עזרה בהכנת עוגת שמרים

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י שושיה;1509314:
חוצמיזה זה לא אומר שאת אמורה להשתמש בכ-ל כמות המילוי לק"ג קמח אחד...
לי יש מתכון מדהים לשמרים ללא מרגרינה, בצק רך, ויוצאים פסים\רוגעלאך מדהימים, אמא שלי, לוחמת מרגרינה, לא האמינה לי שיש שמרים ללא מרגרינה ויוצאים מדהים,
ניסתה ונשרפה, כנ"ל כל יולדת שאני שולחת לה מהם.
אם מענין מישהו אעלה.

אשמח מאד!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
שימו לב שאמרתי שזה ל2.5-3 קילו בצק!
(כנראה שאפילו יותר רק שאני אוהבת לשים בנדיבות...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
פסי שמרים ללא מרגרינה-הקרדיט לחברתי עדנה

חומרים:

ק"ג קמח
2 כפות שמרים
3 ביצים
4\3 כוס סוכר
1 כוס שמן+4\1 כוס
1 כפית מלח
4\3 1 כוסות מים חמימים

הכנה:

מעבדים את כל החומרים חוץ מ4\1 כוס השמן, לקראת סוף העיבוד מוסיפים את השמן הנותר, מעבדים מעט ונותנים לבצק לנוח 5 דק', שוב ללוש ולהתפיח שעה-שעה וחצי.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י שושיה;1509610:
פסי שמרים ללא מרגרינה-הקרדיט לחברתי עדנה

חומרים:

ק"ג קמח
2 כפות שמרים
3 ביצים
4\3 כוס סוכר
1 כוס שמן+4\1 כוס
1 כפית מלח
4\3 1 כוסות מים חמימים

הכנה:

מעבדים את כל החומרים חוץ מ4\1 כוס השמן, לקראת סוף העיבוד מוסיפים את השמן הנותר, מעבדים מעט ונותנים לבצק לנוח 5 דק', שוב ללוש ולהתפיח שעה-שעה וחצי.

בהצלחה!

איזה קטע!
זה בדיוק הבצק בו אני משתמשת! הוא אכן מעולה
משתלב מדהים עם המילוי שנתתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
שושיה,
המתכון שלך יצא טוב גם עם קמח מלא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הכנתי את הבצק לפי המתכון של שושיה רק בלי ביצים
ויצא ממש כמו גומי בצק לא דביק אבל צמיג
האם זה בסדר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נכתב ע"י אולפן הפקות;1510082:
יש לי מילוי משובח לשמרים,
עם ריץ'.
אם רוצים אכתוב.

אני אשמח מאד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י חדוי כנרת;1510261:
אני אשמח מאד!
עוגת שמרים משובחת ואוורירית- 5 פסים
1 "ג קמח
50 גר' שמרים ( שמרים יבשים- 2 כפות)
(את השמרים אפשר לשים בכוס עם 1/4 כוס מים ו-1 כפית סוכר - שהשמרים יתפחו טיפה).
3/4 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
3 ביצים
1 ו-1/2 כוס מיןם
1 ו- 1/4 כוס שמן

בקערה- שמים את כל החומרים חוץ מהשמרים- מפעילים את המיקסר שיתחיל ללוש טיפה, ואז שופכים את השמרים, וממשיכים ללוש במיקסר 12 דקות. (מאוד חשוב להקפיד שילוש הרבה זמן- לקבלת בצק טוב ואוורירי).

משמנים קערה, שמים את הבצק בתוכו, ומתפיחים שעה- שעה ורבע- שיכפיל את הנפח שלו.

מלית שוקולד מיוחדת- ( לכמות בצק השאת אני מכפילה את כמות המלית, אוהבת שיש הרבה מילוי.)
1 ו- 1/2 כוס סוכר
1 כוס קקאו
2 כפות פודינג וניל
1 ביצה
1/2 כוס ריץ'- לא מוקצף
1/2 כוס שמן

לרדד למלבן אורך בגודל של תבנית אינגליש קיק, עדיף שיהיה דק שלא יתפוס מדי נפח הבצק בעוגה.
למרוח המלית לכל אורך הבצק.
אח"כ לקפל קיפול אחד כלפי פנים לכל הרוחב של המלבן של 2 הצדדים הפתוחים- ע"מ שהמלית לא תצא החוצה, ולסיומת יפה.
ואז מגלגלים כמו רולדה- בערך 3 קיפולים.

שמים בתבנית אינגליש קייק- לקבלת צורה יפה- ונותנים לו לתפוח עוד שעה, לכסות עם מגבת.

למרוח לפני האפיה ביצה- שיצא חום באפיה, אפשר לפזר שומשום, או לאחר האפיה א. סוכר, או להשאיר כך.

מכניסים לתנור מחומם 180 מע' מראש בערך 20 דקות.

להקפיד לשים את תבניות האנגליש קייק על תבנית גדולה של תנור - כך החום אופה אותו טוב למטה, בלי התבנית של התנור למעלה יהיה מוכן ולמטה עדיין לא, וכאשר הלמטה יהיה מוכן הלמעלה יהיה שרוף- טיפ לגבי כל דבר שאופים, לאפות תמיד בתוך התבנית של התנור.

יש גם את צורת הקראנץ'-

לאחר גלגול הרולדה, חוצים ל-2 ומשלבים בינהם כמו צמה, מ-2 פסים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכתב ע"י אולפן הפקות;1510380:
עוגת שמרים משובחת ואוורירית- 5 פסים
1 "ג קמח
50 גר' שמרים ( שמרים יבשים- 2 כפות)
(את השמרים אפשר לשים בכוס עם 1/4 כוס מים ו-1 כפית סוכר - שהשמרים יתפחו טיפה).
3/4 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
3 ביצים
1 ו-1/2 כוס מיןם
1 ו- 1/4 כוס שמן

בקערה- שמים את כל החומרים חוץ מהשמרים- מפעילים את המיקסר שיתחיל ללוש טיפה, ואז שופכים את השמרים, וממשיכים ללוש במיקסר 12 דקות. (מאוד חשוב להקפיד שילוש הרבה זמן- לקבלת בצק טוב ואוורירי).

משמנים קערה, שמים את הבצק בתוכו, ומתפיחים שעה- שעה ורבע- שיכפיל את הנפח שלו.

מלית שוקולד מיוחדת- ( לכמות בצק השאת אני מכפילה את כמות המלית, אוהבת שיש הרבה מילוי.)
1 ו- 1/2 כוס סוכר
1 כוס קקאו
2 כפות פודינג וניל
1 ביצה
1/2 כוס ריץ'- לא מוקצף
1/2 כוס שמן

לרדד למלבן אורך בגודל של תבנית אינגליש קיק, עדיף שיהיה דק שלא יתפוס מדי נפח הבצק בעוגה.
למרוח המלית לכל אורך הבצק.
אח"כ לקפל קיפול אחד כלפי פנים לכל הרוחב של המלבן של 2 הצדדים הפתוחים- ע"מ שהמלית לא תצא החוצה, ולסיומת יפה.
ואז מגלגלים כמו רולדה- בערך 3 קיפולים.

שמים בתבנית אינגליש קייק- לקבלת צורה יפה- ונותנים לו לתפוח עוד שעה, לכסות עם מגבת.

למרוח לפני האפיה ביצה- שיצא חום באפיה, אפשר לפזר שומשום, או לאחר האפיה א. סוכר, או להשאיר כך.

מכניסים לתנור מחומם 180 מע' מראש בערך 20 דקות.

להקפיד לשים את תבניות האנגליש קייק על תבנית גדולה של תנור - כך החום אופה אותו טוב למטה, בלי התבנית של התנור למעלה יהיה מוכן ולמטה עדיין לא, וכאשר הלמטה יהיה מוכן הלמעלה יהיה שרוף- טיפ לגבי כל דבר שאופים, לאפות תמיד בתוך התבנית של התנור.

יש גם את צורת הקראנץ'-

לאחר גלגול הרולדה, חוצים ל-2 ומשלבים בינהם כמו צמה, מ-2 פסים.

המון תודות!
המתכון דומה מאד לשלי שכמובן עם מרגרינה, ולא העזתי לנסות להחליף.
יצא מוצלח מאד!
מה שכן ,במתכון שלי מקציפים את המילוי, ומכיון שלא ציינת, אז סתם ערבבתי,
ועוד משהו ,לא הי' לי זמן להפשיר ריץ' אז שמתי במקום זה מים.....
ועם כל זאת יצא נהדר!
יתכן שעם ריץ' הי' עוד יותר מוצלח, אבל לא נראה לי שצריך!
מקוה שלא איכפת לך אם אמליץ ואעביר זאת הלאה.
ושוב, מודה לך מאד!
שבת שלום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י חדוי כנרת;1511248:
המון תודות!
המתכון דומה מאד לשלי שכמובן עם מרגרינה, ולא העזתי לנסות להחליף.
יצא מוצלח מאד!
מה שכן ,במתכון שלי מקציפים את המילוי, ומכיון שלא ציינת, אז סתם ערבבתי,
ועוד משהו ,לא הי' לי זמן להפשיר ריץ' אז שמתי במקום זה מים.....
ועם כל זאת יצא נהדר!
יתכן שעם ריץ' הי' עוד יותר מוצלח, אבל לא נראה לי שצריך!
מקוה שלא איכפת לך אם אמליץ ואעביר זאת הלאה.
ושוב, מודה לך מאד!
שבת שלום!
את הריץ' מערבבים בלי להקציף,
מאוד משדרג את המילוי.
זה לא מתכון שלי... לקחת את זה מחמותי שנמצאת בקורס קונדטוריה של תמי פיליפ ומשם המתכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
טעמתי פעם עוגת שמרים ביתית, מדהימה עם מילוי מיוחד, האופה הצעירה סיפרה שהיא מפוררת למילית עוגת שוקולד.
לא ביקשתי מתכון מדוייק כי זה היה בשבת... אבל אולי מישהי מכירה את הסגנון הזה של המילוי? הוא יצא ממש רך ולא יבש, כמו עוגת הבית. משהו כמו עוגת שמרים במילוי בראוניז דקיקים...
(בטוח בלי מרגרינה, אין סיכוי שהאמא שם מכניסה לבית מרגרינה...)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה