שיתוף > עזרה ליולדת, פשוט מדהים!

  • הוסף לסימניות
  • #1
טוב אז קודם אקדים ואספר שמגיע לי מזל טוב, נולדה לי בובה מתוקה לפני שבוע וחצי :)
(ללקוחותי שלום, הסטודיו ממשיך לעבוד ולתסוס כמו שצריך..)

עכשיו רציתי לספר על הבניין המיוחד שאני גרה בו
הבניין הכי מפורסם בשכונת חפציבה בבית שמש.
שאין מי שלא שמע על האחדות והשכנות המקסימות שגרות בו.

מיד אחרי הלידה, חזרתי הבית, הודיתי לאמא שלי על ההזמנה אבל הודעתי שהפעם אחרי הלידה אני חוזרת הבית.. צריכה את הפינה שלי, את המיטה שלי, את השקט שלי - והילדים שלי ובעלי צריכים לחזור לסדר יום הגיוני.
אבל אין יותר טוב מלחזור לבית עם שכנות שכאלה.

יש אצלנו ארגון 'עזרה ליולדת', שבאופן רשמי לכל יולדת בבניין, מגיע ארוחות בוקר למשך שבוע, 2 שבתות מלאות ו-3 ארוחות צהריים. אבל בפועל קיבלתי הרבה יותר מזה..

ביום שהגעתי, קיבלו את פני שלטים ובלונים על הדלת, הבת של השכנים ממול דפקה וביקשה שהילדים יבואו לשחק אצלם. והחזירו לי אותם ב6 וחצי בערב מרוצים מחוייכים ו-שבעים אחרי ארוחת ערב ("אמא, אכלתי ארוחת ערב כבר והיה לי טעים וגמרתי הכל הכל!!")

ומאז, כל בוקר, מחכה לי מאחורי הדלת ארוחת בוקר מפנקת ובריאה!
(וזה כל כך חשוב ליולדת.. אחרת, אני פשוט לא אוכלת.. אני לא טורחת להכין לעצמי לאכול, ובטח לא לחתוך ירקות כזה יפה וכו'.. אלא פשוט מנשנשת שטויות עד שהילדים מגיעים ואוכלת ביחד איתם)

כמו"כ - לשבת בעלי לא רצה שיכינו אוכל (הוא בשלן מעצמו, וגם חמותי גרה לידינו, ככה שהיא שלחה לנו אוכל לשבת) אז אמרתי לשכנה שמארגנת שיביאו רק 4-5 סלטים. ולא יותר מעוגה אחת.
השכנה מתקשרת אלי חמישי בלילה ואומרת לי "אני מכינה אותך מראש.. השכנות לא מוכנות לוותר, כולן רוצות להכין לך!!" בפועל, קיבלתי 10 סוגי סלטים, ואיזה 5 סוגי עוגות!! והכל מיוחד וטעים.

וחוץ מכל הדברים המאורגנים, כל יום היתה לי הפתעה אחרת - ערב אחד שלחה לי שכנה צלחת עוגיות מיוחדות שיצאו בדיוק מהתנור, ערב שבת דפקה שכנה עם צלחת של עוגה אישית מיוחדת, ובוקר אחר דפק בעלה של חברה מהבניין הסמוך עם מגש ועליו פרוסות עוגת גבינה מיוחדת, ועוד כמה דברים בריאים וטעימים, ואתמול בצהריים דפקה איזה שכנה מותק מותק, עם קערת מרק כתום רותח ומתנה קטנה לתינוקת, היום בערב קיבלתי מגש עם לחמניות מתוקות שיצאו מהתנור, ועכשיו לפני שעה - שוב דפיקה על הדלת וילד מתוק (שחיכה ליד התנור בכליון עיניים כדי שיהיה מוכן בשביל להביא לי את המשלוח) עומד עם מגש ועליו פיתות-זעתר ופיצוניות והכל כמובן חם חם מהתנור וגם צלחת ירקות חתוכים..

כל כך כיף!! מחמם את הלב מאד מאד!
תמיד הייתי בצד הנותן, פעם ראשונה שאני בצד המקבל (הקטן שלי כמעט בן 4 - נולד לפני שה'עסק' הזה היה ממוסד כמו שצריך) ואני פשוט נדהמת ונפעמת וחייבת לשתף. ובלי ששמתי לב יצא לי מדי ארוך... :)

לסיכום, כתבתי את כל זה כדי להמליץ - קומו ותארגנו את זה גם אצלכם! זה כל כך חשוב, במיוחד שיש נשים שאין להם לאן ללכת אחרי הלידה, ואולי אין להם כל כך עזרה.. ממליצה להעתיק את המודל הזה לכל בניין בישראל
ושירבו נשים כמו שכנותי בישראל, אם מישהי מהן תקרא את הפוסט הזה מתישהו.. :rolleyes:



הרבה שמחות בלב שמח אצל כולם!


אה, ואם אני מדברת כל כך הרבה - לפחות אשתף בתמונה קטנה מהמגש החם שקיבלתי מקודם.. :)
 

קבצים מצורפים

  • תצלום0191.jpg
    KB 538.9 · צפיות: 133
  • הוסף לסימניות
  • #2
אשריכם ישראל
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כשבודקים בהיסטוריה שלך בפרוג
ורואים מה את מכינה לשכנות
מבינים, למה לא הסכימו לוותר לך.

באמת נחמד הבנין שלך
עושה דבר גדול מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אואו
ממש היתה לי צמרמורת כשקראתי,
מי כמותכן , נשים צדקניות-
שהחיים מלאים עמוסים ילדים עבודה וכו וכו,
ולמרות הכל כזו נתינה מכל הלב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
שרית, ריגשת אותי מאוד!!!
מי כעמך ישראל!....
איזה כיף לקרוא על מעשי חסד גדולים כאלה.
ואיך כת' ''בזכות נשים צדקניות''... - אני לא מבינה איך המשיח עוד לא הגיעה.
ומזל טוב!
והרבה נחת!..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מהמם! ונשמע ונראה טעים.
המון מזל טוב שרית יקרה, והמון המון נחת.
מצטרפת להמלצה שלך... למרות שאני לא גרה בבית שמש ;)
גם אצלנו הבנין מאוד מאורגן מהבחינה הזו וזה פשוט תענוג
כל כך כיף לדעת שאכפת ממך, וכל אחת עושה מאמצים לשמח אותך
וגם כיף להכין פינוקים ליולדות...
זה נותן המון כוחות! יש משהו דווקא במצווה הזו שעושה אותה כל כך מיוחדת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
קודם כל מזל טוב!!!!!!!!
הלוואי עלי בניין כזה.......

כל הכבוד לכן!! שירבו כמותכן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
המון המון מזל טוב!!!

ואני עוד ניסיתי אותך השבוע ...... אם רק הייתי יודעת לא הייתי מפריעה.......
הרבה הרבה נחת!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הלוואי גם עלי כזה בניין.
אני גרה כאן 8 חודשים, ועדיין לא ראיתי את השכנה שגרה מעלי... :confused:
בניין מסתורי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י מלכי;1500665:
המון המון מזל טוב!!!

ואני עוד ניסיתי אותך השבוע ...... אם רק הייתי יודעת לא הייתי מפריעה.......
הרבה הרבה נחת!!!

זה בסדר גמור, בגלל זה ביקשתי שזה ידחה לבוקר, אז אני מרכזת לעובדת שלי את על הבקשות והיא מטפלת בזה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מזל טוב!!!

באמת מרגש היוזמה הזו, זה מאד מאד חשוב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מזל טוב!
ואני כבר ציפיתי שתצרפי תמונה של הבובה המתוקה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מזל טוב!!!
המון נחת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י קולות;1500634:
אואו
ממש היתה לי צמרמורת כשקראתי,
מי כמותכן , נשים צדקניות-
שהחיים מלאים עמוסים ילדים עבודה וכו וכו,
ולמרות הכל כזו נתינה מכל הלב!

פה נמדד החסד האמיתי!
דווקא שיש כמה ילדים ושעמוסים ועייפים ולמרות זאת לחשוב ולמצוא זמן לשלוח ולתת לשני.
לא שהכול נחמד וכיפי..
אני גם התחלתי לארגן את זה איפה שאני גרה.
הנשים לא הסכימו לקבל-לא ידעו בכלל מה אני רוצה מהם ואחרי שלא שאלתי אותם ופשוט שלחתי..כדי שיבינו ויכירו הם לא הפסיקו להודות והתחילו גם ללמוד לתת.
זה מעולה ששתפת!
כי יש הרבה שיש להם חוסר מודעות בנושא!
ומזל טוב..(:
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
גם אצלנו יש בבנין התארגנות מקסימה, ככה שלשבועיים את רגועה שיש לך ארוחות מבושלות ושבתות.
זה מקסים!
(גם עם הילדים לוקחים אותם לארוחת ערב וכו, לגינה.)
וזה שאתה לא מחכה ל"מי מתנדב" אלא יודע מראש שהעניין מסודר זה הקלה גדולה!

כדאי לכולם לחקות את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
העלית לי דמעות בעיניים !
מדהים לשמוע.

בשעה טובה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם זה מין אשכול כזה של 'אשריכם ישראל', אז אני אוסיף לכם שאצלנו בבניין (ואני לא גרה פה הרבה זמן)
גם כשאת לא יולדת את זוכה לפינוקים: הבאתי לשכנה מתכון של עוגיות, קיבלתי לשבת קופסא מהעוגיות... בשלג הם הכינו פיתות חמות וחילקו לכל השכנים, דופקים אצלי בדלת ביום חמישי: את מסכימה להביא לנו קצת את התינוק שנשמור עליו?... בקיצור- תתפללו לה' שתפלו על בנינים כאלו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י מרים אדריכל;1501149:
אם זה מין אשכול כזה של 'אשריכם ישראל', אז אני אוסיף לכם שאצלנו בבניין (ואני לא גרה פה הרבה זמן)
גם כשאת לא יולדת את זוכה לפינוקים: הבאתי לשכנה מתכון של עוגיות, קיבלתי לשבת קופסא מהעוגיות... בשלג הם הכינו פיתות חמות וחילקו לכל השכנים, דופקים אצלי בדלת ביום חמישי: את מסכימה להביא לנו קצת את התינוק שנשמור עליו?... בקיצור- תתפללו לה' שתפלו על בנינים כאלו!

ונלסות תמיד להיות חלק מהבניינים האלו -ליצור עוד בניינים כאלו:):):)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש בבניינים האלו דירות להשכרה?
מיוחד!!! איזה התארגנות. כל הכבוד!
מרגש וכל כך עוזר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה