דרוש מידע מה אתם עושים עם הבצק שמפרישים חלה?

  • הוסף לסימניות
  • #21
אני שמה את הבצק ישירות על המבער.
מידי פעם נועצת גפרורים בתוך הבצק כדי שהאש תגיע גם לחלק העליון.
והופכת מידי פעם בעזרת שיפוד.
לא ראיתי שיוצא הרבה עשן, רק ברגע שמכבים את האש העסק מתחיל לעשן. ולכן, מיד עם הכיבוי אני מכניסה את הגוש השרוף בתוך נייר כסף ועוטפת היטב. ואז - ישירות לפח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
סליחה על הבורות,
למה אי אפשר לזרוק לפח, כשזה עטוף בשקית ניילון?
אני שמה בשקית ניילון ושופכת מעל אמה לכלים או חומר אחר,
שלא יהיה ראוי יותר למאכל.
וזורקת לפח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לשרוף בבית מבחינתי לא בא בחשבון - כל הבית מתמלא עשן
סליחה,
אבל האם גם שניצל אתם לא מטגנים בבית,
ומה עם פופקורן וצי'פס ושאר מרעין בישין.
הכל תלוי בהרגל,
אם מתרגלים רואים שזה לא כ"כ נורא,
אמנם יש עשן אבל פותחים חלון וזה עובר מהר.
ועל הדרך הרווחנו הזדמנות לחנך את ילדנו,
בדוגמא אישית טובה,
להידור במצוות.
בהצלחה לכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אין השואה בין כמות העשן בשריפת חלה לטיגון ושו"ת...
ואולי זה תלוי גם ביכולת לאורר את המטבח שאצלי היא לא משהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
תודה על התשובה המפורטת
נראה לך אפשר לעשות את זה על כיריים חשמליות?
לא נראה לי שיש הבדל, אני הייתי מנסה.
בנוגע לעשן-שמעתי מאשה שיש לה וונטה מעל התנור ואין לה שום בעיה של עשן. אני פעם הייתי שמה מאוורר כלפי חוץ ואכן הועיל די הרבה. ייתכן שנדבק במאוורר קצת ריח של עשן.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #29
יש מקור?
האם גם מה שמפרישים בתרומות ומעשרות צריך לשרוף?
מה ההבדל בניהם?

עשיתי קצת חיפושים ברשת, לא בשביל לפסוק ח"ו רק להראות כיונים
מה שמצאתי אני מצטטת לך - (בטקסט הכחול יש קישור למקור)
(אם כי פותחת האשכול ודאי לא התכונה לשאול מה הדין אלא רק איך פרקטית משתדלים להדר)

"כתב החזון איש שבנסיבות מחמירות ניתן לקבור את החלה (זרעים – דמאי טו, א). אחרים חולקים בכך, וסבורים שיש דווקא לשרוף את החלה." אתר "דין"

"נייר אלומיניום אם את נוהגת לשרוף את החלה שהפרשת, או שתי שקיות ניילון אם את נוהגת להשליך את החתיכה." הרבנית אסתר טולידאנו, הידברות

"נהוג להפריש שיעור "כזית" לחלה, ולשרוף אותה(שו"ע). אם קשה לשרוף, די לעטוף בשקית ניילון ולהניח באשפה"(שמירת שבת כהלכתה) אתר הלכה

"ואם לא – יעטוף את זה שתי עטיפות, וגם יעטוף בניילון, גם נייר וגם ניילון שלא ייראה שזה... ואם אפשר ניילון לא שקוף עוד יותר טוב, ויכול לשים את זה בזבל, מכיון שהיום בפח האשפה מה שמשתמשים – או שורפים את הזבל או קוברים את הזבל, תלוי באיזה מקום הם נמצאים. אז כיון שכן – זה הולך או לשריפה או לקבורה, אז זה בסדר." הרב מרדכי אליהו

"אחר ההפרשה, ישרוף את החלה [החלק המופרש מן העיסה] באש על הגז, אך לא ישרפה בתוך התנור. והטעם בזה משום שהחלה אסורה באכילה, ונמצא שנבלע טעם איסור בתנור, ובדיעבד אם שרף את החלה בתנור, התנור לא נאסר. ואם נגעה החלה בעיסה שהיתה בתנור, ישאל מורה הוראה אם מותר לאוכלה, וכיצד לנהוג בתבנית. (עיני יצחק רצאבי ח"ה רצג. ועיין שו"ע יו"ד סימן קה סעיפים ד, ה)
לא יזרוק את החלה לאשפה, שאין לזלזל בקדושת החלה, ומכל מקום כשאי אפשר לשרפה, יעטוף את החלה בנייר היטב, ורשאי יהיה לזרקה לאשפה. (תתיא)
אחר ששרף את החלה, רשאי לזרקה לאשפה, כיון שכבר נעשתה מצוותה, ואינו נחשב כמזלזל במצוה. (תתיא)" אתר דבר תורה
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
מעניין שאף אחת לא אמרה את מה שאני עושה.
יש לי טוסטר מיוחד להפרשת חלה
שמה את הבצק בפנים עד שניהיה כמעט שחור.
הרעיון נשמע ממש גאוני.
אבל מבחינה טכנית לא מסתדר לי,
הרי החלה היא עיסה שעדיין רכה ולפעמים נדבקת,
ואיך זה לא נדבק לטוסט.
וכיצד נפטר בעיית העשן, סו"ס החלה נשרפת לגמרי.
וכמובן מבחינה הלכתית צריך ליזהר שיהיה על הטוסט סימן ברור,
כדי שלא ישתמשו בו בטעות לדברים אחרים,
ויכשלו באיסור חמור.
תודה על הרעיון.
שווה נסיון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
עשיתי קצת חיפושים ברשת, לא בשביל לפסוק ח"ו רק להראות כיונים
מה שמצאתי אני מצטטת לך - (בטקסט הכחול יש קישור למקור)
(אם כי פותחת האשכול ודאי לא התכונה לשאול מה הדין אלא רק איך פרקטית משתדלים להדר)

"כתב החזון איש שבנסיבות מחמירות ניתן לקבור את החלה (זרעים – דמאי טו, א). אחרים חולקים בכך, וסבורים שיש דווקא לשרוף את החלה." אתר "דין"

"נייר אלומיניום אם את נוהגת לשרוף את החלה שהפרשת, או שתי שקיות ניילון אם את נוהגת להשליך את החתיכה." הרבנית אסתר טולידאנו, הידברות

"נהוג להפריש שיעור "כזית" לחלה, ולשרוף אותה(שו"ע). אם קשה לשרוף, די לעטוף בשקית ניילון ולהניח באשפה"(שמירת שבת כהלכתה) אתר הלכה

"ואם לא – יעטוף את זה שתי עטיפות, וגם יעטוף בניילון, גם נייר וגם ניילון שלא ייראה שזה... ואם אפשר ניילון לא שקוף עוד יותר טוב, ויכול לשים את זה בזבל, מכיון שהיום בפח האשפה מה שמשתמשים – או שורפים את הזבל או קוברים את הזבל, תלוי באיזה מקום הם נמצאים. אז כיון שכן – זה הולך או לשריפה או לקבורה, אז זה בסדר." הרב מרדכי אליהו

"אחר ההפרשה, ישרוף את החלה [החלק המופרש מן העיסה] באש על הגז, אך לא ישרפה בתוך התנור. והטעם בזה משום שהחלה אסורה באכילה, ונמצא שנבלע טעם איסור בתנור, ובדיעבד אם שרף את החלה בתנור, התנור לא נאסר. ואם נגעה החלה בעיסה שהיתה בתנור, ישאל מורה הוראה אם מותר לאוכלה, וכיצד לנהוג בתבנית. (עיני יצחק רצאבי ח"ה רצג. ועיין שו"ע יו"ד סימן קה סעיפים ד, ה)
לא יזרוק את החלה לאשפה, שאין לזלזל בקדושת החלה, ומכל מקום כשאי אפשר לשרפה, יעטוף את החלה בנייר היטב, ורשאי יהיה לזרקה לאשפה. (תתיא)
אחר ששרף את החלה, רשאי לזרקה לאשפה, כיון שכבר נעשתה מצוותה, ואינו נחשב כמזלזל במצוה. (תתיא)" אתר דבר תורה
עשית עבודת שטח מקיפה!
כל הכבוד ויישר כוח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
הרעיון נשמע ממש גאוני.
אבל מבחינה טכנית לא מסתדר לי,
הרי החלה היא עיסה שעדיין רכה ולפעמים נדבקת,
ואיך זה לא נדבק לטוסט.
וכיצד נפטר בעיית העשן, סו"ס החלה נשרפת לגמרי.
וכמובן מבחינה הלכתית צריך ליזהר שיהיה על הטוסט סימן ברור,
כדי שלא ישתמשו בו בטעות לדברים אחרים,
ויכשלו באיסור חמור.
תודה על הרעיון.
שווה נסיון.
אני שמה את זה בתוך ניר אפיה. בכלל בכלל לא נדבק ניהיה כמו חתיכת אבן.
ונכון יש לי על הטוסט באותיות קידוש לבנה
"הפרשת חלה"
וכן הוא מוציא קצת עשן אבל זה ריח דווקא טוב של חלה קריספית...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #35
אני שאלתי רב, והוא אמר לעטוף בנייר כסף ולזרוק בתחתית התנור עד שנשרף, ואז לזרוק לפח
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אני שאלתי רב, והוא אמר לעטוף בנייר כסף ולזרוק בתחתית התנור עד שנשרף, ואז לזרוק לפח
אם ניתן לפרט מיהו הרב,
כיון שזה דבר מחודש.
בתנור היום יש חשש בליעה ולכן חוששים שהנייר כסף,
לא יהיה אטום מספיק ובשעת החימום יבלע האיסור בתנור.
בגז החשש אינו קיים כיון שהאש שורפת את האיסור.
בברכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אם ניתן לפרט מיהו הרב,
כיון שזה דבר מחודש.
בתנור היום יש חשש בליעה ולכן חוששים שהנייר כסף,
לא יהיה אטום מספיק ובשעת החימום יבלע האיסור בתנור.
בגז החשש אינו קיים כיון שהאש שורפת את האיסור.
בברכה.
הרב מאיר סירוטה הוא הסביר שכשהבצק עטוף בנייר כסף אין חשש בליעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אני שאלתי רב, והוא אמר לעטוף בנייר כסף ולזרוק בתחתית התנור עד שנשרף, ואז לזרוק לפח


יש בעיה של בליעה.

ברור שעדיף לזרוק לפח מאשר לעשות בתנור.

וכל מי שכתב נגד לזרוק לפח
עוד לא פגשתי רק או מקום שההלכה כתובה שלא כתוב שזה מותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני גם שמעתי שאפשר לשים אקונומיקה בתוך שקית ולשים את החתכה בפנים(שלא יהיה ראוי למאכל כלב)לעטוף בעוד ניילון ולזרוק.....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה