- הוסף לסימניות
- #141
אם באופן תיאורטי היו עומדות בפני שני אופציות לחיסון, פייזר או מודרנה הייתי בוחרת באפשרות השניהמישהו יודע האם החיסון של מודרנה אמור להיות יותר יעיל/בטוח ומתי הוא אמרו לנחות כאן?
למרות שאני לא מבינה כלום ברפואה, ולא בדקתי את הנושא לעומקו.
רק מציינת שלש נקודות שבעיני גורמות להעדפה של מודרנה
1. הודעת פייזר שלא תפרסם תוצאות ניסוי עד לאחר הבחירות בארה"ב - זה אמור להיות לוח זמנים מדעי. ולא פוליטי. נקודה.
2. פייזר הודיעו על יעילות של 90%. כעבור שבוע מודרנה הציגו יעילות של 94%, אז פייזר עדכנו את תוצאות הניסוי ל-95%
3. בשימוע שנערך לפייזר ע"י ה-FDA אמנם הושג רוב, אך 4 הצביעו נגד אישור חירום לחיסון. לעומת זאת בשימוע שנערך למודרנה לאישור חירום היה נמנע 1 בלבד וללא מתנגדים.
אך ברור שבמציאות הנוכחית שלא ברור אם ומתי יגיעו החיסונים של מודרנה
החששות מתגמדים מול הרווח שבחיסון מהיר וזמין
(אני אישית אינני יכולה להתחסן עד אחרי הלידה וגמר ההנקה...)
הנושאים החמים