עכשו אנחנו מפרגנים לכם

גמני
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
אשמח מאד לקבל:
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
מצטרפת לכל מה שאמרו, אין טעם שאחזור שוב.
רק דבר אחד שלא ציינו: הגאונות לכתוב בכל שבוע שם של פרק שמתאים גם לחלק הראשון וגם לשני. ההקבלה ביניהם - מדהימה בעיני!
 
נכתב ע"י צ פומרנץ;1523164:
פנינה, חוץ מההתכתבות במייל שמקווה שהסתדרת להעלות בPNG, אני רוצה להוסיף פה,
יש לי אחות בחורה ששנה שעברה בפסח למתנת אפיקומן היא לא רצתה לקבל מיידית מתנה, אלא קיבלה את הכסף ושומרת אותו בשביל לקנות את הספר כשהמוביילים שותקים - כשיצא בעז"ה.

ועוד משהו, לפני כמעט שנתיים ילדתי בן, ואת בדיקת סינון השמיעה הראשון - הוא לא עבר,
וכיולדת - בכיתי (בשבת?!) ודאגתי כל השבת, כי מי יודע אם זה לא כמו ב"מוביילים"???
נשארתי במיוחד עוד יום בבית חולים כדי שיעבור שוב סינון שמיעה, העיקר שאני ארגע שהכל בסדר.

ברוך ד' - היום הוא הילד ששומע כל פיפס של רעשון קטנטון, אבל ממש חייכתי לעצמי ביום חמישי האחרון, כשחזרת עכשיו לאחר שנתיים לתינוקת השומעת או לא.

תמשיכי לכתוב ולהצליח בס"ד!

את לא יחידה, וזה מה שפרסמתי בעיתון
שלום וברכה,
אני בודקת שמיעה באחד מבתי החולים במרכז הארץ. לאחרונה נתקלתי ביולדות שמאד מאד נפחדו כאשר התינוק לא עבר את הבדיקה, והן הזכירו את 'כשהמוביילים שותקים' כגורם מלחיץ שממנו שאבו את המידע. אולי תוכלי לחדד את הדברים, כדי למנוע פחדים מיותרים.
רוב התינוקות עוברים את בדיקת השמיעה ביממה הראשונה לחייהם. חלקם רק ביממה השניה, ומיעוטם רק לאחר כשבועיים ימים.
יכולות להיות מספר סיבות שתינוק לא עובר את הבדיקה בשתי היממות הראשונות לחיים:
כאשר התינוק אינו שקט.
כאשר התינוק מחרחר מעט או משמיע נשימות מעט קולניות.
כאשר יש הפרשות באוזן שלא מאפשרות לצליל לעבור אל האוזן הפנימית, ועוד סיבות מסיבות שונות. אין ספק שכאשר התינוק אינו עובר את הבדיקה בתינוקיה, הדבר אינו מוכיח על חירשות או לקות. ברוב המקרים לאחר כשבועיים במכון שמיעה הוא עובר את הבדיקה. שמונים עד תשעים אחוזים מהתינוקות שנכשלו ב'ברה' עוברים בהצלחה את הבדיקה עד גיל חודש. רק אצל שלושה פרומיל מכלל התינוקות מתגלה לקות.
כדאי לאזן את פחד הקוראות בנתונים הנ"ל.
בברכה,
א.ד, תל אביב.
 
נכתב ע"י צ פומרנץ;1523164:
פנינה, חוץ מההתכתבות במייל שמקווה שהסתדרת להעלות בPNG, אני רוצה להוסיף פה,
יש לי אחות בחורה ששנה שעברה בפסח למתנת אפיקומן היא לא רצתה לקבל מיידית מתנה, אלא קיבלה את הכסף ושומרת אותו בשביל לקנות את הספר כשהמוביילים שותקים - כשיצא בעז"ה.

ועוד משהו, לפני כמעט שנתיים ילדתי בן, ואת בדיקת סינון השמיעה הראשון - הוא לא עבר,
וכיולדת - בכיתי (בשבת?!) ודאגתי כל השבת, כי מי יודע אם זה לא כמו ב"מוביילים"???
נשארתי במיוחד עוד יום בבית חולים כדי שיעבור שוב סינון שמיעה, העיקר שאני ארגע שהכל בסדר.

ברוך ד' - היום הוא הילד ששומע כל פיפס של רעשון קטנטון, אבל ממש חייכתי לעצמי ביום חמישי האחרון, כשחזרת עכשיו לאחר שנתיים לתינוקת השומעת או לא.

תמשיכי לכתוב ולהצליח בס"ד!

נכתב ע"י pninap;1523404:
את לא יחידה, וזה מה שפרסמתי בעיתון
שלום וברכה,
אני בודקת שמיעה באחד מבתי החולים במרכז הארץ. לאחרונה נתקלתי ביולדות שמאד מאד נפחדו כאשר התינוק לא עבר את הבדיקה, והן הזכירו את 'כשהמוביילים שותקים' כגורם מלחיץ שממנו שאבו את המידע. אולי תוכלי לחדד את הדברים, כדי למנוע פחדים מיותרים.
רוב התינוקות עוברים את בדיקת השמיעה ביממה הראשונה לחייהם. חלקם רק ביממה השניה, ומיעוטם רק לאחר כשבועיים ימים.
יכולות להיות מספר סיבות שתינוק לא עובר את הבדיקה בשתי היממות הראשונות לחיים:
כאשר התינוק אינו שקט.
כאשר התינוק מחרחר מעט או משמיע נשימות מעט קולניות.
כאשר יש הפרשות באוזן שלא מאפשרות לצליל לעבור אל האוזן הפנימית, ועוד סיבות מסיבות שונות. אין ספק שכאשר התינוק אינו עובר את הבדיקה בתינוקיה, הדבר אינו מוכיח על חירשות או לקות. ברוב המקרים לאחר כשבועיים במכון שמיעה הוא עובר את הבדיקה. שמונים עד תשעים אחוזים מהתינוקות שנכשלו ב'ברה' עוברים בהצלחה את הבדיקה עד גיל חודש. רק אצל שלושה פרומיל מכלל התינוקות מתגלה לקות.
כדאי לאזן את פחד הקוראות בנתונים הנ"ל.
בברכה,
א.ד, תל אביב.

ותשובתי
לא.ד ולאמהות היקרות שנפחדו לשווא ברוך ה',
ראשית- תודה על פנייתך החשובה. את מחדדת לי שכתיבה בכל נושא דורשת אחריות מרבית, כי קהל הקוראים משליך מן הספור אל המציאות.
אכן, במחקר שערכתי בנושא אלו הם הנתונים המעודדים, אך במציאות הספורית הנתונים עברו עיוות, בגלל הדמויות החרדתיות שבחשו בקדירה. החמות צילה סולומון בגיבוי ביתה החרדתית יוכבד, הן אלו, שלא באשמתן, שהגבירו את הפחדים, החמירו את הדיאגנוזה, והמעיטו את הסיכויים.
לא נאשימן. חרדה היא קושי עצום, היא שק כבד ומכביד שמעוות את המציאות. הואיל והספור מטפל בחרדות, הוא גם משקף עד כמה חרדה יכולה לעוות מציאות, ועד כמה היא עלולה להיות מדבקת. הנה, היא הדביקה את חלי ואף חלק מהקוראות היקרות. כמה חשוב לטפל בהן, ולא לראות בהן גזירה איתה נאלצים לחיות.
במטרה להדגיש את הדברים, שמתי את הקול השפוי בפיה של יוני אחות חלי, המשלימה את לימודי קלינאות התקשורת שלה, לתשומת לב החרדות:
"רק עשרה עד עשרים אחוזים מהתינוקות שלא עברו את בדיקת ה'ברה' בבית חולים הם לקויי- שמיעה. התינוק יכול להיות עם נוזלים באוזניים שבועיים ויותר אחרי הלידה. כשהם ייספגו, הבדיקה יכולה עבור בשלום. שמונים עד תשעים אחוזים שהיא כן שומעת".
"אז למה הקלינאית רצה לחדר שלי לספר לי בפנים רציניות את האבחנה, וגם לתשאל אותי אם יש מקרים של לקות שמיעה במשפחה?" שואלת חלי בדמע.
"בדיקות הסינון הן בראשית דרכן. גם מנהלי בתי החולים חלוקים בדעותיהם כי אין עוד מספיק מחקר על בדיקות הסקר, שהן כאמור בראשית דרכן. לכן, תתפלאי לשמוע, בעוד שיש מנהלי בתי חולים שאומרים לתשאל הורים, יש שרק ממליצים על מעקב, כדי לא להכניס את ההורה ללחץ מיותר. קיים חוסר תאום וחילוקי דעות בין בתי החולים בנושא. אני משערת שהקלינאית אמרה לכם את זה, אבל מרוב לחץ ומתח המידע נכנס לתא אחורי ולא בא לשימוש".
חלי מרגישה שקצת מרוחה שבה אליה. "אז יכול להיות שהיא שומעת?" היא שואלת והתקווה כולה ממלאה את עיניה. והיא תולה מבט צמא ביוני המשקה בתקווה.
"אני לא יודעת", משיבה יוני, "וכן יודעת שאחוזי התקווה רבים".
הנה צד התקווה, עם מלוא אחוזיו, בשביל הקוראות.
מה טומן העתיד לליבי מהספור?- זה נראה בהמשך...
ועם קהל האמהות הנפחד, שרבות מהן שיתפו אותי שב. ח (בדיקה חוזרת) על העריסה ערער את שלוותן- הסליחה והמחילה.
 
סתם שאלה,
"המוביילים" יוצא כפי שהופיע בעיתון או שהוא עבר אי אלו שינויים??
 
נכתב ע"י mig;1523408:
סתם שאלה,
"המוביילים" יוצא כפי שהופיע בעיתון או שהוא עבר אי אלו שינויים??

עבר שינויים
כמו ספור ארוך שהיה חוליות חוליות, וכשהיצירה הושלמה, ומתגלים בו פה ושם חורים וסדקים..
 
נכתב ע"י pninap;1523412:
עבר שינויים
כמו ספור ארוך שהיה חוליות חוליות, וכשהיצירה הושלמה, ומתגלים בו פה ושם חורים וסדקים..

מעניין אותך לקבל תגובות?
(אם כן לאן? אם לא, נסיעה טובה:))
 
לא קיבלתי תקציר עדיין.

תודה.
 
זה ההופעה שהיתה בחנוכה בבית חנוך בריית הרצוג?
אם כן הבת שלי מאד מאד נהנתה וחזרה מוקסמת ודברה על זה כמה ימים אח"כ....

לגבי הספר "ריח הגירניום"-כל כך אמיתי ויפה. תוצרת משובחת!
(השאר, לא זכור לי שניתקלתי בהם..)
 
תודה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
אשמח גם לקבל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
תודה
 
אשמח גם לקבל
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
תודה
 
לכל השואלים
שוב
עד יום רביעי בקשות לתקציר
ואז נרכז ונשלח לכולכם יחד, בעזרת ה'.
 
נכתב ע"י לנדא;1523128:
אשמח מאד לקבל:

rachelyi88 שטרודל gmail.com

בכוונה כתבתי כך,
ולתשומת לב כל אלו שכן כתבו בצורה "נכונה" שניתנת לאיתור בחיפוש גוגל פשוט,
זהירות! זה עלול לגרום לקבלת ספאם בכמויות.

הרשימה תשאר אצלי, לא לדאוג
 
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
אשמח לקבל גם
57kornשטרודל גימל קום
 
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

תודה.
 
גם אני אשמח
הסיפור מדהים כתוב בכל כך הרבה רגישות כאילו היית בכל הצמתים האלו ממש

studiosu
שטרודל 017
.net.il

סליחה שלא כתבתי ישיר אני לאחרונה מקבלת כל יום 5 הודעות מכל מיני מרחבי העולם....
 
אשמח מאד לקבל גם.
כ"כ אני מצטרפת לכל התשבחות והפרגונים על הספרים שלך בכלל ועל המוביילים בפרט (גם "זאבים בשם החוק" מככב בין הספרים האהובים עלי ביותר).
המייל שלי: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
תודה רבה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה