התייעצות גרים בקומה גבוהה בלי מעלית? אשמח לעצתכם

  • הוסף לסימניות
  • #22
מה עם עבודה?
לקחת/להחזיר ילדים מהגן?
זה לא מציאותי.
אני עובדת מהבית, והבנות לוקחות ומחזירות.
היו הריונות שכן אני זו שלקחתי/החזרתי מהגן אבל זה באמת היה קשה, כי היתה לי עוד עליה מהגן עד הבנין.
בקיצור, מתאים לא למופנקים.
הקומה שלנו מלאה ביחידות והיא מאד דינמית שוכרים באים והולכים כל הזמן, אלו שפחות מפונקים נשארים לאורך זמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אם אתם רק עם ילדים קטנים ואין מי שיעלה ויוריד דברים חוץ מההורים זה קשה מאוד מאוד, בהחלט מתרגלים אבל לא סותר את הקושי, כשיש קניות שצריכים אותם עכשיו בבית + ילד קטן שלא יכול לעלות לבד + ילד שעושה בעיות ולא רוצה לעלות מדרגות...
כמובן שכמו בכל נושא כל אחד והאופי שלו ואי אפשר להכליל, אבל לי באופן אישי לא קשה בכלל לעלות מדרגות, וכל יום אני עולה המון מדרגות אבל כשזה מגיע לילדים וקניות זה נהיה ממש קשה.
שיהיה לכם החלטה קלה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
כאחת שגרה קרוב לשלושים שנה בקומה רביעית ללא מעלית -אני התרגלתי תוך כמה שבועות וביום יום שלי אני לא רואה קושי גם לא בהריונות
הכל זה עניין של הרגל וגם הדירה נקנתה כשיש אופציה להרחבה על הגג מה שאין בקומות הנמוכות צריך לשקול את כל הצדדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
כמו רוב הדברים בחיים ענין של תמחור.
במצב רגיל ובריא זה דוקא די בריא ללב ועוד דברים לעלות מדרגות כמה פעמים במשך היום, אבל זה לא הופך את זה לנוח יותר.
במצבים כמו לפני/אחרי לידה או עם קניות וכיוצא בזה זה קושי, לפעמים משמעותי.

אני מסתכל על זה בצורה הזאת, תחשבו כמה פעמים אתם עשויים לעלות במדרגות בעשרים שנה הקרובות, לחלק למחיר, האם הייתם מסכימים לשלם 'מס כניסה' כזה כל פעם שאתם מגיעים הביתה, ולפי זה להחליט.

נ.ב. כל זה אם יש לכם את המאה אלף שקל הזה, אם לא, אז חסכתם את ההתלבטות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לא מבין מה הבעיה בכלל בחיים לא חשבתי שזה קשה במיוחד...
מגיל אפס אני בקומה 3 שמהצד העיקרי זה אפילו קומה 5!
זה הכל עניין של הרגל
גם לאשתי לא קשה בכלל בהריון לעלות!
הדבר היחידי שקצת קשה זה הקניות אבל גם לזה מתרגלים...
זה נשמע פה כאילו אלה שגרים מקומה 3 ומעלה מוזרים....
זה חצי בניין בערך בכל מקום...
הפוך יש בזה יתרון בריאותי גדול.. כמה שנים זה היה ההתעמלות היחידית שעשיתי...כי כל היום מהבית לרכב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ממה שראיתי אצל הרבה
אלה ששואלים אם זה קשה -יהיה להם קשה
ואלה שאפילו לא חושבים אם יש בעיה - זה באמת פחות מטריד אותם ובקלות מוצאים פתרונות
דודה שלי גרה שניםם בקומה 4 עם מלא ילדים ומעולם זה לא עלה לשיח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
זה להיות סוג של מאסר בית 9 חודשים?
קחו בחשבון שמרחיק אתכם מהרחוב, מכל יציאה
כבר הרבה פחות ספונטני לצאת רגע מהבית
בערך 4 חודשים, היציאה הופכת לקשה מאד.
הטענה שהקומה מרחיקה מהרחוב יש לה 2 צדדים.
אני ראיתי בזה מעלה שהילדים יהיו יותר בבית, ואם הדלת נפתחת הברנש התורן לא נמצא בכביש בשניה של אי שימת לב.

צריך לשים מעלות מול חסרונות ולראות מה מתאים, בגדול התשובה לשאלה הפתוחת מאד אינדוידואלית, ממש לא חד משמעי לכאן או לכאן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אני גרה בקומה רביעית ללא מעלית כבר למעלה מ 10 שנים,
בהתחלה זה באמת לא קל, אבל מתרגלים
ומקסימום לוקחים הפסקה של כמה נשימות בין קומה לקומה
יש לנו מנוף למשאות קטנים ואת הקניות הגדולות שאנחנו עושים אנחנו מעלים במנוף וזה הרבה יותר קל.
קנינו בקומה רביעית ומתעניינים במשהו בסגנון של המנוף...
אשמח אם תוכלו לפרט מה יש לכם וכמה מרוצים?
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
@גבר גבר תוך כדי שכתבתי ראיתי שכבר רכשתם ואתם רוצים לדעת על מנוף (כננת)

כננת עולה כ400 שקל אפשר בקלות להתקין לבד זה מעלה משקל של עד 250 קילו ונוח וקל לתפעול . השאלה היא איפה יש לכם מקום להתקין. אם יש פיר לבניין זה לכאורה הכי קל. אם זה חיצוני זה מסבך מבחינת התקנה ומבחינת גשם וכו' אולי תפרטו יותר על המיקום ונוכל לעזור יותר

כפי שכתבו לפני בסוף כל אחד וסגנונו אכתוב רק כמה נקודות.

אני גרה בקומה שלישית בלי מעלית כבר 7 שנים, מהיום הראשון ידענו שנעשה מעלית מתישהו ואכן אנחנו בהליך מול העירייה, זה מצד אחד מוריד מהקושי כי הנה "עוד מעט ויש מעלית "ומצד שני זה מגדיל את הקושי כי "חייבים מעלית מה באמת מתקדם עם זה?"



קניות התקנו כננת (מנוף) וזה פתר את הבעיה.

ילדים צריך שהבעל יהיה פעיל כי לפעמים צריך להעלות שני ילדים בו זמנית.

שכחת דברים *אין כזה דבר* פשוט לא שוכחים לפעמים שוכחים פלאפון ברכב אבל אז מרוויחים פעמיים פעם ראשונה שעה שעה וחצי של שקט מהאזיק אלקטרוני הזה ופעם שניה כשנשברים ויורדים לרכב אז מרוויחים כושר.

לגבי החסכון ב100K שקל , לפי מה שבררנו בזמנו מחיר של דירה בקומה 3-4 ומעלה ללא מעלית זול בכ25% , כך שמבחינה פיננסית זה לא שווה לעומת זאת מבחינה כלכלית זאת החלטה שלכם האם לחסוך עוד 100K

עגלה אנחנו קושרים למטה

עם יש מרפסת גדולה אז יש פחות בעיה עם הנקודה שלא יוצאים הרבה לגינות ואולי אפילו זה פלוס

אירועים לפעמים לא יכולים להיות בבית שלנו בשל מגבלת מדרגות (נדיר שזה בעייתי אבל קיים)


דבר שמאד מפריע לנו . ברוך השם יש לנו קשר מאד טוב עם סבים וסבתות שלנו והמדרגות פשוט נעלו בפניהם את הדלת . קיווינו שהמעלית תספיק להעלותם אבל סבא אחד וסבתא שניה כבר לא כאן. אבל לכל דבר יש פטרון ומצאנו שאפשר להשכיר מיד שרה ב200 שקל לחודש כסא ממונע למדרגות . עדיין זה נורא מסרבל, ללכת לסניף גדול של יד שרה, לשכור, להכניס לרכב, להוריד בבניין, להעלות הביתה (כ5 דק') ,לרדת, לנסוע לסבתא (מירושלים לחדרה) ,להביא אותה , לתאם שמישהו ירד 5דק' לפני שמגיעים עם סבתא והציוד, לקשור אותה, להעלות (כאן לוקח כבר יותר זמן כי זה מאמץ גדול יותר גם בגלל אחריות שמישהו קשור לכסא הזה וגם בגלל המשקל) ולסחוב את המזוודות של סבתא. וכל זה בערב חג. ואם סבתא רוצה ללכת לכותל אז כל הסיפור הזה שוב . כמובן שבמקרה כזה אז כבר לוקחים את סבתא לגלידה ועוד דבר כדי לחסוך ביציאות. וכשנגמרת החגיגה הכל שוב פעם ברוורס. אבל בשביל הסבתא שנמצאת עם הנינים ובשביל הילדים שלנו שזוכים לחגוג בצל הסבתא רבה שווה כל שקל ומאמץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אם זה חיצוני זה מסבך מבחינת התקנה ומבחינת גשם וכו' אולי תפרטו יותר על המיקום ונוכל לעזור יותר
אין פיר בבנין זה יצטרך להיות חיצוני...
לנו לא היה יותר מידי ברירה העדפנו לקבל עוד חדר בקומה גבוה מאשר הפוך...
לשלם 100K+ לא היה באופציה...
תודה על העזרה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
בערך 4 חודשים, היציאה הופכת לקשה מאד.
הטענה שהקומה מרחיקה מהרחוב יש לה 2 צדדים.
אני ראיתי בזה מעלה שהילדים יהיו יותר בבית, ואם הדלת נפתחת הברנש התורן לא נמצא בכביש בשניה של אי שימת לב.

צריך לשים מעלות מול חסרונות ולראות מה מתאים, בגדול התשובה לשאלה הפתוחת מאד אינדוידואלית, ממש לא חד משמעי לכאן או לכאן.
הריון בסיכון?
כי בדרך כלל אין שום מניעה לעשות כושר בהריון, להיפך זה מומלץ וכדאי.
גילוי נאות: גרתי בקומה רביעית ללא מעלית, לא הרגשתי קושי משמעותי בהריון, להיפך, זה היה חלק משגרת הכושר שלי. אחרי לידה- מנשא טוב ותומך פותר את הבעיה לרדת/לעלות עם תינוק קטן.
עגלה- משאירים למטה/ באוטו ומחזיקים עוד עגלה בבית. אין שום צורך להעלות עגלה!
קניות- פעם בחודש קנייה אונליין מגיע עד הבית, לא סוחבים כלום.
אבל צריך להיות מוכנים לזה מבחינה מנטלית, יש אנשים שלא בנויים לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
בלת”ק
אנחנו גרים קומה 3 עם גרמי מדרגות ארוכים במיוחד כבר 5 שנים ויכולה לומר שמתרגלים לכל דבר. נכון זה לא קל במיוחד בהריונות ועם ילדים קטנים אבל עדיין בטווח הנורמה. עגלות כשצריך אני מחזיקה אחת למטה במקלט ואחת בבית. בד"כ זה לא לתקופה ארוכה גם ככה. קניות ואשפה הם בתחום של בעלי. אבל שוב, כל אחד ויכולותיו. וכמובן שהדירה הבאה שלנו בעז"ה לא תהיה בקומה גבוהה עד כמה שזה יהיה תלוי בנו ובאפשרויות המוצעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
היכולת לעלות מדרגות היא נרכשת
ככל שתעלו ותרדו כך יהיה לכם יותר קל
בכל מצב - זה בריא מאוד ושומר על כושר
בהריון- עוד יותר חשוב (חוץ מהריון בסיכון)

לי יש שתי יציאות מהבית
אחת 3 קומות לעלות/לרדת
ואחת בלי מדרגות אבל עם עיקוף
ובפירוש רב הפעמים אנחנו הולכים במדרגות גם עם קניות כבדות וגם עם ילדים ולא בדרך בלי מדרגות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מעלות-
-נוף
-אוויר מטורף גם בשיא הקיץ
-כושר
- אין שכנים מעל שזורקים/ מטפטפים/ מרעישים
- דירה מהממת (שכירות) במחיר סבבה ביחס לאותה דירה בקומה נמוכה

חסרונות-
- אם שחכת משהו, ועוד עם בייבי על היד, לכי תעלי שוב....
- לסחוב קניות...:devilish::devilish:
- לחשוב שש פעמים לפני כל יציאה
- אם שכחתם להוריד את הזבל, תאלצו לשרוד איתו עד מחר,

(מניסיון הכל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
גם אני מצטרפת לכל הנ"ל...
גרה כבר שנים בקומה 4, קצת קשה עם קניות(הילדים לומדים לא להתפנק וזה חשוב מאד לענ"ד)
יש אויר מדהים, נוף, ועוד מיליון מעלות. במדרגות יש המון פלוסים! כולם מגדול ועד קטן (ויש הרבה ב"ה) מברכים את הנושא, זו ההתעמלות היחידה שיש לי וזה שווה המון.
אבל כמו שכולם כתבו כבר- תלוי כמה זה קשה לכם באופן אישי ונראה לי פחות לכמה אנשים בפרוג זה קשה, ואם יחסית בסדר לכם עם מדרגות זה שווה את זה. (חוץ מנושא הכסף זו איכות חיים אחרת, מבחינתי קומה ראשונה זה פשוט לגור ברחוב) המון הצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אין פיר בבנין זה יצטרך להיות חיצוני...
לנו לא היה יותר מידי ברירה העדפנו לקבל עוד חדר בקומה גבוה מאשר הפוך...
לשלם 100K+ לא היה באופציה...
תודה על העזרה...
מה שהגבתי לך זה רק הפיסקה על הכננת כל השאר זה לפותח האשכול

ולגבי הכננת אתם צריכים גם כננת וגם זרוע מסתובבת לכאורה מצרפת תמונה
בהצלחה
1739487715686.png
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
שלום וברכה לכל המומחים אשמח להתייעץ איתכם על ההצעה שחבר ( לא יועץ ) השיג לי אני כרגע במהלך משא ומתן עם בנקים אחרים להוריד את זה עוד טיפה אבל הבנתי שבכוחות עצמי זה לא ירד יותר מידי מעבר לזה
רק אציין שהדירה היא דירה ראשונה בשווי 1.5M ואנחנו רוצים לגור בה כרגע אבל יכול מאוד להיות שעוד 5-6 שנים נרצה למכור ולקנות אחרת
הדירוג אשראי מצויין ויש לנו הכנסות מוצהרות באזור ה 19,000 בחודש (מתוכם 9000 התווספו בחצי שנה האחרונה) ולמעשה יש לנו יכולת להחזיר עד 4500 - 5000 בחודש ולכן כנראה שבלי קשר נוריד את מספר השנים של המשכנתא בהמשך כחלק מתהליך המיקוח הסופי על הריביות וכן אציין שיש לנו עוד חודשיים עד שנצטרך לשלם את הכסף אבל תמיד יש לנו יכולת להקדים את התשלום ולגבות שכירות מוקדמת
השאלה היא
א. האם במסלול הקיים אפשר להשיג ריביות יותר טובות
ב. האם המסלול הזה הוא המסלול המומלץ ביותר או ששווה לשלב גם מסלול פריים
ג. האם שווה לשלב מסלול זכאות במקום הקל"ץ יש לנו זכאות ל - 155K או ששווה לשלב את הזכאות רק על סכום מינורי כדי לקבל הטבות בעמלות היוון / שמאות וכדו'
ד. אם באמת נבחר להוריד את השנים של ההלוואה האם עדיף להוריד אותם בעיקר מהקל"ץ או מהאג"ח או משתיהם בהתאמה
ה. האם שווה לחכות עם המשכנתא עכשיו עוד חודש ( ולהשאיר לעצמנו מרווח של חודש אחרון ) או שאין צפי להורדת ריביות בעתיד

סליחה מראש על כמות השאלות
ותודה רבה לכל העוזרים והמסייעיםהצעה למשכנתא.pngסל מוצע סופי.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה