התחלתן פסח?

  • הוסף לסימניות
  • #41
נכתב ע"י Shellykaz;2051494:
אני יחד איתך בהתמודדות הזו, ושונאת את ההשוואות האלו. הן אם כל ייאוש.

אני די בהתחלה, אבל מנסה קצת להקל על עצמי
ולכן הזמנתי עוזרת שתעבור איתי יחד על המטבח בשבוע הבא,
היא עושה את הדברים הקשים(תנור, מקרר) ואני עוברת על הארונות.
בעלי יעבור על הספריה בסלון, יכשיר את מה שצריך הכשרה, הילדים ירתמו לחגיגה,
ואני אשב לנוח רגל על רגל לפקח על העבודה:D

את צודקת.
השוואות זה דבר מאוד מעצבן בכל תחום בחיים.
לכל אדם יש נתונים משלו. תנאים משלו. סביבה משלו ויכולות משלו.
כל אחת מכירה את עצמה ויודעת מה הכי טוב בשבילה. יש כאלו שטוב להן להתארגן ברגע האחרון ויש כאלו שיתמוטטו מזה [אני, למשל..] ואין כל מקום להשוואה.
הרי לא יתכן להשוות למשל, בין אישה צעירה ללא ילדים עדיין לאישה עם חמישה פיצקאלעך או הין אישה עם חמישה פיצקאלעך לאישה שיש לה צוות נערות בבית. ושלא לדבר על יולדות, או נשים במצב מיוחד, או חולות וכו'...באמת אין מקום להשוות.

שמעתי פעם משהו מאוד יפה.
אמרה לי אישה מאוד חכמה שכולם מאחלים פסח כשר ושמח.
רק מה? פסח כשר- יהיה בעז"ה בכל בתי ישראל ההולכים בדרך ה'
פסח שמח? זה האיחול שצריך באמת לאחל . כי פסח שמח לא לכולם יש...וגם בשביל לשמוח צריך כוח!!!


אז באמת שיהיה לכולנו פסח שמח מאוד!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י רותי בן שימול;2051498:
היא בכתה א' כמעט הכי קטנה בכיתה אך ברמה לימודית ושכלית גבוהה ב"ה ובליעה"ר הרבה יותר מהכיתה (לא אני אבחנתי...) מאז שהיא בת פחות שנה היא רצה בכל ענין, צריכה שתמיד הכל ילך לה פיקס.

היא עם הרבה שמחת חיים וביטחון אבל כשמרגיזים אותה קשה לה להתגבר.
לא עברנו שינויים כלשהם בתקופה האחרונה בשום תחום והכל רגוע וזורם ב"ה.

לאחרונה היו לה כמה תקלים בכיתה עם חברות למרות ששעה אחר כך היא אוהבת ואהובה בחזרה.

איך אני מלמדת אותה להתאפק ולהתגבר ומצד שני איך אני יודעת מאיפה נובעים העצבים האלו?

היא מאוד משתדלת מעצמה וגם כתבה אתמול מכתב "לכבוד הכעס.." כדי לבקש ממנו לעזוב אותה ולא לעצבן אותה..:)

אשמח להכוונה ולעצות אם יש מישהי שהתנסתה.
רותי
תפתחי על זה אשכול חדש אני בטוחה שיהיה יותר יעיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
ואוו איזה קטע,
שעה אני מחפשת את השאלה שלי...
סליחה סליחה!!

כנראה היה פתוח לי על האשכול הזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
נכתב ע"י Shellykaz;2051500:
אבל היכן אכלתם בינתיים כשהמטבח מוכשר?

:)

מדובר על זמנים שאין אפשרות להתחיל פסח בפורים...
אלא מזרזת הליכים, ומתחילה מטבח מתי שכל נשות ישראל החרוצות מתחילות מטבח, אבל אחרי שהן גמרו את כל הבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
ואם בנקיון פסח עסקינן.. אשמח לעצתכן: איך מנקים מיקרוגל?
(לא שאני הולכת להשתמש בו בפסח, אבל זה מן הסתם חמץ גמור..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
נכתב ע"י hbecker;2051490:
:)
בעלי ממשיך בינתיים לדבר ל"קירות".....
כי את שומעת לקירות... ומתיידדת איתם...
סתם סתם.,,,


עזבי נקיון ושעבוד.
חמץ חמץ!!! בלבד:p

את מי אנו עובדים את הנקיון או את ה'?

וכמובן זה ממש לא אישי .
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
נכתב ע"י סתם אחת;2051544:
ואם בנקיון פסח עסקינן.. אשמח לעצתכן: איך מנקים מיקרוגל?
(לא שאני הולכת להשתמש בו בפסח, אבל זה מן הסתם חמץ גמור..)

צריך לבער את החמץ.
תנקי היטב עם סמרטוט עד שלא תיראי בעין פירורים.
את יכולה להשפריץ סנט מוריץ לבטל . וזהו.
אם בא לך שיבריק אז תנקי עוד.



תבינו לא שיש לי בעיה עם נקיון , רק השאלה מתי וכמה.
על חשבון מי? ואם אין כוח ואין כסף לעוזרת?
אז מה בגלל זה לא נקים את המצווה?

בקר אני מצדיעה לך.
אם הולך לך בכיף ואת מתארגנת מוקדם וגם נעים לכולם מצוין.
מזמינה אותך כשתגמרי אלי:rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
שמעתי שיצא איזשהו עלון
שטוען שאסור לנצל את התקופה כדי סתם לעשות נקיון יסודי
יש לנקות מקומות עם חמץ בלבד
לא שזה השפיע עלי ,אע"פ שבעלי מאד רוצה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכתב ע"י סתם אחת;2051544:
ואם בנקיון פסח עסקינן.. אשמח לעצתכן: איך מנקים מיקרוגל?
(לא שאני הולכת להשתמש בו בפסח, אבל זה מן הסתם חמץ גמור..)

מנקה שלא יהיה חמץ ניכר.
מפעילה את המיקרוגל לדקה, וזהו...

דרך אגב, גם את התנור אין צורך לנקות מלבד להפעיל אותו לכמה דקות על החום הכי חזק (ליבון אמיתי), השומן הוא לא חמץ. כך נהגתי בשנים בהן לא היתה לי אפשרות אחרת.
בשנה רגילה אני מנקה עם מסיר שומנים וכו' - אבל לפחות יודעת שזה לנקיון אישי ולא פסח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בקשר להשוואות
אני עונה לכולן ששואלות אותי בטח בגלל שרוצות להשוויץ עם ההספקים שלהן
ש"אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין ואני לא משתפת בהספקים שלי"
פשוט בגלל שלא התחלתי עדיין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נכתב ע"י בפונטציאל;2051554:
כי את שומעת לקירות... ומתיידדת איתם...
סתם סתם.,,,


עזבי נקיון ושעבוד.
חמץ חמץ!!! בלבד:p

את מי אנו עובדים את הנקיון או את ה'?

וכמובן זה ממש לא אישי .
מרכינה ראש.....[אבל יש לי את השיקולים המאוד מוצדקים שלי לכך שאני עובדת בצורה זו.....]

נכתב ע"י בפונטציאל;2051557:
צריך לבער את החמץ.
תנקי היטב עם סמרטוט עד שלא תיראי בעין פירורים.
את יכולה להשפריץ סנט מוריץ לבטל . וזהו.
אם בא לך שיבריק אז תנקי עוד.



תבינו לא שיש לי בעיה עם נקיון , רק השאלה מתי וכמה.
על חשבון מי? ואם אין כוח ואין כסף לעוזרת?
אז מה בגלל זה לא נקים את המצווה?

בקר אני מצדיעה לך.
אם הולך לך בכיף ואת מתארגנת מוקדם וגם נעים לכולם מצוין.
מזמינה אותך כשתגמרי אלי:rolleyes:
אל תצדיעי. זה בכלל לא אומר שזה טוב.
וחוצמיזה שאם יישאר לי זמן בסוף אז אני הולכת לישון כדי להגיע ליל הסדר בנאדם ולא מחשושה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
מוזמנות אלי... כבר שנים שזה הסדר אצלנו:
מתחילים בר"ח.
שלב א': מטבח - גומרים את המטבח, עוברים לאכול בסלון, המטבח סגור ואני מבשלת אוכל לחג וליום יום.
שלב ב': נקיון של שאר הבית -מה שמספיקים, ומספיקים הרבה! אין כמו ההרגשה שהמטבח כבר פסחי והעיקר כבר מוכן. שלא לדבר על כך שבמקום לאכול פיצה במדרגות או פיתה פלאפל בחצר, אצלנו אוכלים ארוחות מבושלות על גבי שולחן נורמלי (יום אחד אנחנו מזמינים פיצה בשביל החויה, הילדים טוענים שכ-ו-ל-ם אוכלים פיצה בערב פסח). זה רוגע לא נורמלי לדעת שלא חייבים להספיק הכל, מה שלא - נסגור לפסח. וחוץ מזה שיש ברקע ריחות טעימים ומקפיא שמתמלא...
אנחנו לא מנקים ארונות עליונים (אין שם חמץ), וגם לא מנקים משקופים, קירות ונברשות. יום אחד לפני בדיקת חמץ אנחנו בדרך כלל יוצאים לטיול (חשבנו שאנחנו היחידים עד שגילינו את הפארקים המפוצצים) וכל החמץ בחוץ.
אה, ואנחנו כל החג בבית, כולל ליל הסדר. וערב פסח הוא הזמן הכי-הכי כיף בשנה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אוכלים ביום יום שבוע+ לפני פסח אוכל של פסח?

נכתב ע"י פרפר;2051645:
מוזמנות אלי... כבר שנים שזה הסדר אצלנו:
מתחילים בר"ח.
שלב א': מטבח - גומרים את המטבח, עוברים לאכול בסלון, המטבח סגור ואני מבשלת אוכל לחג וליום יום.
שלב ב': נקיון של שאר הבית -מה שמספיקים, ומספיקים הרבה! אין כמו ההרגשה שהמטבח כבר פסחי והעיקר כבר מוכן. שלא לדבר על כך שבמקום לאכול פיצה במדרגות או פיתה פלאפל בחצר, אצלנו אוכלים ארוחות מבושלות על גבי שולחן נורמלי (יום אחד אנחנו מזמינים פיצה בשביל החויה, הילדים טוענים שכ-ו-ל-ם אוכלים פיצה בערב פסח). זה רוגע לא נורמלי לדעת שלא חייבים להספיק הכל, מה שלא - נסגור לפסח. וחוץ מזה שיש ברקע ריחות טעימים ומקפיא שמתמלא...
אנחנו לא מנקים ארונות עליונים (אין שם חמץ), וגם לא מנקים משקופים, קירות ונברשות. יום אחד לפני בדיקת חמץ אנחנו בדרך כלל יוצאים לטיול (חשבנו שאנחנו היחידים עד שגילינו את הפארקים המפוצצים) וכל החמץ בחוץ.
אה, ואנחנו כל החג בבית, כולל ליל הסדר. וערב פסח הוא הזמן הכי-הכי כיף בשנה!
אין מצב שהילדים שלי יסכימו.
אלא אם כן אוכלים קטניות וזה קל יותר.
אבל השיטה - מצדיעה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
נכתב ע"י hbecker;2051638:
מרכינה ראש.....[אבל יש לי את השיקולים המאוד מוצדקים שלי לכך שאני עובדת בצורה זו.....]


אל תצדיעי. זה בכלל לא אומר שזה טוב.
וחוצמיזה שאם יישאר לי זמן בסוף אז אני הולכת לישון כדי להגיע ליל הסדר בנאדם ולא מחשושה...

מסכימה איתך.
אמרתי כבר שיש מכלול לכל אחד ,ואם זה הולך בטוב בכיף.

לא רוצה להרגיש אשמה אל שאני לא מצליחה כך, ולא מקנאה במי שהורגת את עצמה בשביל זה.
מי שמצליחה לארגן את עצמה בכיף, מצדיעה לה לגמרי.

וברור שלא התכוונתי רציני שתבואי .. פרגני לעצמך לנוח. הלואי עלי .:eek::mad:
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
נכתב ע"י סתם אחת;2051544:
ואם בנקיון פסח עסקינן.. אשמח לעצתכן: איך מנקים מיקרוגל?
(לא שאני הולכת להשתמש בו בפסח, אבל זה מן הסתם חמץ גמור..)

יש לסנו תרסיס ניקוי למקרוגל.
חלילה לא עם סנט מוריץ בפנים. מתחלחלת רק לעצם המחשבה הזו.
גם בתנור לא. משתמשים בתנור בפסח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אחותי הגדולה - בלי עין הרע עם הרבה ילדים
שנים הייתה סוגרת את כל הארונות ובמטבח - הייתה מביאה בחורים שיעזרו לה מקרר תנור וכו' ביום בדיקת חמץ
רק חדר שינה הייתה מנקה
ומוציאה את בגדי הילדים לחג מהארונות וחסל
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אצלי יש כלל (שדודה שלי לימדה אותי פעם) שהצליח עד היום (מה יהיה שנה הבאה? לא יודעת. מקוה שאצליח)
לא נכנסים לחדרים עם חמץ!
אוכלים במטבח או בסלון על הכסאות או על הספה. בשום אופן לא בחדרים!
עכשיו בערב פסח אני יודעת שבחדרים כולל ארונות ומיטות. והלב רגוע.
כשהילדה שלי היתה קטנה ומסתובבת בבית הייתי סוגרת את החדרים ונותנת לה להסתובב חפשי במטבח ובסלון.

אני יודעת שזה לא מתאים לכל בית ולכל סוד של ילד.
לנו זה התאים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נכתב ע"י תיקתוק;2051660:
אוכלים ביום יום שבוע+ לפני פסח אוכל של פסח? אין מצב שהילדים שלי יסכימו.
אלא אם כן אוכלים קטניות וזה קל יותר.
כן, המבושל הוא של פסח. אין קטניות אבל יש עוף, וירקות, ומרקים, ויש חביתות וסלט שאפשר לחתוך בסכין נורמלית, כי יש מטבח פעיל (רק אמא נכנסת למטבח!). ויש כמובן גם את החמץ - הלחם ושות' - בסלון. ולפעמים אני פותחת שימורים כמו תירס או אפונה ומחממת במיקרוגל (הוא נשאר חמצי עד הימים האחרונים) כתוספת לארוחת צהריים. יש עוד מעלה בזה שמגיעים לחג עם מטבח מתפקד שלא חסר בו דברים קטנים ומרגיזים ("איפה הפותחן/מקלף/סכין בשרית?"). עד שהשקענו כל כך הרבה במטבח הפסחי, למה לא להנות ממנו עוד שבוע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
פרפר כל הכבוד לך....

והניקית הראשונה שפתחה את המשא - גם לי יש תינוקת ואכן זה מפריע לניקיון

תשמחי בה ומה שתספיקי תספיקי

חג שמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
נכתב ע"י פרפר;2051699:
כן, המבושל הוא של פסח. אין קטניות אבל יש עוף, וירקות, ומרקים, ויש חביתות וסלט שאפשר לחתוך בסכין נורמלית, כי יש מטבח פעיל (רק אמא נכנסת למטבח!). ויש כמובן גם את החמץ - הלחם ושות' - בסלון. ולפעמים אני פותחת שימורים כמו תירס או אפונה ומחממת במיקרוגל (הוא נשאר חמצי עד הימים האחרונים) כתוספת לארוחת צהריים. יש עוד מעלה בזה שמגיעים לחג עם מטבח מתפקד שלא חסר בו דברים קטנים ומרגיזים ("איפה הפותחן/מקלף/סכין בשרית?"). עד שהשקענו כל כך הרבה במטבח הפסחי, למה לא להנות ממנו עוד שבוע?

בשבילי זה רק היה סיוט לשמור שבוע שלם שהילדים לא יכנסו למטבח.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה