- הוסף לסימניות
- #141
נכתב ע"י בפונטציאל;2099196:זה תשובה כמו - רק אם אתה מאמין ומכור אתה באמת מבין למה אני מכור.
נסחפת
נכתב ע"י בפונטציאל;2099196:זה תשובה כמו - רק אם אתה מאמין ומכור אתה באמת מבין למה אני מכור.
נכתב ע"י nori;2099205:התשובה מאד פשוטה והיא נכונה כל פעם שמדברים על קבוצת אנשים.
חלק נהגו כך וחלק אחרת. ומי אנחנו שנשפוט מי צדקה.
נכתב ע"י יונה יונה;2098962:לגבי ההתנגדות לאדלר, נשמע לי ממש מוזר....
הרי פרויד בגדול כופר במושג בחירה חופשית ואדלר מחזיר אותה בדיוק למקומה המכובד.
נכתב ע"י יוזמתית;2099229:לא מחכים לאדלר שיחזיר את הבחירה החופשית למקומה.
יש תורה אחת מאז 2448 ש'הפוך בה והפוך בה דכולא בה' פרויד לא קעקע לנו משהו ואדלר לא יאפס.
נכתב ע"י בפונטציאל;2099133:זה מענין שתמיד בויכוח ודוקא על שיטות שצריכות אחיזות חזקות הטענה הזו בסוף תגיע.
השיטה הזו ממכרת ומסדרת את החיים,
ולכן להוריד את ההערצה והאחיזה בה היא אכן קשה מאד.
כל כך הרבה מנגנוני הגנה אני שומעת סביב ההילה שלה,
והפחד להישאר ללא משהו שיתן לנו סמכות.
וזה אף אחד לא אמר כאן.
יש גם דרך אחרת שנותן לנו סמכות הורית מלאה ובכל זאת עדיין קשוב ואוהב ורגיש באמת לצרכי הילד.
נכתב ע"י ok;2099268:יואו, סקרנתם לגמרי!
אני הולכת ללמוד את השיטה רק כדי לדעת במי לצדד
יש למישהי קישור לחומר כתוב בנושא?
נכתב ע"י mirier;2098716:לא מחווה את דעתי כלל על השיטה מכיון שאני לא מכירה מספיק לעומק.
אישית, מה שמפריע לי בד"כ זה הלהט ותחושת האמת המוחלטת של מצודדות השיטה.
איך מישהי אמרה לי פעם תוך כדי שהשתתפה בקורס כזה, "זאת האמת, זאת האמת של כל החיים".
צורם לי.
נכתב ע"י בפונטציאל;2099297:עושה רושם כאילו כל אילו שחושבות שמי שנגד שפר,
זה בגלל שבעצם כל אמא היתה רוצה להתעלל בילדיה
אין לה כוח לדאוג להם
רוצה תמיד לישון לילה שלם, ואם אפשר גם בוקר
רוצה להתפנק כל בוקר צהרים וערב,
רוצה שילדיה יהיו כאלו מחונכים ומסודרים ולא יטריחו אותה כלל,
שאף פעם לא ישתוללו , ורק יעמדו אכן לשמוע מיד מה אמא רוצה שהרגע הם יעשו.
והם על טיל יעשו,
ואף פעם לא יביעו רצון משלהם
רק רק אבא ואמא הם אלו שאומרים והילדים ממושמעים פיקס.
ובאה גישת שפר ועשתה חסד עם האמהות היגעות , שגם בוס יש להן על הראש
וניקתה להן את המצפון לדרוש מהילד מה שנוח לאמא וחאלס,
יבכה זה בעיה שלו, יצרח - יכול כמה שרוצה.
אהה? חיים יפים לגמרי
מי הבינה שכך היתה ההבנה , היא התבלבלה לגמרי.
כל האמירות כאן באו לחדד שאמון בילד לא קונה הכל.
לשלוח ילד למכולת עם 10 ש"ח ולרצות שיביא את כל המכולת זה בדיחה עצובה.
בכל אמון שנותנים בילד צריך לבדוק אם הוא באמת יכול לתת בחזרה את מה שאנו מצפים.
וכן לעיתים קשה מאד לתת לילד מה שמגיע לו בצדק ולא בתחנונים.
ואז מה?
נכתב ע"י bracha;2098636:אם הילד שלי לא מוכן להתלבש בבוקר (שוב, באופן שיטתי לא פעם ב..) אני יודעת כן, שהוא רוצה להשיג ממני צומי.
אז מה, אני צריכה עכשיו לעצור הכל ולהגיד לא מענין אותי מעבודה, לא מענין אותי מהאחים שלו שצריכים לצאת לבית הספר, עכשיו אני צריכה להיות עם שלוימי, הוא רוצה צומי נעבאך.
לא, הילד שלי צריך לדעת שאמא זה דבר מעולה, וכיף והיא תתן המווווווווווווון צומי
אבל - לא עכשיו.
נכתב ע"י יאיר5763;2099348:מעניין לדעת מה באמת עושים אם ילד שלא מוכן להתלבש בבוקר והאמא (או האבא) וגם הילד צריכים דחוף לצאת...
לתת סטירות? זה בעיני צומי אותו דבר ; אז מה לעשות ? להלביש אותו כמו תינוק (ילד בן 8....)?? איך אפשר להכריח ילד לעשות משהו בלי לתת לו צומי...?
נכתב ע"י nori;2099347:מאד מאד קשה לעקוב אחרי התגובה. את מניחה הנחות ומציבה כביכול עובדות. ממש קשה להבין אפילו מאיפה להתחיל לסדר את הבלגן.
משפט אחד תפס אותי. יבכה בעיה שלו, יצרח בעיה שלו. אכן ילד שבוכה וצורח יש לו בעיה. את חושבת שנעים כל פעם שרוצים משהו או מתוסכלים ממשהו לבכות ולצרוח?הרבה יותר נעים לפתח שיח אחר. ושפר יכול לסיע בזה. להענות שוב ושוב לבכיות קרוב לודאי יעצים את זה ועדיין אני אומרת אם לא מפריע לך שהילד מבקש בבכיות אז לפי שיטת שפר הכל בסדר. שפר בא לסיע כשלא נעים לך, אבל את לא מוצאת דרך, את לא סובלת את הבכי אז את מרצה ומרצה והוא בוכה ובוכה.
לגבי לשלוח ילד עם 10 ש' למכולת ולצפות ממנו לקנות את כל המכולת. את צודקת שוב. זו בדיחה עצובה.
שיטת שפר לא אומרת להורים להפסיק לעבוד עם הראש. או להתחיל לצפות לקסמים. היא אומרת אתה ההורה אתה החלטת שהוא יכול לבצע X אז קרוב לודאי שהוא יכול. תאמין בו שהוא יכול, תעצים אותו. אם אתה נבהל מכך שהילד מסרב אז הילד אומר אה, גם אמא מאמינה שאני לא יכול אז אני באמת לא יכול וזה תקף להכל לשלוט בצרכים שלי, לישון במיטה שלי, להתארגן בנחת, לבקש יפה, לסדר את החדר. בכל משימה קטנה או גדולה בסדר היום. (רק לא הכל בבת אחת)
נכתב ע"י nori;2099395:לצערי לא ניתן לענות ככה על גבי הפורום. (אולי יש כאן מדריכה מנוסה שרוצה להדגים תהליך על גבי הפורום? צריך מתנדבת גם שתציג בעיה)
בסדנאות קדם מנתחים מה הילד רוצה להשיג מההתנהגות. בניגוד למה שכתבו פה לא כל התנהגות לא הולמת באה להשיג צומי.
אח"כ האמא מציגה איך היא היתה רוצה שהדברים יראו כלומר איך היתה רוצה שהבקר יתנהל.
ואז בצעדים קטנים ובמשימות ברורות פועלים להגיע לשם.
מי שמתמידה ועובדת על עצמה ומקפידה על ביצוע המשימות רואה תוצאות והמצג הדמיוני שאותה העלתה מגשים את עצמו.
נכתב ע"י בפונטציאל;2099402:למה את חושבת שאם הילד שלי צורח , אני נהנית?
זה מציק לי באותה מידה כמו שלך ,ולאחרות.
רק ההתיחסות אחרת.
אני לא חושבת שאם הוא החליט לבכות זה בעיה שלו שהחליט שכך הוא רוצה להשיג את מבוקשו!.
לילד/ תינוק אין דרך אחרת לקבל את מה שהוא רוצה ללא הבכי , זה התקשורת שלנו,
ואני בטוחה שהוא לא סתם נודניק.
אכן גם אני מלמדת את ילדי לבקש בפה ככל שהם גדלים ולומדים לדבר,
כי בכי לא ישנה את החלטתי במידה ואני חושבת שמשהו לא מגיע .
אבל כן חושבת שילד שבוכה ומתמודד עם משהו זה בגלל שיש לו באמת בעיה וקושי או צורך שמי אם לא אני האמא אתן לו?
מי?
זו הזכות שלי לטפל בו ולהרגיע אותו ולמלא את הצרכים הפיזיים/רגשיים /נפשיים/
שלו.
וזה לא מניפולציות ואם אאמין בו שידע להסתדר אז הוא יסתדר , זה בדיוק המקום של הרוע וההתעלמות מהלב היהודי האמהי הרחימאי.
נכתב ע"י יאיר5763;2099348:מעניין לדעת מה באמת עושים אם ילד שלא מוכן להתלבש בבוקר והאמא (או האבא) וגם הילד צריכים דחוף לצאת...
לתת סטירות? זה בעיני צומי אותו דבר ; אז מה לעשות ? להלביש אותו כמו תינוק (ילד בן 8....)?? איך אפשר להכריח ילד לעשות משהו בלי לתת לו צומי...?
נכתב ע"י בפונטציאל;2099409:בדיוק זו הנקודה הכואבת בשיטה הזו,
למה לחשוב שהתנהגות של ילד מגיעה ממקום של רצון להשיג משהו?
למה? מה הוא חטא?
לא חסרים סיבות למה ילד מסרב לשתף פעולה בבוקר ללכת לחיידר ,
הנה פירוט-
ילדים מתעללים,
קושי בהבנת הלימוד ושיעמום.
רבה קשוח,
כאב בטן אמיתי!
צריך עוד?
למה אי אפשר לנסות לשב עם הילד ברוגע, ולנסות לבדוק אולי באמת משהו מציק לו?
מי זה המושחת לחשוב שלילד אין בעיה וזה רק מניפולציות להפריע לנו ללכת לעבודה?
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים


Reactions: שלום וישראל, יניב 2024, זית רענן ועוד 9 משתמשים12 //