השקעות השקעות בשוק ההון! סיכום.

  • הוסף לסימניות
  • #41
אני גם ממליצה לחכות קצת בין מעבר מקופה לקופה.
החצי שנה הזאת, היא תהיה פחות משמעותית לטווח הרחוק.
אם התחלתי תהליך אצל אלטשולר אבל עדיין לא היה לשם הפקדה (המעסיק עדיין לא קיבל טופס קוביות) כך שהפנסיה עדיין פעילה במקום הישן, יש ענין לחכות ולהעביר לאלטשולר ואז להלמן או שאפשר לעצור את התהליך מול אלטשולר ולעשות את זה אצל הלמן?
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אם התחלתי תהליך אצל אלטשולר אבל עדיין לא היה לשם הפקדה (המעסיק עדיין לא קיבל טופס קוביות) כך שהפנסיה עדיין פעילה במקום הישן, יש ענין לחכות ולהעביר לאלטשולר ואז להלמן או שאפשר לעצור את התהליך מול אלטשולר ולעשות את זה אצל הלמן?
תודה
במקרה כזה אני הייתי מחכה לראות שהכל עבר בצורה תקינה, [ גם אם ייקח לזה חצי שנה] ורק אח"כ מעבירה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
במקרה כזה אני הייתי מחכה לראות שהכל עבר בצורה תקינה, [ גם אם ייקח לזה חצי שנה] ורק אח"כ מעבירה.
אבל כל זמן שהמעסיק לא מפקיד אז לא עובר לשם כלום, לא?
א"א פשוט לבטל את אלטשולר ולפתוח אצל הלמן ולראות שעובר לשם תקין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
א"א פשוט לבטל את אלטשולר ולפתוח אצל הלמן ולראות שעובר לשם תקין?
לכאורה אפשר.
אבל זה גם יכול להסתבך...
לכן אני הייתי ממתינה ברוגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
מחכימות\ים ממש...

אם אני רוצה לעבור בין חברה לחברה לגבי החיסכון יהיה לי ארוע מס באמצע? כלומר אם אני שמה את הכסף במקום אחד ואח"כ רוצה להעביר לחברה אחרת יש לי מס או שאני לא מושכת את הכסף? כי אם כן אני צריכה לחשבן המון המון לפני כל צעד..
אני ינסה לתת את חלקי.
במידה ותפתחי קופ"ג להשקעה - אפשר לעבור בין מסלולים ללא אירוע מס, בעיקרון אמור להיות אפשרות גם לעבור בין חברות ללא אירוע מס אבל זה עדיין לא עבר בחקיקה כך שזה לא קיים. אם תמשכי תשלמי מס על הרווחים אא"כ תשאירי לגיל 60 בתור קצבה.
במידה ותקני קרנות - תמיד אפשר להעביר את הקרנות עצמם מחברה לחברה (קרי בית השקעות או בנק) ללא אירוע מס אלא בתשלום עמלה קטנה. אם תמכרי את הקרנות תשלמי מס על הרווח או אם הערך ירד תצאי בהפסד.
בהחלט כדאי לפני שעושים השקעה כזו ואחרת, לחשוב טוב ולהגיע להחלטה סגורה שזה הדרך שאת בוחרת ותלכי עם זה,
רק צריך להשים לב לא למרוח מדי את הזמן ולדחות עוד ועוד.
המון הצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
במידה ותקני קרנות - תמיד אפשר להעביר את הקרנות עצמם מחברה לחברה (קרי בית השקעות או בנק) ללא אירוע מס אלא בתשלום עמלה קטנה. אם תמכרי את הקרנות תשלמי מס על הרווח או אם הערך ירד תצאי בהפסד.
וואי תודה לזה כוונתי [לא הצלחתי להסביר את עצמי.]
עכשיו בואי נראה אם הבנתי אם אני קונה לדוגמא [אהבת עולם..] ניירות של בלאקרוק בבית השקעות X או בבנק ואני רוצה לעבור עם הניירות במזוודה לבית השקעות Y אז לא יהיה לי ארוע מס אלא עמלה מסוימת.
הבנתי נכון??
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
וואי תודה לזה כוונתי [לא הצלחתי להסביר את עצמי.]
עכשיו בואי נראה אם הבנתי אם אני קונה לדוגמא [אהבת עולם..] ניירות של בלאקרוק בבית השקעות X או בבנק ואני רוצה לעבור עם הניירות במזוודה לבית השקעות Y אז לא יהיה לי ארוע מס אלא עמלה מסוימת.
הבנתי נכון??
נכון
הניירות נשארים בבעלותך ורק הבית השקעות משתנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
~25% - קרן על אירופה - סימול: אשס.חוץ MSCIEURO, מספר נייר: 1159094
~15% - קרן על שווקים מתעוררים - סימול: אשס.חוץ MSCI EM, מס’ נייר: 1159169
@אהבת עולם איפה אני יכולה ללמוד \ לקרוא על הקרנות האלו מה הרכב המדד גרפים היסטוריה וכו'
תודה גדולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אז חזרנו לשאלה הראשונה של האשכול.
נכון?

תראו אני לא אוהבת לענות לשאלות כאלו פרטיות, שבעצם השאלה היא לסדר את כל סוגי ההשקעות שיש לכם.
כי כמו שכתוב בחתימה שלי,
"לא יועצת, לא ממליצה, אין לי רישיון ייעוץ."
ובמיוחד לא בפורום ציבורי.

יש אפשרות לשאול אותך שאלה בפרטי?...
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
-דרך קרן השתלמות של עצמאי בהפקדה תוך שנתיים כדי לחסוך את המס
שימי לב @שרילנקה שמדובר על שנה קלנדרית, שבה ניתן להפקיד בקרן השתלמות של עצמאי עד 18600 לשנה ללא מס על רווחי הון, כך שאם את מצטרפת כעת, תוכלי להפקיד 18600 כעת, ואת הנותר בעוד חודשיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
הרבה שמשקיעים לא שמים לב שהם מפסידים מניות SMAL CUP' MEDUM CAP,
מעניין אותי האם אתם משקיעים במניות קטנות ובינוניות בחשבון הממוסה?
אני אישית משקיע במניות ערך קטנות ובינוניות כחלק מאפקט הפיזור,
(וחוץ מזה לאורך ההסטוריה הם נותנים תשואה עודפת לאורך זמן)
כולם נוהרים אחרי המדדים הגדולים לפי שווי שוק,(SP 500 IDWA וכו)
כך שיש קצת הערכת חסר למדדים של מניות ערך קטנות ובינוניות שמשתקף בתשואה,
נכון זה יותר תנודתי אבל לאורך זמן זה לא משמעותי.
(אני לא מתכווין למניות צמיחה - זה כבר סיפור אחר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
הרבה שמשקיעים לא שמים לב שהם מפסידים מניות SMAL CUP' MEDUM CAP,
מעניין אותי האם אתם משקיעים במניות קטנות ובינוניות בחשבון הממוסה?
אני אישית משקיע במניות ערך קטנות ובינוניות כחלק מאפקט הפיזור,
(וחוץ מזה לאורך ההסטוריה הם נותנים תשואה עודפת לאורך זמן)
כולם נוהרים אחרי המדדים הגדולים לפי שווי שוק,(SP 500 IDWA וכו)
כך שיש קצת הערכת חסר למדדים של מניות ערך קטנות ובינוניות שמשתקף בתשואה,
נכון זה יותר תנודתי אבל לאורך זמן זה לא משמעותי.
(אני לא מתכווין למניות צמיחה - זה כבר סיפור אחר)
אשמח ליותר פירוט זה מועיל לי מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אגב @קלופ אם כבר אתה פה אתה יודע איך עובד העמלות בבנקים [כלומר הקניה עולה בערך 20 ש"ח ומה עוד] וכן בשאר בתי ההשקעות אני מדברת על קנית מניות.
נ.ב אתה יכול אפי' לשלוח קישור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
הרבה שמשקיעים לא שמים לב שהם מפסידים מניות SMAL CUP' MEDUM CAP,
מעניין אותי האם אתם משקיעים במניות קטנות ובינוניות בחשבון הממוסה?
אני אישית משקיע במניות ערך קטנות ובינוניות כחלק מאפקט הפיזור,
(וחוץ מזה לאורך ההסטוריה הם נותנים תשואה עודפת לאורך זמן)
כולם נוהרים אחרי המדדים הגדולים לפי שווי שוק,(SP 500 IDWA וכו)
כך שיש קצת הערכת חסר למדדים של מניות ערך קטנות ובינוניות שמשתקף בתשואה,
נכון זה יותר תנודתי אבל לאורך זמן זה לא משמעותי.
(אני לא מתכווין למניות צמיחה - זה כבר סיפור אחר)
השאיפה בהשקעה פאסיבית היא לתת משקל שווה לכל השווקים בהנחה ואנחנו לא יודעים מה יניב תשואה עודפת בעתיד.
(SMALL CAPS הן מניות עם פוטנציאל גדול אך סיכון גדול בהתאם)
זה נכון שבמוצרים הקיימים בשוק לא תמיד הפיזור הוא מיטבי, אבל לא תמיד זה מצדיק את המאמץ/המחיר בפיזור מושלם.
למשל , ברכישת 3 קרנות מבית בלאקרוק מפסידים SMALL CAPS בארה"ב, אבל זו עדיין האופציה הזולה וברירת המחדל הטובה והפשוטה בישראל לסכומים קטנים ובינוניים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
הרבה שמשקיעים לא שמים לב שהם מפסידים מניות SMAL CUP' MEDUM CAP,
מעניין אותי האם אתם משקיעים במניות קטנות ובינוניות בחשבון הממוסה?
אני אישית משקיע במניות ערך קטנות ובינוניות כחלק מאפקט הפיזור,
(וחוץ מזה לאורך ההסטוריה הם נותנים תשואה עודפת לאורך זמן)
כולם נוהרים אחרי המדדים הגדולים לפי שווי שוק,(SP 500 IDWA וכו)
כך שיש קצת הערכת חסר למדדים של מניות ערך קטנות ובינוניות שמשתקף בתשואה,
נכון זה יותר תנודתי אבל לאורך זמן זה לא משמעותי.
(אני לא מתכווין למניות צמיחה - זה כבר סיפור אחר)
ברוך השב, מזל טוב
להבנתי קרנות VTI + VXUS מכסים גם בינוני וקטן, נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
חברות קטנות.
מדד הסנופי הוא לא ממש פאסיבי, יש קריטריונים אילו חברות נכנסות אליו, והוא מורכב מ500 החברות הגדולות בארה"ב , וממש לא כולן
נכון זה מה שהבנתי, התכוונתי לשאול אם זה מדד של חברות קטנות או שזה הגדרה, והאם זה דווקא בארצות הברית או בכלל משהו עולמי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
נכון זה מה שהבנתי, התכוונתי לשאול אם זה מדד של חברות קטנות או שזה הגדרה, והאם זה דווקא בארצות הברית או בכלל משהו עולמי?
זו הגדרה של פלח שוק. מדדים רחבים כוללים גם חברות קטנות . ויש גם מדדים ייעודיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
נכון זה מה שהבנתי, התכוונתי לשאול אם זה מדד של חברות קטנות או שזה הגדרה, והאם זה דווקא בארצות הברית או בכלל משהו עולמי?
חברות בארצות הברית. אולם מדובר בחברות גלובליות כמו אפל. מיקרוסופט וכו'
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה