חגים מיונז ביתי בקלי קלות, מדהים!!!

  • הוסף לסימניות
  • #41
יוו הצלחתם להלחיץ אותי עם הסלמונלה
כל השנה אני מכינה מוסים וגלידות
מעולם לא שמעתי שזה מסוכן
זה מסוכן גם בביצים חתומות וטריות? [סליחה מראש אם זו שאלה בורותית מידי לעניני סלמונלה...]
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
יוו הצלחתם להלחיץ אותי עם הסלמונלה
כל השנה אני מכינה מוסים וגלידות
מעולם לא שמעתי שזה מסוכן
זה מסוכן גם בביצים חתומות וטריות? [סליחה מראש אם זו שאלה בורותית מידי לעניני סלמונלה...]
משרד הבריאות אומר שכן
אני מעדיפה להאמין לו כי לא נראה לי שיש לו אינטרס סתם להגיד.
ובמקרה של בת משפחתי - כן, אלו היו ביצים חתומות, טריות (ז"א היה עוד זמן עד שיפוג תוקפן) וחוץ מהתינוק - שבמקרה לא אכל כי נרדם קודם - כל המשפחה סבלה סבל מאוד לא פשוט כל הפסח + שבוע וחצי נוספים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
משרד הבריאות אומר שכן
אני מעדיפה להאמין לו כי לא נראה לי שיש לו אינטרס סתם להגיד.
ובמקרה של בת משפחתי - כן, אלו היו ביצים חתומות, טריות (ז"א היה עוד זמן עד שיפוג תוקפן) וחוץ מהתינוק - שבמקרה לא אכל כי נרדם קודם - כל המשפחה סבלה סבל מאוד לא פשוט כל הפסח + שבוע וחצי נוספים.
אויש ממש מפחיד, ברור שלא שווה לקחת סיכון
אז מה? לא אוכלים גלידות לא מוסים ולא מיונז ביתי?
:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אז מה? לא אוכלים גלידות לא מוסים ולא מיונז ביתי?
לא, מצאתי אלטרנטיבות:
במקום מיונז, כבר כתבתי
במקום מוסים: מוס אפוי, סופלה, עוגת שוקולד עשירה ורטובה ועוד יותר טוב - סלטי פירות מגוונים.
בתקופה הזו התותים מאוד זולים, אז אני הולכת לשוק לפני פסח, קונה כמות גדולה של תותים, ואחרי עבודה די רצינית (חיתוך-שטיפה 3 פעמים-טחינה עם סוכר) יוצאת לי כמות גדולה של רוטב תותים למשך תקופה מאוד ארוכה, היא משמשת אותי הרבה. בפסח אני עושה ממנה ריבת תותים (מעט מאוד עבודה וטעים מאוד על המצה, למי שאוכל שרויה...) ולזילוף על עוגת שוקולד / סלט פירות לפני ההגשה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
פסטור ביתי כמתאור לעיל לא עוזר נגד סלמונלה!!!

לידיעתכם סלמונלה הוא חיידק מאד עמיד, ואם מכינים ביצת עין (שהצהוב לא מעורבב ונשאר נוזלי) והיתה בתוכו סלמונלה, היא ממשיכה לחגוג בפנים.
רק בישול מושלם הורג את הסלמונלה לחלוטין

לפני שאתן רצות לקנות מדחום.. קחו את זה בחשבון.
במחשבה נוספת, ממליצה לקנות מדחום כדי לטמפרר שוקולד למשל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
שקדים לא קלופים.
קצת קשה לי להיזכר בכמות השמן, אני פשוט שופכת עד שזה קורה
תודה רבה!
אני לא מכינה מוסים וגלידות בגלל הביצים הלא מבושלות שבמתכון, אבל עד השנה כן הכנתי מיונז בפסח, כי לא היו לי תחליפים בשבילו. בפסח אנחנו נוהגים לא לאכול הרבה מאד דברים, והרגשתי שאני לא יכולה להוריד גם מיונז.
אז השנה, בזכותך, ננסה מיונז על בסיס שקדים, וחסל סדר ביצים לא מבושלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא, מצאתי אלטרנטיבות:
במקום מיונז, כבר כתבתי
במקום מוסים: מוס אפוי, סופלה, עוגת שוקולד עשירה ורטובה ועוד יותר טוב - סלטי פירות מגוונים.
בתקופה הזו התותים מאוד זולים, אז אני הולכת לשוק לפני פסח, קונה כמות גדולה של תותים, ואחרי עבודה די רצינית (חיתוך-שטיפה 3 פעמים-טחינה עם סוכר) יוצאת לי כמות גדולה של רוטב תותים למשך תקופה מאוד ארוכה, היא משמשת אותי הרבה. בפסח אני עושה ממנה ריבת תותים (מעט מאוד עבודה וטעים מאוד על המצה, למי שאוכל שרויה...) ולזילוף על עוגת שוקולד / סלט פירות לפני ההגשה.
ואו כמה רעיונות
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אני מכינה מיונז בבלנדר רגיל- יוצא פצצה. סמיך מאוד כמו מיונז טומי השוויצרי.
2 שכנות שלי "הזמינו" שאכין להם נגלה אחרי ששלחתי להן שנה שעברה....

אפשר את המתכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אפשר את המתכון?
2 ביצים
1 כפית מלח
3 כפות סוכר
קורט פלפל שחור
2 כפות מיץ לימון
2 כפות חומץ
2 כוסות שמן אגוזים

שמים בבלנדר ביצים ומפעילים במהירות גבוהה לבערך 2 דקות. מוסיפים מלח, סוכר, פלפל שחור, מיץ לימון וחומץ תוך כדי פעולה של הבלנדר.
מתחילים להוסיף שמן בהדרגה ובאטיות. כל פעם קצת. וממשיכים את פעולת הבלנדר למשך עוד כ-10-12 דקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
שמן זית לא עובד טוב במיונז....גם הטעם לא משהו, כמו שכתבו מעלי
חמותי מכינה משמן זית, אומרים שזה טעים מאד (אני אישית לא אוכלת מיונז).
משתמשים בשמן של טעמן עם הציור של קבר רחל, כמעט ואין לו טעם של שמן זית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
2 ביצים
1 כפית מלח
3 כפות סוכר
קורט פלפל שחור
2 כפות מיץ לימון
2 כפות חומץ
2 כוסות שמן אגוזים

שמים בבלנדר ביצים ומפעילים במהירות גבוהה לבערך 2 דקות. מוסיפים מלח, סוכר, פלפל שחור, מיץ לימון וחומץ תוך כדי פעולה של הבלנדר.
מתחילים להוסיף שמן בהדרגה ובאטיות. כל פעם קצת. וממשיכים את פעולת הבלנדר למשך עוד כ-10-12 דקות.




העני,
אחרי שעשיתי מיונז קראתי אצלך שצריך להמשיך את פעולת הבלנדר לעוד 10-12 דק'.
אני לא המשכתי עוד.
כשנגמר לי השמן- עצרתי.
זו כנראה הסיבה למיונז הנוזלי שיצא לי.
האם יש דרך להסמיכו לאחר מעשה? (הוא כבר מתקרר לבטח במקרר)
או שלא כדאי להתעסק איתו ורק ללמוד להבא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
העני,
אחרי שעשיתי מיונז קראתי אצלך שצריך להמשיך את פעולת הבלנדר לעוד 10-12 דק'.
אני לא המשכתי עוד.
כשנגמר לי השמן- עצרתי.
זו כנראה הסיבה למיונז הנוזלי שיצא לי.
האם יש דרך להסמיכו לאחר מעשה? (הוא כבר מתקרר לבטח במקרר)
או שלא כדאי להתעסק איתו ורק ללמוד להבא?
את יכולה להכין עוד נגלה ולהוסיף לה את הנגלה הקודמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
כדאי?
או שזה סיכון?
שמן אגוזים. אני מפחדת להשחית אותו.:(

וכשאני מוסיפה, איך?
לזלף אט אט כמו את השמן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
2 ביצים
1 כפית מלח
3 כפות סוכר
קורט פלפל שחור
2 כפות מיץ לימון
2 כפות חומץ
2 כוסות שמן אגוזים

שמים בבלנדר ביצים ומפעילים במהירות גבוהה לבערך 2 דקות. מוסיפים מלח, סוכר, פלפל שחור, מיץ לימון וחומץ תוך כדי פעולה של הבלנדר.
מתחילים להוסיף שמן בהדרגה ובאטיות. כל פעם קצת. וממשיכים את פעולת הבלנדר למשך עוד כ-10-12 דקות.


העני תודה

אני מכינה כבר המון שנים מיונז אבל ממתכון אחר
אף פעם לא שמתי סוכר וחומץ במיונז שלי..
איזה טעם נהיה לזה ? מתקתק בגלל הסוכר ? והאם מרגישים את החמיצות של החומץ ?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
עשיתי את המתכון הראשון של מפרסם האשכול
יצא מ ע ו ל ה
עשיתי שוב כמות כפולה
יצא מ ע ו ל ה מ ע ו ל ה !!!!!!
פעם ראשונה שאני עושה מיונז!!!!!!!!!

ישר כח
קיבלתי ביטחון מהאשכול!
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
כדאי?
או שזה סיכון?
שמן אגוזים. אני מפחדת להשחית אותו.:(

וכשאני מוסיפה, איך?
לזלף אט אט כמו את השמן?

אני לא הני, ואין לי את הניסיון והידע שלה, אבל מניסיוני - כדאי בהחלט.

ולשפוך לאט, אין צורך לזלף ממש.

ולמי שמתלבטת, שמן זית יוצא טוב מאוד. נכון שיש את הטעם היותר כבד של שמן זית, אבל מי שמשתמשת בשמן זית, כנראה התרגלה אליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
מתי שמים את כל שאר החומרים לפני ההקצפה או מלכתחילה????
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה