מרקים מרק עגבניות עם אורז---נוסטלגיה מבית סבתא---

  • הוסף לסימניות
  • #1
הבטחתי כבר מזזזזזזזזזמן.
סוף סוף הכנתי.

מבחינת הטעם אני חושבת שהגעתי קרוב מאוד למקור שטעמו עוד עומד על קצה לשוני מלפני המון שנים
מרק משביע. מרקם קטיפתי וכייפי. ארומה------!!!
IMG_4341_682x1024.jpg


סיר 4 ליטר

2 בצלים גדולים קצוצים גס
3 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
3 עגבניות גדולות בשרניות חתוכות לקוביות
3 שיני שום פרוסות
1 גזר גדול חתוך לקוביות קטנות
3 כפות שמן
מלח
פלפל שחור
1 כף פפריקה מתוקה
2-3 כפות סוכר
1 קופסא 250 גרם רסק עגבניות [היה לי בבית רק בטעם פיצה ובו השתמשתי. יצא מעולה]
2.5-3 ליטר מים

3/4-1 כוס אורז לבן [פרסי או בסמטי]
מי מלח לבישול חלקי של האורז

בסיר בגודל מתאים מאדים בצל בשמן לשקיפות. מוסיפים סלרי ומאדים עוד קצת. מוסיפים עגבניות וגזר ומאדים בסיר מכוסה כ-6-7 דקות. מערבבים מדי פעם.
מוסיפים את יתר הרכיבים [לא כולל האורז] ומבשלים כחצי שעה. מערבבים מדי פעם ואם המרק נעשה סמיך מדי [כי התאדו נוזלים], מוסיפים עוד מעט מים. המרק צריך להיות סמיך מעט אבל לא במרקם סמיך ממש.

בינתיים,
מרתיחים מים עם מלח בסיר.
שוטפים את האורז ומסננים במסננת. מעבירים לבישול במי המלח. מבשלים כ-8-10 דקות ומערבבים מדי פעם.
מסירים מהאש. מסננים ושוטפים במים קרים. מניחים בצד.

כשהמרק עבר בישול של חצי שעה, טוחנים אותו במוט ומוסיפים את האורז. מערבבים ומבשלים עוד כ-6 דקות רק עד שהאורז מוכן לאכילה.
מגישים חם
IMG_4342_1024x682.jpg



ושיהיו הברכות שתברכו על המרק הזה לע"נ סבתי היקרה שהיתה מכינה לנו את המרק הזה בכל שבוע.

הערה: אפשר לבשל את האורז [שטוף היטב] ישירות במרק. לאחר הטחינה מוסיפים אורז שטוף היטב ומבשלים כ-18-29 דקות.
אני מעדיפה בישול חלקי לא במרק. אבל זה ממש לא חובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הבטחתי כבר מזזזזזזזזזמן.
סוף סוף הכנתי.

מבחינת הטעם אני חושבת שהגעתי קרוב מאוד למקור שטעמו עוד עומד על קצה לשוני מלפני המון שנים
מרק משביע. מרקם קטיפתי וכייפי. ארומה------!!!
צפה בקובץ המצורף 1568977

סיר 4 ליטר

2 בצלים גדולים קצוצים גס
3 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
3 עגבניות גדולות בשרניות חתוכות לקוביות
3 שיני שום פרוסות
1 גזר גדול חתוך לקוביות קטנות
3 כפות שמן
מלח
פלפל שחור
1 כף פפריקה מתוקה
2-3 כפות סוכר
1 קופסא 250 גרם רסק עגבניות [היה לי בבית רק בטעם פיצה ובו השתמשתי. יצא מעולה]
2.5-3 ליטר מים

3/4-1 כוס אורז לבן [פרסי או בסמטי]
מי מלח לבישול חלקי של האורז

בסיר בגודל מתאים מאדים בצל בשמן לשקיפות. מוסיפים סלרי ומאדים עוד קצת. מוסיפים עגבניות וגזר ומאדים בסיר מכוסה כ-6-7 דקות. מערבבים מדי פעם.
מוסיפים את יתר הרכיבים [לא כולל האורז] ומבשלים כחצי שעה. מערבבים מדי פעם ואם המרק נעשה סמיך מדי [כי התאדו נוזלים], מוסיפים עוד מעט מים. המרק צריך להיות סמיך מעט אבל לא במרקם סמיך ממש.

בינתיים,
מרתיחים מים עם מלח בסיר.
שוטפים את האורז ומסננים במסננת. מעבירים לבישול במי המלח. מבשלים כ-8-10 דקות ומערבבים מדי פעם.
מסירים מהאש. מסננים ושוטפים במים קרים. מניחים בצד.

כשהמרק עבר בישול של חצי שעה, טוחנים אותו במוט ומוסיפים את האורז. מערבבים ומבשלים עוד כ-6 דקות רק עד שהאורז מוכן לאכילה.
מגישים חם
צפה בקובץ המצורף 1568988


ושיהיו הברכות שתברכו על המרק הזה לע"נ סבתי היקרה שהיתה מכינה לנו את המרק הזה בכל שבוע.
וואו, באמת מרק נוסטלגיה!!!
תודה הני על המתכון,
נראה טוב!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
תודה הני!
לא כתוב פה אם צריך לקלף את העגבניות... או שפספסתי?
וכן יש אפשרות לחסוך את 2 הסירים הנפרדים לאורז ולמרק, ולהכניס את האורז ישר למרק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תודה הני!
לא כתוב פה אם צריך לקלף את העגבניות... או שפספסתי?
וכן יש אפשרות לחסוך את 2 הסירים הנפרדים לאורז ולמרק, ולהכניס את האורז ישר למרק?
אני לא מקלפת את העגבניות

אפשר לבשל את האורז התוך המרק.
אני מעדיפה להפריד את תחילת הבישול שלו מהמרק עצמו. אבל לא חובה בכלל.
כמובן שאם מבשלים את האורז במרק מבשלים יותר זמן. מוסיפים אחרי הטחינה של המרק עצמו
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תודה הני!
לא כתוב פה אם צריך לקלף את העגבניות... או שפספסתי?
וכן יש אפשרות לחסוך את 2 הסירים הנפרדים לאורז ולמרק, ולהכניס את האורז ישר למרק?
אני לאחר הטחינה של העגבניות, מוסיפה אורז לא מבושל. (כמובן שטוף היטב)
סוגרת חלקית את הסיר ומנמיכה את האש ל 20 דקות בערך.
יוצא מעולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני לאחר הטחינה של העגבניות, מוסיפה אורז לא מבושל. (כמובן שטוף היטב)
סוגרת חלקית את הסיר ומנמיכה את האש ל 20 דקות בערך.
יוצא מעולה.
אני יודעת שיוצא מעולה.
כתבתי שאני אישית מעדיפה בישול חלקי לא בתוך המרק.
זה מה שאני אישית מעדיפה.
וכמובן שיש אפשרות לבשל ישירות במרק
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
חשבתי שכתבת מתכון למרק עגבניות של סבתא שלי...

זה היה מרק הונגרי
על בסיס רביכה
עם רסק עגבניות ואורז
מרק מתקתק
חם וטעיםםםםם............
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
וואו העני.
נראה מושלם.
אני כמעט מריחה את הריח העשיר עד אלי...
חייבת לפרגן לך על התמונה המהממת שצילמת!
מקצועית ומגרה.
כל הכבוד על שניהם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לפני שנים הכנתי מרק עגבניות ממתכון שהיה בעיתון. הכותרת היתה (אם אני זוכרת נכון) : "מרק עגבניות עם בצקניות"
הטעם היה גן עדן!!!!!!!!!! אבל המתכון נעלם לי לאחר הפעם הראשונה שהכנתי את המרק. :( ניסיתי לשחזר במהלך השנים ולא ממש הצלחתי. אולי מישהי מכירה את המתכון המדובר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
וואו זה נראה טוב!!
אולי ננסה היום.
רק שאלה קטנה:
בשביל מה צריך את הסוכר?
ועוד דבר - אם אין לי סלרי, פטרולזיה או כוסברה ילך במקום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אפשר לגרר את העגבניות לרסק,
במקום לטחון הכל ביחד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
וואו זה נראה טוב!!
אולי ננסה היום.
רק שאלה קטנה:
בשביל מה צריך את הסוכר?
ועוד דבר - אם אין לי סלרי, פטרולזיה או כוסברה ילך במקום?
הסוכר לאיזון טעמים.
אפשר בלי סלרי
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מרק טעים טעים :p מהסוג שמלקקים מהצלחת
מרקם סמיך ונעים וקוביות רכות שמקשטות אותו
והריח שממלא את הבית...
אז למי שמחפשת מרק מנחם ומחמם לב
עם מתכון מדוייק שתמיד יוצא טוב
זה זה
ותודה לג'מיני שעזר לי לארגן את הכמויות ולרשום את המתכון יפה יפה

מרק עדשים כתומות (כ-7 מנות)

כמויות לפי כוס שתיה חמה

  • 3 כפות שמן זית
  • 1.5 בצל בינוני, קצוץ
  • 3 שיני שום, קצוצות (לא חובה)
  • 1.5 כוסות עדשים כתומות, שטופות היטב. (אני משרה במים חמים)
  • 7 כוסות ציר ירקות או מים (אפשר יותר, לפי רמת הסמיכות הרצויה)
  • 1 תפוח אדמה בינוני, קלוף וחתוך לקוביות
  • 1 כפית שטוחה כורכום
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם
  • לשלב הנגיס:
    • 1 בטטה בינונית, קלופה וחתוכה לקוביות קטנות (כ-1 ס"מ)
    • 2 קישואים בגודל בינוני, חתוכים לקוביות קטנות (כ-1 ס"מ)

אופן ההכנה:

  1. טיגון הבסיס: בסיר גדול (השתמשי בסיר גדול מספיק להכיל כ-3 ליטר נוזל), מחממים את שמן הזית. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד לריכוך. מוסיפים את השום ומטגנים עוד דקה.
  2. הוספת העדשים, תפוח האדמה והנוזלים: מוסיפים את העדשים, קוביות תפוח האדמה, הכורכום, המלח והפלפל ומערבבים. יוצקים פנימה את 7 כוסות הנוזלים.
  3. בישול וטחינה: מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-25-30 דקות, עד שהעדשים ותפוח האדמה רכים לחלוטין.
    • טוחנים את המרק בבלנדר מוט עד לקבלת מרקם חלק ואחיד.
      • הוספת הירקות הנגיסים: מחזירים את המרק הטחון לסיר. מוסיפים את קוביות הבטטה והקישואים הקטנות.
      • סיום הבישול: מביאים שוב לרתיחה עדינה ומבשלים כ-15-20 דקות נוספות, עד שקוביות הבטטה והקישואים רכות. מתקנים תיבול ומגישים.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה