השקעות השקעות בשוק ההון! סיכום.

  • הוסף לסימניות
  • #22
מחכימות\ים ממש...

אם אני רוצה לעבור בין חברה לחברה לגבי החיסכון יהיה לי ארוע מס באמצע? כלומר אם אני שמה את הכסף במקום אחד ואח"כ רוצה להעביר לחברה אחרת יש לי מס או שאני לא מושכת את הכסף? כי אם כן אני צריכה לחשבן המון המון לפני כל צעד..
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אם אני רוצה לעבור בין חברה לחברה לגבי החיסכון יהיה לי ארוע מס באמצע? כלומר אם אני שמה את הכסף במקום אחד ואח"כ רוצה להעביר לחברה אחרת יש לי מס או שאני לא מושכת את הכסף? כי אם כן אני צריכה לחשבן המון המון לפני כל צעד..
איזה חיסכון מדובר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
  • הוסף לסימניות
  • #26
הסכום פחות משנה.
השאלה היא איזה סוג חיסכון זה?
איך ודרך מה הכסף הזה מושקע?
זה כל הסיפור!!
שעד עכשיו ממש הוא היה נעול!! בבנק. ועד שסופסוף הוא השתחרר המסכן אני רוצה להיות בטוחה לאיפה להעביר בלי יותר מדי להתחרט ולהפסיד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
זה כל הסיפור!!
שעד עכשיו ממש הוא היה נעול!! בבנק. ועד שסופסוף הוא השתחרר המסכן אני רוצה להיות בטוחה לאיפה להעביר בלי יותר מדי להתחרט ולהפסיד...
אז חזרנו לשאלה הראשונה של האשכול.
נכון?

תראו אני לא אוהבת לענות לשאלות כאלו פרטיות, שבעצם השאלה היא לסדר את כל סוגי ההשקעות שיש לכם.
כי כמו שכתוב בחתימה שלי,
"לא יועצת, לא ממליצה, אין לי רישיון ייעוץ."
ובמיוחד לא בפורום ציבורי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
בכל אופן הייתי שמחה אם מישהו יודע לגבי זה.
אם אני רוצה לעבור בין חברה לחברה לגבי החיסכון יהיה לי ארוע מס באמצע? כלומר אם אני שמה את הכסף במקום אחד ואח"כ רוצה להעביר לחברה אחרת יש לי מס או שאני לא מושכת את הכסף? כי אם כן אני צריכה לחשבן המון המון לפני כל צעד..
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
  • הוסף לסימניות
  • #32
בגדול בלי יותר מדי פרטים.... מחברה x לחברה y וההשקעה לא באותו נייר וכו'
תודה.
מה יש לך כרגע, נירות בבורסה? אם את מוכרת נייר זה אירוע מס.
אם זה דרך כלי כלשהו - קרן השתלמות, קופג להשקעה או משהו דומה יש סיכוי לפטור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מה יש לך כרגע, נירות בבורסה? אם את מוכרת נייר זה אירוע מס.
אם זה דרך כלי כלשהו - קרן השתלמות, קופג להשקעה או משהו דומה יש סיכוי לפטור.
קודם כל אני חייבת לפרגן לך על העזרה והסימפטיה... אין מילים.

זה הבלאגן שלי התחלתי לחשוב ולעשות בכיוון שלך לעיל בלאקרוק וכו' [עוד מבינים בתחום. אהבו.] ואז הרהורים התחילו ;) אם אני נעולה על זה עד הסוף. ואז אם יש מס זה לא תשימי מקסימום תעברי אח"כ...
אולי באמת עדיף כרגע להשים בקופ"ג להשקעה? וא"כ איך אפשר לפטור.

עכשיו הציעו לי השקעה עם מינוף [הלוואה] של 50% מההשקעה שווה? מסוכן? תברחי? וכו'

תודה תודה ושוב תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
  • הוסף לסימניות
  • #36
אולי באמת עדיף כרגע להשים בקופ"ג להשקעה? וא"כ איך אפשר לפטור.
בואי נתחיל מסודר, כמה כסף, איפה הוא עכשיו, מה המטרה, וכו'.
כן , יש מס, ואי אפשר לעבור ולכן חשוב להחליט.
בקופת גמל להשקעה גם יש מס, אלא אם כן מושכים כקצבה מגיל 60 , וגם זה לא משתלם.
אין אפשרות לפטור ממס, אלא אם כן את משקיעה דרך קרן השתלמות. יש אפשרות כזו ?
תשתדלי לפרט ככל האפשר

עכשיו הציעו לי השקעה עם מינוף [הלוואה] של 50% מההשקעה שווה? מסוכן? תברחי? וכו'
איזו השקעה? איזו הלוואה? כמה ריבית ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
בקופת גמל להשקעה גם יש מס,
אבל אפשר לעבור מקרן אחת לשנייה בלי שיהיה אירוע מס.
ואם יש לכם בחשבון בבנק או בבית ההשקעות, כמה ניירות ערך ואתם רוצה להעביר אותם עצמם לחשבון מקביל, גם תוכלו לעשות זאת ללא אירוע מס.
אם אתם רוצים כל פעם לקנות ניירות אחרים וכדו' ושלא יהיה לכם אירוע מס, אז שווה לעשות זאת דרך קרן השתלמות IRA או דרך תיקון 190 IRA ואז אין כל פעם אירוע מס.
וכו' וכו' תלוי בסוג ההשקעה וכו' כל דבר משתלם בצורה אחרת, וזה גם משתנה בין אדם לאדם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
שוב תודה גדולה.
בואי נתחיל מסודר, כמה כסף, איפה הוא עכשיו, מה המטרה, וכו'.
25.000 ש"ח +300 ש"ח הפקדה כל חודש.
עד עכשיו היה נעול פק"מ בבנק...
המטרה לחתונת ילדים וכו' כלומר לפחות 15 שנה פלוס בעז"ה.
אין לי קרן השתלמות IRA. [אולי בהמשך צריכה ללמוד..]
העניין שאני שואלת על המס הוא כמו שכתבתי בגלל ההתלבטות איפה ובמה להשקיע.
ולפי מה שאני מבינה אני חייבת להחליט סופית כי אני לא יכולה להעביר באמצע.
ואני גם ממש לא רוצה לשחק עם הכסף אלא להניח לו לתפוח..

אלף פעמים תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
שוב תודה גדולה.

25.000 ש"ח +300 ש"ח הפקדה כל חודש.
עד עכשיו היה נעול פק"מ בבנק...
המטרה לחתונת ילדים וכו' כלומר לפחות 15 שנה פלוס בעז"ה.
אין לי קרן השתלמות IRA. [אולי בהמשך צריכה ללמוד..]
העניין שאני שואלת על המס הוא כמו שכתבתי בגלל ההתלבטות איפה ובמה להשקיע.
ולפי מה שאני מבינה אני חייבת להחליט סופית כי אני לא יכולה להעביר באמצע.
ואני גם ממש לא רוצה לשחק עם הכסף אלא להניח לו לתפוח..

אלף פעמים תודה.
האפשרויות הכי טובות הן:
-חשבון בבית השקעות קרנות של בלאקרוק
-דרך קרן השתלמות של עצמאי בהפקדה תוך שנתיים כדי לחסוך את המס
זה תלוי כמה דמי הניהול בקרן ההשתלמות. לא תמיד זה שווה

אבל בואי נתחיל מהבסיס: יש עסק עצמאי שאפשר להפקיד דרכו? אם לא יש רק אופציה אחת טובה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה