אם זה באמת ככה, נורמלי זה לא יהיה, לפחות לא אצל מי שהולך לפי התורה.חח אני חושבת שהבנת מצוין..
אז ב"ה אצלינו זה עדיין לא נחשב כנורמלי, ב"ה!
נקווה שזה עדיין עומד על 'הרוב', והאנשים שטענו לי את זה הם המעט...
אני לא רואה סביבי דברים בעיתיים שנהיו נורמליים
מטריד אותי שדברים שהיו הכי אמורים להיות לא נורמליים, ולא היו אמורים לקבל לגיטימציה מקבלים כ"כ הרבה..כדאי שתתני אולי דוגמא מה מטריד אותך
שאלה טובה...המתת חסד לדוג' נכנסה לנורמה כדבר הגיוני במצבים של חולי סופני, אז מה, זה נורמלי לעזור לבן משפחה לקחת את החיים שלו (מבחינה נפשית)?!
למה את קוראת להכיל?לכן אני אמורה להכיל? כי קשה להילחם בדבר?
זה יהיה נורמלי ואסור לחלוטיןאם זה באמת ככה, נורמלי זה לא יהיה, לפחות לא אצל מי שהולך לפי התורה.
אם את שואלת לדעתי, אז כן אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפשאבל זה היה וויכוח האם זה נורמלי שזה נהיה נורמה והאם אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש.
נורמהזה יהיה נורמלי ואסור לחלוטין
לא עושה רעש ולא מותחת ביקורת..אז אין עניין לעשות מזה רעש ולמתוח ביקורת כל פעם
אולי זה מה שצריך לעשות, לי לצערי דברתי עם משהי, ולא כ"כ יכולתי להמשיך הלאה.. מה לעשות.להמשיך הלאה
מבחינתי, כן (כבר מלפני זה)אם את שואלת לדעתי, אז כן אפשר לחשב כאלו דברים כחולִי נפש
אז זהו?
הוויכוח הוכרע?
לא לזה התכוונתימצטערת אם חשבת שבאתי למתוח ביקורת או משהו כזו
אם אי אפשר לשנות את המצב גם אם קשה להמשיך הלאהאולי זה מה שצריך לעשות, לי לצערי דברתי עם משהי, ולא כ"כ יכולתי להמשיך הלאה.. מה לעשות.
כנראה שאין...אם אי אפשר לשנות את המצב גם אם קשה להמשיך הלאה
יש עוד אופציה?
כן? הכלה זה לא הבנה?יש אינסוף אפשרויות שנקראות כולם בשם כולל "להכיל"
אם זה משהו שאסור ביהדות - הוא פשוט אסור, ולכן רע לעשותו. דבר שאסור ביהדות - אמור להישאר לגמרי מחוץ לנורמה של הציבור היהודי. ואם יש חלקים בעם היהודי שאצלם דבר אסור נכנס ח''ו כנורמה - זה עצוב, זה רע, זה דורש תיקון, והנורמה לא משנה את העובדה שהדבר אסור על פי התורה ולכן הוא רע ודורש להתרחק ממנו, והוא לא יהיה אף פעם לגטימי.תודה!
אכן זה רק הגדרות... והוויכוח באמת היה על משהו ספציפי יותר, שזה כ"כ לא נורמלי בעיקרון שלא מובן איך יכול 'העולם' להגדיר זאת כנורמלי לכאורה בגלל שנכנס כמקובלות...
גם הבנה מוגדרת הכלהכן? הכלה זה לא הבנה?
לא אמרתי הסכמה, אלא הבנה
אם את שותקת ולא מקבלת .זו לא הכלה כלל!!גם הבנה מוגדרת הכלה
וגם חוסר הבנה אבל שתיקה נקרא הכלה
הכלה זה כל דבר שלא מסכימים איתו ושותקים על זה
או אפילו לא שותקים אלא רק לא נוקטים צעדים משמעותיים יותר
אני חושבת, שכל העניין הזה של "מקובל בחברה" זה מאד תלוי לאיזה חברה אתה משתייך.יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)
בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
נכון, רק שבמקרה הזה הבנ"א פחד מכלל ההשלכות של זה, גם בעניין החברים והבושה שללכת נגד הנורמה החברתית וגם מהעתיד של זה והפחד לעזוב את כל מה שמוכר וידוע.....אמר לו אחי: אבל ברגע שתגדל פאות כבר יהיו לך חברים חדשים, שמהם לא תתבייש.....
לא הבנתי.הוא היה עונה שמי שלומד ומקיים מצוות זה נקרא נורמאלי
וביניינו, כולנו יודעים שהוא צודק
את כל שאר התאוריות אפשר להשליך לפח האשפה, הם השקפות של גויים.
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים