קרם פטיסייר - איך אמור לצאת?

  • הוסף לסימניות
  • #1
עשיתי את הקרם כפי שכתבה pr באשכול הזה.
אבל הוא יצא ממש נוזלי...
ככה זה אמור לצאת?
אם כן, איך ממלאים איתו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לי יצא סמיך מאד... מוזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני כבר לא זוכרת, האמת. :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
:(
יכול להיות שלא ערבבתי מספיק על האש?
כמה זמן צריך לערבב אחרי שמאחדים את שתי התערובות,
את זוכרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
גם לי יצא סמיך מאוד,
קמח שמת? החלמונים הוקצפו מספיק?
בעיקר זה מסמיך בסוף שזה על האש כ-5 דקות בערך, אבל גם לפני זה זה ממש לא נוזלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בודאי ששמתי קמח.
החלמונים - מקווה שהוקצפו מספיק...
זה נהיה נוזלי כשאיחדתי את זה עם החלב :(

יש פתרון, או שהלך לי הכל? :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני עשיתי את המתכון הבא, ויצא לי סמיך. אולי תבדקי מה כתוב כאן שלא עשית.
(שימי לב : מבשלים עד לרתיחה ועד שהקרם מסמיך מאוד, תוך כדי טריפה מתמדת.)

המתכון:

קרם פטיסייר -

2 כוסות (500 מ"ל) חלב

1 כפית מחית וניל (אפשר להשתמש גם בתמצית או בגרגרים מחצי מקל)

6 חלמונים

חצי כוס (100 גרם) סוכר

1/3 כוס (40 גרם) קורנפלור מנופה

50 גרם חמאה בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות

2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה

1 כף אבקת קפה נמס

2 כפות אבקת סוכר מנופה



הכנת הקרם -

מכינים קערה רחבה, ממלאים אותה במעט מים ובקוביות קרח. מניחים בתוכה קערה נוספת ומניחים מעל מסננת.

בקערה טורפים יחד את החלמונים, הסוכר והקורנפלור. בסיר מרתיחים יחד את החלב והוניל, כשהחלב רותח יוצקים אותו בזרם דק, ותוך כדי ערבוב מתמיד לתוך הקערה עם החלמונים. טורפים היטב ומחזירים לסיר ואל הלהבה. מבשלים עד לרתיחה ועד שהקרם מסמיך מאוד, תוך כדי טריפה מתמדת. מסירים מאש, מעבירים דרך המסננת לתוך קערהת הקרח. מוסיפים פנימה את קוביות החמאה ומערבבים היטב עד להטמעה מלאה. מצננים לטמפרטורת החדר, מכסים ומעבירים לקירור למשך הלילה.

למחרת מעבירים את הקרם דרך מסננת. מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם אבקת הקפה הנמס ואבקת הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה. מקפלים את הקצפת לתוך הקרם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י עפיפון;1481301:
בודאי ששמתי קמח.
החלמונים - מקווה שהוקצפו מספיק...
זה נהיה נוזלי כשאיחדתי את זה עם החלב :(

יש פתרון, או שהלך לי הכל? :(

אם עשית הכל לפי ההוראות, תחזירי לאש נמוכה וקטנה ותערבבי כל הזמן עם כף עץ, חיב להסמיך!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י EC;1481307:
אם עשית הכל לפי ההוראות, תחזירי לאש נמוכה וקטנה ותערבבי כל הזמן עם כף עץ, חיב להסמיך!!

ערבבתי לדעתי כבר יותר מעשר דקות!
אולי אנסה להקציף את זה קצת? יש סיכוי שיעזור משהו או רק יהרוס?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
להקציף עכשיו?? אני מסופקת,
שהקצפת את החלמונים הם הסמיכו מעט? הם לא אמורים להיות במצב נוזליי, ואת הרתיחה הראשונה עם החלב זה כבר מסמיך.
לי קרה להפך הכנתי בחנוכה למילוי סופגניות וזה יצא לי סמיך ממש, הוספתי יותר חלב ממה שהיה כתוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כן, החלמונים הסמיכו מעט בהקצפה.
אני חושבת אולי להוסיף קצת קמח, אבל זה לא יעשה לי את זה טפל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עדיף קורנפלור אם יש לך, ותוספי קצת וניל וסוכר לאיזון הטעם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י EC;1481322:
ואת הרתיחה הראשונה עם החלב זה כבר מסמיך.

על איזה רתיחה את מדברת?
של החלב כבר עם החלמונים?
אולי כאן טמונה הבעיה שלי? במתכון כתוב שאסור שהתערובת תרתח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י עפיפון;1481335:
על איזה רתיחה את מדברת?
של החלב כבר עם החלמונים?
אולי כאן טמונה הבעיה שלי? במתכון כתוב שאסור שהתערובת תרתח...

בואי נראה שלב שלב:
חלמונים וסוכר להקציף לתערובת תפוחה ויציבה מעט (לא נוזלית) אח"כ להוסיף קמח/קורנפלור ולערבב, כאן זה כבר סמיך.
עכשיו בסיר מרתיחים חלב ווניל לכמה דקות על אש נמוכה, התערובת נשארת נוזלית ומערבבים אותה עם התערובת שיש לנו.
כל זה בחזרה לסיר כאן כבר אמור להיות מעט סמיך, וכעת שזה על אש נמוכה זה רק ממשיך ומסמיך.
תנסי לראות איפה נראה לך שנפלה טעות.


זה הקרם של רותי12:
קרם פטיסייר מהמם:
חומרים:
4 חלמונים
3/4 כוס סוכר
3 כפות קמח
1 ורבע כוסות חלב סויה טעם וניל
מקל וניל או תמצית וניל
מקציפים את החלמונים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב.
שמים בסיר קטן על האש את החלב +הוניל מביאים לרתיחה מנמיכים ל3 דקות ומכבים את האש.
יוצקים את החלב לתערובת הביצים ומערבבים היטב
מעבירים את כל התערובת הזו לסיר על האש - אש נמוכה תוך בחישה רצופה בכף עץ. אסור שהתערובת תרתח.
זהו אפשר לטעום ולאכול ככה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
תנסי להקציף כשזה על הגז באש נמוכה כמובן ואם לא עוזר תוסיפי טיפה קמח וזה יסמיך את זה
גם אם לא מסמיך עכשיו אחרי כמה שעות צינון (מחר) את תראי את הקרם סמיך יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
EC, תודה על הסבלנות והרצון לעזור!

הוספתי קורנפלור, היה נראה שלא עוזר, אבל פתאום הבחנתי שנוצרו גושים שנראה שזה המרקם שאמור להיות כל הקרם. אבל משום מה יש גושים ויש קרם נוזלי.
החלטתי להשתמש בעצה של רותי12 ולחכות למחר.
מקווה לא להתאכזב...

תודה לכן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
תכניסי למקרר. סיכוי טוב שזה יסמיך בקירור. בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י עפיפון;1481445:
EC, תודה על הסבלנות והרצון לעזור!

הוספתי קורנפלור, היה נראה שלא עוזר, אבל פתאום הבחנתי שנוצרו גושים שנראה שזה המרקם שאמור להיות כל הקרם. אבל משום מה יש גושים ויש קרם נוזלי.
החלטתי להשתמש בעצה של רותי12 ולחכות למחר.
מקווה לא להתאכזב...

תודה לכן!

בכיף, תעדכני...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

יש לנו ילד מיוחד כחלק משלל בעיותיו אין הבנה תקשורת דיבור והליכה ועוד דברים...
כואב לי מאד לכתוב את זה אבל קשה מאד לצאת איתו מהבית כי המבטים לא יורדים ממנו העצות לא מפסיקות הוא לומד במסגרת מותאמת כמובן ומקבל את כל הטיפולים הנצרכים להתקדמות שלו אז איך אפשר לסבול את האמירות של נשים בגינה מה הוא עדיין לא הולך? למה הוא לא מדבר? את מטפלת בכל הבעיות שלו אולי תלכי איתו לפזיותרפיה (תאמינו לי שפזיותרפיה אנחנו רצים איתו פעמיים בשבוע לפרטי ומקבל עוד פעמיים בשבוע בגן) אולי לאוסטופת אולי ואולי ואולי ונגמר לי החשק לצאת אתו אפילו רק בשביל לזרוק פח או רק לרופא (כי כל שני וחמישי הוא חולה( וכמובן למה הוא בוכה(כן הוא יכול לבכות ימים שלמים ולא אין צורך לנסות לעזור )
חברות/שכנות/סקרניות וכו' יקרות:
*אל תשפטו
*אל תעצרו אותי ברחוב ותגידו לי איזה מתוק איזה חמוד ויפה אם לא הייתם עוצרים אמא לילד רגיל
*ראיתם אמא לילד מיוחד? מגיע לה כתר היא מגדלת נשמה גבוהה ואם יש לה ילד כזה היא נבחרה לא כי היא בעייתית כי היא מובחרת
*אל תתערבו
*אל תצקצקו(אני לא חרשת ב"ה)
*אל תפזלו
כואב לי מאד להעלות את הנושא אבל באו מים עד נפש אני כמה שבועות לא מצליחה לצאת מהבית אחרי הצהריים אתו וזה לא מגיע לו הוא כ"כ אוהב טיולים בחוץ ומאד נרגע מהם
אנא קצת מחשבה לפני הרצון "לעזור" לנו
אמא לילד מיוחד

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה