דרוש מידע שאלה מוזרה... מקובל חברתית = נורמלי?

  • הוסף לסימניות
  • #61
אגב, @אסטריקס והכפר שלו מסמלים מיעוט "לא נורמלי"
ששורד מול האימפרייה הרומית שמשליטה בעולם את הנורמה שלה.
עיין ערך Ils sont fous ces romains !!! :D
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אבל זו נורמה חולנית
תודה...
אגב, @אסטריקס והכפר שלו מסמלים מיעוט "לא נורמלי"
ששורד מול האימפרייה הרומית שמשליטה בעולם את הנורמה שלה.
עיין ערך Ils sont fous ces romains !!! :D
חחחחחחחחחח, נכון...
אולי עכשיו מבינה למה ישר עלה לי השם הזה.. ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני לא רואה סביבי דברים בעיתיים שנהיו נורמליים, נכון שאני רואה יותר לא נורמליים סביבי, אבל עדין יש הרבה מאוד נורמליים, כדאי שתתני אולי דוגמא מה מטריד אותך.:unsure:
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
חח אני חושבת שהבנת מצוין..
אז ב"ה אצלינו זה עדיין לא נחשב כנורמלי, ב"ה!
נקווה שזה עדיין עומד על 'הרוב', והאנשים שטענו לי את זה הם המעט...
אם זה באמת ככה, נורמלי זה לא יהיה, לפחות לא אצל מי שהולך לפי התורה.
כי הלכתית זה אסור, והתורה לא תהא מוחלפת.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
ברשותך @אסטריקס אני אתן דוגמא שאולי תעזור לאחרים להבין,
מקווה שזה דוגמא מבטאת....
המתת חסד לדוג' נכנסה לנורמה כדבר הגיוני במצבים של חולי סופני, אז מה, זה נורמלי לעזור לבן משפחה לקחת את החיים שלו (מבחינה נפשית)?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אני לא רואה סביבי דברים בעיתיים שנהיו נורמליים
:oops:
כדאי שתתני אולי דוגמא מה מטריד אותך
מטריד אותי שדברים שהיו הכי אמורים להיות לא נורמליים, ולא היו אמורים לקבל לגיטימציה מקבלים כ"כ הרבה..
ת'אמת אולי באמת לא אמור להטריד... אבל זה היה וויכוח האם זה נורמלי שזה נהיה נורמה והאם אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש.
המתת חסד לדוג' נכנסה לנורמה כדבר הגיוני במצבים של חולי סופני, אז מה, זה נורמלי לעזור לבן משפחה לקחת את החיים שלו (מבחינה נפשית)?!
שאלה טובה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
לכן אני אמורה להכיל? כי קשה להילחם בדבר?
למה את קוראת להכיל?
אפשר להפנים שזה קיים ואין דרך לעצור את זה
וכל עוד זה לא פוגע בי אישית (אם הבנתי למה את מתכוונת)
אז אין עניין לעשות מזה רעש ולמתוח ביקורת כל פעם
אלא פשוט לומר שמבחינתינו זה איסור חמור מאד וזהו להמשיך הלאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אבל זה היה וויכוח האם זה נורמלי שזה נהיה נורמה והאם אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש.
אם את שואלת לדעתי, אז כן אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש;)
אז זהו?
הוויכוח הוכרע?
זה יהיה נורמלי ואסור לחלוטין
נורמה
נורמה - היא אופן ההתנהגויות והמצופה מקבוצות ויחידים בחברה מסוימת, הנתפס כראוי, תקין ומקובל על פי הערכים של אותה התרבות.
זה יהיה נורמלי אצל אוכלוסייה מסוימת ובחברה שאני שייכת אליה(שומרי תורה ומצוות)זה לא בעז"ה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אז אין עניין לעשות מזה רעש ולמתוח ביקורת כל פעם
לא עושה רעש ולא מותחת ביקורת..
רציתי שניה לבדוק מה חושבים על המושג 'נורמלי' זה הכל..
מצטערת אם חשבת שבאתי למתוח ביקורת או משהו כזו
ו-
להמשיך הלאה
אולי זה מה שצריך לעשות, לי לצערי דברתי עם משהי, ולא כ"כ יכולתי להמשיך הלאה.. מה לעשות.

אם את שואלת לדעתי, אז כן אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש;)
אז זהו?
הוויכוח הוכרע?
מבחינתי, כן (כבר מלפני זה)
מבחינת האנשים שאיתם צריכה לסגור תעניין.. בוא נראה..
אולי אשלח לה קישור של הדיון הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
מצטערת אם חשבת שבאתי למתוח ביקורת או משהו כזו
לא לזה התכוונתי
אלא רק באתי לציין שבין לקבל באופן מלא
ולמחות כל פעם
יש אינסוף אפשרויות שנקראות כולם בשם כולל "להכיל"
אולי זה מה שצריך לעשות, לי לצערי דברתי עם משהי, ולא כ"כ יכולתי להמשיך הלאה.. מה לעשות.
אם אי אפשר לשנות את המצב גם אם קשה להמשיך הלאה
יש עוד אופציה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
אם אי אפשר לשנות את המצב גם אם קשה להמשיך הלאה
יש עוד אופציה?
כנראה שאין...
רציתי לשמוע עוד אנשים מה חושבים על הנושא כדי להתקדם עם אותה אחת ספציפית.. ולא הצלחתי כ"כ לשמוע דברים ברורים מהסביבה שלי פה, לכן שאלתי כאן.
כנראה שזה לעולם לא יהיה ברור.
לא שבאתי לנסות לתקן את העולם, ממש לא. יודעת שזה ממש בלתי אפשרי.
יש אינסוף אפשרויות שנקראות כולם בשם כולל "להכיל"
כן? הכלה זה לא הבנה?
לא אמרתי הסכמה, אלא הבנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
תודה!
אכן זה רק הגדרות... והוויכוח באמת היה על משהו ספציפי יותר, שזה כ"כ לא נורמלי בעיקרון שלא מובן איך יכול 'העולם' להגדיר זאת כנורמלי לכאורה בגלל שנכנס כמקובלות...
אם זה משהו שאסור ביהדות - הוא פשוט אסור, ולכן רע לעשותו. דבר שאסור ביהדות - אמור להישאר לגמרי מחוץ לנורמה של הציבור היהודי. ואם יש חלקים בעם היהודי שאצלם דבר אסור נכנס ח''ו כנורמה - זה עצוב, זה רע, זה דורש תיקון, והנורמה לא משנה את העובדה שהדבר אסור על פי התורה ולכן הוא רע ודורש להתרחק ממנו, והוא לא יהיה אף פעם לגטימי.

יחד עם זה, חשוב להבין שאדם נולד עם כל מיני ניסיונות. דבר שעבור אחד הוא ניסיון גדול - לשני אין עם זה ניסיון כלל, ולעומת זאת יש לשני ניסיונות אחרים שאין לראשון. יש ניסיונות יותר נפוצים, ויש ניסיונות יותר נדירים.

אדם שנולד או נפל לניסיון (ולא שהביא את זה על עצמו), לא יעזור לו הכחשה או גינוי על עצם זה שיש בו רצון אסור או 'לא נורמלי', אלא רק יזיק.
מוטב להיות מודע לעצמו, לקבל בענייניות את זה שהוא מתנסה משמים בניסיון כזה או אחר, ולמצוא דרכים איך להתנהל נכון.

כשיהודי רוצה להפוך איסור לנורמה חברתית, זה חוסר הבנה וידיעה לפי מה יהודי אמור לחיות את חייו.
ואולי מצטרף לזה הצורך הפנימי שיקבלו אותו, ואין את ההבחנה העדינה שלו ושל הסביבה, על ההבדל בין רצון לבין מעשה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
כן? הכלה זה לא הבנה?
לא אמרתי הסכמה, אלא הבנה
גם הבנה מוגדרת הכלה
וגם חוסר הבנה אבל שתיקה נקרא הכלה
הכלה זה כל דבר שלא מסכימים איתו ושותקים על זה
או אפילו לא שותקים אלא רק לא נוקטים צעדים משמעותיים יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
שאלת השאלות!
מתחבטת בה המון גם כן .וקשה לי להשלים איתה.
אממה.
כל צורת חיינו היא חתיכת "מוסכמה" ...ובעייני שידוכים בפרט .יש המון דברים שפשוט נוגדים את ההיגיון .
אבל היי,זו מוסכמה חברתית .היא יותר חזקה ממני .זה בטוח
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
גם הבנה מוגדרת הכלה
וגם חוסר הבנה אבל שתיקה נקרא הכלה
הכלה זה כל דבר שלא מסכימים איתו ושותקים על זה
או אפילו לא שותקים אלא רק לא נוקטים צעדים משמעותיים יותר
אם את שותקת ולא מקבלת .זו לא הכלה כלל!!
ואם את לא עושה צעדים משמעותיים.זה עוד יותר חוסר הכלה .הכלה זה להכיל ...לפנות את כולך .ולקבל למרות ועל אף! לא שתיקה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
אני חושבת, שכל העניין הזה של "מקובל בחברה" זה מאד תלוי לאיזה חברה אתה משתייך.
גם אם, לדוגמא, נהיה מקובל בחברה שלך ללכת בלבוש שהוא נוגד את ההלכה
אז תמיד תמצאי סביבך את הנשים שכן הולכות צנוע ותשתייכי אליהם, וממילא - לא משנה מה תעשי, תמיד תישארי נורמלית...
פעם אחי פגש בחור חילוני שאמר לו שהוא לא מגדל פאות כי הוא מתבייש מהחברים שלו.
אמר לו אחי: אבל ברגע שתגדל פאות כבר יהיו לך חברים חדשים, שמהם לא תתבייש.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אמר לו אחי: אבל ברגע שתגדל פאות כבר יהיו לך חברים חדשים, שמהם לא תתבייש.....
נכון, רק שבמקרה הזה הבנ"א פחד מכלל ההשלכות של זה, גם בעניין החברים והבושה שללכת נגד הנורמה החברתית וגם מהעתיד של זה והפחד לעזוב את כל מה שמוכר וידוע.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
משום מה ברור לי שאם היו שואלים את ר חיים קנייבסקי זצ"ל מה זה נקרא נורמאלי
הוא היה עונה שמי שלומד ומקיים מצוות זה נקרא נורמאלי

וביניינו, כולנו יודעים שהוא צודק

את כל שאר התאוריות אפשר להשליך לפח האשפה, הם השקפות של גויים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה