- הוסף לסימניות
- #521
גם זה וגם זה.הסיפור מוזר, או לא מתאים לגר"נ שולמן?
נראה שלא זה ולא זה.
אתה יודע מי שמע?
או שזה ככל השמועות......
גם זה וגם זה.הסיפור מוזר, או לא מתאים לגר"נ שולמן?
נראה שלא זה ולא זה.
זה שאנו לא יודעים להסביר מדוע כוכב שביט הוא קרע בוילון עדיין לא אומר שזה לא מתאים לידע המדעי - לכל היותר זה אומר שהידע המדעי גילה זאת (כמו שהיה עם כימה עד שנתגלו כוכבים נוספים).ואני רוצה שתסביר לי את שאר הדברים שכתובים באותו המימרא - שכוכב שביט זה בעצם קרע בוילון דרכו נתגלה אור הרקיע כדברי רב הונא ברי' דרב יהושע, ודברים נוספים הכתובים שם לגבי מזל כסיל ועקרב.
אני יודע שיש ליישב, אבל כל ההוכחה שלך נסתרת, היות ואתה לא יכול לומר 'משפט זה מתאים לידע המדעי לכן זה כפשוטו ומשפט זה לא מתאים לידע המדעי ולכן זה לא כפשוטו'
אבל אנחנו יודעים מה הוא כוכב שביט,זה שאנו לא יודעים להסביר מדוע כוכב שביט הוא קרע בוילון עדיין לא אומר שזה לא מתאים לידע המדעי - לכל היותר זה אומר שהידע המדעי גילה זאת (כמו שהיה עם כימה עד שנתגלו כוכבים נוספים).
לא ממסכת חולין דוקא אלא מכח תלמודו.והשמועה שהידע הגיע ממסכת חולין,
ללא שום מראה מקום וללא מקור, דוקא היא נאמנת יותר?
הצחקתני.אבל אנחנו יודעים מה הוא כוכב שביט,
מה שייך לומר שהמדע לא גילה עדיין?
כל מילה!כך אמרו שאר תלמידיו.
בדיוק כמו הידע האסטרונומי.
(והדבר היה ניכר גם על תלמידו הגרח"ג ואכמ"ל)
דווקא מתאיםוהגבתי עליו שהוא סיפור מוזר ביותר.
לא מתאים לגר"נ שולמן.
אתה יודע מי שמע ממנו?
גם אני. השאלה היא לאיזה כיוון זזה הריאליות.......דווקא מתאים
אני מכיר תלמידים מובהקים שלו כולם ריאליסטים ברמה מעצבנת
לאיזה כיוון היא יכולה לזוז?גם אני. השאלה היא לאיזה כיוון זזה הריאליות.......
לאחר הנחת הפתיחה שידיעת הרפואה מכח ההלכה איננה ריאלסיטית באה המדריגה השניה..אני מכיר תלמידים מובהקים שלו כולם ריאליסטים ברמה מעצבנת
הגר"נ היה אדם ריאלי להחריד אך ידע והעריץ את רבו ואת כוחותיו.דווקא מתאים
ובדיוק לכן, זה זז לכיוון הריאלי, שאדם שלמד והגה כל כך הרבה וידע כל דבר על בוריו, לא היה צריך ספרים רוסיים בשביל איזה ניתוח מח קליל.....לאיזה כיוון היא יכולה לזוז?
בטח שלא למיסטיקה ולאי-רציונליות...
מי שהגיע לדרגה זו יכול אולי להבין את זה באופן ריאלילאחר הנחת הפתיחה שידיעת הרפואה מכח ההלכה איננה ריאלסיטית באה המדריגה השניה..
מעניין האם גם הגר"א כתב את איל משולש לאחר הצצה לספרי הגויים..לאיזה כיוון היא יכולה לזוז?
בטח שלא למיסטיקה ולאי-רציונליות...
תודה!כעת מצאתי מקור איתן לכך שחכמי ישראל יכולים לדעת מכוח חכמתם דברים שאינם ידועים לנו.
וז"ל הרמב"ן בחידושיו (ב"ב, יב.) "אעפ"י שנטלה נבואת הנביאים שהוא המראה והחזון נבואת החכמים שהיא בדרך החכמה לא נטלה אלא יודעים האמת ברוח הקדש שבקרבם".
אייל משולש מבוסס רק על שכלמעניין האם גם הגר"א כתב את איל משולש לאחר הצצה לספרי הגויים..
ואנשים שהם גם ריאליסטים, וגם גדולים בעצמם, או שנחשפו לגדלות של אדם קרוב, מאמינים בזה, כי ראו בעיניהם.אנשים ריאליסטים ברמה קיצונית לא מאמינים במשהו שמבינים רק ע"י אמונה
אם זו ריאליות אצלך, אין לי מה להתווכח איתך.ובדיוק לכן, זה זז לכיוון הריאלי, שאדם שלמד והגה כל כך הרבה וידע כל דבר על בוריו, לא היה צריך ספרים רוסיים בשביל איזה ניתוח מח קליל.....
זה הריאליות!
אני מכיר את האנשים הללו, באמצע ויכוח איתו בהלכות חנוכה, הוא מסוגל לפתוח חומש ולדקדק בשיא הריאליות מהמילים דברים שלא היית חולם עליהם. (לא גימטריות. משמעויות והוכחות בין המילים......)
מיסטיקה?
מאן דכר שמיה.....
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //