כבישים פוחדת לשבת ברכב שמישהו אחר נוהג בו

  • הוסף לסימניות
  • #43
אני לא זוכרת משהו ספציפי
אני כן זוכרת כמה וכמה כיכרות שהייתי באוטובוס והנהג נטה הצידה והייתי בטוחה שמתהפך
וכל פעם שיש בחדשות אוטובוס שהתהפך הצידה זה מתחדש לי ממש...
ואני כן נבהלת מבלימות מאוד
אבל לא הייתי בתאונה ב"ה, חוץ משיעור נהיגה אחד שהנהג מאחורינו נתקע לי (לא חושבת שזה היה טראומטי, אני אפילו לא הבנתי מיד מה קרה, חשבתי שזרקתי את הקלאץ' והמנוע נכבה והתנצלתי למורה (שבחוכמתה אחרי שגמרה לצרוח על הנהג השני, ביקשה ממני להמשיך לנהוג כדי שלא תהיה לי טראומה))
ברור שזה יושב על משהו או איזה טראומה. לכאורה זה לא מגיע סתם ככה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
חרדה נובעת מחוסר שליטה במצב
ממליצה לטפל בזה בצורה מקצועית, חבל לסבול :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
קודם כל אני כבר רואה פה שיש עוד כאילו שיש להם את זה, אפילו זה לבד קצת מרגיע (חשבתי שאני היחידה)
אני מכיר מלא כאלה בעצם כל מי שנוסע איתי יש לו את החרדות האלה :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
גם לי יש חרדה כזאת, אני חושב שזה מאז שהייתי בתוך אוטובוס בעת שעשה תאונה קלה, מה שגרם לי כנראה לטראומה מסויימת.
האם גם אצלכם זה המקרה?
אם כן, ניתן לטפל בזה כמו שמטפלים בפוסט טראומה, במידה והבעיה היא חריפה.
צריך להבחין בין חרדה לטראומה, מבדק קצר:
כשר את עולה לאוטובוס את רואה וחווה את אותה הסיטואציה מול עינייך ולא את המציאות שאת נמצאת בה?
אם כן כנראה שיש לך טראומה.
לאידך,
אם כאשר את על האוטובוס את רואה את המציאות ומנתחת אותה בהתאם לניסיון שהיה לך ומסיקה שמשהו מש רע עומד להתרחש כמו שקרה פעם קודמת אז זו כבר חרדה ולא טראומה.
בכל מקרה, בשני המקרים נצרך לטפל.

ניתן לקרוא מידע ממש מועיל והרבה תוכן חינמי שיחסוך הרבה שעות טיפול ואלפי שקלים באשכול שלי להתמודדות עם חרדה.
ניתן גם לשאול שאלות ולהתייעץ ואני משתדל פעם ביום להיכנס ולהשיב לכל שאלה.

לחצו כאן לעבור לאשכול
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
חרדה נובעת מחוסר שליטה במצב
ממליצה לטפל בזה בצורה מקצועית, חבל לסבול :(
ליתר דיוק, חוסר שליטה במצב מגביר את החרדה אבל יכול להיות בהחלט מציאות שאדם שולט במצב ועדיין יחווה חרדה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
ליתר דיוק, חוסר שליטה במצב מגביר את החרדה אבל יכול להיות בהחלט מציאות שאדם שולט במצב ועדיין יחווה חרדה.
מקובלני מר' משה שפירא זצ"ל שהגדרת הפחד היא חוסר שליטה.
יכול להיות שיש הבדל בין פחד לחרדה?
 

קבצים מצורפים

  • השליטה שבחוסר השליטה.docx
    KB 18.2 · צפיות: 23
  • הוסף לסימניות
  • #49
מקובלני מר' משה שפירא זצ"ל שהגדרת הפחד היא חוסר שליטה.
יכול להיות שיש הבדל בין פחד לחרדה?
אכן, יש פחד היינו פוביה ויש חרדה, נכון, ישנם קווי דמיון ביניהם ושניהם נובעים מאותו מקום - ספירת הגבורה שבנפש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בוקר טוב!

נצרך לסייג את העניין, האם החרדה היא פחד מסכנה אמיתית או שמא חרדה כפשוטה.

ראשית צריך לבדוק האם הנהג באמת יודע לנהוג, אם הנהג הוא נהג חדש וחסר ניסיון או שהוא נוהג "להרביץ" או להתפרע על הכביש או שכבר בפעמים קודמות שנסעו עמו הוא התנהג בעצבים או בחוסר ניסיון אז בהחלט יש פה סכנה ממשית ולשבת לצידו זו לא חרדה אלא פחד אמיתי מסכנה אמיתית.

אם הנהג הוא נהג טוב וסומכים עליו פה נכנסת השאלה עד כמה,

אם סומכים עליו לחלוטין אז הפחד מטעויות שהוא יכול לבצע יורד ואפילו נעלם ואם כל הפחד זה איך הוא יבצע את הנהיגה אז אין כל פחד וחרדה וניתן להוריד את המושב וללכת לישון.

לאידך,
אם הפחד זה מהמשוגעים האחרים בכביש, אז אין כבר קשר לרמת כישורי הנהיגה של הנהג ואז זה כבר לא משנה איך הוא נוהג.
כי האדם יפחד מאחרים ויחשוב שאם הוא "יקפיץ" את הנהג על כל רכב שעובר אצלו במראה זה יעזור לנהג להימנע מתאונה ואז בעצם, הוא יגרום לדבר שהוא חרד ממנו.

לסיכום,

נצרך להבין האם זה פחד מדבר אמיתי או חרדה.
אם זו סכנה אז בהחלט לבצע צעדים להבטחת הביטחון האישי,
אם זו חרדה להבין האם זה מהנהג או שמא מהכביש בכלליות ואז לטפל בהתאם.

נ.ב.

גם באוטובוס ניתן להיפצע ויכולים לקרות תאונות, זכור לי לא פעם בירושלים פיגועים באוטובוסים ומחבלים וכו' שהייתי נוכח במקום וגם תאונות עם אוטובוסים, לא חסר ממה להיות חרד.

בתכל'ס, אמצעי התחבורה הבטיחותי ביותר עם ההסתברות הסטטיסטית הנמוכה ביותר לתאונות זה מטוס ועדיין אנשים שנוסעים במכונית כול היום חרדים לטוס במטוס שהוא הרבה יותר בטיחותי.
היינו, על פי רוב, זה לא משנה מהי הסטטיסטיקה ומהם הכישורים של הנהג, הכל עניין של הנחות היסוד הקיימות לנוסע בנפשו.

ולסיום - אם אין סכנה אמיתית מהדבר ממנו מפחדים זו חרדה בעלמא ואם לא ניתן להימנע מהדבר צריך לעשות מה שבידיים שלנו ומעבר לכך להשליך על ה' לדאוג למה שלא בידיים שלנו.
ישר כח
אך לדעתי הפחד הגדול הוא לא מפגיעה שלי אלא מפגיעה של מישהוא אחר ברכב שלי כגון אופנוע ולפצוע אותו קשה או חלילה להרוג או לעשות תאונה עם איזה ערבי מפחיד וכד'
שאז צריך הרבה ביטחון וחלילה לצאת אליו ולעזור לו וכו.....
זה הפחד הגדול
ולזה צריך לדעת מה עושים
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
ישר כח
אך לדעתי הפחד הגדול הוא לא מפגיעה שלי אלא מפגיעה של מישהוא אחר ברכב שלי כגון אופנוע ולפצוע אותו קשה או חלילה להרוג או לעשות תאונה עם איזה ערבי מפחיד וכד'
שאז צריך הרבה ביטחון וחלילה לצאת אליו ולעזור לו וכו.....
זה הפחד הגדול
ולזה צריך לדעת מה עושים
ה"סרט" שכל אחד רואה בראש הוא שונה וייחודי, אבל בסופו של דבר הוא משוייך ל"צופה".
אם אדם נדרס עכשיו באיזה מדינה בעולם שלא שמעת עליה מזיז לך? בוודאי שלא!
בסופו של יום, זה לא משנה מהי המציאות הנקלטת או מהם התובנות ממנה, בסופו של דבר הכל תלוי בשיוך, לא יהיה שיוך לא יהיה רגש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
בעיה פסיכולוגית ידועה אצל גברים שלא מסוגלים לשבת ליד האשה במקום מאחורי ההגה
אם יש כאן גבר שאין לו בעיה כזאת שירים את היד
הרמתי!
מה עדיף שאני אנהג ואשתי תחבוש קסדה?!

באמצע נהיגה פונה הבעל לאשתו:
"אולי תפסיקי כבר להוריד לי את הביטחון בנהיגה!",
אומרת האישה: "הפעם, לא אמרתי כלום"…
אומר לה הגבר: "לא אמרת כלום, רק נכנסת עם קסדה לאוטו!"
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
  • הוסף לסימניות
  • #54
יש מצב שהצעקות של האישה רק מגבירות את הביטחון של הבעל בנהיגה? :unsure:
גבר מזוכיסט? בהחלט.
בכלל אני יכול לומר לך בבטחון גמור.. שגבר שנוהג ורואה את אשתו נלחצת, זה יותר מעצבן אותו.. מאשר מוריד לו את הבטחון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
וואוו לא קראתי את כל השירשור
מה שמתואר זה ממש סבל!
הייתי ממליצה, בגלל שזו חרדה ספציפית לטפל בשלושת המימדים.
עוזר מאוד מהר טיפול נעים ולא נמשך. רואים תוצאה מידית!
(מנסיון אישי!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
קודם כל אני כבר רואה פה שיש עוד כאילו שיש להם את זה, אפילו זה לבד קצת מרגיע (חשבתי שאני היחידה)


לפני שהיה לי רישיון לא פחדתי עד כדי כך...
בתור ילדה ונערה אפילו ממש ממש אהבתי לנסוע (בפרט באוטובוסים)
בכמה שנים האחרונות זה התפתח ובאמת היה לי קשה לנסוע (כמובן נמנעתי תמיד מהמושב הקדמי ובאוטובוס ניסיתי לדבר עם מישהו או בטלפון ולא לחשוב בשום אופן על הנסיעה...)

אם מישהו מכיר פיתרון או הסחת דעת שיכולים לעזור כל רעיון יתקבל בברכה!!
למה לא טיפול בחרדות?
סוג טיפול רגשי
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
למה לא טיפול בחרדות?
סוג טיפול רגשי
טיפול רגשי לוקח יותר זמן.
ואם היא ממש סובלת ורוצה לראות תוצאה מידית. כדאי כן לקחת את השיטה של שלושת המימדים שזה יסודי ומהיר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
טיפול רגשי לוקח יותר זמן.
ואם היא ממש סובלת ורוצה לראות תוצאה מידית. כדאי כן לקחת את השיטה של שלושת המימדים שזה יסודי ומהיר!
זה בגדר טיפול רגשי
בכל מקרה התכוונתי למשו בסגנון הזה

לפעמים לא טוב לחפש זבנג וגמרנו
ודוקא תהליך הוא טוב
כל מקרה לגופו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
ה"סרט" שכל אחד רואה בראש הוא שונה וייחודי, אבל בסופו של דבר הוא משוייך ל"צופה".
אם אדם נדרס עכשיו באיזה מדינה בעולם שלא שמעת עליה מזיז לך? בוודאי שלא!
בסופו של יום, זה לא משנה מהי המציאות הנקלטת או מהם התובנות ממנה, בסופו של דבר הכל תלוי בשיוך, לא יהיה שיוך לא יהיה רגש.
עדיין זה סרט שנפגשתי איתו...
וראיתי מספר תאונות בחיים!
ואז מיד שאלתי מה אני אמור לעשות בכזה מצב?
מאז אני חושש לעלות על רכב!
מה עושים????
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
עדיין זה סרט שנפגשתי איתו...
וראיתי מספר תאונות בחיים!
ואז מיד שאלתי מה אני אמור לעשות בכזה מצב?
מאז אני חושש לעלות על רכב!
מה עושים????
אני אפרט קצת יותר, יש הבדל בין לחוות חרדה כחלק מאירוע שעתיד לקרות כשאתה חושב על עלייה לכביש לבין להתמודד איתה במציאות.

אם אתה יושב בבית וחושב על עלייה לכביש ומתחיל לחוות חרדה זה דבר אחד.
אם אתה נצרך לעלות על רכב פה החרדה היא כבר ברמה אחרת לגמרי וזו לא רק חרדה בעלמא אלא סכנה שנצרך להתמודד עמה.

אע"פ שהטיפול להתמודד עם חרדה בעלמא מסייע להתמודדות עם החרדה בפועל הוא לא מספיק, אחרי עבודה על החרדה עצמה נצרך לבצע טיפול התנהגותי שנקרא טיפול בחשיפה, בו לאט לאט ומתוך תודעה מתוקנת אתה מתחיל להתעמת עם מקור החרדה במציאות תוך טיפוח התודעה והביטחון העצמי.

כאשר מתמודדים עם חרדה בפועל נצרך להגיע אליה מוכנים אחרת היא יכולה ממש לשבור את הנפש.

ולכן, התשובה לשאלה מה עושים היא - טיפול!

אתה לא תמצא מזור לכך על דפי האתר ועצות מועילות יתנו לך רק הרגעה זמנית וחלקית אבל לא תוצאה ארוכת טווח.

גם טיפול לא יעבוד בין רגע, אכן אפשר תוך כמה מפגשים להשיג שיפור משמעותי אצל רוב הסובלים מחרדה אבל זה תלוי אילו עוד התמודדויות יש/היו לך בחיים וכמה אתה תעשה "שיעורי בית" -
תחשוב כמה פעמים חשבת בצורה לא מתוקנת על המציאות וחווית חרדה, אתה יכול בשעה אחת לחשוב מאות פעמים על חרדה ולבסס אותה בנפש, עכשיו, אם תרצה לחשוב נכון כמה באמת אתה הולך להשקיע בלחשוב שוב ושוב מחשבה שאתה לא רגיל בה ונוגדת את הרגש שלך, כמה באמת "תתבונן" בתובנה החדשה?
כדי להחליף את הפלט המתקבל חייבים להחליף את הקלט - אחרת זה לפתור משוואה שיש לה רק תשובה אחת שוב ושוב כדי לקבל בכל פעם תשובה שונה וכדי לעשות את זה אדם חייב ליווי כי "אין חבוש מתיר עצמו וגו'..."

אם אתה רוצה מידע שיכול לסייע בלי טיפול, תעבור על האשכול שלי להתמודדות עם חרדה, תקדיש קצת זמן לקרוא אותו והוא יעזור לך מאוד, אבל, ללא טיפול זה לא יעבור לחלוטין.

קישור לאשכול - לחץ כאן
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה