היום בזה במקום בבית, משפחה, התקדמות אישית וכד'ו] ובפרט ברף ריגוש כזה ששואב עוד לפני ששמת לב... ואם אתה עדיין רוצה להיכנס לשוק ההון זו לא בושה ללמוד על החסרונות והסיכונים שבזה בכדי להבין ולדעת שאתה נכנס במודעות לתחום שמאוד יכול להיות שייראה אחרת לגמרי ממה שתכננת....
תודה על המשוב
מסכים אתך במאה אחוז

אפשר לראות את זה בעיסוק המוגבר ב״פיזור במדדים״
אם כל הרעיון זה ״חכמת המונים״ ו״ראש קטן״
למה כ״כ הרבה מתלבטים על איזה פיזור לעשות, לטווח רחוק כמובן!

לעניות דעתי
זה מגיע מהדחף להרגיש אקטיבי
ומהרצון לא ״ללכת עם העדר״…
 
מי שלא לוקח סיכונים(כמובן שלא גדולים מידי)
שיתחיל לדאוג על הסיכויים שלו
בדרך הטבע אין שום סיכוי בעולם שממשכורת ממוצעת של אשת אברך ומלגה מכולל מחתנים משפחה מרובה זה פשוט נס גלוי אחרת אין הסבר
זה במאמר מוסגר כי צריך לדעת אם איפה כמה ואיך להשקיע ואף אחד לא יכול להבטיח לאף אחד שלא יפסיד פתאום את כל כספו, אף אחד.
מי שמשקיע במדדים מאז חתונתו סכום כסף קבוע לליטאים (8 ילדים 4 בנים 4 בנות) לפי חישוב גס 2100 ש''ח יוכל לחתנם בכבוד
זה לא סכום גבוה כשמבינים את ההכרח וחושבים מה האפשרויות האחרות
וגם לא סיכון כ''כ גבוה כשזה לכזה טווח
 
מי שמשקיע במדדים מאז חתונתו סכום כסף קבוע לליטאים (8 ילדים 4 בנים 4 בנות) לפי חישוב גס 2100 ש''ח יוכל לחתנם בכבוד
זה לא סכום גבוה כשמבינים את ההכרח וחושבים מה האפשרויות האחרות
וגם לא סיכון כ''כ גבוה כשזה לכזה טווח
אתה מזכיר לי את אותו בחור שניגש לר' אלה' לאפין וא"ל שאני רוצה לעבוד קצת בענין כזה וכזה כך וכך שעות וכו' ואז יהיה לי כך וכך כסף וכו'
א"ל ר' אלה' ומי אמר לך שתתחתן א"ל למה הרב מקלל אותי ? ה' יעזור ודאי שאני יתחתן ! א"ל ונניח שתתחתן מי אמר שיהיה ילדים וכו' א"ל כנ"ל וכו' וכו', א"ל ר' אלה' על ה' אתה סומך לאשה טובה ובריאה וילדים בריאים וכו' ועל קצת פרנסה לא?
א"כ ה"נ בענין שלך כתבת שהוא משקיע מהחתונה 2100 וכי הוא יודע כמה ילדים יהיו ומה יהיה לו להפריש בהמשך החיים ? אלא תסמוך על הקב"ה
כמובן שאיני אומר שלא להשקיע ולעשות את ההשתדלות שאפי' ר' דב' אמר לעשות אבל לכתוב מי שמשקיע סכום כזה וכו' אזי הוא מסודר ועל זה באתי להעיר ולהאיר
 
אתה מזכיר לי את אותו בחור שניגש לר' אלה' לאפין וא"ל שאני רוצה לעבוד קצת בענין כזה וכזה כך וכך שעות וכו' ואז יהיה לי כך וכך כסף וכו'
א"ל ר' אלה' ומי אמר לך שתתחתן א"ל למה הרב מקלל אותי ? ה' יעזור ודאי שאני יתחתן ! א"ל ונניח שתתחתן מי אמר שיהיה ילדים וכו' א"ל כנ"ל וכו' וכו', א"ל ר' אלה' על ה' אתה סומך לאשה טובה ובריאה וילדים בריאים וכו' ועל קצת פרנסה לא?
א"כ ה"נ בענין שלך כתבת שהוא משקיע מהחתונה 2100 וכי הוא יודע כמה ילדים יהיו ומה יהיה לו להפריש בהמשך החיים ? אלא תסמוך על הקב"ה
כמובן שאיני אומר שלא להשקיע ולעשות את ההשתדלות שאפי' ר' דב' אמר לעשות אבל לכתוב מי שמשקיע סכום כזה וכו' אזי הוא מסודר ועל זה באתי להעיר ולהאיר
צודק
אני כמובן לא מתכוון שזה מבטח ושאין עוד מקום לאמונה ותפילות
רק כוונתי שזה צורת החיים הרגילה ולכך יש להתכונן ולהשתדל
 
להשקיע בשוק ההון ולגרום לכסף לעבוד זה זה בוודאי דבר מבורך.
הנקודה היא שאותה גם ניסיתי להעביר בתגובתי וטוב שאתה מעלה את זה, שגם כשאתה מתחיל כמשקיע וברור לך שאתה לא הולך לסחור בשום פנים ואופן, וכפי שאני התחלתי.. יש פה סיכון מאוד גבוה לעבור מאגף המשקיע לאגף הסוחר, וזה קורה בלי שימת לב עם היתר של רק קצת או רק לתקופה קצרה, מתוך שכנוע עצמי במקרה הטוב או רמאות עצמית במקרה הפחות,אפשר לפתוח ויקיפדיהולבדוק מה אחוז האנשים ששרדו במסחר יומי.[ספוילר: 80 אחוז הפסידו את הקרן עוד לפני שמדברים על צבירת חובות, כשה 20 הנותרים גם אם זה נכון לטווח ארוך, לא חישבנו את המחירים הכבדים ששילמו על זה, כמו השקעה של רוב היום בזה במקום בבית, משפחה, התקדמות אישית וכד'ו] ובפרט ברף ריגוש כזה ששואב עוד לפני ששמת לב... ואם אתה עדיין רוצה להיכנס לשוק ההון זו לא בושה ללמוד על החסרונות והסיכונים שבזה בכדי להבין ולדעת שאתה נכנס במודעות לתחום שמאוד יכול להיות שייראה אחרת לגמרי ממה שתכננת....
תודה על המשוב
אם מותר לשאול מה עשה לך את זה? הרווח הגבוה או הסיכון הגבוה שהצליח לך (השאלה אם זה דומה ללוטו או לדוג' לשנה אם רווח גבוה בS&P)
 
שלום וברכה
אני בעל המעשה מהכתבה.
ראיתי את התגובות והייתי רוצה להתייחס לחלק מהם.
עלו פה כמה טענות לגבי אופן ההשקעה בנכסים תנודתיים במיוחד, אצטט חלק: מה הבעיה לשים קצת כסף ואם באמת יעלה במיוחד נרויח המון... או "הוא השקיע והימר בטירוף רוב האנשים לא ככה", וכן מישהי שכתבה "אנחנו נשים כסף ולא ניגע בזה עשור"...וגם: "הכתבה לא דיברה למשקיעי הנורמלים"
אז מטרת הכתבה לא הייתה להפחיד אנשים מלהשקיע את כספם, ובוודאי לא אינטרס של הרב ליבוביץ שכל מי שמכיר אותו קצת יודע כמה שהוא משקיע את זמנו ומרצו בכדי להועיל ולעזור לאנשים, וכל הפוסל במומו פוסל וד"ל...
הרעיון היה לנסות להכניס לראש של המשקיע בתחום הזה ואולי אחדד את הנקודה יותר...

ביום בו השקעתי את הכסף זה היה יחד עם 2 כללי ברזל, 1. לא אוסיף עוד כסף להשקעה-מה שיהיה יהיה 2. לא ניגע בזה עד 2030, ב"ה מי שמכיר אותי יודע שאני אדם שיודע לקבל החלטות ולעמוד בהם... איני נידף כעלה ברוח.. ומה שקרה זה כשהרווחתי על הנייר סכום גדול, מאוד התלהבתי, וכל אחד שישקיע 100 אלף שקל ויראה את זה עומד על 200 כעבור זמן קצר לא יוכל לעמוד מנגד, ולא להתעניין ולהמשיך בקו שלא נוגע עשור... זה חזק מידי, ודוקא בגלל שזה תנודתי מאוד ברגע שרואים רווח, אפילו שהוא רק על הנייר זה מרגיש כאילו הכסף כבר בכיס, וישר מחשבנים מה נעשה עם עוד 100 אלף שקל, נשפץ? נקנה רכב? היחס לזה ממש כאילו הכסף שוכב בחשבון הבנק...
ולאחר מכן כהשוק יורד בטלטלה, התחושה היא של הפסד גמור, כבר לא מרגישים מבחוץ.... ואז מגיע החישוב שאם זה יעלה שוב נמשוך חצי לפחות, ורימיתי את עצמי שאם זה קורה השאר יישב בלי לגעת בזה כלל... אבל זה גדול ממני, וכל מי שישבתי איתו והיה כנה עם עצמו הודה שאכן כך הרגיש, רווח ואז הפסד וכמרגישים הפסד רוצים למכור כשהמטבע יעלה ולקנות כשזה נמוך, ובאמת כך עושים כשזה עולה מוכרים, אבל לקב"ה תוכניות אחרות וזה לא יורד אלא עולה עוד יותר, ואז אני מחליט לקנות כדי לא לפספס, וזה כן יורד-ומוכרים את זה בהפסד... ותאמינו לי שאני מתאר אחוז קטן מהתחושות והטרלול שאפשר להיכנס אליו, ומי שאומר אצלי זה לא שייך לא מכיר את עצמו במקום הזה...
קל להגיד הוא היה משוגע אבל אני משקיע נורמלי... אבל זה פשוט כמו אחד ששותה וודקה ואומר לעצמו: אני לא אשתכר, כשאני מרגיש שהאדים כבר עולים לי לראש אני עוצר, אבל כשזה קורה והאדים אכן עולים גם עולים, אין שיקול דעת שם בכלל!!! וזו הנקודה שמבחוץ יש כללים וגדרים, אבל כשנמצאים בפנים אין שליטה, זה לא כמו לקנות דירה בעפולה או להשקיע בקרן השתלמות, כי התנודתיות והריגוש בזה הם פי אלף!!! ואם שמים קצת אז מרגישים הפסד למה למען השם לא שמתי את כל ה 5,000 שהיה לנו... ואז המצב עלול להסתבך... אגב זה לא רק בקריפטו אלא גם בדברים רבים בשוק ההון שגורמים לאברך להיכנס לחדר מחשבים, או לאחר לפתוח שוב ושוב את הגרפים, שזה תסמין מובהק של חוסר שליטה ומעצורים... ואני לא מדבר גם רק על מינופים, גם בהשקעה רגילה שהתעסקתי עם עשרות ואולי מאות אנשים שתחילה לא הבינו בזה דבר וחצי דבר, ואזהגיעה השאלה מכוולם, אני לא זוכר יוצא מן הכלל:למה לא נמכור בגבוה ונקנה בנמוך?? ככה נרוויח יותר מטבעות... איפה ההבטחה שלא ניגע בזה וכמובן שלא נסחור?? נעלם.. נאדה... כי ככה זה עובד! ומה שקורה לאדם שמתחיל לסחור יום יומי זה שהוא עף מהשוק על טיל בלי שקל תוך זמן קצר... אני פשטתי את עורי לנסות ללמד אחרים מטעויות שלי... ומי שרוצה ללמוד על בשרו ולקחת את הריזיקה מוזמן...
פשוט שאדם צריך לדאוג על עתידו ולחשב היכן יכול לקבל תמורה טובה להשקעה זהירה ומניבה.. ומי שחושב שזה בא לשלול את זה לא בכיוון...
זה העניין ומי שחושב אחרת-זכותו, רק רציתי להעביר את המסר שיש כאן משהו שיכול להוביל אדם שפוי, נורמלי ושבדרך כלל מעשיו מחושבים, למדרון מדרדר ללא מעצורים.
יה"ר שה' יכוון את כולם בדרך הנכונה.

ברוך הבא לפורום. בנימה אישית שמחתי לראות שיש לך כסף פנוי למנוי פרמיום מצבך טוב ממצבי.
משביל לכתוב את התגובה הוא היה צריך לעשות מנוי פרימיום אחרת הוא היה צריך לחכות נרעה לי שבוע וכל הכבוד לו שהשקיע עשרות שקלים משביל להעביר את המסר וזה ממש לא יפה לדרוך על יבלת למישהו שעבר משהו טרגי
 
אני לא חושבת שכל מי שבודק הרבה הוא יכול להית מהמר
אני שמתי סכום גבוה של חיסכון בבת אחת בשוק ההון
בשבוע הראשון בדקתי אפילו 5 פעמים ביום......
לאט לאט זה נרגע
ידעתי שאני כמו משוגע העיירה שהולך ליער, פותח את התיבה עם היהלומים -סוגר וחוזר הבייתה מחייך.....
(היום אני מסתכלת פעם הכמה חודשים, וזה באמת מיותר, כי זה בכל מקרה חיסכון לעוד הרבה שנים....
 
משביל לכתוב את התגובה הוא היה צריך לעשות מנוי פרימיום אחרת הוא היה צריך לחכות נרעה לי שבוע וכל הכבוד לו שהשקיע עשרות שקלים משביל להעביר את המסר וזה ממש לא יפה לדרוך על יבלת למישהו שעבר משהו טרגי
מדויק.
 
להשקיע בשוק ההון ולגרום לכסף לעבוד זה זה בוודאי דבר מבורך.
הנקודה היא שאותה גם ניסיתי להעביר בתגובתי וטוב שאתה מעלה את זה, שגם כשאתה מתחיל כמשקיע וברור לך שאתה לא הולך לסחור בשום פנים ואופן, וכפי שאני התחלתי.. יש פה סיכון מאוד גבוה לעבור מאגף המשקיע לאגף הסוחר, וזה קורה בלי שימת לב עם היתר של רק קצת או רק לתקופה קצרה, מתוך שכנוע עצמי במקרה הטוב או רמאות עצמית במקרה הפחות,אפשר לפתוח ויקיפדיהולבדוק מה אחוז האנשים ששרדו במסחר יומי.[ספוילר: 80 אחוז הפסידו את הקרן עוד לפני שמדברים על צבירת חובות, כשה 20 הנותרים גם אם זה נכון לטווח ארוך, לא חישבנו את המחירים הכבדים ששילמו על זה, כמו השקעה של רוב היום בזה במקום בבית, משפחה, התקדמות אישית וכד'ו] ובפרט ברף ריגוש כזה ששואב עוד לפני ששמת לב... ואם אתה עדיין רוצה להיכנס לשוק ההון זו לא בושה ללמוד על החסרונות והסיכונים שבזה בכדי להבין ולדעת שאתה נכנס במודעות לתחום שמאוד יכול להיות שייראה אחרת לגמרי ממה שתכננת....
תודה על המשוב
מדויק מאד. לכן להרבה חוסכים עדיף לא ללכת לחשבון מסחר עצמאי אלא לחסוך דרך מוצרים פשוטים ו"טיפשים" יותר דרך מסלולי חיסכון.
גם אם זה אומר שההשקעה לא תהיה הכי אופטימלית (קרנות איריות) , וגם יצטרכו לוותר על אפיקי השקעה מסוימים (לרוצים להיחשף ספיציפית למניות כמו טסלה גוגל או קריפטו).
להידרדר להימורים כשיש לך חשבון מסחר יכול לקרות לכל אחד, וחושב שאתה מעלה את הנקודה הזו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה