התחלתן פסח?

נכתב ע"י חדוי כנרת;2057939:
משחקי הרכבה כגון:
קליקס
לגו
דופלו
מורפן
קפלה מעץ
שמה כל סוג בציפית קושרת היטב ומכבסת ב-30 מעלות
מייבשת בקערות במרפסת
יוצא חדש!

אני תולה את הציפית על החבל, אחרי כמה שעות הופכת אותה-תולה בצד הנגדי, והמשחקים מתייבשים הרבה יותר מהר מהקערות במרפסת.
מאז הרעיון הזה יש לי הרבה יותר מוטיבציה לנקות את המשחקים, הסיוט שלי היה הקערות עם המשחקים במרפסת שמחכים ליבוש.
 
נכתב ע"י לבן;2056812:
תריסים זה רק סימפטום.
מי שמזניח תריסים "כי מה אכפת לי שיהיה לשכנים מלוכלך בעיניים", זה אותו אופי של זה שמשאיר את העגלות הישנות שלו זרוקות בכניסה לבנין, או זה ששולח ילדים קטנים להוריד את הפח ולהפוך חצי בדרך.
ממליצה לך ללכת ברחוב חרדי ממוצע, להסתכל קצת על הבניינים מסביב, ולהרגיש איזה תחושה זה עושה לך. (לא מכלילה, אבל יש ערים ושכונות שזה קטסטרופלי).


זו השוואה לגמרי מופרכת.
אני תופסת את עצמי כאישה די נקייה ופדנטית וחשוב לי שהבית ייראה נקי ומסודר, והעגלה למטה תמיד מקופלת ואת הפח רק בעלי מוריד.
ואני עובדת במשרה מלאה, ומגדלת ילדים, ומשקיעה בזוגיות, ומתחזקת בית, ובמעט הזמן שנותר לי אחרי כל זה אני מעדיפה.... לצאת לשיעור טוב, קורס מעניין, לעשות ספורט, או לשקוע בספר טוב.

אני בהחלט חושבת שכל זה חשוב הרבה יותר מאיך ייראו התריסים שלי!

ואני יוצאת בקריאה לכולן:
גם אם אתן שמות את הילדים לפניכן בסדר העדיפויות,
ואת הבעל,
לפחות את נקיון התריסים שימו אחריכן.

אתן לא סמרטוט!

עכשיו, אין לי ספק שאת לא סמרטוט, ואת מנקה בשמחה כי זה חשוב לך וכיף לך שנקי, אבל מה שחשוב לי זה שאף אחת לא תגיע למצב שהיא משקיע בתריסים (לצורך הענין) לפני שהיא משקיעה בעצמה. התיאור שלך יכול לגרום לזה וחבל.
 
מישהי כבר שאלה אותי באישי בבהלה אם אולי היא לא בסדר, כי כולן מנקות תריסים..
הרגעתי אותה שגם לעוזרת לא אתן את התריסים.
וזה לא כי אני עסוקה במשהו חשוב (אלא א"כ התגובה הזו בפרוג נחשבת לחשובה), אלא כי לא מתחשק לי לנקות תריסים.
אני לא רואה אותם בכלל, ועד שלא אמרו שמנקים אותם, בכלל לא קלטתי שתריסים הם חלק מהבית, משהו שאמורים לתת לו יחס מיוחד.
לא מנקה אותם כי כיף לי יותר לכתוב את התגובה הנ"ל מאשר לעמוד על הסורג מבפנים ומבחוץ, ולהזיז את היד הלוך ושוב כדי להרגיש פדנטית ונקיה.
הבית שלי נקי וגם חדר המדרגות. הילדים שלי אף פעם לא משאירים לכלוך של עטיפות אחריהם בגינות ציבוריות, והם לא צפונבונים (הם כן בונבונים).
הבית שלי מסודר בד"כ והרבה פעמים גם לא.
את הכיור ואת הכביסה אני מנקה מיד רק כי אני עצלנית ואין לי כח אחכ לעבוד כפול.
אבל אני יודעת שלכל אחת נח אחרת, ויש לי חברה שלא שוטפת כמעט כלים במהלך השבוע, והעוזרת מגיעה ושוטפת פעם בשבוע את הכל.
ואני לא אבזבז עוזרת על כלים וגם לא על מקרר, אלא דווקא על ספונג'ה שחברתי עושה בעצמה כי קל לה.

ועוד משהו-
אני זוכרת שבילדותי אמא שלי ביקשה שנסדר את החדרים, והקפידה שהסלון יהיה נקי ומסודר, והיה לה במאמץ. היום אני מגיעה לבית הורי ואמא שלי לא צריכה לבקש שיסדרו את הסלון, הוא מסודר מעצמו. אף ילד לא זורק משחקים וחלקי קליקס לכל עבר, החלונות ללא טביעות אצבעות, ואני יודעת שהיום אני מתאמצת על הסדר, ורוצה שהבית שלי יבהיק כמו של אמא שלי, אבל עוד יגיע הזמן שזה יקרה בלי מאמץ מיותר.
והמחשבה הזו גורמת לי להרפות. לדעת שלכל זמן ועת.
עשכיו הזמן שלי זה להישאר שפויה, לסדר את הבית כדי שיעשה לי טוב והרגשה טובה ולא עצבנית ומבולגנת, אבל החלון והתריסים- אין שום איסור בתורה להשאיר מלוכלכים, גם אם חדר המשחקים מבולגן, לא ישלחו לי רווחה הביתה, יגיע היום שהילדים יגדלו ואוכל להשקיע את האנרגיות שלי במקום אחר.
ההרגשה הזו נותנת לי פורפורציה. אז נכון, אני כן מנקה חלונות, אבל לא מתוך לחץ ולא בהרגשת חובה. ולכן אם אני תפוסה במשהו חשוב אחר (כמו למשל ספר מרתק מהספריה:)), החלונות יחכו. והתריסים- אולי בבני ברק הם מתלכלכים וזה ניכר, בירושלים ובערים אחרות אין ככ אבק בניה, והגשם מנקה אותם לבד, (כך בעלי אמר אתמול:rolleyes:).
אני לא אומרת שבית אמור להיות מבולגן. ממש לא. כי זה חלק מתנאי המחיה של ילדים ושלנו שלא נחיה בג'ונגל. אבל גם אם ארון בגדים מפוזר ואני יושבת עם כוס קפה ומפטפטת עם חברה שבאה לבקר, לא ארגיש רע.
ומי שממש מתעקשת, וגם יש לה הרבה זמן, מוזמנת לבוא לנקות לי או אםפילו איתי את התריסים.
 
חוזרת בי מהתגובה על התריסים.
כוונתי הייתה לאלו שכתבו פה שהלכלוך של התריסים של השכנים דוחה אותן, והן רואות שזה לא נראה טוב, ולמרות זאת את שלהן הן לא מנקות כי זה לא בתוך הבית, ולא מפריע להן אלא רק לשכנים.

זה הכל.
 
לגבי התריסים כשקנינו את דירתינו בקשתי להוריד את התריסים מהמרפסת הגדולה בסלון וחסל ניקיון תריסים. במקום זה יש לי מעין מרפסת שמש בלי תריסים וחלונות. פחות עבודה. יותר יפה.
לגבי משחקים אני מכניסה הכל הכל למכונה הבעיה שמתי בציפה אבל במהלך הכביסה כל המשחקים נשרו ממנה והסתובבו בקול רעש חופשי אבל לא נשבר שום דבר
מה שכן המכונה מלפני שבוע וחצי עובדת נון סטופ יום ולילה. .אני מכניסה כל מה שתדמינו למכונה
בהצלחה
 
איזה אשכול מרתק!!!

הזכרתן לי שפעם בערב פסח, דברתי עם חברה
והיא אמרה לי בהקלה גדולה - שהיא מצאה סוף סוף עוזרת ל4 שעות
שאלתי אותה: מה תתני לה לעשות?
אז היא ענתה:
את הפנלים במזדרון !!!! לשם עדיין לא הגעתי!

(אמיתי!)
 
מה היה קורה אם הבעלים היו מנקים לפסח והנשים היו בונות את הסוכה?
שתיהם היו מסיימים בערב פסח...
 
התגובות האחרונות ממש במקום!!! וטוב שיש נשים שהאמת עומדת מול עיניהם,
יש כאלה שעובדות אצל הנקיון ....ויש כאלו שנהנות מהנקיון. חיזקו ואימצו.
אני שמעתי מגדול המרצים על הנפש וכו' תוך כדי דבריו באחד הנושאים עמד וצעק שמי שחושבת שהניקיון זה ההובי שלה וזה מה שעושה לה טוב... עדין לא הגיעה לעצמה....
 
נכתב ע"י שרי 1;2057951:
מאותה שנה שחלק אחד של המשחקים ברח לו ותקע לי את המכונה
(300 שקל תיקון)
ו-כן, הוא היה בתוף ציפית קשורה
אני לא מכבסת משחקים

שעת חויה לכל הילדים
משרים באמבטיה עם מים
והילדים ממינים ומייבשים

נכון, לא לעשות בתוך ציפית קשורה! רק בתוך ציפית של שמיכה עם רוכסן. אף חלק לא יכול לברוח גם אם הוא רוצה. (הילדים שלי קטנים מכדי לייבש ולמיין את המשחקים ואני שונאת לעשות את זה, עבודה מיותרת שלוקחת שעות)
 
בלי להיכנס לפולמוס - אם, מה, כמה ולמה צריך לנקות

טיפ לניקיון המשחקים
אני מכבסת בתוך שקית רשת גדולה שמיועדת לכיבוס ציציות
הילדים מכניסים את המשחק התורן לשקית, סוגרים את הרוכסן
ואני מכניסה למכונה קצרה

יוצא נקי מאד וריחני

מייבשת על הסורגים ומחזירה לקופסא ששטפתי וג"כ ייבשתי על הסורגים
פשוט וקל
כנ"ל הבובות וכמעט כל המשחקים מלבד פליימוביל ומשחקי קופסא (אותם מנערים ממינים ומחזירים לקופסא, ומוכרים לגוי)
 
נכתב ע"י אביגיל אינש;2057972:
איזה אשכול מרתק!!!

הזכרתן לי שפעם בערב פסח, דברתי עם חברה
והיא אמרה לי בהקלה גדולה - שהיא מצאה סוף סוף עוזרת ל4 שעות
שאלתי אותה: מה תתני לה לעשות?
אז היא ענתה:
את הפנלים במזדרון !!!! לשם עדיין לא הגעתי!

(אמיתי!)
שנה הבאה בלי נדר דבר ראשון אני עושה פנלים... אח"כ אני לא מגיעה לזה וזה סתם בושות..
icon11.gif
 
נכתב ע"י סטאזרית;2058005:
בלי להיכנס לפולמוס - אם, מה, כמה ולמה צריך לנקות

טיפ לניקיון המשחקים
אני מכבסת בתוך שקית רשת גדולה שמיועדת לכיבוס ציציות
הילדים מכניסים את המשחק התורן לשקית, סוגרים את הרוכסן
ואני מכניסה למכונה קצרה

יוצא נקי מאד וריחני

מייבשת על הסורגים ומחזירה לקופסא ששטפתי וג"כ ייבשתי על הסורגים
פשוט וקל
כנ"ל הבובות וכמעט כל המשחקים מלבד פליימוביל ומשחקי קופסא (אותם מנערים ממינים ומחזירים לקופסא, ומוכרים לגוי)

רעיון מעולה,
ד"א, אני מכבסת גם פליימוביל. למה לא?
 
יש לי שכנה, פדנטית ונקיה ברמות, את החלונות והתריסים היא מנקה עם המון מים שמגיעים לכל השכנים מתחת... (בלי הודעה מראש)
היא בכלל לא מתעניינת במשחקים שילדיה זורקים למרפסת שלי (כולל אוכל ושאר מרעין בישין)
והיא עצמה מידי פעם משפריצה מים למרפסת שלי כשמנקה את המרפסת שלה.
יש עוד מה לספר, אבל חבל להרחיב את הדיבור.

כך שנקיון תריסים הוא לאו דוקא מתוך התחשבות בשכנים, גם אם זה הצד החיצוני שלהם.
 
נכתב ע"י במבה נוגט;2058009:
רעיון מעולה,
ד"א, אני מכבסת גם פליימוביל. למה לא?

לא יודעת...
מפחדת שיברחו חלקיקים ויכנסו למכונה
כל שנה בפסח אנחנו מחדשים פליימוביל ועוד כמה משחקים (היומולדת של הגדול בסוף אדר, אז הוא מתאפק ולא פותח את המתנות עד פסח)

מנקים ונערים היטב, אבל זה לא בשביל להשתמש בפסח
וגם לא ריאלי לעבור אחד אחד, יש לנו כמויות....
 
נכתב ע"י סטאזרית;2058013:
לא יודעת...
מפחדת שיברחו חלקיקים ויכנסו למכונה

האמת, אם זה בתוך רשת הפחד מוצדק.
בתוך הציפית עם הרוכסן זה לא קורה
 
לפי האשכול אפשר לראות על סגנונות של בנות אדם..
מי טיפוס לחוץ שתמיד מגיע לחתונה מוקדם ומחכה לכולם..
מי אחת שתגיע תמיד עם הנשימה ביד, אחרונה.
מי זו שתמיד יש לה טיפים איך לנקות בלי מאמץ
ההיא שתילחץ רק כי אחרות מקדימות אותה..
מי מתחילה מהקל לקשה ומי מהקשה לקל.

לצורך שידוכים אקח לי את אלו שאוחזות עכשיו בפנלים.
מה אכפת לי חמות שתשפשף לבן שלי את הפנלים בבית שלו..
זה אמנם קצת ילחיץ אותי, אבל אז כבר הילדים יהיו בע"ה גדולים וכל מה שישאר לי לעשות זה להבריק פנלים:).
(איך עושים את זה)?
 
נכתב ע"י מוטיבציה;2058021:
לפי האשכול אפשר לראות על סגנונות של בנות אדם..
מי טיפוס לחוץ שתמיד מגיע לחתונה מוקדם ומחכה לכולם..
מי אחת שתגיע תמיד עם הנשימה ביד, אחרונה.
מי זו שתמיד יש לה טיפים איך לנקות בלי מאמץ
ההיא שתילחץ רק כי אחרות מקדימות אותה..
מי מתחילה מהקל לקשה ומי מהקשה לקל.

לצורך שידוכים אקח לי את אלו שאוחזות עכשיו בפנלים.
מה אכפת לי חמות שתשפשף לבן שלי את הפנלים בבית שלו..
זה אמנם קצת ילחיץ אותי, אבל אז כבר הילדים יהיו בע"ה גדולים וכל מה שישאר לי לעשות זה להבריק פנלים:).
(איך עושים את זה)?

ומה את? :)
כי אם את לא מנקה פנלים, אז אולי אצל הילדים שלך גם לא יהיה נקי ואז החמות לא תנקה פנלים מלוכלכים.... ;)
מצד שני, אולי היא לא תהיה מחותנת שלך כי אם היא הולכת לפנלים של הילדים היא גם באה בטח בבירורים לבדוק את הפנלים של הצד השני... :p
 
נכתב ע"י מוטיבציה;2058021:
לצורך שידוכים אקח לי את אלו שאוחזות עכשיו בפנלים.
מה אכפת לי חמות שתשפשף לבן שלי את הפנלים בבית שלו..

רק תדאגי שזו לא תהיה השוויגער של הבת שלך, כי אז היא תצפה ממנה לעשות את זה.
 
נכתב ע"י Dvori B;2058026:
ומה את? :)
כי אם את לא מנקה פנלים, אז אולי אצל הילדים שלך גם לא יהיה נקי ואז החמות לא תנקה פנלים מלוכלכים.... ;)
מצד שני, אולי היא לא תהיה מחותנת שלך כי אם היא הולכת לפנלים של הילדים היא גם באה בטח בבירורים לבדוק את הפנלים של הצד השני... :p

אני מנקה רק מה שצריך. ברור.
ואני זו שקובעת מה צריך.
מי שעושה פחות ממני היא עצלנית ונצלנית, מלוכלכת ולא מאורגנת. מפספסת הזדמנויות.
ומי שעושה יותר- היא סתם מגזימה, משתגעת, וזה בא על חשבון הילדים שלה ובעלה, ועוד יתנקם בה מתי שהוא.
 
נכתב ע"י ok;2051264:
הטיפ העיקרי והקלישאתי ביותר - תוציאי חמץ, אל תנקי לפסח.

ואולי טיפ אחד נוסף... לפחות לערב פסח..
גם הישיבה מול המסך - גורמת חוסר חשק לעבודה פיזית ... ולירידה במוטיבציה של פריון העבודות והמטלות של ערב החג. (לענ"ד)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה