עשיתי קצת חיפושים ברשת, לא בשביל לפסוק ח"ו רק להראות כיונים
מה שמצאתי אני מצטטת לך - (בטקסט הכחול יש קישור למקור)
(אם כי פותחת האשכול ודאי לא התכונה לשאול מה הדין אלא רק איך פרקטית משתדלים להדר)
"כתב החזון איש שבנסיבות מחמירות ניתן לקבור את החלה (זרעים – דמאי טו, א). אחרים חולקים בכך, וסבורים שיש דווקא לשרוף את החלה."
אתר "דין"
"נייר אלומיניום אם את נוהגת לשרוף את החלה שהפרשת, או שתי שקיות ניילון אם את נוהגת להשליך את החתיכה."
הרבנית אסתר טולידאנו, הידברות
"נהוג להפריש שיעור "כזית" לחלה, ולשרוף אותה
(שו"ע). אם קשה לשרוף, די לעטוף בשקית ניילון ולהניח באשפה"
(שמירת שבת כהלכתה)
אתר הלכה
"ואם לא – יעטוף את זה שתי עטיפות, וגם יעטוף בניילון, גם נייר וגם ניילון שלא ייראה שזה... ואם אפשר ניילון לא שקוף עוד יותר טוב, ויכול לשים את זה בזבל, מכיון שהיום בפח האשפה מה שמשתמשים – או שורפים את הזבל או קוברים את הזבל, תלוי באיזה מקום הם נמצאים. אז כיון שכן – זה הולך או לשריפה או לקבורה, אז זה בסדר."
הרב מרדכי אליהו
"אחר ההפרשה, ישרוף את החלה [החלק המופרש מן העיסה] באש על הגז, אך לא ישרפה בתוך התנור. והטעם בזה משום שהחלה אסורה באכילה, ונמצא שנבלע טעם איסור בתנור, ובדיעבד אם שרף את החלה בתנור, התנור לא נאסר. ואם נגעה החלה בעיסה שהיתה בתנור, ישאל מורה הוראה אם מותר לאוכלה, וכיצד לנהוג בתבנית. (עיני יצחק רצאבי ח"ה רצג. ועיין שו"ע יו"ד סימן קה סעיפים ד, ה)
לא יזרוק את החלה לאשפה, שאין לזלזל בקדושת החלה, ומכל מקום כשאי אפשר לשרפה, יעטוף את החלה בנייר היטב, ורשאי יהיה לזרקה לאשפה. (תתיא)
אחר ששרף את החלה, רשאי לזרקה לאשפה, כיון שכבר נעשתה מצוותה, ואינו נחשב כמזלזל במצוה. (תתיא)"
אתר דבר תורה



Reactions: ראקל, רוחי ב, SHIRA050 ועוד 22 משתמשים25 //