דרוש מידע תמונה בשידוכים, כן או לא?

תמונות בשידוכים, דעתך בנושא:

  • כן - היום זה בסטנדרט

    הצבעות: 233 49.5%
  • לא - בשום אופן

    הצבעות: 71 15.1%
  • בלית ברירה

    הצבעות: 167 35.5%

  • סה"כ מצביעים
    471
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
כמי שמתעסקת בשידוכים וזכיתי ב"ה לעשות כמה וכמה אני אחלק את התשובה לשתיים
תמונה לשדכן/ית: בעיני חובה, עוברים אצלי כ"כ הרבה שמות שבלי תמונה קשה לי ממש לזכור או להבין מה בדיוק הסגנון של המועמד/ת, מה גם שלפעמים אני מקבלת בקשות ספציפיות וחבל לבזבז את הזמן של שני הצדדים, אציין שאני לא מעבירה בלי לבקש. ואגב, יש אנשים שלא מוכנים לשלוח תמונה, אותי אישית זה קצת מלחיץ, והם גם לא מצפים שאני אלך לראות כל מעומד ששולחים לי
לגבי שליחה לצד השני, אני מבינה את הרתיעה ולכן אני אישית גם כשיש הסכמה לשליחת תמונה קודם שולחת את הפרטים ורק כששומעת שיש ענין בהצעה מצרפת את התמונה
מצד שני, אפשר לקרוא לזה שטחיות כמה שרוצים אבל עובדה שאם בחור או בחורה מורידים על חלק מסוים בחיצוניות הם כנראה יורידו על זה גם בפגישה, בדר"כ אם מורידים על תמונה מהניסיון שלי זה לא בגלל משהו קטן אלא ענין משמעותי יותר, מועמד חכם ובוגר מבין או מבינה שתמונה זה רק חלק מאוד ראשוני וגם אם התמונה לא נראית לו ב100 אחוז אם אין משהו מאוד עקרוני ושאר הדברים מתאימים מהניסיון שלי זה לא עצר מלהתקדם לפגישה.
מה שכן, לפעמים מתעדפים הצעות לפי נשיאת החן בתמונה, זה קצת מבאס אותי אבל זה גלגל שכבר התגלגל ולא נראה לי שאפשר לעצור אותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
לדעתי תמונות זה דבר לא טוב
גיסי בשידוכים אז אני בעניין קצת
האמא רואה את התמונות ופוסלת מלא, הבחור לא מסתכל בתמונות...
עכשיו בואו הבחורה אמורה למצוא חן בעיני הבחור ולא בעיני אמא שלו, לא?
ושהבחור יתחיל להסתכל על כל התמונות לא נשמע לי ראוי בכלל!
יופי זה עניין של טעם ועל טעם וריח אין להתווכח ...
חוץ מזה התמונות לא משקפות הם ראו תמונה של בחורה ואישרו ובפגישה ראו שהיא לא אותו דבר בכלל...
שמעתי גם משדכנית גדולה שמאז שהתחיל התמונות אחוזי ההצלחה של השידוכים ירדו דרסטית!
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מה שבאמת מפריע לא בקשר לתמונה של המעומד/ת רק אלו שרוצים תמונה משפחתית ולפי זה הם מחליטים אם לגשת לשידוך ממש מוגזם להכריז בזה איך יראו בחתונה ובאירועים נוספים
בקיצור פיינליסטים
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
בחורים שולחים הרבה יותר בקלות, כי תכלס הרבה יותר פשוט להם לשלוח תמונה.
פחות או יותר כל הבחורים נראים אותו דבר בתמונה מבחינת סגנון, גם בחור פתוח וגם בחור צול יעמדו לתמונה
זקופים ומסודרים עם חליפה ועניבה...
(מתמונות של מלא בחורים שראיתי בהרבה סגנונות שונים לא נרשמו הבדלים גדולים בתמונה בעניין של פתיחות....)
לבחורה זה הרבה יותר מסובך- איזה בגד? כמה עדכני? כמה חגיגי? איך מאופרת? לק ג'ל? אורך שיער וכו' וכו'

לבחורים גם יותר חשוב לקבל תמונה זה בהחלט ברור כי בטבע שלהם רוצים בחורה נאה.
אבל מלא פעמים בחורה שנראית מהמם באמיתי לא נראית כך בתמונות, היא לא פוטוגנית מה לעשות?

לסיכום, לדעתי בחור/ה שיודעים לקחת תמונה בעירבון מוגבל רק בשביל רושם ראשוני ולא נכנסים לדקויות זה אפשרי,
אבל מי שמתבונן בתמונה לפרטי פרטים ומוצא עצמו מוריד הרבה על תמונה בלבד לא כדאי לו.
התמונה לא אמורה להגיע לבחור בשום אופן!!!
הוא צריך להפגש עם הבחורה ולראותה פעם ראשונה
התמונה מיועדת למבררים עבורו - אפשר ללמוד מתמונה סגנון (במיוחד, אם הבחורה יודעת שזו התמונה שנשלחה - בעקרון, כך מייצגת את עצמה) אפילו בצורת העמידה אפשר לראות אם הבחורה גמלונית. אופי שמח / מאופק ועוד ועוד
יופי זה ענין של טעם, לא קשור לבירורים! הבחור יחליט בעצמו בפגישה
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
מה שבאמת מפריע לא בקשר לתמונה של המעומד/ת רק אלו שרוצים תמונה משפחתית ולפי זה הם מחליטים אם לגשת לשידוך ממש מוגזם להכריז בזה איך יראו בחתונה ובאירועים נוספים
בקיצור פיינליסטים
כמה היה קל אילו יכלו לקבל תמונה משפחתית
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
לדעתי תמונות זה דבר לא טוב
גיסי בשידוכים אז אני בעניין קצת
האמא רואה את התמונות ופוסלת מלא, הבחור לא מסתכל בתמונות...
עכשיו בואו הבחורה אמורה למצוא חן בעיני הבחור ולא בעיני אמא שלו, לא?
ושהבחור יתחיל להסתכל על כל התמונות לא נשמע לי ראוי בכלל!
יופי זה עניין של טעם ועל טעם וריח אין להתווכח ...
חוץ מזה התמונות לא משקפות הם ראו תמונה של בחורה ואישרו ובפגישה ראו שהיא לא אותו דבר בכלל...
שמעתי גם משדכנית גדולה שמאז שהתחיל התמונות אחוזי ההצלחה של השידוכים ירדו דרסטית!
רק רוצה לציין שאימהות בררניות לא נולדו עם עידן התמונות
יש כאלו שפוסלות לפי מקצוע של הבחורה או הוריה, לפי עיר מגורים, מוסד לימוד ולא באמת חסר על מה
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
עובדה שאם בחור או בחורה מורידים על חלק מסוים בחיצוניות הם כנראה יורידו על זה גם בפגישה,
כשדכנית כדאי לך להכיר את הסיפור הבא:
עד היום אני זוכרת את הזוג הנחמד שפגשנו ברחוב
האשה גבוההההה מהממוצע והבעל נמוךךך ממש מהממוצע
ואמא שלי סיפרה לי שעד היום שהיא רואה אותם מתחזקת בה האמונה בה' שמזווג זיווגים
כמה הצעות היו לבחורה זו והיא הורידה כי הבחור נמוך ממנה ואפילו בכמה סנטימטרים!!!
מה היה בהצעה הזו? שכחו לשאול מה הגובה/ טעו במסירת הגובה הנכון/ לא משנה מה
תכלס הם נפגשו והיתה נשיאת חן והם ב"ה נשואים עם משפחה ברוכה ומאושרת
כך שגם עם ובלי תמונה הקב"ה עדיין מזווג זיווגים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
כמי שמתעסקת בשידוכים וזכיתי ב"ה לעשות כמה וכמה אני אחלק את התשובה לשתיים
תמונה לשדכן/ית: בעיני חובה, עוברים אצלי כ"כ הרבה שמות שבלי תמונה קשה לי ממש לזכור או להבין מה בדיוק הסגנון של המועמד/ת, מה גם שלפעמים אני מקבלת בקשות ספציפיות וחבל לבזבז את הזמן של שני הצדדים, אציין שאני לא מעבירה בלי לבקש. ואגב, יש אנשים שלא מוכנים לשלוח תמונה, אותי אישית זה קצת מלחיץ, והם גם לא מצפים שאני אלך לראות כל מעומד ששולחים לי
לגבי שליחה לצד השני, אני מבינה את הרתיעה ולכן אני אישית גם כשיש הסכמה לשליחת תמונה קודם שולחת את הפרטים ורק כששומעת שיש ענין בהצעה מצרפת את התמונה
מצד שני, אפשר לקרוא לזה שטחיות כמה שרוצים אבל עובדה שאם בחור או בחורה מורידים על חלק מסוים בחיצוניות הם כנראה יורידו על זה גם בפגישה, בדר"כ אם מורידים על תמונה מהניסיון שלי זה לא בגלל משהו קטן אלא ענין משמעותי יותר, מועמד חכם ובוגר מבין או מבינה שתמונה זה רק חלק מאוד ראשוני וגם אם התמונה לא נראית לו ב100 אחוז אם אין משהו מאוד עקרוני ושאר הדברים מתאימים מהניסיון שלי זה לא עצר מלהתקדם לפגישה.
מה שכן, לפעמים מתעדפים הצעות לפי נשיאת החן בתמונה, זה קצת מבאס אותי אבל זה גלגל שכבר התגלגל ולא נראה לי שאפשר לעצור אותו
ישר כח. ניכר שאשת מקצוע כתבה את הדברים.

ולאחר כל הדברים, האם אני כאבא ממליץ לבתי לתת תמונה לצד השני (לא לשדכנית)?
האם אידיאלית זה נכון? זה רציני? זה צנוע? זה אחראי?

אשמח לתשובה על זה - כשדכנית. במבט של בת.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #71
למעשה הנושא הזה יצא משליטה לגמרי, וכמו שכתבו פה עדיף כבר לשלוח תמונה טובה מלתת לאחרים לשלוח תמונות דפוקות שיש אצלם.
זה מעצבן ומשפיל מאוד אבל זה להילחם ברוח :(
ותלוי גם איך הצד השני מסתכל על התמונה, אם מסתכלים על מראה כללי שנראה טוב או בכללי על סגנון - בעיני לא נורא.
אבל לפעמים התחושה היא שלוקחים ס"מ ומודדים היקפים כמעט... ומגדילים לראות כל פיפס עד הסוף, ככה זה מרגיש מתגובות שמקבלים על תמונות: "התמונה הזאת לא טובה, היא קצת מוסתרת ולא מספיק רואים כמה היא רזה או לא..." "צריך תמונה בעמידה ושיראו את כל הגוף..." ועוד כל מיני תגובות כאלו שבעיני מבזות גם את הבחורה וגם את האמא של הבחור וגם את הבחור שעומד מאחוריה (ואל תאמינו לאף אחד שאומר שהבחור לא רואה את התמונה, בחורים חסרי טאקט גם סיפרו בפגישות על התמונה שהם ראו ומה הם חשבו עליה...)

אולי אפשר לבקש משדכנים שלפחות לא יעבירו את התמונה ביחד עם הרזומה, שלפחות יעשו ברור ראשוני לפני ששולחים תמונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
כשהתחלתי שידוכים כולם בקשו ישר תמונה, והיה לי קשה עם זה מאוד,
שאלתי רב , (רב מוסמך מבית דין, בסגנון מאוד פרומר) והוא אמר שאם מבקשים אז לשלוח, כי זה חלק מההשתדלות,
למעשה אחרי שהתארסתי אז החתן אמר לי שהם לא הסכימו לגשת באופן כללי בכלל בכלל בלי תמונה,
ואם לא הייתי שולחת תמונה, בחיים לא היו נגשים אלי...
ואני ידגיש שאני בסגנון פרומר ושמור מהסטנדרט... ואני לא התארסתי בגיל מבוגר...
אז שכל אחד יחליט מה לעשות, אבל זה המצב כיום, וזה חלק מנקודות הסף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
אז כל עוד יש לך את האפשרות לפחות לשלוט על איזה תמונה תעבור בין כולם,
שליטה חלקית מאוד, כי למרות ששולחים תמונה רשמית בכל זאת יש כאלו שיחתכו תמונה ישנה ומוזנחת בלי ידיעתך
אבל נכון, לפחות ככה התמונה העיקרית שתסתובב זאת תמונה שהבחורה בחרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
ממקרים שקרו אצלי של עוגמת נפש כשהגעתי לפגישה,
מאז ביקשתי תמיד תמונה בשביל שההורים יראו מלמעלה האם יש כיוון ,
הבחור לא צריך לראות בעצמו - ההורים יראו במה מדובר
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
בגדול, אני בעד, כדאי לדעת לקראת מה הולכים, תמונה אין עניינה רק המראה אלא רואים סגנון, פתיחות, וכדו, תמונה זה חצי ברור.
איך אומרים תמונה אחת שווה אלף מילים :)
נו-נו :)
זה אולי נכון ב50 אחוז. וגם זה רק אולי.
אפילו בהגדרת הסגנון (בני ברקי/ירושלמי/פתוח/מודרני/צול וכו') ראיתי שטעו לפי תמונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
מה אתם חושבים על כל הנושא של תמונות בשידוכים?
האם נכון לשלוח או לבקש תמונה לפני פגישה - או שעדיף להימנע מזה לגמרי?
מצד אחד זה יכול לחסוך אי־נעימויות,
ומצד שני זה עלול ליצור רושם מוקדם ולפספס את הפנימיות.

איך אתם רואים את זה?
כל תגובה תתקבל בברכה.
לא שולחים תמונה כלל!!

תגובה לא הכי סימפטית,
אך זה מנהג עמי הארץ שכמה גדולים יצאו נגדו ואין מקשיב.
לא להגיד בוקר טוב נימוסי לשכנה בבנין או תודה לטכנאי נותן שירות
אשכול 'האם לומר שלום לזר ברחוב' https://www.prog.co.il/threads/האם-לומר-שלום-לזר-ברחוב.1095937/
אבל את התמונה הוא יעביר לכל בחורי ישראל החברים בישיבה..

אולי אם מעבירים בדיסקרטיות ובאופן ממוקד ובלי להשאיר תמונה אצל מי... לא יודע!

היום זו תגובה מוזרה - הלקוחה מעולמות ישנים נושנים זה עידן ועידנים.
אבל, תחשבו רגע
מה השתנה מלפני 10/15/20 שנה?
למה היום הכל צריך להשתנות ו'להתקדם' ולשנות עמדות מוסכמות?

תוהה אני אם ע"כ התודנו לפני פחות מחודש -
"את אשר התרת אסרתי ואת אשר אסרת התרתי"

על זה נאמר מקפידים באיכה ומזלזלים בקריאת שמע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
היום נכנס לסטנדרט לבקש תמונה
הלוואי שהיו מפסיקים עם זה,
מראה על שטחיות, חוסר ערכים וסגידה לחיצוניות
איך אפשר לקבל החלטה כל כך גורלית בגלל דברים צדדיים וחסרי ערך??
תמונה לא יכולה לשקף כלום על הבחורה
אא"כ היא מרשימה במיוחד

ואם היא לא???
ואם היא לא פוטוגנית?
למה שטחיות?

היום עובדים מהבית
פעם עברו רק מהמשרד

היום קונים דרך המחשב
פעם קנו רק בחנות

היום קובעים תור דרך הטלפון
פעם הלכו רק למרפאה

אז היום רואים בחורה/בחור בתמונה
פעם הלכו לראות אותו בחתונה

בחורים איכותיים לא רואים את התמונה

אלא האימהות או האחיות שלהם.
בדיוק כמו שהיה פעם..
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אני רוצה תמונה של הבחורה לבנים שלי
אבל אף פעם לא הראתי להם את התמונה!!
לפני שיצאו לפגישה תארתי בכללי איך היא נראית שידעו לזהות

רק אני הסתכלתי
ולא יצא שהורדתי בגלל תמונה (גם אם היא לא הכי יפה)
כן יצא שדייקתי את השאלות
ראיתי סגנון לבוש וידעתי לשאול לפי זה ולדייק
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה