זה שויטמין c גורמת לנזק בלתי הפיך לכליות זה לא נתמך במחקרים, רק במחקר הקטן שלך, אבל זה שדלקת שתן יכול לגרום לנזק לכליות כל רופא יגיד לך את זה, אז לאור זאת מה צריך לעשות בן אדם שיש לו דלקות חוזרת ונשנות ושום דבר אחר לא עוזר?
נתמך 100% במחקרים.
לא המצאה שלי.
אין לי ענין להתווכח כאן.
רק שיהיה ברור שאי אפשר להעלות המלצה לפורום מבלי שאת היודע מי ומי הניקים ומה עומד מאחוריהם/נאגר בשק שלהם.
המלצות גורפות מן הסוג הזה עלולות לסכן אחרים.
גמרתי להגיב לכם.
את שלי אמרתי. מניסיון וידע עמוק.
וכל ניק יעשה את השיקול שלו, בהתייעצות עם רופא שמכיר את נתוני הניק עד לפרטים הקטנים.
אגב, בגלל אחד מסוגך מצאתי את עצמי בטיפול נמרץ.
והנה ממחקרים:
תוספי ויטמיןC מזיקים לכליות
מחקר חדש מכה את עיתוני הבריאות לאחרונה עקב נתונים שנלקחו ונותחו בקרב גברים שוודים. במסגרת ממצאי המחקר נטען כי אלו שנטלו ויטמין C במינון גבוה, כלומר 7 טבליות או יותר, היו בסיכון כפול לפתח אבנים בכליות.
הדאגה הגוברת בקרב גברים מבוגרים על היווצרות אבנים בכליות הנגרמות על ידי שימוש בתוספי תזונה של ויטמין C, מבוססת על מחקרים שבוצעו בשנות התשעים. מחקרים אלה דיווחו על הימצאות חומצה אוקסלית בשתן הנבדקים, כאלה אשר נהגו ליטול ויטמין C.
חומצה אוקסלית היא מרכיב מרכזי של אבני אוקסלט הסידן. כשבעים אחוזים מכלל האבנים בכליות מכילים חומר זה. מתוך כך ברור שרמות גבוהות של חומצה אוקסלית בשתן אינן ממצא רצוי.
רמות גבוהות של חומצה אוקסלית בשתן נובעות מהעובדה שחומצה אסקורבית (ויטמין C) אשר מופרשת בשתן, עוברת המרה כימית לחומצה אוקסלית לפני ניתוח הנתונים.
ממצא זה הוכח לפני מספר שנים במעבדות מחקר העוסקות בחקר אבני כליות. הניסוי שנערך, כלל 10 מתנדבים אשר נדרשו ליטול ארבע גרם ויטמין C למשך חמישה ימים. השתן של אותם המשתתפים נבדקה במשך 24 שעות והדגימות נאספו לפני, במהלך ואחרי הניסוי.
כמויות גבוהות של ויטמין C מגבירות סיכון לאבנים בכליות
החוקרים טענו כי כמויות גדולות של ויטמין סי מעלות את הסיכון לאבנים בכליות, משום שהגוף מפרק את הויטמין לאוקסלט. אחד ממחברי המחקר בשוודיה, העלה את החשיבות הציבור לדעת כי קיימים סיכונים בריאותיים לכליות בנטילת מינונים גבוהים של התוסף. עוד הוסיף כי אנשים בעלי היסטוריה רפואית של אבנים בכליות, צריכים להתייעץ עם רופא לפני נטילת התוסף.
החוקרים ציינו כי לא קיימות סיבות מוכחות באופן משמעותי המצריכות אדם ליטול כמויות גבוהות של ויטמין C. תוצאות המחקר אינן חלות על ויטמין C אשר מקורו מהמזון. בשורה נוספת מן המחקר הייתה כי שימוש במולטיויטמין אינו מגביר את הסיכון להיווצרות אבנים בכליות, שכן רמתו של ויטמין C הינה נמוכה יותר.
בשנה האחרונה, מחקר שהוצג בכנס שנתי של אגודה אנדוקרינית ביוסטון, גילה כי ויטמין C ותוספים של ויטמין D קשורים לרמות גבוהות של סידןבשתן ובדם. רמות גבוהות של סידן נקשרות לאבנים בכליות