שיתוף > עזרה ליולדת, פשוט מדהים!

  • הוסף לסימניות
  • #21
לכל המלינות על הבניינים שהן גרות בהן - לא חייב דווקא שכנות מאותו בניין.

גיסתי למשל גרה בבניין שרובו דיירים מבוגרים, אבל מצד שני היא סייעת בגן - אז הן התארגנו כמה גננות וסייעות ועוד כמה חברות מהשכונה ועשו לעצמן מיזם כזה.
הן קבוצה של 10 נשים, כל פעם שמישהי יולדת אחת מהן מתקשרת לכולן וקובעים "תורנות". 5 ארוחות צהריים, 2 ארוחות שבת + סלטים + עוגה - זה באופן רשמי.
בפועל כל אחת משתדלת לפנק את היולדת בעוד ועוד דברים - כפי שכתבה כאן שרית.

אז העצה שלי לכולן - במקום לחכות לשכנות כמו של שרית, פשוט צרו לכן קבוצה כזו.

ושרית - המון מזל טוב - בפעם השנייה :)
כל הכבוד על השיתוף!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י מוריה100;1500679:
הלוואי גם עלי כזה בניין.
אני גרה כאן 8 חודשים, ועדיין לא ראיתי את השכנה שגרה מעלי... :confused:
בניין מסתורי!

תני כתובת מדויקת אני אשלח חברת בדק בית לבדוק מה ענינים שם...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
מרגש!!
הלוואי עלינו...
מה שלא נראה לי הולך לקרות עם כל הסודנים/ רוסים/ נרקומנים פה...
(מתחרדים, אלא מה?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
דרך אגב, כמה טיפים למארגנות שבת ליולדת:
1.
ממש פשוט וקל להתאגד כמה חברות\שכנות כשכל אחת מכינה רק דבר אחד או שניים
למשל - אחת מכינה דג, אחת מנה עיקרית ותוספת, אחת צ'ולנט, אחת חלות, ושתיים או שלוש מתחלקות בסלטים (תלוי בכמות...), עוד מישהי עוגה - והשבת מסודרת בלי הרבה טירחה
2.
להכניס לתוך השבת גם את "שישי בצהריים" כדי שלא ירעבו. בד"כ מספיק קוגל או מרק טוב.
3.
לבדוק עם המשפחה איזה סגנון הם אוהבים...
יש כאלה שבכלל לא אוהבים סלטים, יש כאלה שיבקשו רק סלט חי, טחינה וכאלה
יש משפחות שהילדים אוהבים רק אורז לבן פשוט ולא נוגעים בתוספות אחרות
4.
בלי להתאגד - רוצה לפנק יולדת?
עוגה זה הדבר הראשון שחושבים עליו, אבל בד"כ יולדת יותר זקוקה לאוכל מזין ומושקע שהיא לא תכין לעצמה (כמו לחמניות וסלט קצוץ דק...או מרק עשיר עם קניידלך\קציצות)

אתן לא יודעות איזה כיף זה להכין אוכל ליולדת. שווה לכן לנסות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
וואי מרגש!
המון מזל טוב והרבה נחת.
תגדלי אותה בשלווה בשקט, בנחת ובקלות... א-מ-ן...!

אני ב"ה ילדתי לפני חדשיים, (בנתים אצלי יש נחת... ב"ה אבל חסרים קצת שלווה ושקט... ;) )
וגיסתי ילדה שבוע אחרי...
ואחרי שהיא ספרה לי איך השכנות שלה (היא גרה בביתר) שלחו לה ארוחות כל הזמן ועוגות וכו'
כמו שאת מתארת...
ו... די קינאתי למען האמת...

אז החלטתי ליזום אצלנו באזור מיזם דומה לזה ש"עדן 7115" הציעה. לארגן קבוצה של חברות שגרות באזור בצורה של "אחת תומכת בשניה" בצורה מאורגנת,

כשכמובן השאיפה היא שבעתיד נעזור לא רק אחת-לשניה אלא גם לאלו שהן לא "חברות הקבוצה"...

אני מקווה שזה בעז"ה יקרום עור וגידים ושבפעמים הבאות אני קצת פחות אקנא... :)

שנזכה להיות תמיד מן הנותנות :) (וגם לפעמים "לזכות" בנסיבות שמחות להיות מקבלות ;) )
ושוב,
הרבה נחת מ"כולנו"... :)

נ.ב. גם אני מצטרף להנ"ל. ומאחל גידול קל, בלי כאב בטן, (לבובה) כאבי אזניים (לאמא) וכאבי ראש (לאבא)
מכל ליבי הקטן... תינוקיו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מזל טוב!!!!!

איזה יופי!

האמת שגם אצלינו יש התארגנות כזו,

אך מה אעשה, אינסטניסטים שכמונו, אף אחד אצלי לא יאכל "אוכל מבחוץ" :eek:

כל פורים אני אובדת עצות מה לעשות עם המשלוחים תוצרת בית... אף אחד לא אוכל, אין לי לב להשליך, ואי אפשר להעביר הלאה... ;)

אולי אפשר לשלוח את הכבודה לבניין שלכם? :)

אגב, לידה לאחר מס' שנים היא בוודאי התרגשות גדולה לכולם, סתם מעניין, אם אחת שיולדת כל שנה, גם כולם יוצאים כך מגדרם..... :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
שרית, המון מזל טוב!!!
והרבה נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נכתב ע"י פילפל;1501858:
מזל טוב!!!!!

איזה יופי!

האמת שגם אצלינו יש התארגנות כזו,

אך מה אעשה, אינסטניסטים שכמונו, אף אחד אצלי לא יאכל "אוכל מבחוץ" :eek:

כל פורים אני אובדת עצות מה לעשות עם המשלוחים תוצרת בית... אף אחד לא אוכל, אין לי לב להשליך, ואי אפשר להעביר הלאה... ;)

אולי אפשר לשלוח את הכבודה לבניין שלכם? :)

אגב, לידה לאחר מס' שנים היא בוודאי התרגשות גדולה לכולם, סתם מעניין, אם אחת שיולדת כל שנה, גם כולם יוצאים כך מגדרם..... :rolleyes:

אני לא יודעת מה אצלהם אבל אחת שיולדת כל שנה אני משתדלת לצאת מגדרי יותר כי היא בטוח זקוקה לזה יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י מיכל+;1501450:
מרגש!!
הלוואי עלינו...
מה שלא נראה לי הולך לקרות עם כל הסודנים/ רוסים/ נרקומנים פה...
(מתחרדים, אלא מה?)

לא היה בא לך על איזה נאג'רה או משו...?

:D

מזלטוב שרית! והרבה נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אני צריכה בדיוק לארגן ליולדת למחר ארוחת בוקר,
מה היה הכי נחמד וטעים לקבל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י skl;1502224:
אני צריכה בדיוק לארגן ליולדת למחר ארוחת בוקר,
מה היה הכי נחמד וטעים לקבל?

קודם כל תחשבי על הסגנון של היולדת.
ואם את לא כ"כ מכירה תשאלי את זו שמארגנת.

סלט חי - אם את שמה עגבניות אז רק שרי שלמות, או עגבניות שהוצאת להן את הגרעינים והחלק הרטוב, כי הן מפרישות נוזלים וזה לא אסתטי.
או - ירקות חתוכים עם מטבל.
חביתה או מקושקשת מושקעת (למשל עם בצל מטוגן, עשבי תיבול)
אבוקדו פרוס למניפה, כמה זיתים, אפשר גבינות או סלט טונה קטן.
2 לחמניות (אם את משקיענית - תוצרת בית)
אפשר - יוגורט שווה. עם\בלי גרנולה.
פרוסת עוגה או עוגיה לקינוח.
אני קיבלתי פעם שייק פירות וזה היה מדהים ומפנק. מאז התחלתי להכין גם...
חשוב לארוז הכל בצורה נעימה, שלא יהיו נזילות. רוטב לסלט בכלי נפרד.
(יש מגשיות כאלה מחולקות - זה הכי נוח)
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י YB nekuda;1500632:
כשבודקים בהיסטוריה שלך בפרוג
ורואים מה את מכינה לשכנות
מבינים, למה לא הסכימו לוותר לך.

באמת נחמד הבנין שלך
עושה דבר גדול מאוד.

בדיוק רציתי לכתבו לך את זה
שכנראה למי שמגיע- מגיע.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה