בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

שאלה - איך אתם מנקים את הבקר לפני שאתם מבשלים אותו בצ'ונט?
האם מרתיחים בסיר נפרד, כלומר מכסים במים ומביאים לרתיחה, ואז שוטפים ומעבירים לסיר הצ'ונט?
או, שאתם "סוגרים" את הבקר ע"י טיגון בשמן בסיר נפרד ואז שוטפים קצת ומעבירים לסיר הצ'ונט?
אם שמים את הבקר ישר בצ'ונט הרבה פעמים יוצאים מים אדומים ממש לא סימפטיים.....
@יואל ארלנגר - קקטוס @yakov ysrel
 
נערך לאחרונה ב:
שאלה - איך אתם מנקים את הבקר לפני שאתם מבשלים אותו בצ'ונט?
האם מרתיחים בסיר נפרד, כלומר מכסים במים ומביאים לרתיחה, ואז שוטפים ומעבירים לסיר הצ'ונט?
או, שאתם "סוגרים" את הבקר ע"י טיגון בשמן בסיר נפרד ואז שוטפים קצת ומעבירים לסיר הצ'ונט?
אם שמים את הבקר ישר בצ'ונט הרבה פעמים יוצאים מים אדומים ממש לא סימפטיים.....
@יואל ארלנגר - קקטוס @yakov ysrel
למעשה אני לא מנקה ולא מרתיח בנפרד
לא רואה תועלת בזה, ולהפך
כיום אני כמעט לא מבשל את הבשר, אלא רוב הבישול שלו נעשה על הפלטה.
את הנתח העיקרי אני לא סוגר ולא צורב ולא מטגן ולא איך שתקראו לזה.
רק מרתיח את כל הצ'ולנט כדי שהטמפרטורה תהיה אחידה, ונותן לו מכאן והילך בישול איטי וסבלני.
(הנוזלים שבתוך הבשר לא מגעילים אותו בשום צורה)
 
שאלה - איך אתם מנקים את הבקר לפני שאתם מבשלים אותו בצ'ונט?
האם מרתיחים בסיר נפרד, כלומר מכסים במים ומביאים לרתיחה, ואז שוטפים ומעבירים לסיר הצ'ונט?
או, שאתם "סוגרים" את הבקר ע"י טיגון בשמן בסיר נפרד ואז שוטפים קצת ומעבירים לסיר הצ'ונט?
אם שמים את הבקר ישר בצ'ונט הרבה פעמים יוצאים מים אדומים ממש לא סימפטיים.....
@יואל ארלנגר - קקטוס @yakov ysrel
אני לא
הם לא מפריעים לי (עם הפפריקה לא רואים כלום ;))
מחכים להזהבה ושמים את הבשר (אני משאיר את הטיגון על אש קטנה ובינתיים חותך את הבשר)
מוסיפים את המלח הפפריקה והפלפל שחור מערבבים ומטגנים כ10 דקות
מוסיפים מים עד לכיסוי מלא של הבשר מחכים שיבעבע ומבשלים על אש גדולה חצי שעה
 
@יעקב ישראל 2 תכל'ס לאיזה גודל קוביות כדאי לחתוך את הבשר? איך בטשולנטיות זה יוצא כמו שערות? ומה עניין שלבי הבישול? למה לא להרתיח הכל בפעם אחת ולשים על הפלטה?
תודה
 
נערך לאחרונה ב:
תכל'ס לאיזה גודל קוביות כדאי לחתוך את הבשר?
אני חותך גדול כ8 על 8 ס"מ ואפילו יותר
איך בטשולנטיות זה יוצא כמו שערות?
זה מחלוקת גדולה מה עדיף, אם אתה מעדיף שערות שמתפרקות ומתערבבות בצ'ונט שים בשר 10 מבחינת טעם הוא כמו 2
אגב רוב הצ'ונטיות כן שמים בשר 2 ואז מוציאים ומפוררים (אם אתה עושה אתזה תחתוך יותר גדול שפחות יתפורר)
ומה עניין שלבי הבישול? למה לא להרתיח הכל בפעם אחת ולשים על הפלטה?
תודה
כי אם תעשה ככה משהו לא יהיה מבושל
הבשר צריך את הבישול החזק בהתחלה והשעועית והחומוס גם צריכים בישול חזק לפני הפלטה אבל לא כמו הבשר
הרי זה אתה שכתבת
החומוס משום מה יצא לא מספיק רך, אולי כדאי להשרות אותו במים לפני הבישול (?).
מה שכן אלו ששמים כן הכל ביחד זה בדרך כלל מוכן לגמרי לפני הפלטה
ואני ממש אוהב את הבישול של הפלטה והבישול הנכון לכל מוצר
אולי תנסה ותעדכן איך יצא
 
המרתי לפי מה שכתב בהתחלה לפי גודל הסיר שלי וכמות המנות,

תודה רבה!
יוצא מדהים כל שבת, הפסקנו ללכת לצ'ונטיות..
אכן

כבר קיים כאן הרבה זמן המתכון וכל ד"ש שעשיתי למישהו את הליל שישי או את האירוע ממש עושה טוב

בעניין הכמויות איני יודע למה אבל שזה הכמות המקורית תמיד זה יותר טעים מכמויות קטנות אולי בגלל השומן של הבשר או דברים אחרים
אולי בהמשך אמדוד בקטן
 
שלום אני מכין מדי שבוע את הט'שלנט ויוצא לי קצת שרוף!!!
אשמח אם משהו יוכל לעזור לי
 
שלום אני מכין מדי שבוע את הט'שלנט ויוצא לי קצת שרוף!!!
אשמח אם משהו יוכל לעזור לי
או
חסר נוזלים
או
הסיר לא איכותי
או
המיקום על הפלטה לא טוב
כי הפלטה חזקה מדי וצריך לשנות מיקום
או
הקטניות/גריסים נדבקו בתחתית ויצירו מרקם שרוף
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה