נכתב ע"י חדוי כנרת;1510261:
עוגת שמרים משובחת ואוורירית- 5 פסים
1 "ג קמח
50 גר' שמרים ( שמרים יבשים- 2 כפות)
(את השמרים אפשר לשים בכוס עם 1/4 כוס מים ו-1 כפית סוכר - שהשמרים יתפחו טיפה).
3/4 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
3 ביצים
1 ו-1/2 כוס מיןם
1 ו- 1/4 כוס שמן
בקערה- שמים את כל החומרים חוץ מהשמרים- מפעילים את המיקסר שיתחיל ללוש טיפה, ואז שופכים את השמרים, וממשיכים ללוש במיקסר 12 דקות. (מאוד חשוב להקפיד שילוש הרבה זמן- לקבלת בצק טוב ואוורירי).
משמנים קערה, שמים את הבצק בתוכו, ומתפיחים שעה- שעה ורבע- שיכפיל את הנפח שלו.
מלית שוקולד מיוחדת- ( לכמות בצק השאת אני מכפילה את כמות המלית, אוהבת שיש הרבה מילוי.)
1 ו- 1/2 כוס סוכר
1 כוס קקאו
2 כפות פודינג וניל
1 ביצה
1/2 כוס ריץ'- לא מוקצף
1/2 כוס שמן
לרדד למלבן אורך בגודל של תבנית אינגליש קיק, עדיף שיהיה דק שלא יתפוס מדי נפח הבצק בעוגה.
למרוח המלית לכל אורך הבצק.
אח"כ לקפל קיפול אחד כלפי פנים לכל הרוחב של המלבן של 2 הצדדים הפתוחים- ע"מ שהמלית לא תצא החוצה, ולסיומת יפה.
ואז מגלגלים כמו רולדה- בערך 3 קיפולים.
שמים בתבנית אינגליש קייק- לקבלת צורה יפה- ונותנים לו לתפוח עוד שעה, לכסות עם מגבת.
למרוח לפני האפיה ביצה- שיצא חום באפיה, אפשר לפזר שומשום, או לאחר האפיה א. סוכר, או להשאיר כך.
מכניסים לתנור מחומם 180 מע' מראש בערך 20 דקות.
להקפיד לשים את תבניות האנגליש קייק על תבנית גדולה של תנור - כך החום אופה אותו טוב למטה, בלי התבנית של התנור למעלה יהיה מוכן ולמטה עדיין לא, וכאשר הלמטה יהיה מוכן הלמעלה יהיה שרוף- טיפ לגבי כל דבר שאופים, לאפות תמיד בתוך התבנית של התנור.
יש גם את צורת הקראנץ'-
לאחר גלגול הרולדה, חוצים ל-2 ומשלבים בינהם כמו צמה, מ-2 פסים.