עזרה גם אתם רגישים בהגזמה לריח של קלמנטינות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
כל שנה כשמגיע החורף החרדה המרכזית שלי הוא מהקלמנטינות הבאות איתו..
חרדה כפשוטה.
משנה לשנה אני מפתחת סלידה יתרה לריח החזק הזה ולא ממש מצליחה להבין למה..
זה מעמיד אותי במקום חסר אונים ומביא למצבים לא נעימים, לפעמים אפילו התפרצות לא הוגנת כלפי המנשנש...כי לא באמת יש אפשרות להעיר למישהו שבסך הכל אוכל פרי להנאתו..
בטח שזה לא הבוס שמגיע להתיישב רגע בחדר שלי, בטח שלא בהמתנה לקופ"ח ובטח ובטח שלא מישהו מבני הבית שחובב קלמנטינות מושבע..

אשמח לכל עצה/ פיתרון/ שיתוף של המזדהים עם התופעה .
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בעיה גדולה.
אבל כשמבינים שהסיבה שלא אוהבים את הריח [על פי רוב] הוא עקב לחץ חברתי,
"כן, לחץ מצד החברה שאומרת שריח של קלמנטינה הוא נורא"
והצורך שלנו להיות כמו ה"חכמים" שאומרים שהריח נורא, יהיה לנו יותר קל להתמודד עם זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
גם אני לאחרונה דברתי עם משהי (בעודי מקלפת קלמנטינה) והיה נראה שהיא לא סובלת את הדבר הזה
יש הרבה כאלו שסולדים מזה
אם כי זה נשמע קצת מוגזם וקיצוני
וממליצה ללכת לטיפול רגשי לשחרר את זה
חרדה שמציקה לתפקוד היומיומי מצריכה טיפול, לא משנה אם זה יהיה ממשהו הכי טפשי, צריך לשמור על הנפש
בהצלחחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כל שנה כשמגיע החורף החרדה המרכזית שלי הוא מהקלמנטינות הבאות איתו..
חרדה כפשוטה.
משנה לשנה אני מפתחת סלידה יתרה לריח החזק הזה ולא ממש מצליחה להבין למה..
זה מעמיד אותי במקום חסר אונים ומביא למצבים לא נעימים, לפעמים אפילו התפרצות לא הוגנת כלפי המנשנש...כי לא באמת יש אפשרות להעיר למישהו שבסך הכל אוכל פרי להנאתו..
בטח שזה לא הבוס שמגיע להתיישב רגע בחדר שלי, בטח שלא בהמתנה לקופ"ח ובטח ובטח שלא מישהו מבני הבית שחובב קלמנטינות מושבע..

אשמח לכל עצה/ פיתרון/ שיתוף של המזדהים עם התופעה .
מזדהה!
ולא יכולה לסבול ריח של גויאבה.
ולבית שלי לא נכנסות קלמנטינות.
בשביל זה יש צהרונים ואבא שקונה בדרך מהגן ביום שישי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אבל כשמבינים שהסיבה שלא אוהבים את הריח [על פי רוב] הוא עקב לחץ חברתי,
"כן, לחץ מצד החברה שאומרת שריח של קלמנטינה הוא נורא"
והצורך שלנו להיות כמו ה"חכמים" שאומרים שהריח נורא, יהיה לנו יותר קל להתמודד עם זה
הלוואי הלוואי הלוואי וזו הייתה הבעיה...
אפילו ניסיתי לחשוף את עצמי בכוונה לריח אבל הרגשתי שזה פשוט משהו שאני לא מצליחה לעמוד בו אין לי מושג למה
אפילו בעבר הייתי גם אוכלת (!) זו תופעה שהגיעה משום מקום בשנים האחרונות והחריפה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הלוואי הלוואי הלוואי וזו הייתה הבעיה...
אפילו ניסיתי לחשוף את עצמי בכוונה לריח אבל הרגשתי שזה פשוט משהו שאני לא מצליחה לעמוד בו אין לי מושג למה
אפילו בעבר הייתי גם אוכלת (!) זו תופעה שהגיעה משום מקום בשנים האחרונות והחריפה..
נשמע ריגשי, כמו שטענו הטוענים
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
1763677343269.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מי שלא סובל ריח של קלמנטינה- לא צריך להתנצל על כך!!
גם אם זה נהפך ל"טרנד" ומושא לבדיחות, זה בהחלט סוג של אלרגיה קיימת אצל אחוזים נכבדים באוכלוסייה,
לא צריך טיפול רגשי ולא להתייעץ עם מומחים...
ו-כן, בגלל שכולם יודעים שיש כאלו שלא סובלים את הריח, מי שהתפרצת עליו שקילף לידך קלמנטינה- זה מגיע לו בצדק, לא יזיק להתחשב (אסייג, שאפשר לנסות להעביר על המידות ולא להתפרץ, הכוונה היא שההתפרצות מובנת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הלוואי והייתה קצת יותר רגישות ומודעות בסביבה לעניין הזה כמו שכותבים פה.
הרבה אנשים לא מבינים על מה המהומה והתסכול שלי (ואולי בצדק?) כי כמו שכתבתי למעלה- אי אפשר לדרוש ממישהו לא לאכול פרי עונתי. מצד שני ממש מנסה לקבל ולבוא לקראת אבל קצה היכולת שלי תם לדבר הזה.
-זה החמיר מאחרי הקורונה?
לא.. זה בכללי מחמיר כל שנה ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
קלמנטינה זה סוג ריח שאפשר לא להבין מה הבעיה בה, ואפשר לא לסבול אותה.
זה מזכיר לי ריח של אקונומיקה, סידטרי, דלק, גויאבה ועוד...

אני אישית סבלתי מיזה נורא בהריון.
אני זוכרת את עצמי יושבת באוטובוס כשמישהי קילפה קלמנטינה קרוב אליי, והשתגעתי.
חירפן אותי אפילו כשבעלי קילף קלמנטינה ונכנס אחר כך הביתה, ונשאר לו ריח בידיים. (הוא יצא כמה פעמים לקלף ולאכול ברחוב כדי שלא אסבול).
אבל התיאור שלך נשמע כבר מוגזם, ולדעתי אם הוא לא שייך למשפחת האלרגיות (מה שלא נראה מתוך תיאור התופעות שלך), זה שייך יותר לתחום הרגשי. אם זה הדבר היחיד המוזר בך תזרמי עם זה, אבל אם זה פוגש אותך בעוד כל מיני מקומות, כדאי לך לחשוב על הרעיון של להתייעץ על הנפש שלך, כי אולי את יכולה לשפר את החיים שלך.

ואגב.. פעם שמעתי שחתולה שמריחה קלמנטינה מתחרפנת.
שמעתי שאצל מגדלי חתולים זה ידוע. (אנחנו בחברה טובה...:ROFLMAO::devilish::eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ו-כן, בגלל שכולם יודעים שיש כאלו שלא סובלים את הריח, מי שהתפרצת עליו שקילף לידך קלמנטינה- זה מגיע לו בצדק, לא יזיק להתחשב (אסייג, שאפשר לנסות להעביר על המידות ולא להתפרץ, הכוונה היא שההתפרצות מובנת)
למה מגיע לו בצדק???
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כל שנה כשמגיע החורף החרדה המרכזית שלי הוא מהקלמנטינות הבאות איתו..
חרדה כפשוטה.
משנה לשנה אני מפתחת סלידה יתרה לריח החזק הזה ולא ממש מצליחה להבין למה..
זה מעמיד אותי במקום חסר אונים ומביא למצבים לא נעימים, לפעמים אפילו התפרצות לא הוגנת כלפי המנשנש...כי לא באמת יש אפשרות להעיר למישהו שבסך הכל אוכל פרי להנאתו..
בטח שזה לא הבוס שמגיע להתיישב רגע בחדר שלי, בטח שלא בהמתנה לקופ"ח ובטח ובטח שלא מישהו מבני הבית שחובב קלמנטינות מושבע..

אשמח לכל עצה/ פיתרון/ שיתוף של המזדהים עם התופעה .
זה נכון שריח של קלמנטינה הוא נוראי, במיוחד בשעת הקילוף.

אבל מאיך שכתבת זה נשמע שזה טורד יותר מדי את שלוות חייך וכדאי ללכת לטיפול CBT.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה