קורונה לגבי החיסונים, פסק הרב שמואל אליעזר שטרן שליט"א

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
שימו רק לב, עד כמה זה מדהים איך בתקשורת מוצג רק צד אחד, כאילו הצד השני לא קיים.
והמפליא עוד יותר הוא איך אנשים עוד מתייחסים לזה.
אתם חושבים שאת סיבוכי החיסון הזה (והלוואי שלא יהיו) מישהו יפרסם בעיתון? אתם חושבים שאם יסתבר שהחיסון לא יעיל מספיק, מישהו יכתוב את זה באותויות קידוש לבנה?
כן. אם יהיו סיבוכים יפרסמו בעיתון. אין סיבה שלא.
היו כמה פרסומים באמצע הדרך על הפסקת הניסויים בחיסון כשהיו כמה נסיינים שלקו בבעיה כזו או אחרת, עד שגילו שדווקא מקבלי הפלצבו לקו בה.
בכל אופן, זה לא משנה אם יפרסמו בעיתון באותיות קידוש לבנה. העיקר הוא האם הדבר יגיע לידיעת האחראיים, שבוודאי יחקרו ויורו על הפסקת החיסונים במקרה של בעיה אמיתית [שלא אמורה לקרות, אחרי שהחיסון ניתן לעשרות אלפי בני אדם].
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
שימו רק לב, עד כמה זה מדהים איך בתקשורת מוצג רק צד אחד, כאילו הצד השני לא קיים.
והמפליא עוד יותר הוא איך אנשים עוד מתייחסים לזה.
אתם חושבים שאת סיבוכי החיסון הזה (והלוואי שלא יהיו) מישהו יפרסם בעיתון? אתם חושבים שאם יסתבר שהחיסון לא יעיל מספיק, מישהו יכתוב את זה באותויות קידוש לבנה?
לא יודע אני כבר חצי שנה רואה מודעות באותיות קידוש לבנה על הסכנה בחיסונים עוד לפני ייצור החיסונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
לגבי מכחישי קורונה - לא יעזור לנפנף בהם, כי השאלה אם להתחסן או לא, לא קשורה להכחשה. גם מי שנזהר כל הזמן, ושמר על כל הכללים, לכל אורך הדרך, אפילו בתוך הבית, מוצא את עצמו שואל ותמה, מה החיסון הזה, האם כדאי, מה הסיכון לעומת החופש או הסיכוי? ועוד הרבה שאלות קיומיות.

כל מילה!!!!!!!!!!

אין קשר בין ההכחשה לבין החשש ההגיוני מהחיסון
מכירה כמה וכמה מסביבתי הקרובה
שדווקא בגלל שנזהרו עד כה, ושמרו עד כה
הם חוששים מדבר בלתי ידוע שלא עברו מספיק שנים מפיתוחו
וקשה לדעת לטווח הרחוק את השלכותיו
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
ד. כל התנגדות החיסונים זה אינטרס של ד"ר פלוני אלמוני שרוצה למכור תרופות סבתא באין מפריע.
זו שטות, במחילה.
יש הרבה סוגים ורמות של התנגדות לחיסונים. לא כל מתנגד חיסונים מוכר מוצרים במקביל. וגם המתנגד הנ"ל אינו טוען שמי שלא מתחסן חייב לצרוך תוספים שונים. אם כי סביר להניח שלקוחותיו הם מהסוג שמתאים לו לצרוך את התוספים שהוא מוכר.
נא קראו את הציטוט שהוא מביא עם הסתייגות מחיסון הקורונה- מד"ר להמטולוגיה בבי"ח קפלן. היא גם מוכרת תוספים?
כמה שיבדקו את החיסון לעומק במשך חצי שנה או שנה- אין דרך לוודא שאין השלכות עוד 10 ו20 שנה. וודאי לא בחיסון עם טכנולוגיה חדשה!
לגבי שאלת רב, כמו שלגבי טיפול רפואי שעלולות להיות לו השלכות שליליות- ניגש לשאול רב ונציג לו בעצמינו את כל הצדדים, מי שמודע להשלכות שעלולות להיות מחיסון- הולך לשאול בעצמו. ולא סומך אל אף אחד. ומקבל לפעמים גם תשובה שונה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הוא מגחיך את עצמו.
בשונה מהאדמורים.. הרבנים הליטאים כותבים את דעתם בעצמם.
ובפרט אחר שהגיעה המשלחת המכובדת לבית הדין ולא יצאו עם מכתב הרב פירר יכול לספר לנו מה שהוא רוצה.
אך דעת אלו שישבו בישיבה שם שעדיין אין לצאת בקריאה פומבית להתחסן.

נ.ב. אני סבור שהחיסון בטוח אבל לא להפוך אותנו לטיפשים.
מי שמגחיך את עצמו הוא מי שמדבר על דעת בית הדין עוד לפני שבכלל התאפשר לציבור לקבל חיסונים.
למה לא שמענו את קולו בזמן הקורונה, כשכל העולם השתגע?
אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה מוזר, שהוא מתערב בצורה כל כך ברורה עכשיו עם החיסונים, ולא התערב בכלל לפני כן.
כי לשמור את ההגבלות זו עבודה סיזיפית וקשה לאורך חודשים, ובפרט שסגירת המוסדות עשויה לגרום לנשירה, והוא לא יכול לצפצף באופן כזה בוטה על האדמו"ר שלו.
חיסון הוא דקירה אחת בלבד, שלאחריו אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
כן. אם יהיו סיבוכים יפרסמו בעיתון. אין סיבה שלא.
היו כמה פרסומים באמצע הדרך על הפסקת הניסויים בחיסון כשהיו כמה נסיינים שלקו בבעיה כזו או אחרת, עד שגילו שדווקא מקבלי הפלצבו לקו בה.
בכל אופן, זה לא משנה אם יפרסמו בעיתון באותיות קידוש לבנה. העיקר הוא האם הדבר יגיע לידיעת האחראיים, שבוודאי יחקרו ויורו על הפסקת החיסונים במקרה של בעיה אמיתית [שלא אמורה לקרות, אחרי שהחיסון ניתן לעשרות אלפי בני אדם].
מתי בפעם האחרונה כתבו באיזשהו עיתון על סיבוך מחיסון?
זה אומר שאין?
אפילו בטיפת חלב לא מאפשרים לאמא להפעיל שיקול דעת ולא אומרים לה יכולות להיות ההשלכות של החיסון, שנכתבו ע"י היצרן עצמו. (נסו לבקש את העלון לצרכן, תקבלו פלאייר של משרד הבריאות שמסביר על חשיבות החיסון) אז שבעיתון יכתבו על זה???
המעלה הגדולה של חיסון הקורונה,
היא שזה החיסון הראשון שכל אדם אדם מן השורה לומד עליו ועוקב אחר התהליך שלו, אופן ניהול הניסויים, מה וכמה הצליח, מה שמחייב הרבה יותר את החברות שמייצרות אותו. הלוואי שככה היינו חוקרים על כל חיסון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
ולגבי מכחישי קורונה - לא יעזור לנפנף בהם, כי השאלה אם להתחסן או לא, לא קשורה להכחשה. גם מי שנזהר כל הזמן, ושמר על כל הכללים, לכל אורך הדרך, אפילו בתוך הבית, מוצא את עצמו שואל ותמה, מה החיסון הזה, האם כדאי, מה הסיכון לעומת החופש או הסיכוי? ועוד הרבה שאלות קיומיות.
המציאות מוכיחה שיש קורלציה ברורה מאד בין מתנגדי ההרחקות והסגרים, למתנגדי החיסונים.
מה הסיכון לעומת החופש או הסיכוי?
מה הסיכון מהחיסון? 0 אחוז תמותה. מה הסיכון מהקורונה? 0.8 אחוז תמותה. 3000 מתים בארץ בתוך עשרה חודשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
מי שמגחיך את עצמו הוא מי שמדבר על דעת בית הדין עוד לפני שבכלל התאפשר לציבור לקבל חיסונים.
יש מספיק עובדים בבתי חולים הנשמעים לדעת גדולי הדור.
והגיל השלישי מאד קרוב לקבלתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
על הרב פירר אנשים מכל העולם סומכים בשאלות הרות גורל של חיים ומוות בטיפולים וניתוחים ועוד
אז למה פתאום לגבי חיסון מתחילים לפקפק?
יש הבדל..
בנוגע לידע עתיר נסיון וזמן שיש לו זה דבר אחד, (למשל המלצה על רופא עם רזומה של כך וכך שנים, או מרכז רפואי שמתמחה בעניין מסוים ובעל וותק רב בתחום).
בנוגע לחיסון חדש שעדיין השלכותיו לטווח הבינוני והרחוק לא ידועות אפילו ליוצריו - זה דבר שני.
ברור שכדי להתחסן כדאי לקבל ברכה מרב. אבל זה עדיין לא אומר שאם מישהו אמר בשם רב - צריך לרוץ להתחסן.
הגיוני מאד לחכות לאחרי הגל הראשון (לפחות)
זה לא אומר לא להתחסן, זה כן אומר לקבל קצת יותר בהירות בעניין.
ואין קשר להכחשת קורונה, אגב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
אפילו בטיפת חלב לא מאפשרים לאמא להפעיל שיקול דעת ולא אומרים לה יכולות להיות ההשלכות של החיסון, שנכתבו ע"י היצרן עצמו. (נסו לבקש את העלון לצרכן, תקבלו פלאייר של משרד הבריאות שמסביר על חשיבות החיסון)
שקר וכזב.
בכל פעם שאני מחסן את ילדיי, האחות אומרת לי בפירוש שעד שבועיים הוא יכול לפתח חום גבוה, להרגיש לא טוב, להקיא, ועוד, וגם מורה לי להמתין רבע שעה במרפאה, בשביל לראות אם הוא לא מקבל תגובה אלרגית חריפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
מה הסיכון מהחיסון? 0 אחוז תמותה. מה הסיכון מהקורונה? 0.8 אחוז תמותה. 3000 מתים בארץ בתוך עשרה חודשים.
רוב החוששים מהחיסונים לא פוחדים למות.
החשש הוא מהשלכות אחרות של פגיעה באיכות החיים לצמיתות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
היא שזה החיסון הראשון שכל אדם אדם מן השורה לומד עליו ועוקב אחר התהליך שלו, אופן ניהול הניסויים, מה וכמה הצליח, מה שמחייב הרבה יותר את החברות שמייצרות אותו. הלוואי שככה היינו חוקרים על כל חיסון!
הלוואי שלא.
זה בדיוק החשש הגדול והפחד הנורא, שכל האויבער חוכעמים שמאמינים לכל ההבלים ששוטפים בהם את מוחם מתנגדי החיסונים, יתחילו להאמין לדבריהם לגבי כל החיסונים, ויפסיקו לחסן את הילדים בחיסוני טיפת חלב, ואז יחזרו לציבור שלנו כל מחלות הילדות שכבר עשרות שנים שכחנו מהם. חצבת, חזרת, פוליו, ועוד היד נטויה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
רוב החוששים מהחיסונים לא פוחדים למות.
החשש הוא מהשלכות אחרות של פגיעה באיכות החיים לצמיתות.
ולמה אומרים את זה דווקא אלו שלא ממש הסתובבו עם מסיכה בעשרת החודשים האחרונים, כשלנגיף הקורונה יש רקורד מוכח של פגיעה באיכות החיים גם בקרב אנשים צעירים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
שקר וכזב.
בכל פעם שאני מחסן את ילדיי, האחות אומרת לי בפירוש שעד שבועיים הוא יכול לפתח חום גבוה, להרגיש לא טוב, להקיא, ועוד, וגם מורה לי להמתין רבע שעה במרפאה, בשביל לראות אם הוא לא מקבל תגובה אלרגית חריפה.
חום זה לא מחלה.
כל מה שאומרים לך זה מה הגוף יכול להגיב, נסו להקביל זאת למה שכתוב בהוראות היצרן. פשוט תבדקו
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
ולמה אומרים את זה דווקא אלו שלא ממש הסתובבו עם מסיכה בעשרת החודשים האחרונים, כשלנגיף הקורונה יש רקורד מוכח של פגיעה באיכות החיים גם בקרב אנשים צעירים?
אני לא מכירה כאלו שלא הסתובבו עם מסכה בעשרת החודשים האחרונים שאומרים זאת, כך שאין לי אפשרות לענות בשמם.

זה שלנגיף יש את הסיכונים שלו - זה נכון.
זה לא אומר שצריך לרוץ כעדר עוורים מיד כשיוצא החיסון בלי לחכות לגל ראשון של חיסונים. בנתיים לא מדברים על טווח רחוק אלא על הטווח הקרוב בלבד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
חום זה לא מחלה.
כל מה שאומרים לך זה מה הגוף יכול להגיב, נסו להקביל זאת למה שכתוב בהוראות היצרן. פשוט תבדקו
אתם מוזמנים להציג את 'הוראות היצרן' של החיסונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
אפילו בטיפת חלב לא מאפשרים לאמא להפעיל שיקול דעת ולא אומרים לה יכולות להיות ההשלכות של החיסון, שנכתבו ע"י היצרן עצמו. (נסו לבקש את העלון לצרכן, תקבלו פלאייר של משרד הבריאות שמסביר על חשיבות החיסון) אז שבעיתון יכתבו על זה???
מה היא הסיבה לדעתכם שאותם חברות תרופות ואותם משרד הבריאות מצרפים עלון עם סיכונים לכל תרופה ומפורט בהם רשימה ארוכה ולא עדינה כ"כ ובדיוק בחיסונים אין??
בעולם המודרני אין לאפאחד דרך להעלים מכל העולם כל הזמן את השקרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
מתוך האתר של כללית, ד''ר בת שבע גוטסמן:

איזה מין חיסון פותח נגד קורונה?
קיימות כמה טכנולוגיות ליצירת חיסונים. לכל שיטה יתרונות וחסרונות. החיסון של פייזר לקורונה אינו משתייך לקטגוריות הקלאסיות של חיסון "חי" או של חיסון "מומת" אלא לטכנולוגיה של mRNA

לשיטה הזאת יש כמה יתרונות בולטים:

• היא אינה משתמשת בווירוס חי, כך שאין שום סיכון שבעקבות החיסון יתחיל הווירוס להתפשט בגופו של המחוסן.

• מדובר בשיטה שבאמצעותה ניתן להפיק חיסונים רבים בזמן קצר יחסית, שכן במסגרתה אין צורך בתהליך הממושך של גידול הווירוס.

• החיסון המופק באמצעות השיטה הזאת יכול לשפעל את המערכת החיסונית בעוצמה מספקת בלי להזדקק לתוספת של חומרים משפעלים נוספים (אדג'ובנטים) כפי שלעיתים קורה בחיסונים אחרים.

• בשיטת החיסון החדשנית הזאת ישנה אפשרות נוחה לשנות את מולקולת ה־mRNA בהתאמה לזן חדש של נגיף הקורונה - אם תתרחש בו מוטציה, ובעקבות זאת ישתנה חלבון ה־spike.

היו שטענו שהחיסון משנה את החומר הגנטי של המתחסנים ועלול לגרום למוטציות...
לטענות האלה אין שום בסיס. החומר הגנטי שלנו נמצא בגרעין של התאים שלנו, ואילו התהליך שבו נוצר החלבון של הנגיף (באמצעות החיסון) מתרחש מחוץ לגרעין התא ואינו קשור לחומר הגנטי שבגרעין. זמן מה לאחר שמסתיים התהליך של יצירת החלבון מתפרק ה־mRNA ונעלם מגופנו.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה