התחלתן פסח?

נכתב ע"י לבן;2056782:
שלא יובן לא נכון, אני מנקה תריסים וגם מסילות, זה נראה לי בסיסי, ומאד מקומם אותי לראות אנשים שמזניחים את התריסים כי הם לא רואים אותם.
התאפקתי לא להגיב עד עכשיו, אולי דעתי דעת יחיד ואולי אקומם כמה פה, אבל אני חושבת שאנחנו כן צריכים להיות ערניים גם לנקיון של הבית שלנו מהצד החיצוני שלו.
בסך הכל הרושם של הרבה רחובות בשכונות החרדיות עושה לי לפעמים הרגשה רעה. נשים,שבדרך הטבע הן מסודרות ונקיות, מזניחות את הצד החיצוני של הבית בצורה מוגזמת. בין אם זה חצר או כניסה או חדר עגלות.
בפרט עושים לי רע אלו שתולים את כל תכולת הבית שלהם על החלונות מבחוץ, טרמופלינות, בימבות ועוד. את הולכת ברחוב ומרגישה כמו במחנה פליטים.
אולי באמת כי אמא שלי גדלה כל חייה בפרבר צפונבוני מטופח ויוקרתי וגידלה אותנו ככה. אבל מה לעשות שכשאני באה לבקר את סבתא שלי אני אומרת לעצמי כל פעם בשקט, הלוואי שהרחוב שלנו היה נראה גם ככה. וזה חבל לי, כי בטיפה השקעה וחשיבה גם אנחנו יכולים.

לגבי הסורג, בחיי לא עמדתי על הסורגים מבחוץ,
בושות, לא?:)
אני גדלתי בשכונה סנובית בדרום ירושלים ואצלנו מעולם לא ניקו תריסים. אולי בגלל זה אני לא מרגישה עם זה שום נקיפות מצפון :)
 
נכתב ע"י Dvori B;2056794:
אהבתי את ה "בין דליי הפנטסטיק לנהרות האקונומיקה ואדי הסנט מוריץ"
כי אני כבר כמה ימים חולמת על להתחיל פסח (כן, לא התחלתי אפילו ארון)
תתפללו שאצליח היום... :)
ברור שאני לא הולכת לנקות סורגים, כן?
שהבית יהיה כשר לפסח וזהו בע"ה...
(מה לעשות, חוזרים ממוטטים מהעבודה וצריך לטפל ולהאכיל וכביסות וכלים ואיכשהו נגמר היום.... )

נכון אני לא היחידה? :rolleyes: תעודדו אותי...

אני רואה את המקצוע שכתוב לך בפרופיל, ומזדהה...
לא שאני מתכנתת, אבל חזרתי השבוע פעמיים מהעבודה ב18:00 אחה"צ, כך שמבחינתי פסח זה להוציא חמץ, נקיון בסיסי: מטבח, מקרר, מיטות, וסגירה של כל מה שאפשר.
לא מתביישת בכלל.
לגבי נקיון אביב, אני לא מתפתה לחכות לזה במהלך השנה, יודעת שאין הוקוס- פוקוס שייצר לי זמן מיותר בערב פסח (שגם ככה הוא עמוס!)
מנקה כל שישי (חופשי) חלק אחר בבית וככה שומרת כל השנה שלא תהיה הזנחה ומגיעה לכל הפינות הזניחות.
בהצלחה לך...
 
נכתב ע"י GRN;2056805:
אני גדלתי בשכונה סנובית בדרום ירושלים ואצלנו מעולם לא ניקו תריסים. אולי בגלל זה אני לא מרגישה עם זה שום נקיפות מצפון :)

תריסים זה רק סימפטום.
מי שמזניח תריסים "כי מה אכפת לי שיהיה לשכנים מלוכלך בעיניים", זה אותו אופי של זה שמשאיר את העגלות הישנות שלו זרוקות בכניסה לבנין, או זה ששולח ילדים קטנים להוריד את הפח ולהפוך חצי בדרך.
ממליצה לך ללכת ברחוב חרדי ממוצע, להסתכל קצת על הבניינים מסביב, ולהרגיש איזה תחושה זה עושה לך. (לא מכלילה, אבל יש ערים ושכונות שזה קטסטרופלי).
 
נכתב ע"י לבן;2056812:
תריסים זה רק סימפטום.
מי שמזניח תריסים "כי מה אכפת לי שיהיה לשכנים מלוכלך בעיניים", זה אותו אופי של זה שמשאיר את העגלות הישנות שלו זרוקות בכניסה לבנין, או זה ששולח ילדים קטנים להוריד את הפח ולהפוך חצי בדרך.
ממליצה לך ללכת ברחוב חרדי ממוצע, להסתכל קצת על הבניינים מסביב, ולהרגיש איזה תחושה זה עושה לך. (לא מכלילה, אבל יש ערים ושכונות שזה קטסטרופלי).

לא כל מי שמזניח תריסים (ועושה אותם גג פעמיים בשנה אם לא פעם אחת) זה אומר שזה כי "לא אכפת לו שלשכנים מלוכלך בעיניים"
תתפלאי אבל יש כאלה שלא מגיעים לזה... (יש סדרי עדיפויות... בעל, ילדים, תחזוק שוטף של הבית, עבודה...) אז נכון שיש כאלו שמגיעות לזה, אולי כי הן לא עובדות 8 שעות +, אולי כי הילדים כבר גדולים או שעדין אין, ואולי סתם כי הן נורא זריזות וחרוצות ומספיקות....
תדוני לכף זכות... :eek:

(ותתפלאי, אותנו חינכו שאם נשפך הפח אז עוברים עם סמרטוט במדרגות ומנקים... למרות שאת אומרת שזה אותו אחד שלא מקפיד על נקיון התריסים...)
 
אני חושבת שההשוואה בין נקיון תריסים חיצוניים לזריקת עגלות ישנות בכניסה לבנין ושפיכת תכולת הפח בחדר מדרגות (שאין חולק על כך שהם ממש מזיקים את הרבים!) מופרכת בכל מכל.

אגב, גם לי נעים להסתובב בעיירות באוסטריה ולראות אדניות מבהיקות ללא כל סימן גם אחרי גשם ואבק.
זה עדין לא אומר שאני מסוגלת להשתעבד לסטנדרטים האלה.
 
נכתב ע"י Dvori B;2056825:
לא כל מי שמזניח תריסים (ועושה אותם גג פעמיים בשנה אם לא פעם אחת) זה אומר שזה כי "לא אכפת לו שלשכנים מלוכלך בעיניים"
תתפלאי אבל יש כאלה שלא מגיעים לזה... (יש סדרי עדיפויות... בעל, ילדים, תחזוק שוטף של הבית, עבודה...) אז נכון שיש כאלו שמגיעות לזה, אולי כי הן לא עובדות 8 שעות +, אולי כי הילדים כבר גדולים או שעדין אין, ואולי סתם כי הן נורא זריזות וחרוצות ומספיקות....
תדוני לכף זכות... :eek:

את ממש לא צריכה להתנצל על זה שאת לא מנקה תריסים מבחוץ!!!
 
מה הקשר בין תריסים לחדר מדרגות?
אני עושה תריסים פעם בשנה לפני פסח
(וגם אז אין הרבה מה לנקות זה תריסים חדשים ואני לא גרה על הכביש ככה שיש בקושי אבק)

את החצר אני מנקה בערך כל יום. הילדים יודעים שלפני שעולים הביתה
אוספים את הלכלוך מסביב (כן גם את של השכנים מהבנינים הסמוכים)

אני מנצלת כבר לענות על כמה הודעות פה..

אני סוחבת לבד כל שנה את התריסים לאמבטיה
לא הבנתי איך זה קשור לחוש טכני של הבעל...

ולכל אלו עם התריסי גלילה תגידו תודה זה הרבה יותר קל לניקוי מאשר שלב שלב..
של תריסים רגילים.
 
נכתב ע"י hbecker;2056470:
לי אין צינור. ויש לי שכנים למטה...
אז מה אני עושה?
א. מודיעה לשכנים שאני מנקה תריסים אז נא לסגור תריסים...
ב. שלב ראשון- ממלאה ספל במים וחומר ניקוי. מורידה את התריס לגמרי. בסקוטש או ספוג הפלא מתחילה לעבור על התריס ואז מתחילה להרים בשלבים ומנקה בחריץ. זה קל, פשוט מעבירה את הסקוטש בחריץ מצד לצד. כך לאורך כל התריס.
ג. שלב הבא- ממלאה בקבוק במים ומתחילה לעבור על החריצים. הכל יוצא.
ד. שופכת עוד מים על התריס עצמו לכל האורך.
ה. מנגבת קלות. השאר מתייבש באוויר.

בקיצור, ככל שאת גרה בקומה נמוכה יותר כך תעשי תריסים מאוחר יותר, אחרי שכל אלה שמעליך יגמרו... :)
 
נכתב ע"י רותי ה;2056849:
אני סוחבת לבד כל שנה את התריסים לאמבטיה
לא הבנתי איך זה קשור לחוש טכני של הבעל...

קשור ועוד איך - זה מאוד כבד - אשה לא סוחבת כאלה דברים!!!!!!!!
 
נכתב ע"י רק ברכה;2056883:
קשור ועוד איך - זה מאוד כבד - אשה לא סוחבת כאלה דברים!!!!!!!!
זה לא כזה כבד.
אני סוחבת ביום יום בסטודיו דברים יותר כבדים.
זה החיים..
 
נכתב ע"י רותי ה;2056898:
זה לא כזה כבד.
אני סוחבת ביום יום בסטודיו דברים יותר כבדים.
זה החיים..

תלוי איזה... ובהצלחה לך בסחיבות
כל אחת וגופה היא
 
נכתב ע"י רק ברכה;2056883:
קשור ועוד איך - זה מאוד כבד - אשה לא סוחבת כאלה דברים!!!!!!!!

עוד לא ניסית, איך את יודעת כמה זה כבד?
ותספרי לשמנמונת שלי בת השנתיים שאישה לא סוחבת כזה כובד במשקל שלה....:D
 
נכתב ע"י לבן;2056782:
שלא יובן לא נכון, אני מנקה תריסים וגם מסילות, זה נראה לי בסיסי, ומאד מקומם אותי לראות אנשים שמזניחים את התריסים כי הם לא רואים אותם.
התאפקתי לא להגיב עד עכשיו, אולי דעתי דעת יחיד ואולי אקומם כמה פה, אבל אני חושבת שאנחנו כן צריכים להיות ערניים גם לנקיון של הבית שלנו מהצד החיצוני שלו.
בסך הכל הרושם של הרבה רחובות בשכונות החרדיות עושה לי לפעמים הרגשה רעה. נשים,שבדרך הטבע הן מסודרות ונקיות, מזניחות את הצד החיצוני של הבית בצורה מוגזמת. בין אם זה חצר או כניסה או חדר עגלות.

צודקת, בדיוק היום הזמנתי מנוף שיתלה אותי מבחוץ לנקות את האבן של הבנין.
כמה שחור יש שם :eek:
 
נכתב ע"י bracha;2057141:
צודקת, בדיוק היום הזמנתי מנוף שיתלה אותי מבחוץ לנקות את האבן של הבנין.
כמה שחור יש שם :eek:

אל תצחקי
החלום שלי שינקו את האבן של הבניין שלנו
עשו את זה בבניין של ההורים שלי, וזה מדהים
 
נכתב ע"י bracha;2057141:
צודקת, בדיוק היום הזמנתי מנוף שיתלה אותי מבחוץ לנקות את האבן של הבנין.
כמה שחור יש שם :eek:
אני באה לראות
 
בקשר לתריסים, בדיוק נגעתן בנקודה רגישה מאד!
אני לא עושה פסח, אבל הדבר היחיד שהגעתי אליו במסגרת נקיון האביב הוא החלונות, תריסים, (כן, מהצד השני) וסורגים. אני מחכה לזה כבר שנה, ובאמצע השנה לא מגיעה לזה... (לא שעכשיו אני לא עובדת עד 4)
והשכנה הרגישה והמתחשבת שלי, מרימה אלי כל יום טלפון המודיע באיזה חדר היא עושה היום חלון. מה זה עוזר לי שהיא מודיעה? כל מה שניקיתי מבחוץ מתלכלך גם כשהתריס סגור.
ושאלתי? למה? למה צריך לשפוך מים?? התריסים שלי יצאו בוהקים, כששפשתי עם סבון, עברתי עם מטלית רטובה, ונגבתי! דרוש רק קצת יותר התחשבות.
תודה!
 
נכתב ע"י צירי;2057198:
בקשר לתריסים, בדיוק נגעתן בנקודה רגישה מאד!
אני לא עושה פסח, אבל הדבר היחיד שהגעתי אליו במסגרת נקיון האביב הוא החלונות, תריסים, (כן, מהצד השני) וסורגים. אני מחכה לזה כבר שנה, ובאמצע השנה לא מגיעה לזה... (לא שעכשיו אני לא עובדת עד 4)
והשכנה הרגישה והמתחשבת שלי, מרימה אלי כל יום טלפון המודיע באיזה חדר היא עושה היום חלון. מה זה עוזר לי שהיא מודיעה? כל מה שניקיתי מבחוץ מתלכלך גם כשהתריס סגור.
ושאלתי? למה? למה צריך לשפוך מים?? התריסים שלי יצאו בוהקים, כששפשתי עם סבון, עברתי עם מטלית רטובה, ונגבתי! דרוש רק קצת יותר התחשבות.
תודה!

בשנה הראשונה אחרי החתונה לקחתי יומיים חופש מהעבודה בשביל לנקות לפסח ועבדתי קשה כמעט בלי הפסקה.
בליל בדיקת חמץ, כשגמרתי לכסות את השיש במטבח השכנה מלמעלה החליטה לנקות את החלון שלה במטבח (עם אקנומיקה עוד. איכס), ולמרות שהחלון היה סגור כל השיש התרטב והתלכלך :(
 
שיר עידוד - כל הזכויות שמורות.

מהראשונה למדתי לנקות ת'תריסים,
גם מבחוץ וגם מבפנים.
ואני מחמירה, והולכת עד הסוף,
מנקה מבחוץ ת'קירות עם מנוף.

מהשניה למדתי לגהץ מצעים,
כך זה נכון, ולישון כך נעים.
אך פעם אחת? זעקתי עולה לשמיים.
אני מגהצת לפחות פעמיים!

מהשלישית למדתי ברוב חשק,
איך מכל זבוב לעשות עסק.
משפריצה עליו אקונומיקה בלי למצמץ
אולי הוא סוחב פרור של חמץ?

מהרביעית למדתי , זה אותי לא שבר,
שצריך לפני פסח לפרק כל דבר.
וכך אני מפרקת כל ארון פעם שניה,
אולי הברגים שם עשויים מעוגיה?

מהחמישית למדתי, שכך הם נוהגים,
לפני פסח להוציא מהחלונות סורגים.
וכך אני עומדת, מפורקת ומפרקת
לא יודעת איך להחזיר(מגלה לכם בשקט)

אני ממש מרגישה התקדמות אדירה,
אין אף אחת שאני מכירה,
שכמוני מנקה בחורים משפשפת,
את צנרת הביוב עם ספוג פלא מקרצפת.

שופכת מים על כל צעד ושעל,
מרטיבה כל בגד וכל נעל,
לסיום תמיד, אתם בטח משערים,
שופכת כמה דליי מים גם על הספרים.

עם פנטסטיק לרוב משרה את הפוך,
ובין הבלטות עם קיסם מנקה ת'לכלוך.
משפשפת את התיקרה עם מברשת שיניים,
וליתר בטחון מוסיפה קצת סבון לארוחת הצהריים.

ואת כל העבודה הקרצוף והסדר,
עשיתי מעשר בלילה עד שש בבוקר.
זה היה חלום מעייף, זה בטח,
אבל מה לעשות? פסח בפתח....
 
נכתב ע"י ANONYMUS;2057213:
מהראשונה למדתי לנקות ת'תריסים,
גם מבחוץ וגם מבפנים.
ואני מחמירה, והולכת עד הסוף,
מנקה מבחוץ ת'קירות עם מנוף.

מהשניה למדתי לגהץ מצעים,
כך זה נכון, ולישון כך נעים.
אך פעם אחת? זעקתי עולה לשמיים.
אני מגהצת לפחות פעמיים!

מהשלישית למדתי ברוב חשק,
איך מכל זבוב לעשות עסק.
משפריצה עליו אקונומיקה בלי למצמץ
אולי הוא סוחב פרור של חמץ?

מהרביעית למדתי , זה אותי לא שבר,
שצריך לפני פסח לפרק כל דבר.
וכך אני מפרקת כל ארון פעם שניה,
אולי הברגים שם עשויים מעוגיה?

מהחמישית למדתי, שכך הם נוהגים,
לפני פסח להוציא מהחלונות סורגים.
וכך אני עומדת, מפורקת ומפרקת
לא יודעת איך להחזיר(מגלה לכם בשקט)

אני ממש מרגישה התקדמות אדירה,
אין אף אחת שאני מכירה,
שכמוני מנקה בחורים משפשפת,
את צנרת הביוב עם ספוג פלא מקרצפת.

שופכת מים על כל צעד ושעל,
מרטיבה כל בגד וכל נעל,
לסיום תמיד, אתם בטח משערים,
שופכת כמה דליי מים גם על הספרים.

עם פנטסטיק לרוב משרה את הפוך,
ובין הבלטות עם קיסם מנקה ת'לכלוך.
משפשפת את התיקרה עם מברשת שיניים,
וליתר בטחון מוסיפה קצת סבון לארוחת הצהריים.

ואת כל העבודה הקרצוף והסדר,
עשיתי מעשר בלילה עד שש בבוקר.
זה היה חלום מעייף, זה בטח,
אבל מה לעשות? פסח בפתח....

חחחחחחחחחחחח
גדול.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה