נכתב ע"י אביגיל אינש;2100003:אני באופן אישי -
חושבת של"שפר" יש חלק בעידוד הילודה:
לאחר שהיו לי כמה צפופים - שהיו מסובבים אותי על האצבע !
לא האמנתי איך אפשר להביא עוד ילדים ולהשאר שפויה
ולאחר שהכרתי את גישת שפר
מבחינתי - מאז ואילך - שיהיו צפופים בלי הגבלה ! כן ירבו!!!!
(אין לי בעיה שתגידי שאני שרופה על שפר, כי אני באמת כזו......)
נכתב ע"י מזג אוויר;2100198:וואי וואי!
איזו הפתעה הכנתן לי פה....
לאחר שפתחתי את האשכול, היתה לי איזושהי בעיה ברשת, כך שרק כעת אני רואה את התגובות הרבות שכאן.
תודה לכל העונות!
אני צריכה לקרוא בעיון את כל התגובות.
על פניו זה נראה שיש הרבה חלוקי דעות בנושא.....
נכתב ע"י מזג אוויר;2100254:בערב פסח קראתי באחד העיתונים כתבה בנושא אירוח זוגות נשואים אצל ההורים.
את הכתבה לוותה "אשת מקצוע" בגישת שפר,
ומה שהפריע לי היה הצורה בה היא התייחסה אל הילדים הנשואים.
אין לי שום ספק שילדים המתארחים אצל ההורים, אמורים לשאת בעול ולעזור כמיטב יכולתם.
אבל סגנון הדברים היה, שאין לילדים הנשואים בכלל זכות להביע דעה.
אם למשל ההורים מעוניינים שמתושלח ומשפחתו יגיעו לליל הסדר,
ולמתושלח (או לאשתו) לא נח להגיע, אז יש כאן כשל בכל הגישה החינוכית בין ההורים לילדים.
תפקידם של הילדים הוא לכבד את ההורים, וע"כ הם צריכים לבוא מתי שיתבקשו על ידם וכו' וכו'.
לא יודעת להגדיר, אבל משהו די צרם לי בסגנון הזה.
נכתב ע"י יאיר5763;2099348:מעניין לדעת מה באמת עושים אם ילד שלא מוכן להתלבש בבוקר והאמא (או האבא) וגם הילד צריכים דחוף לצאת...
לתת סטירות? זה בעיני צומי אותו דבר ; אז מה לעשות ? להלביש אותו כמו תינוק (ילד בן 8....)?? איך אפשר להכריח ילד לעשות משהו בלי לתת לו צומי...?
נכתב ע"י מזג אוויר;2100254:בערב פסח קראתי באחד העיתונים כתבה בנושא אירוח זוגות נשואים אצל ההורים.
את הכתבה לוותה "אשת מקצוע" בגישת שפר,
ומה שהפריע לי היה הצורה בה היא התייחסה אל הילדים הנשואים.
אין לי שום ספק שילדים המתארחים אצל ההורים, אמורים לשאת בעול ולעזור כמיטב יכולתם.
אבל סגנון הדברים היה, שאין לילדים הנשואים בכלל זכות להביע דעה.
אם למשל ההורים מעוניינים שמתושלח ומשפחתו יגיעו לליל הסדר,
ולמתושלח (או לאשתו) לא נח להגיע, אז יש כאן כשל בכל הגישה החינוכית בין ההורים לילדים.
תפקידם של הילדים הוא לכבד את ההורים, וע"כ הם צריכים לבוא מתי שיתבקשו על ידם וכו' וכו'.
לא יודעת להגדיר, אבל משהו די צרם לי בסגנון הזה.
נכתב ע"י אביגיל אינש;2100048:"בפוטנציאל" היקרה !
אני גם לקראת פרישה כמו הניקית ברכה...
חבל לי באמת, שאת מדברת , ומתנגדת
ללא שום אסמכתא ברורה
אז ממש שאלה אמיתית
האם עברת חוג הורים מקצועי של שפר?
נכתב ע"י סיגל א;2100062:קראתי את האשכול, סתם כי עניין אותי לשמוע מה נשים מספרות על השיטה.
אני לא למדתי את גישת שפר לחינוך ילדים. אבל יש לי גיסה שהיא מנחת הורים בגישה הזו.
שמעתי ממנה כמה דברים חכמים שעזרו ועוזרים לי גם הלאה.
גם אני לא אוהבת את המשפטים של האנשים שהגישה הזו היא כל העולם, היא לא!!!
אבל היא בהחלט עוזרת, ורואים את זה מאוד בשטח.
אלה שמכירות מקרוב את השיטה אומרות שרוב מה שמסתובב היום בציבור נגד השיטה הזו, והרבה טעיות שמנחת הקורס "נותנת להן גב" נובע מכך שנשים שלמדו את הגישה ולא למדו איך להנחות אותה מלמדות אותה את האחרות.
(גיסתי יודעת על משהי שלמדה את הגישה בקורס להנחית הורים ומפורסמת היום כמנחת הורים באזור מגוריה, היא התקשרה לגיסתי כדי לשאול אותה על מקרה ספציפי וגיסתי הזדעזעה מהנזק שהיא גורמת לאמהות שמגיעות ללמוד אצלה את ההנחיה) ויש הרבה מאוד מקרים כאלה.
בכל אופן קורס בן 20 שיעורים גם אם הוא "מגלה את האור" הוא לא נותן כלים שנרכשים בשנתיים של לימודים להנחיית קבוצות.
הרבה מן הטענות שעלו פה נובעות מהעניין הזה - של "שמעתי משכנה שלי/ גיסתי/ אחותי" השמיעה שלנו מאוד סלקטיבית ומתוך שיעור שלם כל אחת יוצאת עם מה שמתאים לה, מה שהתאים לשכנה שלי ממש לא אמור להיות שיתאים לי, ומקרים שאחת מתקשה בהם אחרת מתמודדת איתם נפלא. כך שלצאת נגד משהו כשלא שמעו אותו בצורה נכונה נראה לי פשוט לא לעניין.
ואגב - בפוטנציאל, הדיבורים שלך על מקום הילד, ההתחשבות בתחושות שלו, ההורות שלנו, האינטואיציות כאמהות וכו' וכו' מזכירים לי משום מה את סגנון הדיבורים של גיסתי המנחה.
לא למדתי את הגישה, לא מכירה לעומק, כן חושבת שיש הרבה מה לבדוק.
הי, רגע סליחה!נכתב ע"י סבתא של נעה;2100356:לא קראתי את כל הדיון, לא למדתי את שיטת שפר
אני עוסקת בתחום הטיפול והייעוץ
ופגשתי לפחות מקרה אחד של ילדה שהשיטה הזיקה לה
והרסה אותה ממש. אבל ממש.
ועוד כמה כאלו אולי פחות קיצוניים
אז אולי האימא לא הבינה, ואולי ואולי
אבל שיטה שקמו עליה כל כך הרבה מקטרגים
ו'היא לא מתאימה לכל אחד' ו'צריך להבין למה מתכוונים'
היא ודאי בעייתית
אני לא חושבת ששיטות בחינוך ילדים צריכות פירוש רש"י ולומד'ס
אם עושים- ויש כל כך הרבה תוצאות בעייתיות
לא צריך להתעמק כי זה לא רלוונטי
פשוט מפסיקים וזהו
נכתב ע"י סבתא של נעה;2100356:לא קראתי את כל הדיון, לא למדתי את שיטת שפר
אני עוסקת בתחום הטיפול והייעוץ
ופגשתי לפחות מקרה אחד של ילדה שהשיטה הזיקה לה
והרסה אותה ממש. אבל ממש.
ועוד כמה כאלו אולי פחות קיצוניים
אז אולי האימא לא הבינה, ואולי ואולי
אבל שיטה שקמו עליה כל כך הרבה מקטרגים
ו'היא לא מתאימה לכל אחד' ו'צריך להבין למה מתכוונים'
היא ודאי בעייתית
אני לא חושבת ששיטות בחינוך ילדים צריכות פירוש רש"י ולומד'ס
אם עושים- ויש כל כך הרבה תוצאות בעייתיות
לא צריך להתעמק כי זה לא רלוונטי
פשוט מפסיקים וזהו
נכתב ע"י bracha;2100365:ואני שמעתי על ילדים ל"ע שמתו כי שחקו בגפרורים.
אז מה, בגלל זה צריך להוריד את הגפרורים מהמדפים, וכל העולם יאכל אוכל קר כי אין אש?
השיטה הזו עזרה לכל כך הרבה ילדים, ואני מדגישה - לא אמהות, ילדים!
נכון שיש כמה שלקחו את השיטה בצורה מוקצנת ולא הבינו אותה.
אבל, אי אפשר ללכת נגד כל השיטה, ו'להוריד אותה מהמדפים'.
נכתב ע"י בפונטציאל;2100335:אם כולם יפרשו , בין מי למי יהיה הדיון?
איזו אסמכתא את צריכה בשביל להבין שיש פה עיוות?
אם לענינך רק המשוואה מי שעברה חוג הנחית הורם של שפר יכולה לדון,
אז אומר שלא -לא אמרתי,
אם דברי מספיק הגיוניים ויש לי גם בסיס אחר של ידע על השיטה למרות שלא הונחתי,
בקשה נחזור לדון מהתחלה אם זה לא מספיק![]()
נכתב ע"י bracha;2100378:לפחות חזרת בך מההצהרה הראשונית שלמדת אותה.
נכתב ע"י bracha;2100365:השיטה הזו עזרה לכל כך הרבה ילדים, ואני מדגישה - לא אמהות, ילדים!
נכתב ע"י בפונטציאל;2100368:ולתת לילדים לשחק בגפרורים , מותר?
תפקוד של ילד הוא לא ארובה לאושר והנוחות הפנימית שלו.
הניתוח הצליח והחולה מת.
זהו.
נכתב ע"י מקופלת;2100380:כשנראה את הילדים גודלים והופכים להורים, וממשיכים עם השיטה - נדע שהיא אכן טובה לילדים. ימים יגידו...
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים


Reactions: שלום וישראל, יניב 2024, זית רענן ועוד 9 משתמשים12 //