מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

זו לא תקרה חד משמעית כי כמובן תמיד אפשר להתקדם בתפקידים ולא להשאר מפתח פשוט.
וגם אם זה תקרה... מה רע? מכיר הרבה אנשים שעושים 30k?
אני חושבת שבראיית חשבון במשרה ניהולית אפשר לאחר כ-10 שנים להגיע ל-30K. שוב ושוב זה תלוי ברצון כי כשאני החלפתי עבודות לא הרבה במקום העבודה הראשון שלי החליפו גם והיה נוח להם להישאר כך שהם לא התקדמו הרבה בשכר.
 
נערך לאחרונה ב:
בתור רו"ח הכי חשוב זה כמות שעות העבודה,
בראיית חשבון ישנה גמישות ובתכנות כמעט ואין.
אפשר להגיע לשכר יפה גם מעל 15K אך זה תלוי ברצון ויש לעבור לפעמים עבודה וזה מתאים רק למי שלמדה ראית חשבון מסיבה שזה אכן התאים לה ולא משיקולים אחרים.
את השכר שציינת מקבלים רק במשרות ניהוליות של חשבות ומשרה ניהולית לא מאפשרת גמישות בשעות בשל האחריות שהיא דורשת.
אני רואה את חברותי החשבות. גם מחוץ לעבודה הן בעבודה. גם בחופשים שלא לדבר על מועדי הלחץ החודשיים ודוחות רבעוניים. הן יכולות לעבוד גם 15 שעות.
לא גמישות ולא נעליים.
גמישות היא רק במשרות קטנות במשרד והשכר שם עלוב בהתאם.
ולא הכל תלוי ברצון. לפעמים המציאות מכתיבה תנאי שוק ושכר. הסיסמאות שמפריחים פה לגבי ראיית חשבון כאילו הכל עניין של התגמשות וקואצ'ינג ואז ודאי תגיעי למשרה שגם תתגמל בעשרות אלפי ש"ח וגם תהיה גמישה בשעות וגם תהיה מספקת הן לא פחות ממגוחכות.
 
אני חושבת שבראיית חשבון אפשר לאחר כ-10 שנים להגיע ל-30K. שוב ושוב זה תלוי ברצון כי כשאני החלפתי עבודות לא הרבה במקום העבודה הראשון שלי החליפו גם והיה נוח להם להישאר כך שהם לא התקדמו הרבה בשכר.
שוב זה מנקודת מבטי בתור רו"ח ומי שרוצה שתבדוק הכל היטב.
 
את השכר שציינת מקבלים רק במשרות ניהוליות של חשבות ומשרה ניהולית לא מאפשרת גמישות בשעות בשל האחריות שהיא דורשת.
אני רואה את חברותי החשבות. גם מחוץ לעבודה הן בעבודה. גם בחופשים שלא לדבר על מועדי הלחץ החודשיים ודוחות רבעוניים. הן יכולות לעבוד גם 15 שעות.
לא גמישות ולא נעליים.
גמישות היא רק במשרות קטנות במשרד והשכר שם עלוב בהתאם
אני מנהלת כספים ויש לי גמישות.
יש זמנים של לחץ ויש זמנים של רוגע כך שאפשר לאזן...
לא שוללת את מה שכתבת על הדוחות והכל תשימי לב שבד"כ הן לא עובדות 15 שעות וגם לא נראה לי 9 שעות.
 
אני מנהלת כספים ויש לי גמישות.
יש זמנים של לחץ ויש זמנים של רוגע כך שאפשר לאזן...
לא שוללת את מה שכתבת על הדוחות והכל תשימי לב שבד"כ הן לא עובדות 15 שעות וגם לא נראה לי 9 שעות.
שמתי לב וגם שאלתי וראיתי. לא בדיתי את מספר השעות מלבי.
 
אני מנהלת כספים ויש לי גמישות.
יש זמנים של לחץ ויש זמנים של רוגע כך שאפשר לאזן...
לא שוללת את מה שכתבת על הדוחות והכל תשימי לב שבד"כ הן לא עובדות 15 שעות וגם לא נראה לי 9 שעות.
מסכימה.
גמישות זה לא עבדות, ההיפך. את יכולה לצאת בבוקר לסידורים ולעבוד בערבים ובלילות אם בא לך, ולא כבולה לשעות משרד וימי עבודה קשיחים.

זה מבחינתי מעלה גדולה. אין לי שום בעיה לענות מדי פעם לטלפונים בערב, בחופשות, בכל מיני זמנים הזויים, ולא להיות מחויבת להתייצבות במשרד ב 8 בבוקר.

שכל אחת תחשוב מה מתאים לה. אגב, לא חושבת שאפשר לדעת מה מתאים לך כשאת מתחילה ללמוד.... בטח לפני 20 שנה הייתי חושבת שארצה להיות בעבודה ולגמור עם זה, ושיהיה לי זמן פנוי נטו אחר כך. והנה במציאות הרבה יותר טוב לי ההיפך.

בקיצור - לבחור עבודה לפני זמני עבודה זה קצת מוזר. צריך לבחור לפי תחומי עניין, כשרונות, ביקוש, ולסמוך על הקב"ה שזן ומפרנס לכל. הפרנסה היא ממנו. וכל ההתפלספויות על גובה שכר אחרי כמה שנים ממש מצחיקות אותי.
 
סליחה שאני אומרת, רעיון גרוע בעיני, יש כל כך הרבה נישות בכל מקצוע, ללכת לראות מישהי או אפילו שתיים בעבודה ממש לא נותן מידע על כל מאפייני העבודה ואתגריה.
נכון, אך בלימודים המרתקים לא משערים כמה משמימה יכולה להיות העבודה הרוטינית על עוד דו''ח, ועוד אחד, ועוד אחד, ועוד טופס טכני. מהיכרות עם חברות רבות למקצוע - הנפילה לעבודה המשעממת היתה די קשה אחרי הלימודים. ובמשרד רוב המתמחות חייבות לעבור. (ולביג פור שאמור להיות 'קצת' יותר מענין, כמעט ולא מקבלים בלי תואר. אולי היום המצב שונה).
אני חושבת שבראיית חשבון אפשר לאחר כ-10 שנים להגיע ל-30K.
אשרי המאמין.
תראי את סקר השכר בפורום - המספרים מאוד מאוד רחוקים משם.
חבל לנטוע תקוות שווא - גם אני בניתי כשלמדתי על משכורות כאלה. המצב ממש ממש לא כך.
 
.
ממש לא!!!
אני מקבלת ב"ה הרבה יותר.
שוב זה תלוי ביכולות (תמיד הייתי טובה במתמטיקה), מקום המגורים ובעיקר הרצון !
שמחה בשבילך!
זה ממש לא המצב בשוק.

ואגב, משרות חשבות,
על פי רוב דורשים נסיון מסוים, תואר וביג פור.
ברור שיש מקרים מיוחדים, היכרות אישית וכו'.
אך לפעמים המסלול ההתחלתי דורש הרבה הרבה מאמץ כדי להגיע לחשבות.

אני כותבת את הדברים לאחר נסיונות רבים של שינוי והתקדמות במסלול ראיית החשבון,
כולל פנייה לתחום הממשלתי (שאגב המשכורות שם הם בזיון. 11 אלף עם כל התוספות בדרגה 39-41)
נסיון במשרד, נסיון מעבר למשרדים אחרים נחשבים וגדולים יותר, נסיון במגזר הפרטי והציבורי.
 
א' כל מומלץ את התגובה לכתוב מחוץ לסוגריים של הציטוט.
אחרת זה נראה חלק אינטגרלי מהציטוט.
וב', איך בדיוק אחרי 10 שנים אפשר להגיע לסכום כזה בהוראה וגננות?
ראיתי תלושים של 20K אבל אחרי נסיון של בערך 15 שנה ותואר שני וחינוך וכו'.
 
שמחה בשבילך!
זה ממש לא המצב בשוק.

ואגב, משרות חשבות,
על פי רוב דורשים נסיון מסוים, תואר וביג פור.
ברור שיש מקרים מיוחדים, היכרות אישית וכו'.
אך לפעמים המסלול ההתחלתי דורש הרבה הרבה מאמץ כדי להגיע לחשבות.

אני כותבת את הדברים לאחר נסיונות רבים של שינוי והתקדמות במסלול ראיית החשבון,
כולל פנייה לתחום הממשלתי (שאגב המשכורות שם הם בזיון. 11 אלף עם כל התוספות בדרגה 39-41)
נסיון במשרד, נסיון מעבר למשרדים אחרים נחשבים וגדולים יותר, נסיון במגזר הפרטי והציבורי.
[/QUOTE
 
נערך לאחרונה ב:
לעניין השכר ההתחלתי- אפשר להתחיל במטריקס ב5k (הרבה מתחילות שם כי הם מקבלים הרבה ג'וניורים) ואפשר להתחיל בחברה טובה ב 12-15k ויש גם חברות של 20k (מאוד נדיר אבל זה קיים. מידיעה...)
אחרי 3-5 שנות נסיון מקבלים בין 10k ל 30k הכול מאוד תלוי איפה עובדים... בגדול באזור ה 20+ לדעתי
התכוונת לבנות בלי תואר??
 
אני עובדת בתחום הכספים , החלפתי הרבה מקומות וסגנונות ונתקלתי בהרבה משכורות
ויש לי במשפחה הרבה בתחום שלי וגם מתכנתות

כמה תובנות שלי ושל משפחתי לאחר 20+ שנים בתחום:
כאשר יש עבודה בכספים ברמה גבוהה היא הרבה יותר תובענית מלאת אחריות בלי אפשרות לפסקי זמן הרבה עול , חשש מטעויות וביקורות טירוף של זמנים מסוימים (לפעמים אן אפילו חופשות לידה וכד)
אמנם יש יותר גמישות בשעות ובימים לא לכולם זה מתאים ולפעמים נותן הרגשה שכל החיים זה עבודה
גם השכר שהוא יחסית גבוה לתחום בדר"כ נמוך יותרמשכר גבוה בהייטק
עבודה כזו היא בדר"כ גם לא משעממת כמו שמקובל לחשוב על התחום,

בתחום ההיטק המצב של ההשמה עכשיו נורא ואיום גם בוגרות מוכשרות ביותר שעשו קמאטק והצליחו וגם עם תואר
קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג משרה
אבל יתכן ונקוה בעז"ה שזה זמני, הקושי הוא משרה ראשונה בשביל הנסיון
אחרי שיש את זה עובדות ההיטק מרויחות הרבה יותר מרואות חשבן בהשוואה לעול ולאחריות

ישנם רבות שמקבלות שכר גבוה נניח 15+ על עבודה נורמלית (לפעמם משעממת) בלי אחריות יכולות לקחת ימי מחלה וחופשים להחסיר מתי שרוצות (כמובן יירד המשכורת...)
חופשת ידה זה נתק מוחלט וכד

נכון יש תפקידים יותר מאתגרים וקשם אבל בהם השכר הוא הרבה הרבה יותר

תעשו ניסוי קטן:)
תשלחו מייל משפחתי /חברותי על נושא מסוים שצריך להגיב עליו לעובדות בתחום הכספים ובתחום ההיטק ותעשו השוואה מי תגיב יותר מהר וכמה שורות כל אחת תרשום:)

ועדין לא תמיד מומלץ ההייטק מאחר והא מאוד מקובע לשעות ומשרה מלאה

אישה בתחום הכספים יכולה לעבוד פחות (פחות שכר אבל זה בחירה שגם בהייטק היו רוצים רק כמעט אין אותה)
יכולה לבחור הרבה נישות יכולה להיות עצמאית
יכולה לבחור עבודה עם קהל או יותר בתחום מספק נפשית(לדוגמא חלק מניהול עמותות וארגונים)
 
איפה אפשר ללמוד תיכנות במרכז??
 
שמחה בשבילך!
זה ממש לא המצב בשוק.

ואגב, משרות חשבות,
על פי רוב דורשים נסיון מסוים, תואר וביג פור.
ברור שיש מקרים מיוחדים, היכרות אישית וכו'.
אך לפעמים המסלול ההתחלתי דורש הרבה הרבה מאמץ כדי להגיע לחשבות.

אני כותבת את הדברים לאחר נסיונות רבים של שינוי והתקדמות במסלול ראיית החשבון,
כולל פנייה לתחום הממשלתי (שאגב המשכורות שם הם בזיון. 11 אלף עם כל התוספות בדרגה 39-41)
נסיון במשרד, נסיון מעבר למשרדים אחרים נחשבים וגדולים יותר, נסיון במגזר הפרטי והציבורי.
גם עם תואר ראשון רוב המשרות דורשות ביג פור וחלקן גם ידע בתקינה אמריקאית.
ורובן ככולן דורשות הרבה מאד שעות.
אני מכירה גם מי שמקבלת 18K ורכב צמוד אבל היא עובדת הרבה מאד שעות והיא אחראית בלעדית לניהול צוות ההנה"ח על כל מה שזה כולל.
בקיצור - לבחור עבודה לפני זמני עבודה זה קצת מוזר. צריך לבחור לפי תחומי עניין, כשרונות, ביקוש, ולסמוך על הקב"ה שזן ומפרנס לכל. הפרנסה היא ממנו. וכל ההתפלספויות על גובה שכר אחרי כמה שנים ממש מצחיקות אותי.
אף אחת לא דברה על השעות כקריטריון עיקרי אבל כשמתכנתת עושה 9 שעות היא יכולה גם אחרי פחות מעשור להגיע ל- 20K.
רואת חשבון תקבל את המספר הזה רק אחרי אולי אולי 10 שנים וגם זה רק בחברות הייטק מבוססות ומשרה שדורשת המון שעות בעבודה ומחוצה לה.
 
אני עובדת בתחום הכספים , החלפתי הרבה מקומות וסגנונות ונתקלתי בהרבה משכורות
ויש לי במשפחה הרבה בתחום שלי וגם מתכנתות

כמה תובנות שלי ושל משפחתי לאחר 20+ שנים בתחום:
כאשר יש עבודה בכספים ברמה גבוהה היא הרבה יותר תובענית מלאת אחריות בלי אפשרות לפסקי זמן הרבה עול , חשש מטעויות וביקורות טירוף של זמנים מסוימים (לפעמים אן אפילו חופשות לידה וכד)
אמנם יש יותר גמישות בשעות ובימים לא לכולם זה מתאים ולפעמים נותן הרגשה שכל החיים זה עבודה
גם השכר שהוא יחסית גבוה לתחום בדר"כ נמוך יותרמשכר גבוה בהייטק
עבודה כזו היא בדר"כ גם לא משעממת כמו שמקובל לחשוב על התחום,

בתחום ההיטק המצב של ההשמה עכשיו נורא ואיום גם בוגרות מוכשרות ביותר שעשו קמאטק והצליחו וגם עם תואר
קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג משרה
אבל יתכן ונקוה בעז"ה שזה זמני, הקושי הוא משרה ראשונה בשביל הנסיון
אחרי שיש את זה עובדות ההיטק מרויחות הרבה יותר מרואות חשבן בהשוואה לעול ולאחריות

ישנם רבות שמקבלות שכר גבוה נניח 15+ על עבודה נורמלית (לפעמם משעממת) בלי אחריות יכולות לקחת ימי מחלה וחופשים להחסיר מתי שרוצות (כמובן יירד המשכורת...)
חופשת ידה זה נתק מוחלט וכד

נכון יש תפקידים יותר מאתגרים וקשם אבל בהם השכר הוא הרבה הרבה יותר

תעשו ניסוי קטן:)
תשלחו מייל משפחתי /חברותי על נושא מסוים שצריך להגיב עליו לעובדות בתחום הכספים ובתחום ההיטק ותעשו השוואה מי תגיב יותר מהר וכמה שורות כל אחת תרשום:)

ועדין לא תמיד מומלץ ההייטק מאחר והא מאוד מקובע לשעות ומשרה מלאה

אישה בתחום הכספים יכולה לעבוד פחות (פחות שכר אבל זה בחירה שגם בהייטק היו רוצים רק כמעט אין אותה)
יכולה לבחור הרבה נישות יכולה להיות עצמאית
יכולה לבחור עבודה עם קהל או יותר בתחום מספק נפשית(לדוגמא חלק מניהול עמותות וארגונים)
בגדול צודקת.
וכן בתכנות יש לקחת בחשבון את נושא הצניעות
 
בגדול צודקת.
וכן בתכנות יש לקחת בחשבון את נושא הצניעות
שוק החשבונאות סטרילי מגברים? גם בחברות גדולות שאינן הייטק יש את עניין גיבוש העובדים וגם במשרדים יכולות לצוץ בעיות.
פרט לחלק ממוסדות החינוך אין שום מקום עבודה שאינו מעורב.
 
את השכר שציינת מקבלים רק במשרות ניהוליות של חשבות ומשרה ניהולית לא מאפשרת גמישות בשעות בשל האחריות שהיא דורשת.
אני רואה את חברותי החשבות. גם מחוץ לעבודה הן בעבודה. גם בחופשים שלא לדבר על מועדי הלחץ החודשיים ודוחות רבעוניים. הן יכולות לעבוד גם 15 שעות.
לא גמישות ולא נעליים.
גמישות היא רק במשרות קטנות במשרד והשכר שם עלוב בהתאם.
ולא הכל תלוי ברצון. לפעמים המציאות מכתיבה תנאי שוק ושכר. הסיסמאות שמפריחים פה לגבי ראיית חשבון כאילו הכל עניין של התגמשות וקואצ'ינג ואז ודאי תגיעי למשרה שגם תתגמל בעשרות אלפי ש"ח וגם תהיה גמישה בשעות וגם תהיה מספקת הן לא פחות ממגוחכות.
התכוונתי גמישות מבחינת ההגעה בבוקר, העבודה מהבית (כמובן תלוי באיזה משרדי רו"ח אבל ישנה אופציה כזו)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה